Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1800
Så denne filmen i går og jeg er helt målløs.
Dette må være den mest psykedeliske og trippy filmen som noen gang er laget.

Den er regisert av Gaspar Noè som tidligere laget Irréversible.

Den første delen av filmen vil for alltid være brent inn i netthinna mi.
Veldig intens og utrolig bra laget. Fantastisk kinematografi som overgår alt jeg har sett tidligere.

Hele filmen er som en lang syre trip med en god dose DMT.
Psychonauter og stonere her på nFF vil digge denne filmen.

Jeg legger ikke til trailer eller imdb link fordi jeg synes denne filmen bør sees uten å vite noe som helst på forhånd.

Er det noen andre her som har sett denne?
Ahh, takk for tips!

Har selv sett Irreversible en del ganger, og må si at det er en magisk film!
Jeg har sett den, og kan egentlig si at den var imponerende. Den første halvtimen satt jeg og måpte, det var helt fantastisk, og alt klaffet og stemte. Så etter den halvtimen ble ferdig, gikk det nedover derrifra. Det føltes som Gaspar prøvde å lage en ny Irreversible, som var helt fantastisk, siden fortellermåten var veldig lik. Men den første halvtimen i EtV var fantastisk nok til at de siste ikke føltes forgjeves.

Gleder meg til jeg skal se EtV påvirket, det blir nok noe det!
Wow, den var fin. Takk for tipset!
Jeg hadde litt magisk te i går og skulle sette denne på etter jeg leste denne tråden. Det endte med at jeg ikke kom meg forbi åpnings-sekvensen i frykt for å utvikle epilepsi! 10 minutter etter å ha skrudd av, mannet jeg meg opp igjen og skulle gjøre et nytt forsøk! Etter å ha komt meg forbi blinkende lys og bokstaver kom det en ny tittelsekvens som føltes enda sprøere! Jeg kunne rett og slett ikke se på. Jeg var redd! Haha.

Blir det på noen måte "mildere" etter den helt sinnsyke åpnings sekvensen ? xD Jeg vil gjerne se denne i en psykedelisk og altarnativ sinnstilstand men nå lurer jeg på om det er mulig å overleve filmen!
Så den i går, den startet så utrolig bra men siste delen av filmen som nesten hele tiden ble filmet ovenfra ble litt kjedelig. Den skal definitivt bli sett igjen med røde øyner denne gangen.

Ble han født på nytt?
Så den selv for første gang på onsdag. Helt fantastisk bra film. Selv om det tydeligvis var ett dvd image vil jeg anbefale å se den i enda høyere kvalitet hvis man har mulighet.

Chikara, det blir litt bedre for så å bli enda verre. Filmen burde har store advarsler mot personer med epilepsi.
Sist endret av Omaha; 5. desember 2010 kl. 19:23.
Wow.
Dette var magsikt, en helt utrolig film.
Jeg gjorde som du sa og så denne filmen uten å vite noe på forhånd, litt skeptisk, men storfornøyd i etterkant! Jeg så ikke engang på hvor lenge filmen varte, noe jeg fant ut var mindre gjennomtenkt da klokken plutselig var mye.

Virkelig en fantastisk film. Takk for tipset!
Mind blown! Utrolig spesiell film, anbefales på det varmeste.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så denne filmen i helga, vel og merke helt edru.
Syns filmen var ganske kjedelig og ventet hele tiden på at noe fornuftig skulle skje.

Ble som flere av dere her litt satt ut, men det kun fordi jeg satt igjen med et inntrykk av at filmen hadde absolutt ingen mening. Eller kanskje heller det at jeg ikke skjønte en dritt av hva jeg akkurat hadde sett på.

Har filmen noen mening? Noe budskap? Eller er det kun kunst laget for å se på en "trip"?
Sitat av Diox Vis innlegg
Så denne filmen i helga, vel og merke helt edru.
Syns filmen var ganske kjedelig og ventet hele tiden på at noe fornuftig skulle skje.

Ble som flere av dere her litt satt ut, men det kun fordi jeg satt igjen med et inntrykk av at filmen hadde absolutt ingen mening. Eller kanskje heller det at jeg ikke skjønte en dritt av hva jeg akkurat hadde sett på.

Har filmen noen mening? Noe budskap? Eller er det kun kunst laget for å se på en "trip"?
Vis hele sitatet...
Det er jo bare i begynnelsen du ser en direkte "trip", mesteparten av filmen får du se som hovedpersonen sin sjel som flyter over menneskene som var en del av livet hans.
Ja, skjønte jo det, men hele filmen er jo som å se på en trip sånn rent visuelt. Er dette hele meningen? Er det ingen dypere mening med filmen?
Sitat av Diox Vis innlegg
Ja, skjønte jo det, men hele filmen er jo som å se på en trip sånn rent visuelt. Er dette hele meningen? Er det ingen dypere mening med filmen?
Vis hele sitatet...
[spoiler]


[COLOR="White"]Det er nok gjort med mening ja, tok du virkelig ingenting ut av hvordan situasjonen var etter at han ble skutt?[/COLOR]
Sitat av Diox Vis innlegg
Ja, skjønte jo det, men hele filmen er jo som å se på en trip sånn rent visuelt. Er dette hele meningen? Er det ingen dypere mening med filmen?
Vis hele sitatet...
Jo, det er det. Filmen baserer seg på perspektiver fra den tibetanske dødebok, som i korte trekk blir forklart av Alex helt i begynnelsen av filmen. Den tar opp eksistensielle spørsmål til hva livet og virkelighet er for noe. Det brukes mange virkemidler for å formidle dette, deriblant de abstrakte tilstandene, den hvileløse svevingen, og hvordan modellbyen går i ett med virkeligheten. Det er nok lettere å se dette hvis man har interessen for slikt i utgangspunktet.

Filmen har en del langdryge scener, men jeg så på dette som rene kunstneriske uttrykk, og lot meg derfor ikke kjede av det. Alt i alt synes jeg det var en bra kombinasjon av interessante budskap og visuell kunst.
Sist endret av mentalmelt; 14. desember 2010 kl. 18:00.