Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5219
Jeg har noen spørsmål anngående Ether og mescaline (på Norsk: Eter - Mescalin), hovedsakelig Ether.

Jeg lurer egentlig bare på hva det er, om noen har prøvd det og om det er mulig å kjøpes (isåfall hvordan?).

Enkelt og greit. Kjør på!

~Bosse
Så vidt jeg vet er eter et løsemiddel, som sniffes. Se Fear and Loathing in Las Vegas for virkning, eller finn en sniffe-junkie

Meskalin er noe helt annet, nemlig et hallusinogen som finnes bl.a. i Peyote-kaktusen. Virkningen har nært slektskap til LSD og psilocybin.
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Fear and Loathing ja Derfor jeg lurer skjønner du

Men er Eter noe likt GHB kanskje? Og hvor kan man kjøpe det?
EDIT: Meskalin er vel noe vanskeligere kan jeg tenke meg.. Ikke så vanlig i Norge?
Sist endret av Bosse; 16. februar 2006 kl. 20:09.
Sjekk ut Erowids eter-side. Der finner du den informasjonen du søker, inkl. "tripprapporter".
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Ah, genialt! Er det en sånn alt-mulig-om-dop side?
EDIT: Tror faktisk Eter kan kjøpes på apoteket.. spørsmålet er om det er reseptfritt eller ikke Hadde bare apoteket samme type side som vin-monopolet
Sist endret av Bosse; 16. februar 2006 kl. 20:13.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
http://www.erowid.org/chemicals/mesc...escaline.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/ether/ether.shtml

Ether er forøvrig rimelig ufarlig, og selges på apoteket. Er allerede skrevet mye om det her på forumet.
Sitat av Bosse
EDIT: Meskalin er vel noe vanskeligere kan jeg tenke meg.. Ikke så vanlig i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei, meskalin er ikke så vanlig i Norge, men man får tak i syntetisert meskalin såvidt jeg vet, på syrebiter.. Men ikke ta det for heelt god fisk, har bare hørt det (men av flere, og verdensvante trippere, så jeg tror det er sant).

edit: det er visst ikke sant. På erowid står det an minimumsdosen ligger på 100mg, mens LSD som vi alle vet funker fra 100 mikrogram og oppover (dvs det funker under òg, men full tripp må man stort sett ha fra 100 ug)

Forøvrig får du vite det du trenger om meskalin også, på Erowid.
Sist endret av xtapolapocetl; 16. februar 2006 kl. 20:14.
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Takker Tias og mxyzptlk! Der har jeg mye god informasjon!
Erowid er en altmulig-dop-side ja, og har info om alt mellom himmel og jord ang. all dop.

edit: bare hyggelig
Bosse's Avatar
Trådstarter
33 0
Foresten! Mens jeg har dere her; Koffein piller er noe jeg alltid har lurt litt på..
Hvor får man kjøpt det? Og hvordan er reglene for det?
Du får kjøpt det på apoteket tror jeg, såvidt jeg vet er det ingen restriksjoner på det (eller kaffe )
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, jeg tror det er restriksjoner på koffeinpiller, på samme måte som at koffeinholdigedrikker ikke kan overskride et visst nivå koffein. Såvidt jeg vet selges ikke koffeinpiler resepfritt i Norge, men vår nabo Sverige kan friste med dette på apoteket.

Bosse, no problem. Lykke til
Hm, det stemmer kanskje det ja. Husker jeg hadde en del koffeinpiller for noen år siden, trodde jeg hadde kjøpt dem selv, men når jeg tenker meg om fikk jeg de kanskje av noen som kjøpte dem i sverige..
Sitat av mxyzptlk
Se Fear and Loathing in Las Vegas
Vis hele sitatet...

Der har du en evig bra film, med evig bra beskrivelse av reaksjonen pga eter :P
Hvis jeg ikke husker feil så er det mulig å få kjøpt en form for koffeinpiller på diverse daglivarehandeler, tror det heter Fenazon, men det er mulig jeg tar feil. Det er ihvertfall en eller annen form for smertestillende som inneholder en del koffein som man kan få kjøpt reseptfritt, er ikke 100% sikker på hva det heter, men det er også verdt å merke seg at det også inneholder en del paracetamol...
Jau, for mye paracetamol er ikke bra for magen, som jeg bittert fikk erfare da jeg spiste ti Paralgin Forte en gang for mange år siden (PF inneholder en del paracetamol). Ble først ganske fjern i fire timer, så lå jeg og spøy gul magesyre hele natta. Drakk liter på liter med vann, bare for å spy det gule etsende vannet 20 sek. etter. Jeg hadde en rar smak i nesa i flere måneder etterpå, og pisset mitt lukta rart like lenge. Ikke å anbefale
Spiste 10 PF en gang jeg og, men fikk ikke like fæle bivirkninger som det du fikk av det, hadde litt vondt i magen i noen timer, ellers var det ikke så mye å snakke om. Ble kanskje litt off-topic det her, men hvis man absolutt skal ha i seg paralgin forte så anbefaler jeg på det sterkeste å filtrere ut kodeinet slik at man får det i en litt renere form og slipper paracetamol dritten som aldri har gjort noe bra for meg ihvertfall, hjelper ikke mot hodepine heller for å si det sånn.
Jau (fortsatt offtopic her, men det får ikke hjelpe), har hørt at det er store forskjeller på hvordan man reagerer på paracetamol. Noen tåler ingenting, andre tåler mye.. Men uansett er det ikke det sunneste man stapper i seg