Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5858
Hei, vil gjerne dra til usa når det lar seg gjøre mtp covid. Har blitt siktet for 2 voldshandlinger og har sonet for drapsforsøk. Hvor vanskelig vil det være å komme inn i usa? Hva om jeg bare drar og håper på ikke bli plukket ut på flyplassen i usa og sendt hjem?
Kjenner flere som bare har kryssa nei på skjemaet om de er dømt for noe småtterier, men innbiller meg at personer som har mer alvorlige dommer enn disse vil man være flagga i systemet og plukkes opp uavhengig hva man krysser av.
Sist endret av Harek; 3. februar 2021 kl. 22:41.
Med mindre du noen tipser dem så er det ingen grunn til at amerikanske myndigheter skal vite hva du har blitt dømt for i Norge.
Snakka med advokat før jeg dro. De har ikke tilgang til norske strafferegister. Er bare å svare nei på spørsmål om du er straffedømt
kanskje litt off-topic, men la oss si at TS lyver på ESTA å reiser til USA på ferie. Hva om han i fremtiden finner en amerikansk kjæreste og senere vil gifte seg og flytte til USA eller får seg jobb i USA å skal søke på greencard, vill de ikke se at han har lyvet på ESTA før da? å eventuelt nekte han å flytte til USA pga dette? Vill se for meg at ved å lyve på ESTA så kan jo dette potensielt slå tilbake senere i livet..
Sitat av HectorX Vis innlegg
kanskje litt off-topic, men la oss si at TS lyver på ESTA å reiser til USA på ferie. Hva om han i fremtiden finner en amerikansk kjæreste og senere vil gifte seg og flytte til USA eller får seg jobb i USA å skal søke på greencard, vill de ikke se at han har lyvet på ESTA før da? å eventuelt nekte han å flytte til USA pga dette? Vill se for meg at ved å lyve på ESTA så kan jo dette potensielt slå tilbake senere i livet..
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe trådstarter trenger å bekymre deg over, fordi han kommer aldri til å ha den muligheten mtp rullebladet hans.
Sitat av Picard Vis innlegg
Det er ikke noe trådstarter trenger å bekymre deg over, fordi han kommer aldri til å ha den muligheten mtp rullebladet hans.
Vis hele sitatet...
Ser ut som jeg må omformulere meg, hva om Burger-Jan skulle funnet på å gjøre dette? å senere i livet skal søke green card (Nei, Burger-Jan er ikke en virkelig person)
Sist endret av HectorX; 4. februar 2021 kl. 12:52.
Sitat av HectorX Vis innlegg
kanskje litt off-topic, men la oss si at TS lyver på ESTA å reiser til USA på ferie. Hva om han i fremtiden finner en amerikansk kjæreste og senere vil gifte seg og flytte til USA eller får seg jobb i USA å skal søke på greencard, vill de ikke se at han har lyvet på ESTA før da? å eventuelt nekte han å flytte til USA pga dette? Vill se for meg at ved å lyve på ESTA så kan jo dette potensielt slå tilbake senere i livet..
Vis hele sitatet...
Sitat av HectorX Vis innlegg
Ser ut som jeg må omformulere meg, hva om Burger-Jan skulle funnet på å gjøre dette? å senere i livet skal søke green card (Nei, Burger-Jan er ikke en virkelig person)
Vis hele sitatet...
Får kjøpt greencard på darkweb
Kryss nei.på skjemaet og smil pent. Viss ikke må.du bruke Masse penger og lang tid på å prøve å komme inn og det er ikke sikkert du kommer inn uansett
Sitat av Junkhead Vis innlegg
Viss ikke må.du bruke Masse penger og lang tid på å prøve å komme inn og det er ikke sikkert du kommer inn uansett
Vis hele sitatet...
Hvordan, hvor mye og til hvem?
Takker for svar bro’s.
Så «du kommer aldri inn i usa med rulleblad» er da bare skremselspropaganda? Hvis de ikke har tilgang til det så er det jo likegyldig hmmm
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Takker for svar bro’s.
Så «du kommer aldri inn i usa med rulleblad» er da bare skremselspropaganda? Hvis de ikke har tilgang til det så er det jo likegyldig hmmm
Vis hele sitatet...
Tror noe av dette bunner i historier om turister som har blitt tatt for noe når de er der.
Hvis det skjer så har du nok blåst sjansene dine.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror noe av dette bunner i historier om turister som har blitt tatt for noe når de er der.
Hvis det skjer så har du nok blåst sjansene dine.
Vis hele sitatet...
Hmm okay. Hadde planer om å bare oppføre meg fint og være norge-kriminell i cali med å røyke lovlig weed ^^ men om jeg får en violence charge der er jeg fucked.. og de sender meg rett hjem? Og vil aldri komme inn igjen?
Det er stort sett smart å oppføre når man er på besøk.
Ikke bare i USA...
Røyker du i stua hjemme hos noen du kjenner så utgjør ikke det noe spesiell fare.

Men jeg ville tenkt nøye om før jeg begynte å hustle på gata der.
Både fordi miljøet nok er røffere men også med tanke på amerikansk lovgivning
bla. Three-strikes law. Sitter mange på livstid i USA fordi de var dumme når de var ungdommer.
Blir tatt med våpen å dop flere 2 ganger så kan man ryke inn for godt.

Det er mulig det stiller seg annerledes hvis er Norsk og ikke er bosatt der.
Men jeg hadde ikke tatt sjansen.