Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2762
Noen som kan hjelpe med meg til å få OPEN-NAT? har STRICT for øyeblikket, noe som ødelegger online opplevelsen en del (her snakker vi CoD), kan hverken være "host" eller spille med venner grunnet dette.

Ruteren min er en Thomson st585, også kalt "speedtouch". Har litt problemer med å finne ut av denne ruteren, har prøvd forksjellige funksjoner og konfigurasjoner på den uten hell.

Har søkt masse om dette på rundt på nettet men det er tungt stoff for en person uten særlig peiling på data etc. (spesielt med tanke på at det meste er på spansk :S) og ingenting ser ut til å funke.

Jeg har både PS3 og Xbox med strict, men det er PS3'en jeg bruker mest og det er den jeg vil fokusere aller mest på med fiksingen av strict, men dessverre er nesten alle trådene og guidene om dette på Xbox

Er det noen som har noe som helst peiling på dette som kan hjelpe? Er ganske desperat med tanke på at dette ødelegger veldig for spille-opplevelsen.

Og forresten!
av sikkerhetsmessige grunner har jeg ikke noe lyst til å åpne ruterens brannmur, og heller bare gi PS3'en tilgang til... "ettellerannet" (DMZ eller noe sånt)

Mvh
Frustrert CoD gamer
Sist endret av Tacosaus; 24. april 2011 kl. 01:21.
Sitat av Tacosaus Vis innlegg
har prøvd forksjellige funksjoner og konfigurasjoner på den uten hell.
Vis hele sitatet...
Vis du har kommet deg inn på ruteren skal det ikke bære no stress. Er bare å leite litt på innstillinger etter NAT, Portforward eller lignende også åpner du bare porten(e).
Viss du sitter bak en ruter er du nødt til å åpne portene for å få Open NAT.
Følgende porter brukes av Xbox Live.
UDP 88
UDP 3074
TCP 3074

Hva du må åpne for PS3 aner jeg ikke.

Edit: Er det Nextgentel som er ISP`en din? Isåfall så tror jeg de skal de ha en enkel nettside du kan logge deg inn på og krysse av for Xbox Live. Jeg husker jeg hadde den muligheten når jeg brukte NGT.
Trådstarter
16 0
Har allerede skrevet inn de portene, men ingenting ser ut til å skje.
Ja jeg har NextGentel, har du en link til siden?
og går det ann å gjøre det samme med ps3?

Cookie4sure: og hvordan "åpner jeg bare portene" da? Ser ikke ut til å finne noe lignende, isåfall er de skjult bak et ganske uvesentlig navn.

Og jeg vil heller ikke åpne hele brannmuren, bare for spillmaskinene.
Aktiver uPnP på både router og PS3. Da burde det ikke være nødvendig å åpne porter.

EDIT: For å aktivere på router:
Home -> Toolbox -> Game & Application Sharing
Trykk på "Configure", og marker boksen for "Use uPnP".
Sist endret av caperno; 24. april 2011 kl. 11:51.
Trådstarter
16 0
Det hadde jeg aktivert fra før av, og nå har jeg aktivert det på PS3'en og, men det er litt vanskelig å sjekke om det funket, for PSN er nede for øyeblikket, men på "forbindelsestatus" står det at jeg har NAT type 3, som jeg nok tror er strict..
Portene som PS3 bruker skal være:

TCP: 80, 443, 5223
UDP: 5223, 3478, 3479, 3658
Trådstarter
16 0
Men er det en spesiell måte jeg skal fylle de inn? Hvilke ruter skal jeg skrive de inn i? Det er 2 småe oppå hverandre og så en lang en osv.. Og skal jeg skrive alle disse tallene i en... "ting", eller i 7 forskjellige?

Forresten står det på ps3 innstillingene "UPnP: ikke tilgjengelig"..

Og hvilken enhet skal jeg velge for disse tallene, skal jeg velge selve PS3 enheten?
Trådstarter
16 0
Sitat av caperno Vis innlegg
Les dette.
Vis hele sitatet...
gjorde alt som sto i linken, men fortsatt står det:
NAT-Type: Type 3...