Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 10612
Jeg og ei vennine av meg har planer om å kjøpe litt Morning Glory frø og knaske. Da lurer jeg på et par ting

1. Hvis jeg kjøper de i butikken, hva heter pakene jeg skal lete etter?
2. Hvis jeg kjøper de i butikken, må jeg da rense de for sprøytemiddel osv.
3. Hvis det er sprøytemiddel i de, hvordan renser man de?
4. Hvor er det billige frø på internett?
5. Og for å være helt sikker, er det lovlig?

Jeg ber om saklige svar. Vet du ikke, ikke post!
Alt dette har blitt besvart før.
Søk
ipomea - heavenly blue heter frøene du skal bestille helt lovlig

du kan bestile fra www.zimtrade.no/sider
Sist endret av nemesis86; 3. desember 2005 kl. 19:25.
MG frøene inneholder milde giftstoffer som gjør deg kvalm og svimmel. Ikke særlig gunstig når du skal opp på et psykedelisk molekyl. Du bør fjerne disse før inntak for sikre deg en god tur på LSA. Disse stoffene sitter i skallet på frøet. På Erowid finner du et par forholdsvis enkle ekstaksjonsmetoder som gir gode resultater hvis du gidder å sette deg inn i det.
Mange påstår det er helt lovlig, men selv har jeg erfart å få en narko sak på meg pga av disse frøene. Saken ble riktig nok henlagt pga manglende resurser men begrunnelsen for beslaget var at LSA lignet nok på LSD til å gå under samme straffeparagraf.
Så lenge man kjøper frøene fra en godkjent frøforhandler finnes de ikke ulovlige.
hvilke frøforhandlere er godkjent?
grønt fokus blandt annet.
Og alle hagesentrene lanet rundt.
Hva er morning glory frø??
Ett type rusmiddel??
Lovlig?
Sitat av MysterialPhysco
Hva er morning glory frø??
Ett type rusmiddel??
Lovlig?
Vis hele sitatet...
Les her du.
På gronfokus er dem tom..å zimtrade er dem veldig mistenktsom på å selge den typen..har fått snus i det att folk kjøper det av andre grunner!.så der selger dem maks 1 pakke av gangen
Sitat av Rufilata
På gronfokus er dem tom..å zimtrade er dem veldig mistenktsom på å selge den typen..har fått snus i det att folk kjøper det av andre grunner!.så der selger dem maks 1 pakke av gangen
Vis hele sitatet...
Det er isåfall det dummeste jeg noen gang har hørt!
Det er da for svingende ikke opp til forhandleren å sette
egne restriksjoner på fullt lovlige varer! En advarsel på
pakken er greit nok, men å nekte å selge mer enn en
pakke av gangen er jo et lite virkningsfullt og helt
tåpelig tiltak.


Sitat av loopback
hvilke frøforhandlere er godkjent?
Vis hele sitatet...
Så lenge du kjøper frøene av en europeisk frøforhandler så er
du nok ganske trygg. Net-headshops er som regel IKKE
godkjent. Ironisk nok er altså de frøene som er giftigst, altså
de som er behandlet med giftstoffer, lovlige mens de som
er "økologiske" og mindre giftige er forbudt.
Var det jeg regnet med (sistnevnte)
Vil personlig heller satse litt med å bestille noen HBWR online enn å innta giften norske butikker har tilsatt.
Sist endret av loopback; 5. desember 2005 kl. 20:08.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av felix_poker
Det er isåfall det dummeste jeg noen gang har hørt!
Det er da for svingende ikke opp til forhandleren å sette
egne restriksjoner på fullt lovlige varer! En advarsel på
pakken er greit nok, men å nekte å selge mer enn en
pakke av gangen er jo et lite virkningsfullt og helt
tåpelig tiltak.
Vis hele sitatet...
Virkningsfullt er det jo helt klart
Tias: Tror du virkelig folk vil slutte å spise morning glory frø
selv om en forhandler bare selger en pakke av gangen?
felix_poker: for å sammenligne med en annen situasjon. De høye alkoholprisene i Norge fører ikke til at vi slutter å drikke, men vi drikker faktisk litt mindre og ikke like mye sprit som øl.
Ta danmark f.ex, der kjøper du spriten på kiosken rett ved der du bor, blir selvfølgelig lettere å få tak i å lettere å da drikke litt. Det er flere som dør av alkoholrelaterte skader i europa enn i norge i forhold til statistikk jeg husker å ha sett.

Slike restriksjoner på salg av frø gjør det pittelitt vanskeligere for folk å få tak i frøene.
har fått 12 pakker fra zimtrade jeg da

de leverer kjapt også
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av felix_poker
Tias: Tror du virkelig folk vil slutte å spise morning glory frø
selv om en forhandler bare selger en pakke av gangen?
Vis hele sitatet...
Nei, selvsagt ikke, men de får jo bare tak i én pakke så det er klart at det er virkningsfullt. Det er ikke mange som vet om disse plantene, og selv blant de som vet om de så er det jo tydelig at folk stresser med å få tak i .

Er ikke det at jeg tror folk kommer til å få et annet syn på ting av den grunn, bare litt vanskeligere for å få tak i. L0rdMeL er også inne på noe viktig, f.eks. det med spontanhandling, man kan ikke spontankjøpe MG hvis det er slik at man må stresse og planlegge for å bare få tak i, noe som også gjør det mer sansynlig at folk behandler planten med respekt (IMO).
Dere har absolutt et poent Tias og L0rdMel. Jeg trekker tilbake at
tiltaket er lite virkningsfullt, selv om det ikke er SÅ virkningsfult heller
Hvor mange frø er det i en pakke med Heavenly Blue? eller Pearly Gates?
Det varierer sikkert. Husker for et par år siden jeg skulle bestille MG. Sto det skulle være 50 frø i hver pakke, men da vi telte over etterpå var det nærmere 65-70.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I og med denne tråden er laget vil jeg dytte inn et spørsmål:
Hvor mange bør man egentlig ta for og føle rusen? Så at du skrev 50-100. Store forskjeller der. Har aldri tatt det før. Vil 50 funke? Skal jeg foresten bare svelge de ned? Eller hører tyggingen med?

Dessuten er det fortsatt ingen som har svart på hva frøene heter i Norge. Morning Glory høres litt for "hippie" ut til å være navnet på en blomst i norske blomsterforetninger..
gå for 150-200 hvis du først vil trippe..
Huff.. sitte og tygge (og tygge, og tygge, og tygge) så mange frø må være ubeskrivelig kjedelig! Noen som har prøvd det? Funker det?
jada, det funker, men du går ganske lei av å tygge på dem, siden alle må tygges ordentlig:P
Men som andre her på forumet har nevnt, og kommet med drøss av linker om, så er det mulig å extraktere LSA fra morning glory frøene, ta å søk litt du.
vet alt dette står på erowid, men er absolutt ikke så dreven på engelsk og blir ikke allurat så klok på det som står der! i å med at frøene er bestilt nå, skulle jeg gjerne ha visst (på norsk) åssn jeg blir kvitt det i frøene som gjør meg kvalm.
Søkt og lest en del, men den ekstrakteringa virker ALT for komplisert.. ikke vet jeg, men den metoden tror jeg, jeg står over!
Hvor mye skal man spise? Når begynner du å få effekt? Og når begynner det å gå litt langt?
Sitat av Bosse
Søkt og lest en del, men den ekstrakteringa virker ALT for komplisert.. ikke vet jeg, men den metoden tror jeg, jeg står over!
Vis hele sitatet...
Med mindre jeg har lest noe helt annet, så går det vel ut på å:

-knuse frøene.
-vaske dem i zippolighterbensin (naphta).
-kaste så vekk naphtaen, og beholde frømassen.
-la frømassen tørke fullstendig, slik at all naphta er evaporert.
-ekstrahere godsakene med sprit.

Komplisert, sa du?
Som okaminaru sier er ikke ekstraksjon spessielt vanskelig når det kommer til MG.

tornerose: Kan du ikke engelsk?! Katastrofalt! Lær deg det, NÅ!
hvordan er det med loven ang. HBWR? MentalMelt snakket noe om att han fikk en narkosak på seg pga de. Er det stor sjanse for att det blir stoppa i tollen? Bare lurer siden LoopBack anbefaler å kjøpe HBWR online istedet for å kjøpe MG frø lovlig i norge.

Jeg har testet HBWR en gang før. En venn av meg hadde fått tak i den del og ga meg 12 stk. Jeg klarte ikke å tygge de uten att tenna mine hadde blitt knekt så jeg svelget det hele. Fikk ikke noen rus, uten att jeg følte meg litt rar og hadde litt vondt i magen selv om jeg hadde fjernet ytterlaget på frøa. Er derfor interesert i å prøve igjen.
Sitat av okaminaru
Med mindre jeg har lest noe helt annet, så går det vel ut på å:

-knuse frøene.
-vaske dem i zippolighterbensin (naphta).
-kaste så vekk naphtaen, og beholde frømassen.
-la frømassen tørke fullstendig, slik at all naphta er evaporert.
-ekstrahere godsakene med sprit.

Komplisert, sa du?
Vis hele sitatet...
Nei, kanskje ikke, men hvordan ekstraherer jeg dem med sprit da?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
pWnani: HBWR er ulovlig. Hvorvidt det er stor sjangse for å bli stoppet aner jeg ikke, men det skjer nok helt sikkert ja.

Du må knuse frøene, ellers er jeg ikke overbevist om at du faktisk klarer å fordøye de. Knus de med en kaffekvern og lag ekstrakt neste gang du, eller tygg de skikkelig (jeg har gjort sistnevnte med positivt resultat).

Edit:
Bosse: Legg de i sprit . På samme måte som du ekstraherer med lightergass. Går ann å lese mye mer om dette på Erowid også.
Loopback har nå blitt svartelistet av tollen så hvorvidt det er lett å få ting inn skal jeg ikke lenger spekulere i
Men jeg mener at HWBR kanskje er bedre av den grunn at du ikke må spise så mange for å få effekt, som kan medføre mindre kvalme..

Jeg har senere funnet ut at det beste (for meg ivertfall) er kanskje Rivea Corymbosa ("Ololiuhqui"), siden de ikke skal inneholde like mye giftstoffer.

Metoder:
For HWBR anbefaler jeg å knuse frøene med hammer og så la dem 'trekke' i vann over natten. Rivea Corymbosa frøene skal ikke inneholde (like mange?) giftstoffer (?) så jeg bare knuste de og la i kapsler. (kapsler kan skaffes i helsekostbutikker, eks: vita)
Rivea Corymbosa er mindre potent en MG, tror jeg.
Organisk, usprøytet, HBWR fra Hawaii er vel det beste,
men det kan være vanskelig å få inn i landet.