Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5805
Hei godtfolk!

Har seg slik at jeg handlet meg en tv benk av typen Bolia DiCaprio på Finn. Fikk fraktet denne til meg igjennom Nimber. Når jeg får skjønnheten inn i stua ser jeg rimelig raskt at denne har fått seg en kakk i en hjørnet på framsida.

Selger dokumenterte med bilder tilstanden til TV benken før han sendte den, så det er liten tvil om at skaden har oppstått under frakt.


Uansett da, kontakter Nimber anngående dette for å opprette en forsikringssak og de henviser meg videre til Tryg forsikring som da er deres forsikringsleverandør.

Jeg skriver en nøye og god kravsak der jeg i detalje spesifiserer skaden og hvordan denne skal ha oppstått. Jeg har sømført betingelsene til aktuelle forsikring så jeg veit at jeg har mitt på det reine og at jeg har rett på erstatning.

Til min store overraskelse får jeg svar av Tryg forsikring idag at om det er oppstått en skade under frakt så skal jeg ta opp dette med Nimber selv?

Står jo klart og tydelig på Nimber sine sider at Tryg er deres forsikringsleverandør og at ved en eventuell forsikringssak skal man kontakte Nimber kundeservice som deretter vil henvise videre til Tryg, altså nøyaktig slik jeg har gjort.


Føler Tryg bare prøver å vri seg unna her og satser på at jeg er en idiot som bare gir opp. Det er altså det siste jeg har tenkt å gjøre.

Betalte en relativt solid sum for denne TV benken og jeg kan ikke bare ignorere at den har fått seg ett stort kakk i ene hjørnet sitt.

Kunne noen ha hjulpet meg med gode råd og tips rundt hvordan jeg kan anngripe denne situasjonen videre og eventuelt tips rundt videre kommunikasjon med Tryg?

Jeg vet som nevnt tidligere 100% at dette er en sak der jeg har rett på erstatning.

Takker så mye på forhånd folkens!
Du har ikke et kundeforhold med tryg. Gå direkte på transportør og be dem håndtere saken og ordne opp.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fikk du noen svar fra Nimber/Tryg? Jeg har samme problem nå.