Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1734
Hei

For de av dere som driver med gaming (cod, gow) så vet dere kansje at det er stor forskjell mellom de forskjellige tv merke/modellene når det gjelder input lag/input latency. Og da snakker jeg ikke om respons tid eller net lag.

Det er altså den tiden det tar fra du trykker på knappen til man får respons på skjermen.

De fleste (hvis ikke alle) av tv produsentene sier ingenting om input lag når de ramser opp spesifikasjonene til tven. Etter å ha googlet en del om temaet har jeg kommet frem til at:

- CRT tver har 0 input lag
- vga montiorer har mindre input lag enn tver
- noen merker har Game modus men dette er ikke til å stole på.
- å skru av alt av bildebehandling hjelper men er ikke nok
- alt under 15ms er bra input lag

Men jeg vil gjerne vite om noen her som kan gi meg tips til + kjøpe en tv som har minst input lag. Den skal helst være LED/LCD, 46"-60".

anyone??

ps: må bare tilføye at vanlig folk som ikke er hardcore gamere legger ikke merke til input lag, så da trenger ikke dere å skryte av tven deres med mindre det er noen her som spiller mye FPS spill/gears/callofduty osv og vet hva jeg snakker om.
Dette er et veldig godt spørsmål da jeg ser etter akkurat det samme som deg. Jeg sitter fortsatt med en 18 år gammel CRT tv fordi jeg ikke har funnet noen som passer til "hardcore gaming".
Trådstarter
3 0
Sitat av pWnani Vis innlegg
Dette er et veldig godt spørsmål da jeg ser etter akkurat det samme som deg. Jeg sitter fortsatt med en 18 år gammel CRT tv fordi jeg ikke har funnet noen som passer til "hardcore gaming".
Vis hele sitatet...
fant en test for 2011 modeller her:

Italiensk side som er oversatt til engelsk. 3 tver med 10ms input lag som er ganske bra.

Men fortsatt ingen ordentlig svar. Jeg vil gjerne ha LED og helst over 46

synes input lag burde bli oppgitt når man skal kjøpe seg en tv!
lefsespiser
lefze's Avatar
http://www.amazon.com/Mitsubishi-WD-...948708&sr=1-11

Denne kanskje?

Nevnes ikke noe om input lagg, men den er 120hz hvilket betyr at den er betydelig kjappere enn "vanlige" 60hz TV'er.
Trådstarter
3 0
Sitat av lefze Vis innlegg
http://www.amazon.com/Mitsubishi-WD-...948708&sr=1-11

Denne kanskje?

Nevnes ikke noe om input lagg, men den er 120hz hvilket betyr at den er betydelig kjappere enn "vanlige" 60hz TV'er.
Vis hele sitatet...
120hz gir faktisk en høyere input lag i følge visse kilder Men som sagt er kun intressert i input lag spesifikasjonen, så 120hz har ikke noe å si.