Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 8881
Trenger å kjøpe en ny telefon da min S10+ falt i bakken. Sjekket hva det kostet å få den reparert og etter min mening er det ik verdt det, for meg.

Merker at jeg ikke orker å gjøre så mye research på egenhånd, stoler ikke 100% på reviews heller. Stoler mer på freak for å si det sånn.

Prisklasse 4000-12000. Gjerne LITT lettere og LITT mindre enn S10+. Trenger et OK kamera. tar kanskje 40 bilder i året. Helst samsung, men er åpen for andre merker om det anbefales. Er 5G et must? Viktig at telefonen ikke føles treg. Stor lagringsplass er ikke viktig, lagrer sjeldent store filer.

Og bonus spørsmål; har du en favorittbedrift som selger mobiltelefoner, og bedrifter man skal holde seg langt unna? Liker også oppsparing av eurobonus poeng(Amex, viatrumf osv..)

Takker for alle innspill
Ekstremt fornøyd med Huawei P30 Pro, den får du vell til rundt 6000 kroner idag. Aldri opplevd treghet på noe vis, og verdens beste kamera når den ble sluppet. P30 Pro har også Google tjenester som Play Store.
Hiver meg på denne tråden.
Noen som kan anbefale en god billig telefon maks 2000kr?
Om 5G ikke er viktig for deg, og du egentlig ønsker Samsung. Hva med en Samsung Galaxy S20? 4G-varianten ligger for rett over 10.000 så burde være innenfor budsjettet ditt.
Jeg kjøpte for en uke siden Motorola Moto G 5G.
Strålende fornøyd.

Finnes i 2 modeller 4gb ram/64gb lagring og 6gb ram/128gb lagring.
90hz skjerm og 5000mah batteri.

Sjekk ut
Jeg har også tenkt på å kjøpe ny tlf. Men vet ikke om det lønner seg å kjøpe med abonnement eller uten. Har ikke så mye penger i mnd, men den jeg har nå er 3 år gammel og begynner å bli ganske treig. Er en Huawei p smart fra 2017.

Noen som har tips? Vil ha en Android tlf som kan ha en del apper, bilder osv uten at den blir treig. Også bra kamera er viktig.
Sist endret av Mia123; 8. oktober 2020 kl. 13:02.
Sitat av lolaper Vis innlegg
Hiver meg på denne tråden.
Noen som kan anbefale en god billig telefon maks 2000kr?
Vis hele sitatet...
Hørt om "nesten ny" eller "bittelitt brukt" som det kalles, som mange av mobilselskapene selger? Mange er bare brukt i noen mnd, og selges for halvparten av ny pris med 2års garanti og fremstår som helt ny.

Sjekk det ut og får deg en god og billig mobil =)
Samsung s20 Fan Edition er en sterk kandidat. Vil du ha en mindre telefon, kan jeg anbefale s20 5g. Har selv s20 Ultra og er knallfornøyd!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av lolaper Vis innlegg
Hiver meg på denne tråden.
Noen som kan anbefale en god billig telefon maks 2000kr?
Vis hele sitatet...
Kjøpte meg nylig en Xiaomi Redmi Note 9. Kostet 1,500, dog ikke kjøpt i Norge. Veldig fornøyd med telefonen for prisen.
Batteriet varer meg lett 2 dager.

Telefonen: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5355289

Her sammenlignet med de andre telefonene som har blitt anbefalt i denne tråden: https://www.prisjakt.no/sammenlign/p...420975,5534776
Sist endret av nso; 8. oktober 2020 kl. 18:31.
Er svært happy med min Huawei P30 Pro. Hadde en Samsung S tidligere, og jeg lar heller Kinesiske myndigheter få spionere på meg enn den jævla bloatwaren til Samsung. Kjøpte min fra Teleoutlet, dersom du klarer deg uten lader/ørepropper inkludert kan du få en som ny P30 Pro for litt over 3000 der.
Sist endret av legalize_it; 8. oktober 2020 kl. 19:37.
Jeg er fornøyd med s20. Får den for under 8k nå...
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Jeg har også tenkt på å kjøpe ny tlf. Men vet ikke om det lønner seg å kjøpe med abonnement eller uten. Har ikke så mye penger i mnd, men den jeg har nå er 3 år gammel og begynner å bli ganske treig. Er en Huawei p smart fra 2017.

Noen som har tips? Vil ha en Android tlf som kan ha en del apper, bilder osv uten at den blir treig. Også bra kamera er viktig.
Vis hele sitatet...
Kjøp med abonnement og binding.
Gjør som meg og vent til black friday, da skal jeg ha samsung s20! uten 5g
OnePlus 7 Pro eller OnePlus Nord. Begge er vel under 8-9000.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ekstremt fornøyd med Huawei P30 Pro, den får du vell til rundt 6000 kroner idag. Aldri opplevd treghet på noe vis, og verdens beste kamera når den ble sluppet. P30 Pro har også Google tjenester som Play Store.
Vis hele sitatet...
Mozzie,
Kjøpte den på tilbud hos ICE da jeg slapp og oppgradere noe annet siden jeg var der før ifra.

Betalte 5000,- og bandt meg i 1 år.
Oneplus Nord ligger i underkant av 6000 på komplett for den dyreste modellen med 12gb ram og 256gb lagring.

8gb ram, 128gb minne ligger ganske nøyaktig 1000kr lavere.

Forøvrig en helt strålende mobil. Minimalt med bloat og temmelig god batteritid.
Sist endret av i_et_nøtteskall; 11. oktober 2020 kl. 00:39.
Sony Xperia 5 II. Kan bestilles nå på f.eks. Komplett til 8990,- og da får du med et sett WH-1000XM3 hodetelefoner på kjøpet. Om du ikke trenger dem er det trolig relativt lett omsettelige selv om "arvtakeren" XM4 nettopp kom. Bruker selv Xperia 5 og er godt fornøyd, og den nye II-versjonen skal være være enda bedre. Den burde ticke av på alle krav-boksene dine, inkl. 5G, bortsett fra at den selvsagt ikke er en Samsung.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oneplus nord n100 har jeg. Holder til mitt bruk. Koster 1600spenn