Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1799
Hei,

bestilte noen greier fra www.everybodydoesit.com
I dag fikk jeg brev fra Posten med melding om ankommet ufortollet sending.
"FØLGENDE MÅ IVERETAS FØR FORTOLLING KAN UTFØRES:

SENDINGEN INNEHOLDRE RESEPTPLIKTIG LEGEMIDDEL. LEGG VED KOPI AV RESEPT"

Her er det jeg bestilte

Salvia 5x
P.E.P Pills - Twisted
Purple Ohms
Super Skunk
Pre-Rolled Herbal High Joint

Nå er jeg ganske skuffa, hadde sett frem til å prøve de greiene der. Hva er det som er reseptbelagt? Kan jeg be de sende tilbake det som er reseptbelagt, og så sende resten til meg? Om ikke hele sulamitten er reseptbelagt da.
Noen tips?

Og btw... har tenkt på å bestille Morning Glory, og det er jo plantefrø... går det gjennom tollen da?
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Du kan jo høre etter med Tollvesenet om hvilke av produktene de mener er reseptpliktige. Kan jo tenkes at de er ute og kjører igjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kan godt hende det er salviaen de reagerer på, eller noen av inneholdet i de andre tingene.
Flere har ivertfall fått salvia forsendelsen sin stoppet av tollen, der de spør deg om å levere gyldig resept.
iancurtis: Gjør som Marken sier, kontakt dem og be om å få hvite akkurat HVA som er reseptpliktig. Når du har fått vite det, sier du at du ikke visste at dette var en reseptpliktig vare, og ber tollen sende deg de andre varene i pakken og destruere, eller returnere til avsender, det som er reseptpliktig. Verre er det ikke
Trådstarter
24 0
Hm, ja, jeg får prøve det da. Takker for tips
Sitat av felix_poker
iancurtis: Gjør som Marken sier, kontakt dem og be om å få hvite akkurat HVA som er reseptpliktig. Når du har fått vite det, sier du at du ikke visste at dette var en reseptpliktig vare, og ber tollen sende deg de andre varene i pakken og destruere, eller returnere til avsender, det som er reseptpliktig. Verre er det ikke
Vis hele sitatet...
Bestilte no greier ifra usa, og det ble stoppa pga at noe av det jeg hadde bestilt krevde resept. Da kunne de ikke ta ut det som var reseppliktig. De måtte destruere/returnere hele pakka. Nye regler som akkurat har trådd i kraft.
For min del ordna det seg, fordi jeg dro opp til dem og åpna pakka sammen med dem og fikk bevist at ingenting krevde resept. Det var bare en misforståelse.
OK. I lys av det lanze her forteller er det altså mulig at du ikke kan få de varene som ikke er reseptpliktige, iancurtis
Purple Ohms inneholder LSA om jeg husker rett.
Salvia er også reseptpliktig.

P.E.P har jeg ikke hørt om.
I shall scour the net.
Trådstarter
24 0
Auda... men jeg får vel ikke forelegg eller bot for dette? Det spiller sikkert ikke noen rolle, men jeg visste jo ikke at dette var ulovlig/reseptbelagt.
Så lenge det gjelder et reseptpliktig legemiddel, og ikke narkotika, skal du ikke få noe forelegg. Hvis du ser i loopbacks tråd om Kratom og efedrin vil du imidlertid se at tollen og politiet ikke alltid følger loven. Det kan godt tenkes de prøver å få deg til å akseptere ett forelegg. Bare be dem returnere pakken til avsender du. Og jo, det hjelper faktisk at du ikke visste at det var reseptpliktig, det kan imidlertid hende de velger å ikke tro deg
Jeg vil bare legge til att sist når jeg hadde problemer med tollen og reseptpliktige legemidler, så sa tollen att de ikke kunne dele opp pakka og sende det som ikke var reseptpliktige. De måtte destruere eller returnere hele pakka, som Lanze sier.
Mener da å huske lsa står på narkolista.. isåfall er det og ulovlig i norge.
Trådstarter
24 0
Om det var narko, burde det vel stått i brevet jeg fikk fra Posten? Det sto ikke noe annet enn at det var reseptpliktig legemiddel.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av felix_poker
Og jo, det hjelper faktisk at du ikke visste at det var reseptpliktig, det kan imidlertid hende de velger å ikke tro deg
Vis hele sitatet...
Hm. I Straffeloven er det iallfall slik at uvitenhet ikke fratar straffeskyld. Har dog ingen kunnskap om hvordan dette fungerer i henhold til rusmidler.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Fikk også beskjed om å levere resept når min salvia ankom Norge. Den var også bestillt fra everyonedoesit, og innehold også noe rare greier jeg ikke husker navnet på, noe jointpapir og filter. Jeg kunne da ikke fremvise resept og fikk heller ikke lov til å behold jointpapirene og filterene fordi de måtte sende hele pakken i retur.
Ai, samme her.. I forrigårs ble pakken min med koffeinpiller fra Statene stoppet. Fikk ikke valget med å legge ved resept en gang! "Pakken leveres tilbake innen 14 dager."
Punktum.
Sitat av Marken
Hm. I Straffeloven er det iallfall slik at uvitenhet ikke fratar straffeskyld. Har dog ingen kunnskap om hvordan dette fungerer i henhold til rusmidler.
Vis hele sitatet...
Hmm. Uvitenhet fratar nok ikke straffeskyld i noen tilfeller, men jeg er rimlig sikker på at det regnes som en formildene omstendighet i de fleste tilfeller.

Sitat av iancurtis
Om det var narko, burde det vel stått i brevet jeg fikk fra Posten? Det sto ikke noe annet enn at det var reseptpliktig legemiddel.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde vært annmeldt for å forsøke å importere narkotika ville det stått i brevet ja. Det er ikke alltid de regner LSA som narkotika, spå jeg tipper du hadde flaks og slapp unna akkurat det i denne saken.