Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4337
Hei.
Det jeg lurte på var om f. eks. mange rusbruser og ølflasker som har blitt brent inne, overlevd, fryst og deretter tint, overlever?

Holder alkoholen seg? (hvis alle flaskene hadde vært inntakt)
alkoholen kan jo ikke koke bort noen steder. og det er/vanlig å legge ting som skal konserveres over lengre tid i sprit. så vil tro det holder seg. vist ikke det har skjedd en rar skjemisk reaksjon som får alkoholen til å gå tapt. selv om smaken sikkert hadde blitt foringet.
men men ikke noen expert på alkohyler som brenner inne så ;0)
Trådstarter
17 0
Ok.. Det smakte godt av dem, så da er vel de inntakte ^^
Kullsyre osv. forsvinner etterhvert, iallefall ved frysing/tining og så nedkjøling igjen.. men alkoholen holder nok. Dog fordamper den ganske kjapt hvis den har en vei ut og det blir veeldig varmt.
Etter hva jeg har hørt, så blir alkoholen ødelagt hvis den overstiger en viss temperatur, eller om alkoholen blir fryst..
Om dette er sant eller ikke har jeg ikke noe formening om :P, men smaker ølen godt, så er det vel bare å drikke videre..

Du kan eventuellt kjøpe en alkoholtest på europris til 20 spenn, hvis du har jævlig mange øl liksom :P
Den jeg lurer på er.. HVORDAN i HELVETE har du greid å påføre de stakkars rusbrusene dette??
jeg har klart det samme xD mine stod ved siden av ovnen og ble varme.. så tenkte jeg.. får kanskje kjøe de og satt de på verandaen.. og der glemte jeg de en god stund xD
Når alkoholen når en viss temperatur vil den riktignok evaporere, men når temperaturen går ned igjen vil den kondensere og falle tilbake.
Er vel igrunn denne prosessen som brukes til å destillere sprit,
og destillert sprit er vel i god nok stand den?

Woei, 800 posts. Se på meg, se på meg!
Wow. får jeg ta på deg?

Sant at det kondenserer igjen ja, så sant flasken ikke er åpnet

Hadde en 5-liters dunk med smuglervodka en gang, den sto med korken bare halvveis på inntil en ovn en natt.. Det var ikke mange prosent igjen etterpå
Sitat av Bosse
Den jeg lurer på er.. HVORDAN i HELVETE har du greid å påføre de stakkars rusbrusene dette??
Vis hele sitatet...
Det skal nevnes at Roma Brusshop på Strømmen nylig ble forholdssvis totalskadd i en brann. Man vet ennå ikke årsaken til brannen fordi det ikke blir ansett som forsvarlig å gå inn i bygget pga. overhengende fare for kollaps.
Udødelige ungdommer har visstnok, ifølge papirutgaven av Romerikes Blad, opp til flere ganger vært innom og forsynt seg.
Just a hunch..
Trådstarter
17 0
Sitat av bread
Det skal nevnes at Roma Brusshop på Strømmen nylig ble forholdssvis totalskadd i en brann. Man vet ennå ikke årsaken til brannen fordi det ikke blir ansett som forsvarlig å gå inn i bygget pga. overhengende fare for kollaps.
Udødelige ungdommer har visstnok, ifølge papirutgaven av Romerikes Blad, opp til flere ganger vært innom og forsynt seg.
Just a hunch..
Vis hele sitatet...
Bullseye, bread!

Fikk ut kjempemye stash derfra! Er dere heldige så er det noe igjen av bygningen.. Var der i går å da var den ene veggen borte..

Filma masse, men vet ikke om jeg gidder å sensurere og shit.. hehe
Sist endret av Rusbrus; 23. februar 2006 kl. 16:12.
Alkohol fordamper ved temperatur over 70 grader celcius.
alkohol trenger vel 70 minusgrader (eller var det mer?).. for å fryse.. tviler på den blir ødelagt uansett..
alko tester som du får kjøpt på europris virker ikke på veske som inneholder noe annet en sprit. dette for at duppen som skal flyte og dermed måle alkonivået ikke flyter "riktig" når du ikke har ren sprit i..
Sant det Psych|com sier den må flyte "riktig" =p
StaiN: Du var tilfeldigvis ikke innom rema å stjal noe rusbrus før brannvesnet kom?
Alkoholen kan jo lett destilleres bort fra alt det overflødige da.
Sitat av Paniel
alkohol trenger vel 70 minusgrader (eller var det mer?).. for å fryse.. tviler på den blir ødelagt uansett..
Vis hele sitatet...
Etanol fryser ved 117 minusgrader og har kokepunkt ved 78-79 plussgrader. Så er det på det rene.
▼ ... over et år senere ... ▼
no grev eg i ei gammal tråd men likavel:

Eg har ei flaske heimebrygg ståandes.. vil tru det er 15+ %, men har aldri prøvd å heve dei i frysen.. so spørsmålet er vel om 15% alkoholholdige drikker ikkje fryse til is ved -18 celsius ?
Sitat av Paniel
no grev eg i ei gammal tråd men likavel:

Eg har ei flaske heimebrygg ståandes.. vil tru det er 15+ %, men har aldri prøvd å heve dei i frysen.. so spørsmålet er vel om 15% alkoholholdige drikker ikkje fryse til is ved -18 celsius ?
Vis hele sitatet...
Hvis du ser litt ned på denne siden der det står
"4. What are the freezing and flash points of water / Ethanol mixtures?", så kan du finne frysepunkt for ulike blandinger av vann og etanol.

edit: det er volumprosent man vanligvis regner med når det kommer til alkohol..
Sist endret av aislinn; 26. mai 2007 kl. 15:54.
går ann å fryse, men blir litt slush konsistens.