Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4343
Jeg er i 50-årene, 180 cm høy, veier rundt 95 kilo og har en voldsom fobi for alt av stikk, etter opplevelser med sprøyter tidlig i barndommen som jeg aldri har fått bukt med. Samtidig har jeg ikke fobi for noe annet, så jeg har ikke brukt mye tid på å ta knekken på det siden det ikke hemmer meg i hverdagen, og jeg regner med at det er ganske fastlåst nå. Det er på det nivået at jeg slo ned en militærlege under rekruttskolen. Det var på 80-tallet, og han ville ikke høre på meg. Han ba to sersjanter holde meg i ro. Det var ikke nok... Heldigvis hadde jeg flere vitner på at jeg hadde advart ham, for jeg brakk kjeven hans. På den tiden trente jeg boksing!

Nå må jeg ha en helt nødvendig sprøyte mandag i neste uke, og det har jeg ikke tatt i våken tilstand siden svineinfluensasprøyta. Ellers har sprøyter og blodprøver blitt synkronisert med en gastroskopi i narkose på sykehus hvert tredje år. Jeg mener at jeg tok åtte Sobril før jeg var rolig nok til å få sprøyta mot svineinfluensa, men jeg vet ikke hvor mange milligram de var på. Jeg kom iallfall til legen for å ta sprøyta med det som i utgangspunktet var en idiotisk høy dose etter min størrelse, men måtte ta flere tabletter og sitte i en time før jeg var sløv nok. Legen kalte det vel for "kudose".

Så hvor mange milligram kan jeg trygt ta? Og hvor lang tid bør jeg ta det før kona kjører meg dit? Jeg ser at det anbefales et par timer før her på forumet, gjelder det også ved så store doser? Jeg vil gjerne komme fram ferdig dopa, ta sprøyta med en gang og komme meg av sted igjen, istedenfor å sitte og vente mens det skal slå inn nok. Jeg vil ikke drikke alkohol dagen før eller samme dag (jeg tar nok et par øl til middagen på lørdagen), jeg spiser ikke før jeg gjør dette, og jeg røyker ikke. Jeg har astma, men ikke voldsomt, ellers er jeg i grei form, om enn med litt for mye ølvom, som vekta tilsier.
Sist endret av Pallantir; 3. desember 2020 kl. 14:17.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er hvertfall bare tull å ta åtte tabletter. Du veit at det tar tablettene to timer å virke ordentlig? Så det er bortkasta å ta fler bare fordi du ikke kjenner virkning. 15-30mg er mer enn nok når du ikke har toleranse fra før!

Stå opp i god tid før, smelt en eller to tabletter (spørs hvor lange mg som er i tablettene du får tak i) på tunga før du spiser frokost. Spis frokost og gjør din vanlige rutine og slapp helt av, til og med nyfødte unger tåler en sprøyte!

Du kan ikke bli "helt dopa" av sobril. Sobril er angst dempende og hjelper mot uro. Vil du være helt mongo dopa og bekymringsløs så gå for en 2mg rivotril tablett.
Gitt at du tok 8 sobril og minste styrke er 10 mg så fikk du i alle fall 80 mg sist. Men det kommer an på hvilken styrke på tablettene har du?

Felleskatalogen opererer med doser helt opp til 100 mg/døgn.

Det er i utgangspunktet ikke farlig å bare ta høye doser sobril, men advarer mot å drikke alkohol samme dag. Forsterker voldsomt!

For øvrig svært ignorant å påstå at
til og med nyfødte unger tåler en sprøyte!
Vis hele sitatet...
anonym. Slik bagatellisering av andres fobier er trangsynt
Sist endret av urunderarrest; 3. desember 2020 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@Anonym bruker Som jeg skrev, så tok jeg en idiotisk høy dose før jeg kom til legen, det var nok minst et par timer før, jeg gjorde iallfall som legen sa. Og det var ikke nok, så jeg måtte ha påfyll. Det kan godt være at jeg husker feil og at jeg satt der lenger, men kona (som har noen hakk bedre hukommelse) mener at jeg hadde tatt 4-5 noen timer før jeg dro dit, og så tok jeg to eller tre til, og så ventet vi til jeg var blitt rolig nok til å ta sprøyta. Så de første hadde nok fått allerede fått full virkning. Men er Rivotril noe legen kan skrive ut i et sånt tilfelle? Jeg er åpen for alt som er lovlig og trygt. Og min vanlige rutine er ikke å spise frokost, jeg tar en yoghurt til morgenen og spiser ikke før til kvelden.

@urunderarrest Jeg har ikke fått tablettene ennå, legen skriver ut resept i morgen. Men 100 mg/døgn er jo greit, så hvis jeg holder meg til 70-80 mg, bør jeg altså være ganske rolig og samtidig innenfor det ufarlige.
Sist endret av Pallantir; 3. desember 2020 kl. 15:25.
Hvordan gikk det? Hvor mye trengte du?
Du er nok litt for tidlig ute. Mandag i neste uke i forhold til torsdag i dene uka siden blir jo i morgen. Så jeg håper å kunne svare på det i morgen kveld, hvis jeg har klarnet opp igjen. Men jeg fikk en pakke 10 mg, så jeg tenker jeg satser på 5 tabletter to timer før og håper at det holder.
Sist endret av Pallantir; 6. desember 2020 kl. 14:23.
Yess. Topp effekt er 2-4 timer etter inntak. Lykke til. Fortell gjerne hvordan det gikk
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må være blandt landets dårligste leger som gir deg en hel pakke sobril pga en time hos tannlegen når du misbruker resepten og femdobler eller åttedobler foreskrevet dose. Du forventer noe ut av sobril som det ikke kan gi, du blir bare drit trøtt og sovner når du tar så høy dose. Man føler seg hverken rusa eller utpreget rolig, selvom medisinen har en mild angst dempende effekt.
Sobril er like dempende og og sedativt som de fleste andre benzodiazepiner. Eneste forskjellen er at det er mindre potent så det må tas i høyere doser.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må være blandt landets dårligste leger som gir deg en hel pakke sobril pga en time hos tannlegen når du misbruker resepten og femdobler eller åttedobler foreskrevet dose. Du forventer noe ut av sobril som det ikke kan gi, du blir bare drit trøtt og sovner når du tar så høy dose. Man føler seg hverken rusa eller utpreget rolig, selvom medisinen har en mild angst dempende effekt.
Vis hele sitatet...
Åssen mener du han skulle fått sobrilen? Selvfølgelig så får man jo en minstepakke når det er sånne forespørsler....
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Åssen mener du han skulle fått sobrilen? Selvfølgelig så får man jo en minstepakke når det er sånne forespørsler....
Vis hele sitatet...
Jeg stusser på at han i det hele tatt har fått sobril til formålet. Vival ville vært bedre isåfall..
Ja kan hende fastlege ikke kan gjøre annet enn minstepakke men jeg har fått enkeltvis angst dempende tabletter med meg hjem fra legevakta i hvertfall.
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Åssen mener du han skulle fått sobrilen? Selvfølgelig så får man jo en minstepakke når det er sånne forespørsler....
Vis hele sitatet...
De har mulighet til å skrive ut bare 10stk eller 5 stk sobril å så tar de på apoteket å pakker det i sånn plastpose du for hos dealern din.
Legen, som er ekspert på medisiner, burde vel kunne svart bedre på dette enn oss ufaglærte på Freak.
Jeg har som sagt brukt det før på samme måten, så jeg vet at det fungerer godt på meg. Legen skrev 1-2 på pakningen, men er fullstendig klar over at jeg tar flere, jeg holdt ikke det hemmelig. Jeg kom på at jeg faktisk har gjort dette to ganger før. Jeg brukte det også da jeg steriliserte meg (etter å ha fått de to ungene jeg skulle ha). Da ble jeg nærmest båret ut igjen, men det fungerte helt perfekt. Lokalbedøvelse og inngrep gikk uten problemer. Men nå har jeg drømt om sprøyter i hele natt, så nå gleder jeg meg til å bli ferdig med dette!
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sobril er ganske så stusselig benzo, for min del ivertfall. Fikk en pakke på 25 x 25mg mot angst, null funk:-/ Valium er litt bedre men ikke noe voldsom power der heller syns jeg, selv om jeg ikke har tolleranse.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
De har mulighet til å skrive ut bare 10stk eller 5 stk sobril å så tar de på apoteket å pakker det i sånn plastpose du for hos dealern din.
Vis hele sitatet...
Okay 👍🏻 Alltid fått minstepakke på det jeg har fått/forsøkt.. Men betaler du for 5/10 da? Eller må du betale hele esken?
Jeg poppet 5 10 mg tabletter to og en halv time før, satte på lokalbeøvende plaster og sprøyta gikk som en lek. Ulempen er selvsagt at jeg har sovet etter at jeg kom hjem, og nå går jeg og legger meg. Så resten av dagen ble ødelagt, men hensikten var helt klart oppnådd. Så da vet jeg at det er ganske passe dose og ventetid til neste gang! God natt...

Og morgenen etter kan jeg si at det var fullstendig vellykket. Ingen uventede bivirkninger underveis eller ettervirkninger. Men jeg sovnet klokka fem i går kveld og sov rundt...
Sist endret av Pallantir; 8. desember 2020 kl. 08:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.