Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  148 20275
Dette er et spørsmål og ikke en anklagelse til alle dere som elsker Black Metal, Thrash Metal og de tusen ulike variantene.

Jeg bare lurer på hva som fenger dere med denne musikken?
Jeg har prøvd å høre på en del, musikken er grei nok, men når den skrikingen starter så får jeg direkte avsmak for det.

Er det musikken? Skrikingen? Livsstilen, image?
Hva gjør at dere er glade i Black Metal?


Selv så er jeg veldig glad i Motley Crüe, Iron Maiden, AC/DC, Metallica, DIO osv.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg digger black metal fordi det er så forbanna stemningsfullt og intenst. Jeg kjenner ikke til noen livsstil, og imaget synes jeg ofte blir for teatralsk, men skrikingen og alt annet som gjør opp denne musikksjangeren er alvorlig bra.
Musikk skal vekke følelser og jeg har et vidt spektre av følelser som jeg liker å oppleve. Hva er det som er så vanskelig å forstå?
Jeg liker det fordi det er melodisk og sånn, og jeg får en godglad følelse inni meg når jeg hører på det. Jeg blir rett og slett i bra humør av å høre på det
Det er energien som driver musikken som er interessant, og tanken bak den.
Er selv ikke stor fan av selve stemmevrengingen, men, som mange andre, elsker jeg energien og melodiene!
Noe jeg ikke liker er growling, men screaming kan være jævlig digg å høre på!
Det jeg aldri har skjønt er hva som er fascinasjonen med den totale mangelen på bassgitar. Jeg synes det er stilig med de pompøse låtene til Satyricon, Dimmu Borgir og Mayhem, spesielt når de bruker klassiske instrumenter, men jeg har forstått at dette er for kommersiellt for blodfansen.
Sitat av DonTomaso
Det jeg aldri har skjønt er hva som er fascinasjonen med den totale mangelen på bassgitar. Jeg synes det er stilig med de pompøse låtene til Satyricon, Dimmu Borgir og Mayhem, spesielt når de bruker klassiske instrumenter, men jeg har forstått at dette er for kommersiellt for blodfansen.
Vis hele sitatet...
Blodfans er oppskrytt. De pompøse låtene er utrolig bra, men noen mener selvfølgelig at alt som kan appellere til flere folk av gangen er kommerst og dårlig.
http://www.youtube.com/watch?v=efVMPkClgu8 Sjukaste!

Altså, den gamle stokk og stein Bm'en har eg ikkje heilt sansen for. Emperor er kongane for meg. Darkthrone funker og, men når det blir meir primitivt en det, da sier det stopp. Immortal klara eg ikkje. Men igjen, det finnest mange forskjellige uttykk og stiler innen black metal, så for all del.
Dimmu Borgir og blandinga med den klassiske, dype og melodiøse linjene kvalifiserer seg lett til stå pels ligaen min.
Eg hører veldig masse på kristen metal. Syns tekstene er veldig gode. Liker musikken pga gode tekster og det er fengende musikk
Sitat av Oddgeirf
Eg hører veldig masse på kristen metal. Syns tekstene er veldig gode. Liker musikken pga gode tekster og det er fengende musikk
Vis hele sitatet...
Hvordan har dette noen som helst relevans for diskusjonen ang. Black Metal?

Jeg er forøvrig veldig enig med deg, Insanity, får ståpels av Emperor jeg også.
Folk er forskjellige og har forskjellig smak...

Å lure på hvordan noen kan like growl/skrikvokal er som å lure på hvorfor noen liker sjokolade og andre ikke kan fordra det...

mao: det bare er sånn!
Javel, så det er ikke lov å nevne noe om kristen metal her.
Sitat av Oddgeirf
Javel, så det er ikke lov å nevne noe om kristen metal her.
Vis hele sitatet...
Jo det er det, men denne tråden omhandlet ikke det temaet.
Spørsmålet i tråden var. Hvorfor folk liker black metal. Og eg svarte på spørsmålet. Ser ut som folk her driter i tekstene og hører bare på melodien. Hva er vitsen med tekstene da?

Vil forresten anbefale et nytt norsk hardcore/metal band. Benea Reach. Dere finner det på http://www.youtube.com/watch?v=gMF6zCzo0tU
og på myspace. Det er ikke kristen, men ganske bra
Sist endret av Oddgeirf; 17. september 2008 kl. 17:24.
Sitat av Oddgeirf
Spørsmålet i tråden var. Hvorfor folk liker black metal. Og eg svarte på spørsmålet. Ser ut som folk her driter i tekstene og hører bare på melodien. Hva er vitsen med tekstene da?
Vis hele sitatet...
Jeg gir faen i tekstene, og mye av det jeg hører på hadde vært MYE bedre om det var uten synging. Så lenge man føler seg bra av musikk så er det det viktigste, jeg ser ikke vitsen med en bra tekst egentlig.
jojo, blackmetal inneholder jo en viss grad av kristendom det også
"Behold bastard son, I am the evil one" Behemoth - Christians to the lions
Sitat av HStern
Jeg har prøvd å høre på en del, musikken er grei nok, men når den skrikingen starter så får jeg direkte avsmak for det.

Er det musikken? Skrikingen? Livsstilen, image?
Hva gjør at dere er glade i Black Metal?
Vis hele sitatet...
For meg virker det som at du tror at den enste sjangeren som bruker growling/screaming i sangene sine er Black Metal, det er feil. Jeg er ikke noe fan av Black Metal, men jeg liker vanelig Metal og de fleste subsjangrene innenfor Metal.

Grunnen til at jeg liker Metal er at det treffer meg, man kjenner seg ofte igjen i tekstene og man føler at man er i samme "livs situasjon" på en måte. Det som er fet med Metal er også melodien, jeg liker at de som spiller musikken faktisk kan spille instrumenter og at de ikke sitter bak en beat på Fl-studio.
Jeg liker også at det er mange fengende rytmer i Metal og ofte kule soloer.

Jeg liker også aggressiviteten til Metal, musikk man bare får lyst til å headbange alt man har når man hører det, eller mose ting inn i veggen feks. Det er mange ting som spiller inn hvis jeg skal like en sang/band, det er forskjellig fra sang til sang og fra band til band. Noen Metal-band har bra musikk, andre Metal-band har dårlig musikk. Sånn er det bare...
Synes det var et interresant spørsmål du kom med, hovedsakelig fordi jeg fant det overraskende vanskelig å svare på.

Jeg hører vel mest på svart metall fordi det er brutalt og aggressivt, men samtidig dypt og melodisk. Det har også noe med tilvenning å gjøre, for jeg, som de fleste andre, startet med å høre på litt mer standard metall, som for eksempel Iron Maiden. Etter hvert ville jeg selvsagt finne noe nytt å høre på, og tydde til hardere midler og slik har det fortsatt. Når jeg kom til svart metall hørte jeg en del på det, og falt pladask for det. Jeg liker at det er så dypt, men også brutalt, og jeg elsker stemningen musikken skaper.

Liker også stemmene/grim-vokalen de bruker, selv om jeg ikke er hundre prosent sikker på hvorfor. Tror igjen dette har noe med vanene å gjøre. Som Silenoz i Dimmu Borgir sa; "Black Metal er som opera, og det krever tilvenning for å kunne høre på det. Når du først har begynt, om du elsker det, kommer du aldri til å slutte med det."

For det meste hører jeg på de veldig norske bandene, som Taake, Myrkgrav og Enslaved. De norske er de beste, enkelt og greit. Selvsagt fungerer Immortal, Emperor, Windir, Dimmu Borgir og Satyricon også. Finnes ikke noe bedre enn ekte, norsk svart metall.
Sitat av Oddgeirf
Spørsmålet i tråden var. Hvorfor folk liker black metal. Og eg svarte på spørsmålet. Ser ut som folk her driter i tekstene og hører bare på melodien. Hva er vitsen med tekstene da?
Vis hele sitatet...
To ting. For det første, så er dette en tråd om Black Metal. Hvorvidt folk hører på tekstene eller ikke er ingen unnskyldning for at du skal prøve å vri hele tråden om til en diskusjon om kristen musikk.
For det andre, er tekstene viktig for Black Metal. Det er tekstene og tanken bak musikken som virkelig skaper sjangeren, slik jeg ser det.
Man kan godt spille fort og skrike, men hvis man synger om noe man så på gaten i går, er det ikke black metal.
Jeg driter ikke i tekstene, for meg gjør de halvparten av inntrykket.
Jeg er i litt samme situasjon som trådstarter. Hører på metal og nyter det, men akuratt black metal (den særeste delen) er ikke det jeg hører mest på. Har prøvd. Noe er litt kult, noe er greit og mye er helt jævlig.
Jeg hører også på hardcore og deathmetal så er ikke growlingen det er noe i veien med. Er mer at jeg syns det er så forbanna melodiløst.
feks:
http://www.youtube.com/watch?v=pPqIRPgI9Es

Sitat av Lunicks
To ting. For det første, så er dette en tråd om Black Metal. Hvorvidt folk hører på tekstene eller ikke er ingen unnskyldning for at du skal prøve å vri hele tråden om til en diskusjon om kristen musikk.
For det andre, er tekstene viktig for Black Metal. Det er tekstene og tanken bak musikken som virkelig skaper sjangeren, slik jeg ser det.
Man kan godt spille fort og skrike, men hvis man synger om noe man så på gaten i går, er det ikke black metal.
Jeg driter ikke i tekstene, for meg gjør de halvparten av inntrykket.
Vis hele sitatet...
Skal jeg lese tekster kan jeg like gjerne lese en bok. Nei gi meg musikk, ikke dype bedritne emotekster.
Sitat av Oddgeirf
Eg hører veldig masse på kristen metal. Syns tekstene er veldig gode. Liker musikken pga gode tekster og det er fengende musikk
Vis hele sitatet...
Nå er det da ikke så fryktelig viktig hva innholdet er, når det er pin umulig å distansere ord fra brøl (i flere tilfeller).



Slik som Mølla sa, det vekker følelser (som med all musikk vi liker).
På tide at folk slutter å knytte sammen image og smak. Bare fordi man liker å spille Bob Marley på iPoden, betyr ikke nødvendigvis at fyren tramper rundt med hempklær og blodrøde øyne.

For min del elsker jeg å tenke på at mye av den gode sortmetallen man finner er norsk.

http://www.youtube.com/watch?v=mOEIZiTXduE
Sitat av zpn*
For min del elsker jeg å tenke på at mye av den gode sortmetallen man finner er norsk.
Vis hele sitatet...
I mitt tilfelle må jeg rette pittelitt - for meg er ALL den gode svartmetallen Norsk.
hører på black metal fordi det i motsetning til mange andre sjangere krever skills å spille.

liker tekstene veldig godt også. det de synger om og måten de synger på.

så i hovedsak er det intstrumentene og hva de synger og hvordan de synger som jeg liker. imaget og anti-krist.

for eksempel gorgoroth.

http://www.youtube.com/watch?v=oqSdvqHIVqw

kjempe bra black metal band.

er foresten bare skandinavisk og polsk black metal som er bra.

spess norsk.

bra polsk black metal med polske tekster:

http://www.youtube.com/watch?v=HNiJJ9qudHo

et polsk band jeg liker spessielt godt:

http://www.youtube.com/watch?v=tHhZ2LThpv4
Sist endret av sixfeetunder; 17. september 2008 kl. 22:04.
Sitat av DonTomaso
Det jeg aldri har skjønt er hva som er fascinasjonen med den totale mangelen på bassgitar. Jeg synes det er stilig med de pompøse låtene til Satyricon, Dimmu Borgir og Mayhem, spesielt når de bruker klassiske instrumenter, men jeg har forstått at dette er for kommersiellt for blodfansen.
Vis hele sitatet...
Word!
Husker første gang jeg skulle skru lyd på et black metal band. Selsom opplevelse. Det eneste instrumentet som touchet frekvenser under 100hz var gulvtam... Det låter ofte pistrete og manglet dybde. Når det er sagt er jeg også enig i at den melodiøse og pompøse black metallen har apell...
Sitat av Raymond
Skal jeg lese tekster kan jeg like gjerne lese en bok. Nei gi meg musikk, ikke dype bedritne emotekster.
Vis hele sitatet...
Så du hører på Black Metal kun for musikkens skyld? Det får være opp til deg, men en stor del av Black Metal handler om å formidle et budskap.
En annen ting som virkelig gir meg ståpels når det kommer til Black Metal er stemningen, og inntrykkene det gir meg.

Eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=ChNSkFbKvfM
Eg høyre på mykje rart og er kansje innom Death metal utan at det ringer ei bjelle som seier *hmm Death Metal*. Eg heng meg ikkje så mykje opp i sjangerar, men meir i om musikken høyres bra ut i mine øyrer. Kan egentlig ikkje forklare det noko betre en at musiken høyres "bra" ut og at den fenger. Trengs det noko meir grunn enn det?

Tekst har eg heller aldri brydd meg særs mykje om. Dersom sangen fenger og eg liker den holder det i massevis for meg.

Eit lite eksempel:
http://www.youtube.com/watch?v=joEAb_y7ZYA
Dimmu. Eg har ikkje fanari om kva han syng eller kva sangen handler om, men refrenget får det til å gå kaldt nedover ryggen min..gøøøøy.
Før i tiden hørte jeg kun på metal av forskjellige varianter, svart metal inkludert. Personlig så brydde jeg meg sjelden om teksten, men jeg vet mange i min omgangskrets gjorde det - så det varierer!

Oddgeirf svarte på hvorfor han liker svart metal/metal - ingenting galt med det ;-)

Kan fortsatt kose meg med å sette på ei god gammaldags sort låt i bil eller hjemme ^^
Jeg hører ikke så mye på black metal og de mørke metal-sjangerne lenger, men den tiden da jeg gjorde det var det ekte og god norsk black metal. Gorgoroth, Burzum, Windir osv. Og en del melodisk black metal ble det vel også spilt, slik som Dimmu og Taake.

Jeg hørte på musikken fordi jeg synes alt var så bra bygd opp, teknikkene, tekstene og melodiene. Jeg likte imaget (gikk ikke svartkledd av den grunn) og det med at ting var "anti-christ". Det var liksom noe i det. Stemning kanskje? Derette ble det en del rå death metal.
Sitat av LowRider
Eit lite eksempel:
http://www.youtube.com/watch?v=joEAb_y7ZYA
Dimmu. Eg har ikkje fanari om kva han syng eller kva sangen handler om, men refrenget får det til å gå kaldt nedover ryggen min..gøøøøy.
Vis hele sitatet...
Drep meg om jeg tar feil, men i korte trekk beskriver han en slags krig mellom to sider, en som er tynget ned av religion, og en som er fri.
Hvis du har hørt litt black metal, merker du ofte at det har en helt spesiell feeling du ikke finner i noen annen type musikk. Legger du ikke merke til dette, er det bare å gi blaffen i hele sjangeren.

Å når det gjelder skrikingen, så er det rett og slett et must. Prøv å hør en black metal låt og se for deg at det er Robbie Williams eller Bob Marley eller annen cleanvokalist etter eget valg som synger. Det hadde ikke vært akkurat bedre, synes du vel?

Det blir litt som å sitte ute i en sofa med en avis og sjokolademelk når det er 50 minus og orkan rundt ørene på deg.

Desutten, som påpekt utallige ganger før, så er ikke poenget med vokalen synging, men enda et instrument. Det er da vreng på gitarene, er det ikke? Vokalen skal ha samme effekten.
jaG
Produktutvikler
Det som fenger meg er energien og brutaliteten. Trommeslagerne er jo de beste i verden, og når de begynner å gå løs på de trommene er det helt fantastisk. Her f.eks.
Sist endret av jaG; 18. september 2008 kl. 22:30.
Jeg synes noe er bruktbart, men når de bare prøver å growle mest mulig, og slå raskest mulig på trommene, så blir det bare bråk for meg. Det jeg IKKE liker ved Black Metal er imaget. Hvorfor må ALLE ha langt svart hår, masse pigger, latex-klær og late som om de er så jævlig onde og hater verden. Folk skal få lov til å gå i hva slags klær de vil, men jeg forstår ikke hvorfor du må gå i sånn for å lage Black Metal. Det finnes reggea-artister som ikke har rastafletter, rappere uten sæggebukser, metal-folk uten langt hår, men jeg vet ikke om mange Black-Metal band som ikke prøver å fremstå som skumle fæle folk i stramme bukser og langt hår.
Gorgoroth er et band som består av onde folk, kirkebrennere og div andre saker.

Gaahl er dømt for kirkebrenning og tortur. han torturerte en kar i sin egen kjeller og tvang ham til å drikke sitt egen blod. Gaahl sa at det var selvforsvar.

så må vi heller ikke glemme Euronymous som hadde en avtale med noen afrikanske stammer om at de skulle gi ham menneske skinn fra sine ofre sånn at han kunne binde rundt sitt ny album. svart skinn=svart musikk.
det ble stoppet.

vi må heller ikke glemmer Varg Vikernes.

http://www.burzum.org/eng/library/a_..._story02.shtml

så jo det finnes mange Black metal folk som faktisk er onde.

glemte å si at Gaahl tok han med hjem og bandt personen fast til en stol i kjelleren. Gaahl er Norges skumleste person. men også spessiel og fasinerende på mange måter.
Sist endret av sixfeetunder; 19. september 2008 kl. 00:03.
Mange flotte svar her, skjønner det med energien og det som driver fram.

Hørte et par Dimmu Borgir sanger nå, jeg skjønte faktisk hva det var han sa, vokalisten synger "rølpete" med mangel på et bedre ord, men jeg hører hva han sier og det passer bra til melodien.

Nå kan jeg linke sangen som faktisk fikk meg til å lage denne tråden.

Enslaved med The Watcher.
Synes melodien er ganske kul, men fy faen så mye vokalisten ødelegger, iallefall for MEG.

http://www.myspace.com/enslaved (sangen begynner av seg selv)

The Watcher
(Music: I. S. Peersen / Lyrics: K. Grutle)

Darkness…
Fear…
Life….
Cold…

Left alone with no will
Walking in footsteps of the fallen
Blinded by lack of reason
Indulging the tales of doom

”Farewell,
May the darkness bind them
No one will
Remember the pain when we are…gone…”

Desolate…
Unconscious….
Lost…

Where lays the ones I’ve slain?
Did I become any wiser?
Will their anger hunt me down?
Did I sacrifice in vain?

”Farewell,
Hear the sound of solitude
No one will
Walk the bridge, to darkness overcome”

Settlement…
Trust…
Relief…
Dawn…

Guide me, watcher in the skies
Transform the forces of the dead
In my dreams I’ll hunt them down
I now know the truth


Forresten så kan jeg legge til at jeg hadde inntrykk av at mange band bruker trommemaskiner, eller tar jeg feil?
Sist endret av HStern; 19. september 2008 kl. 01:25.
Hører ikke så veldig mye på black metal selv, men følte for å kommentere noe

Sitat av HStern
Dette er et spørsmål og ikke en anklagelse til alle dere som elsker Black Metal, Thrash Metal og de tusen ulike variantene.
Vis hele sitatet...
Black metal og thrash metal rimelig langt fra hverandre, dessuten er metallica hovedsakelig thrash også (som du selv liker)

Sitat av sixfeetunder
hører på black metal fordi det i motsetning til mange andre sjangere krever skills å spille.
Vis hele sitatet...
Morsomt utsagn. Har flere kompiser som syns det er pisslett å spille når de først har blitt vandt til det, og disse er ikke akkurat proffer heller. Dette er riktignok på gitar, men trommer kan jeg tenke meg kreves litt mer.

Stort sett (etter hva jeg har hørt på) kreves det mest en rask og utholdende arm...
Sist endret av Archj; 19. september 2008 kl. 01:39.
Kan skrive under på det med gitaren, har en kompis som jeg lærte å spille litt gitar, etter han hadde spilt i 2mnd kunne han spille en sang på el-gitaren sin.
Husker ikke om dette var Dimmu Borgir eller Opeth, han sa at det vanskeligeste var å holde rytmen.

Sitat av Archj
Hører ikke så veldig mye på black metal selv, men følte for å kommentere noe



Black metal og thrash metal rimelig langt fra hverandre, dessuten er metallica hovedsakelig thrash også (som du selv liker)



Morsomt utsagn. Har flere kompiser som syns det er pisslett å spille når de først har blitt vandt til det, og disse er ikke akkurat proffer heller. Dette er riktignok på gitar, men trommer kan jeg tenke meg kreves litt mer.

Stort sett (etter hva jeg har hørt på) kreves det mest en rask og utholdende arm...
Vis hele sitatet...
Kom på når du sa det at Metallica blir betegnet som "Thrash Metal", som jeg skal ærlig innrømme jeg aldri har lest så mye om. Og denne sjangeren handler vel egentlig ikke tråden om. Huff blir forvirra med alle disse sub-genrene til Metal.

Tenker vi holder oss til Black og Death metal.
Sitat av jaG
Det som fenger meg er energien og brutaliteten. Trommeslagerne er jo de beste i verden, og når de begynner å gå løs på de trommene er det helt fantastisk. Her f.eks.
Vis hele sitatet...
Vært på ett ordentlig show med ett par punk band? der er det energi, ikke en heil gjeng med rånere som headbanger.*øy spøtt i koppen å send videre*

[quote=glemte å si at Gaahl tok han med hjem og bandt personen fast til en stol i kjelleren. Gaahl er Norges skumleste person. men også spessiel og fasinerende på mange måter.[/QUOTE]

blaaaaaaaah jeg husker den episoden jeg leste om den i vg, det som er att de er jo psykisk syke.Menne ikke har fått behandling.Og dessuten så vet alle att sjokk skaper plate salg.

Her har vi en kalt "the true metal god" og "The last rock & roll Legend" innpakka i litt dritt og blod og og tillomed litt avant garde kunst

Kode

http://www.youtube.com/watch?v=Xrg0ZT6OmY4
Sist endret av StaiN; 19. september 2008 kl. 05:03.
Sier du det. Skulle likt å sett et punk-band i en instrumental battle med et habilt deathmetalband

Jeg har vært på mange konserter med death og blackmetal band. Aldri headbanget, så generaliseringen kan du egentlig droppe.

Det er uten tvil de tekniske ferdighetene innen extrem-metallen som fascinerer meg. Det er ikke mange som ønsker å høre dette og det får bare være deres tap. "de brøler jo bare..."
Sitat av HStern
Forresten så kan jeg legge til at jeg hadde inntrykk av at mange band bruker trommemaskiner,
eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Du tar feil. Trommemaskiner er veldig tabu innen musikk, og særlig metal. Det er dog ganske vanlig å bruke en trigger pad.
Jeg er enig med Mullah og Lunicks. Stemningen, tekstene og den utrolige energien i musikken er det som driver meg til å høre på det, now and forever
Sitat av Epitaph
Sier du det. Skulle likt å sett et punk-band i en instrumental battle med et habilt deathmetalband

Jeg har vært på mange konserter med death og blackmetal band. Aldri headbanget, så generaliseringen kan du egentlig droppe.

Det er uten tvil de tekniske ferdighetene innen extrem-metallen som fascinerer meg. Det er ikke mange som ønsker å høre dette og det får bare være deres tap. "de brøler jo bare..."
Vis hele sitatet...
Edit233422:Jeg mener energi blant publikum pga musikken de hører.Att de spiller fort og er teknisk raske skal ingen si dere imot, menne å si att mange svart/death metal å særlig de bandene som skal er er "såkalt" undergunn de er det for en grunn.For å si mange døds/svart metal band er notoriske for sin tekniske soloer er bullshit.De appelerer til så liten gruppe mennesker att de er og blir undergrunn.Det er det som er det med mange band, som sier de nekter å selle out som de kaller det særlig i metal miljøet.Jeg hører på metal jeg og menne ikke så mye svart og døds menne kan høre noe doom.Så jeg har jo litt peiling på stilen.Når enkelte band har detuner gitaren til noe vrøvl også torurer hværandre for å ut tekstene så sier det jo seg selv hva resultatet blir.(Var en gruppe som gjorde det som jeg ikke kommer på) å spille fort har ikke noenting å si.Å jeg mener heller ikke punk er så mye bedre med mtp det er 3-4 grep menne tekstene kan være bra og de høres, menne hvor mange forstår tekstene når de growler om noe og stopper og tenker han der som "synger" har rett.Og mange av dere dødfødte metall groupies går og quoter varg og de, er helt dødfødt karen er en syk mann menne smart som får usikre tenåringer til å tro på det han sier, får meg til å virke som en stor kult alle varg fantikerene.Menne dere som er døds metal to the bone osv hører dere på noe annet musikk i såfall hva?
Kan ikke fatte og forstå hvordan noen kan like denne drittmusikken.

Når jeg var 14 hørte jeg på Dimmu Borgir o.l Synest det var tøft.
Hele greia resulterte i kraftig tinnitus og nedsatt hørsel. Dette var KUN på grunn av blackmetal. Ingen annen musikksjanger bråker mer og er mer skadelig for din hørsel. (Dette sa min lege på Arendal sykehus)

De spurte meg om jeg hadde skutt med kanoner, hvorpå jeg svarte at nei jeg hadde brukt mp3 spiller. De spurte hav slags musikk jeg hørte på og jeg svarte Black Metal.

Jeg fikk opplyst om at tinnitus er et kommende stort problem blandt unge over 20.000 unge i Norge lider av denne lidelsen.

Så ikke drit dere ut og kom med "Jeg har hørt på black metal i 4 år nå, hakke merka noe jeg"

Legen sa at de "hårene" inne i øret ditt brekker ikke nødvendigvis med en gang, noen får problemer etter bare et par dager andre etter et par år.

Vær snill med hørselen din, du får den aldri igjen. Jeg bruker høreapparat i en alder av 17, det er ikke det samme.
Jammen flaks jeg praktisk talt har kuttet ut black metal til fordel for noise, da black metal er så skadelig for hørselen.
Helt urelevant, Knowledge. Hvilken type musikk har sjelden noe å si. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det fullt og helt er din egen feil som hører på musikken for høyt. Man kan bli hørselskadet av downbeat Jazz også, bare man har høyt nok volum.
Sitat av Lunicks
Du tar feil. Trommemaskiner er veldig tabu innen musikk, og særlig metal. Det er dog ganske vanlig å bruke en trigger pad.
Vis hele sitatet...
Du tar feil. Trommemaskiner er ikke tabu innen metal, men selvfølgelig omdiskutert.

De anerkjente bandene Samael fra Sveits og norske Mysticum og Limbonic Art er gode eksempler på vellykket bruk av trommemaskin innen metalen. De to sistnevnte er såpass drøye at det vel er umulig for en trommeslager å spille så raskt, dobbel basspedal eller ei...

sixfeet: Gaahl er slett ikke mystisk for oss som bor i Bergen. Han er mye å se på byen og i gatene her, gjerne i selskap med unge og pene gutter. Han smiler masse og ser riktig så fornøyd ut om dagen.
Sitat av pecado
sixfeet: Gaahl er slett ikke mystisk for oss som bor i Bergen. Han er mye å se på byen og i gatene her, gjerne i selskap med unge og pene gutter. Han smiler masse og ser riktig så fornøyd ut om dagen.
Vis hele sitatet...
Riktig. Han er en koselig kar egentlig, har truffet på ham og utvekslet noen ord før. Ikke for å bli Se & Hør, men han er også åpent homofil, noe som kan forklare de unge og pene guttene.
Var klar over det, Lunicks! Hehe, visse folk tror Gaahl bor alene i et hull i bakken, mens han i virkeligheten går på homseklubb i Bergen med minimaltechno på anlegget!
Sitat av sixfeetunder
Gorgoroth er et band som består av onde folk, kirkebrennere og div andre saker.

Gaahl er dømt for kirkebrenning og tortur. han torturerte en kar i sin egen kjeller og tvang ham til å drikke sitt egen blod. Gaahl sa at det var selvforsvar.


glemte å si at Gaahl tok han med hjem og bandt personen fast til en stol i kjelleren. Gaahl er Norges skumleste person. men også spessiel og fasinerende på mange måter.
Vis hele sitatet...
Kilder? Jeg har vært på fest med Gaahl og da virket han ikke særlig ond.
Sitat av bobbo
Kilder? Jeg har vært på fest med Gaahl og da virket han ikke særlig ond.
Vis hele sitatet...
Han er jo motstander av kirkebrenning, det kommer _veldig_ godt frem her:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=165407


Mishandling er oxo ett ord man kan se langt etter!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=267805