Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5227
Min første og muligens siste tripp:

Jeg og en kamerat (som jeg vil referere til som E fra nå av) har i lengre tid hatt lyst til å prøve et psykedelisk dop. Og i går fikk vi endelig tak i noe sopp. Ettersom vi hadde sett frem til dette i lang tid bestemte vi oss for å trippe samme dagen.
Jeg rasket med meg et telt hjemmefra, og svippa innom butikken for å kjøpe noen appelsiner på veien bort til E.
Jeg husker ikke helt åssen sopp det var, men i følge kameraten til E, (som er en erfaren tripper) burde èn sopp være helt grei dose for førstegangstrippere som oss.

Vi spiste en sopp hver borte hos E, før vi startet å gå mot skogen, for å trippe der. Det tok litt tid å gå bort til skogen. Stedet var helt nydelig, det var et lite vann der, med en fin bekk og det lå helt i utkanten av skogen, og grenset til en stor slette med mellomhøyt gress.
Vi dreiv å pakka ut av sekkene, da jeg begynte å merke at ting var litt anderledes. Jeg kunne ikke helt sette fingeren på hva det var, men jeg likte det i hvertfall.
Det var utrolig varmt ute, og sola skinte friskt igjennom bladene i skogen. Alt lå til rette for at dette skulle bli en bra trip. Faktisk var det så varmt at vi helt glemte å slå opp teltet.
Det tok ikke så lang tid før jeg virkelig begynte å se forskjell på verden. Fargene ble mer intense, alt begynte å "puste" og fikk lissom liv.
Jeg la meg ned på bakken og så opp på trærne, det var som å se igjennom en kaleidoskop, der alle bladene kontinuerlig vekslet form.
Noen ganger så det ut som alt var oppbygd av trekanter og vridde firkanter, det var som en slags gjennomgående mosaikk som ble lagt over alt.
Mens jeg satt der sa E at jeg burde prøve å lukke øynene, jeg skjønte ikke helt hvorfor, men gjorde det alikevel. Det var helt sykt! Noen hadde plasert en stor 3D-kino inni hodet mitt som viste helt syke absurde filmer. Jeg så blant annet skyskrapere som bøyde seg, mens selvlysende gul skrift fløy opp og ned på sidene. Dessuten så jeg ting som virket helt ekte for så å blande seg med en slags tegneserieverden. Hver gang jeg lukket øynene var det som å bli kastet inn i en eller annen syk drøm.
Det var da jeg kom på musikk! Jeg satte på MP3-spilleren, og lyden var helt fantastisk! Den hadde en overnaturlig klang og det føltes som den påvirket hele verden rundt meg. Hver gang jeg byttet sang skiftet også alle halusinasjonen på seg.
Etter en stund begynte det å føles som om trippen holdt på å ende. Vi følte oss fremdeles helt opplagte og ville ikke dette.
E åpnet så sekken sin og spiste litt mer sopp. Jeg hadde på forhånd tenkt at jeg ikke skulle ta noe mye sopp denne gangen, ettersom det var min første tripp. Men etter litt om og men endte det med at jeg gomla litt sopp jeg også.

Jeg gikk rundt i skogen da jeg merket at soppdosen kicket inn. Trippen ble nå mye sykere en noen gang før. Landskapet endret seg helt mens jeg gikk. Trærne skiftet farge, og det var som om det hadde blitt høst i skogen. Buskene endret fasong og jeg så blomster som så utrolig rare ut. Dessuten ble det litt tyngre å bevege seg. Etter å ha godt rundt en god stund følte jeg meg litt sliten, så jeg la meg ned på bakken og lukket øynene. Jeg fulgte den kontinuerlige strømmen av absurde bilder og rare tanker en lang stund.
Etter en god stund hørte jeg en syk summing i øret mitt. Jeg lukket brått opp øynene, og så at jeg var full av mygg og innsekter! Jeg skvatt opp, jeg gjorde så tabben å se på myggstikkene mine. Mens jeg så på dem hovnet hele armen opp, og huden begynte å flasse av. I tilleg til dette skjønte jeg plutselig ikke hvor jeg var. Solen hadde gått ned, og den en gang så fine skogen var bare fæl. Det så også ut som alle plantene var brennesle. Jeg fikk plutselig panikk! Jeg viste med meg selv at det bare var soppen som gjorde dette, men jeg klarte ikke roe meg ned. Alt var plutselig ute etter å ta meg, jeg så mark og involler i alt jeg så på. Dessuten hørte jeg konstant den fæle summelyden av mygg i øret mitt.

Jeg rota rundt i skogen i full panikk i hva som syntes å være flere evigheter. Jeg var desperat etter å endre tankemønstret mitt, som bare var helt grusomt. Jeg fant til slutt plassen der vi hadde alle tinga våre. Jeg drakk litt vann og prøvde å roe meg ned. Men alt var bare jævlig, og jeg ville bare vekk. Men det var ingen måte å unslippe trippen på. Og det var ingen sikkerhet og trygghet å få noe sted. Jeg ga opp, og la meg bare ned og håpet på å dø eller noe. Jeg var helt sikker på at jeg skulle bli sinnsyk, og at jeg aldri ville komme ned fra trippen.

Heldigvis kom E, og jeg fikk forklart at jeg hadde det jævlig og at jeg måtte vekk fra skogen. Vi bestemte oss for å dra hjem til han.
Det føltes som det tok en helt uendelig lang tid å komme seg ut av skogen. Men så kom vi oss opp på veien, og ting begynte å roe seg ned litt for meg. Det var system, og det føltes hærlig.
Da vi hadde gått litt lengre kom vi til et boligfelt, og jeg har aldri vært så glad for å se folk og menneskeskapte ting før. Jeg følte en sterk trygghet. Trippen snudde nå og ble helt fin igjenn. Jeg så ned på asfalten, den var helt lilla, og rant nedover veien. Frontlyktene på bilene som kjørte forbi var helt superspaced! De lyste opp som sola, og lagde fine regnbuer i lufta.
Da vi kom hjem til E bestemte vi oss for å lage hamburgere. Jeg kan trygt si jeg aldri før har sett mer maltraktert mat

Det var vanskelig å få svelget maten, så det blei ikke spist noe særlig mer en èn bit av hver hamburger. Jeg merket da plutselig hvor rart det var å bevege på tungen, det var som om jeg hadde helt utrolig med plass inne i munnen som jeg kunne bruke av. Litt senere på kvelden så jeg meg selv i speilet. Det var en utrolig rar opplevelse å se seg selv morphe og få andre former.
Etter dette skjedde det ikke egentlig så mye mer, ettersom jeg var blitt utrolig sliten og trøtt.

Dette har helt klart vært den sykeste opplevelsen i mitt liv. Jeg var på forhånd helt overbevist om at jeg ville klare å takle tripp ganske bra, men det er ikke hver dag man får se hele verden gå i oppløsning, og at man ikke lenger kan stole på sitt eget syn.

Det var helt klart dumt av meg å innta såpass store mengder sopp på min første tripp, og jeg føler nå en utrolig sterk respekt for slike stoffer.
Jeg er utrolig glad for å ha fått oppleve dette, men føler i grunn at det holder langt med denne ene opplevelsen.
Bra skrevet, var artig og lese om din første trip. Jo flere trip poster jeg leser, jo mer lyst får jeg til og prøve dette selv Får se om det blir noe i sommer. Hvilken sopp var det dere spiste?
Bra rapport. Må være kjipt å få noia på første tur. Det jeg synes er noe av det verste er at man vet at man kommer ned igjen om et par timer, men tiden har sluttet å gi mening. Det føles ut som evigheter til man kan være normal igjen.
Minner meg om Cubensis, om jeg har rett?
Uansett er det bra å vite at du har det bra nå!
hey hey E her hehe:P soppen vi spiste var cubensis, jeg for min del hadde en helt fantastisk trip
Sist endret av DrFishy; 15. juni 2006 kl. 20:47.
Sitat av DrFishy
hey hey E her hehe:P soppen vi spiste var cubensis, jeg for min del hadde en helt fantastisk trip
Vis hele sitatet...
Hva med at du slenger en grei trip rapport som han da?
Trådstarter
Sitat av Sinister
Bra rapport. Må være kjipt å få noia på første tur. Det jeg synes er noe av det verste er at man vet at man kommer ned igjen om et par timer, men tiden har sluttet å gi mening. Det føles ut som evigheter til man kan være normal igjen.
Vis hele sitatet...
Enig der, det rare var at jeg helt klart skjønte hva som skjedde, men jeg klarte lissom ikke gjøre noe med det.
Sitat av effie
Enig der, det rare var at jeg helt klart skjønte hva som skjedde, men jeg klarte lissom ikke gjøre noe med det.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg hatt badtrip før, men det har vært på kanten et par ganger. Det er den jævlige følelsen man har inni seg. Uff, håper jeg aldri får en skikkelig badtrip.

edit: Bra gjetta Dj-Dolli
Sitat av Sinister
Nå har ikke jeg hatt badtrip før, men det har vært på kanten et par ganger. Det er den jævlige følelsen man har inni seg. Uff, håper jeg aldri får en skikkelig badtrip.

edit: Bra gjetta Dj-Dolli
Vis hele sitatet...
Lol han gjetta ikke, han viste det fra før pga jeg har fortalt han det :P
Sitat av effie
I tilleg til dette skjønte jeg plutselig ikke hvor jeg var. Solen hadde gått ned, og den en gang så fine skogen var bare fæl. Det så også ut som alle plantene var brennesle. Jeg fikk plutselig panikk! Jeg viste med meg selv at det bare var soppen som gjorde dette, men jeg klarte ikke roe meg ned. Alt var plutselig ute etter å ta meg, jeg så mark og involler i alt jeg så på.
Vis hele sitatet...
Kjenner deg godt igjen der. testa for første gangen 2c-i i helga. Den turen å gikk til skogen. Fikk etter en stund akkurat de samme følelsene du kjente. Følte meg ikke trygg og virket som en evighet å komme seg ut
Hei hei, fin raport. og jeg gjorde akkurat samme tabben som deg, det er IKKE noe gøy og bad trippe jeg så heldigvis ikke insekter og involler og slike ting. min trippraport skal også ligge her et sted men jeg finner den ikke nå. skal lete litt til så skal jeg dytte inn en URL. Og til dere som vil teste psykadeliske stoffer: IKKE KØDD MED MENGDEN, det er bedre og ta for lite en for mye! kan alltids teste igjen senere. Og jeg har fått en slik syk respekt for psykadeliske stoffer. Jeg lurer på og teste igjen men får vente og se.

fant turen min om den skulle vere av interesse TUR
Sist endret av Helt; 16. juni 2006 kl. 03:49.
hmm dette minner meg om en blanding av charlie and the chocolate factory og the wizard of oz. høres digg ut med sopp da
En god trip report, bra formulert og riktig skrevet, interessant lesning.
Sopp er digg, men en ting nybegynnere alltid skal huske på, les før dere turer! Les alt dere kan komme over om stoffet, lær dere nedturene og oppturene som er mest konsekvent med det stoffet og forbered dere for det.
Det finnes noen gyldne regler som utelukker bad trips ganske bra:
1: Ordne settingen din (det viktigste momentet med psychadelics) slik at du kan ha det komfortabelt gjennom hele turen, om du ikke er tur menneske så ikke spring opp i skogen på sopp... det går bare dårlig
2: Det sosiale, det er alltid godt å ha en god nær venn der når du prøver psychadelics for første gang, om ikke du kjenner ham/henne igjen så er det fortsatt noe som innstinktivt gjør situasjonen mer komfortabel.
3: Vær forsiktig med megden! det går ann å ta det trinnvis istedet for å guffe innpå en 20 stykk på en gang, det kan du spare til du blir så vant at du tar en 250 stykk på styrten =)

4: Ikke egentlig for de som er nybegynnere i det hele tatt, men spis en god fucka dose, røyk litt flis og ha sex, jeg kan garantere at kvinnfolket har aldri vært så flink eller nydelig før
Snart kommer min versjon av trippen som var mye mye kosligere:P og btw wolty både jeg og effie har lest masse om sopp og setti oss inn i det leenge før denne trippen:P kansje jeg litt mer men..
Sitat av DrFishy
Lol han gjetta ikke, han viste det fra før pga jeg har fortalt han det :P
Vis hele sitatet...
Du måtte ødelegge alt
takker for ein fin tripp rapport , hørdest litt skummelt ut egentlig når du fekk "noia". eg klarer alltid roe nervene mine med 1 øl visst eg har hatt ein jævli dag. funker det samme her? eller bør man ligge langt vekke frå noen annen form for rusmiddel når man tripper? mange som skriver i trip rapportene at G roer deg ned (noe som eg veit det gjer hehe) visst du får noia.

har veldig lyst og prøve dette selv, og trur det ikkje varer så lenge før eg bestiller noe og lager noe selv.
Sist endret av itZsaiN; 17. juni 2006 kl. 02:07.
Trådstarter
Skal jeg teste dette i høy dose som dette en gang til, vil jeg ha med meg no piller eller no som kan slå meg ut helt om jeg skulle begynne å badtrippe igjen.
Noen ideer til hva dette skulle være?

Har hørt at et par pils kan roe ned nærvene bra på trip, men har hørt litt motstridende ting om store mengde alkohol i kombinasjon med sopp. Fint om noen kunne lyse litt klarhet over dette temaet.
Jeg har dog ingen erfaring med å kombinere sopp med noe som helst. Jeg slutta faktisk tilogmed med koffein i dagene før trippen, for å være på den sikre siden.
Alt av benzo`s får deg til å mer eller mindre avbryte de fleste psykedeliske som bl.a sopp og syre m.m.
Valium skal visst være det beste, men jeg husker en gang på LSD når oppturen fortsatt varte etter 10 timer og folk plutselig dro hjem! da spiste jeg èn grønn rohypnol og var mer eller mindre på jorda igjen etter en halvtime og fikk sove som ett barn..! Verden bølget i 3(!) dager etter det da, men det ermulig det var starten på hppd, for det har jeg fått snikende en stund etter det, og er enda ikke bra.. eller noe bedre for den saks skyld..
Tror pils funker dårlig. Godt mulig det roer nervene litt, men det er ikke lett å få i seg nok pils når man er drittura. Blir til at man tar en sipp og setter den fra seg. Da Visum fikk noia prøvde han også å drikke pils. Han fikk tatt to slurker så greide han ikke drikke mer.

Benzoer er nok det eneste som kan få deg ned om du har noia og ikke greier å komme deg ut av det på egenhånd.
Sist endret av Sinister; 17. juni 2006 kl. 16:47.
når trippen begynner å gå til hælvete, spis 500 mg seroquel så passer du nok ut
300mg holder mer enn nok, holder faktisk med mye under det og..
Seroquel er antipsykotika, og/så det funker bra mot effektene av psykedelika og. Samme med zyprexa
Bra trippraport, får faktisk lyst på sopp-rus nå. Bortsett fra bad-trippen da

Får håpe det blir bedre neste gang, hvis det blir en neste gang.
Veldig bra trip-raport. Gleder meg sånn til flein begynner og våkse nå
Trådstarter
Kommer nok til å plukke meg en porsjon flein når sesongen starter jeg også ja, kan ikke gå glipp av gratis sopp. Om jeg skal trippe eller ikke har jeg ikke helt bestemt meg for. Men en ting er sikkert, skal jeg trippe igjenn skal jeg nok ha med no valium.

Ikke for det, selvsagt var badtrippen helt jævlig der og da, men er også litt glad for at jeg fikk den. En slik opplevelse gjør noe med huet ditt.
Sitat av effie
Kommer nok til å plukke meg en porsjon flein når sesongen starter jeg også ja, kan ikke gå glipp av gratis sopp. Om jeg skal trippe eller ikke har jeg ikke helt bestemt meg for. Men en ting er sikkert, skal jeg trippe igjenn skal jeg nok ha med no valium.

Ikke for det, selvsagt var badtrippen helt jævlig der og da, men er også litt glad for at jeg fikk den. En slik opplevelse gjør noe med huet ditt.
Vis hele sitatet...
Seff skal vi plukke flein! og trippe! jeg føler faktiskt for å trippe igjen snart til tross for bad trippen min på fredag.. men kan jo ikke av grunnen du vet
Jeg husker ikke helt åssen sopp det var, men i følge kameraten til E, (som er en erfaren tripper) burde èn sopp være helt grei dose for førstegangstrippere som oss.
Vis hele sitatet...
hey hey E her hehe:P soppen vi spiste var cubensis, jeg for min del hadde en helt fantastisk trip
Vis hele sitatet...

Spiste dere 1 psilocybe cubensis? Det kan ikke være mange gram... Var på en hyttetur og spiste 3-4g på en andretripp. Og det k(l)ikka.
Å, eg har bare 1 ord og da e FANTASTISK! Detta må testast ein gong i livet da e vertfall sikkert. ;D
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei hei, tenker på å ta min første sopptripp snart, har ikke noe særlig erfaring med dop. vi er 2 kamerater som egentlig er ganske nye, har vel leste alle postene om sopp samt det som er på erowid. Men det jeg lurer litt på er om noen som har mye erfaring med bad tripps? er det noe jeg burde tenke på om det skjer, er det noen gode rutiner eller er det altfor individuelt. Selv tror jeg at jeg har god psyke men vet jo ikke før jeg har prøvd så det kan jo bli spennende. Hadde vært greit med noen gode råd da.
Og en liten ting, jeg tror jeg er litt smånrevøs for dette, og jeg vet det er en dum ting når jeg skal ta sopp. Tips? Pm meg gjerne



Kaffe~
Sist endret av kaffe; 2. juli 2006 kl. 15:27.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har hatt min del av badtrips... Når du har en badtrip så er det ikke alltid så veldig mye du kan gjøre med det selv, avhengig av hvor langt ute du er vel og merke. Mitt beste tips er å ha rolig og harmonisk musikk som Enya og Deep Forest spillende på anlegget, eller liggende klart i tilfelle . Ofte kan for voldsom musikk gjøre tankevirksomheten din litt space, så da hjelper ofte roligere musikk deg til å roe ned sinnet. Gjerne fortell dette til alle rundt deg, så hvis eventuelt du ikke skjønner deg på annlegget eller forstår at du bør skifte musikk, så kan de gjøre det.

Ellers kan det også være greit å skifte omgivelser hvis de friker deg litt ut. Gå en tur f.eks.

Sist men ikke minst; respekter soppen, ikke frykt den. Frykter du den får den overtaket
prøv å slappe av viss du kjenner det blir for mye. Sikkert lurt å ikke ta en for sterk dose første gangen. Alltids greit å ha noe avslappende musikk og kanskje noen Benzoer liggende
vet ikke helt hva benzoer, er det noe reseptfrie greier?
Trådstarter
kaffe: Om du får badtrip så prøv å skifte mest mulig på settingen. Som det står på erowid så skal man sikte på kontraster; om du er ute så gå inn. Er det mørkt så skru på lyset. etc.

For meg hjalp det veldig å komme inn, der var det lyst, varmt og folk i nærheten som gjorde at jeg følte meg trygg.

Det som ihvertfall er viktig å huske på er at du kommer ned igjenn!
benzoer er ikke reseptfrie nei, men ikke akkurat vanskelig å skaffe i oslo

http://www.freakforum.nu/forum/showt...927#post209927
benzoer høres ut som et skummelt dop :P tror jeg prøver meg uten noe, blir det forferdelig så må jeg vel vente til det er over, dessuten skal jeg ta lite første gang for å se hvordan kroppen takler det
skummelt å ta for mye av de ja. anbefaler ikke å ta de, men kan være greit å noen få viss det går ille. Vilken sopp er det du tenker ta?
Vet bare at det er fleinsopp, vet du hva en standard dose vil koste meg? jeg har ikke fått pris enda, og hvor mye burde jeg ta første gang? vil ikke ta for mye men vil jo gjerne se litt halliser.


kaffe~
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Likte trip-rapporten, derfor vil jeg legge ut min første erfaring med fleinsopp:

Jeg og noen kompiser hadde vært å plukka flein for første gang og var veldig nysgjerrige på å få en ny type rus(røyker hasj til vanlig) Altså det var hallisene vi var ute etter.
Jeg tok med meg soppen hjem for å få sjekka om dette var flein og ikke nå farlig så jeg posta bilder og fikk det svaret jeg hadde håpet på. Dette var flein. Jeg hadde lest om hva man bør gjøre første gangen osv, men dumme nysgjerrige meg bare spiste alt jeg fant av flein _alene_ på rommet. Er ikke helt sikker på hvor mange jeg spiste, men uansett etter å ha spist ferdig tok jeg meg ei bøtte og la meg i senga å så på fotball på tven.

Først gikk alt greit, kjente hasjen men ingenting annet. Så gikk det ca 30 min og jeg begynte å føle meg dårlig. Fikk skikkelig noia for at jeg hadde spist feil sopp og trodde virkelig på dette. Alt på innsiden av kroppen oppførte seg veldig veldig rart, vanskelig å forklare.
Ble veldig kald, og klarte ikke å sitte i ro. Måtte bevege meg hele tiden(tanken på at jeg bare skulle slutte å fungere som fikk med til å gjøre dette)

Etterhvert fikk jeg snakka med en kompis, og kom fram til at jeg skulle dra ned på legevakta, legevakta var stengt, så jeg gikk ned til sykehuset. Etter å ha vurdert om jeg skulle dra til kompisen min eller inn på sykehuset, så fant jeg ut at jeg skulle dra til kompisen min(fikk noia for sykehuset av flere grunner) og ta konsekvensene. Vet ikke hvor lenge jeg stod utafor sykehuset å vurderte å gå inn.

Etter å ha gått i ca 45-60 min kom jeg til kompisen min og da ble alt mye bedre igjen. Ihvertfall som tiden gikk. Fikk en slags trygghetsfølelse

På denne trippen fikk jeg ikke noen halliser bortsett fra den med kroppen. Virka som hodet mitt var helt ok minus den syke noian

Legger ut denne posten sånn at andre ikke skal gjøre som jeg gjorde. Var veldig dumt, og jeg angrer til de grader. Aldri ta det alene, iaff ikke første gangen og hver trygg på hva du eter

-takk
Det er veldig sant det som blir sagt om musikk. Sett på no pink floyd, prøv å hold deg i ro, legg deg gjerne ned å slapp av litt, kanskje ikke så lurt å legge seg ned midt i skævven, da det kan komme insekter og i verste fall får du øye på et eller annent dyr når du ser deg rundt. Og det kan jeg love deg friker deg totalt ut.

Pink Floyd, vann og en god sofa er alt du trenger, da pleier det ihvertfall å roe seg ned.