Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 8577
Nå ser det ut som Nederland har tenkt til å stoppe cannabisturismen "igjen". Er dette bare rykter som forrige gang, eller er det seriøst denne gangen?

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10023964
Leste det akkurat selv, og tenkte tilbake på alle andre truslene som har blitt gjort, og alle som har sagt at det aldri blir gjennomført.
Men, en quote fra VG tilsier jo at de faktisk har satt opp en dato for dette allerede.
Fra og med 1. januar vil utenlandske turister bli nektet adgang til gjort de spesielle kafeene, eller coffeeshops, der hasj og marihuana blir solgt over disk.
Vis hele sitatet...
Men jeg tror selv at det sikkert blir opphevet etterhvert som de forstår at de taper utrolige mye penger på dette.
Taper Nederland virkelig så mye penger på dette vedtaket? Har vanskelig for å tro at de største turistintektene kommer fra turismen som tar turen til Amsterdam, kun for coffeeshopene. Har ingen tall eller referanse å støtte meg på, så det er egentlig en antagelse.
Sitat av phideph Vis innlegg
Men jeg tror selv at det sikkert blir opphevet etterhvert som de forstår at de taper utrolige mye penger på dette.
Vis hele sitatet...
Usikker på hva jeg skal tro, men det må jo være som nevnt i artikkelen "turismeselvmord" å innføre noe slikt...


Edit Adrian: Har ingen tall eller kilder og vise til her og nå jeg heller, men det er jo en selvfølge at mange av "cannabisturistene" også legger igjen penger andre steder enn i coffee-shops. Det være seg andre severdigheter, butikker, hoteller, resturanter osv - Noe jeg vil tro utgjør en betydelig del av det Nederland drar inn fra turister i løpet av et år.
Sist endret av børre; 16. november 2011 kl. 15:10.
Har noen andre kilder en den dritt siden vg.no?
Tror de vrir og vender på sakene de skriver om.

Gjerne en engelsk / Nederlansk avis.
Sitat av Rallo Tubbs Vis innlegg
Har noen andre kilder en den dritt siden vg.no?
Tror de vrir og vender på sakene de skriver om.

Gjerne en engelsk / Nederlansk avis.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor trust worthy den siden her er, men er den første jeg fant.
reach for the sun
Sitat av Adrian Vis innlegg
Taper Nederland virkelig så mye penger på dette vedtaket? Har vanskelig for å tro at de største turistintektene kommer fra turismen som tar turen til Amsterdam, kun for coffeeshopene. Har ingen tall eller referanse å støtte meg på, så det er egentlig en antagelse.
Vis hele sitatet...
Tenk deg 1 million mennesker i året, så ganger du med ca 500-1000 kr så kan du gange med feks 10 år så finner du ut at dette er mye penger det er snakk om


Men ot:

Er ikke lenge siden jeg leste at dette kom ikkje til og skje, og coffeshopsene fikk lov til og selge cannabis til turister til 2014 og etter det ville de få til en ny avtale på 5år?
Sitat av feelthepain Vis innlegg
Tenk deg 1 million mennesker i året, så ganger du med ca 500-1000 kr så kan du gange med feks 10 år så finner du ut at dette er mye penger det er snakk om
Vis hele sitatet...
Først og fremst så har jeg enda større tvil på at det er 1 million personer som drar til amsterdam, KUN for å røyke. Altså de som velger å ikke dra på ferie dit etter vedtaket.
Og for de andre så er 500-1000kr i bidrag for turismen alt for lite, hvis vi skal regne med hotellbesøk, restaurant og evt. andre severdigheter Men jeg kunne tenkt meg en annen kilde på dette.
reach for the sun
PRESS RELEASE
Recent press reports have suggested that a ‘weed pass’ is about to be
introduced in Amsterdam that would prohibit tourists from visiting coffeeshops. This news release is intended to provide the full information on this situation and to rectify these erroneous reports.
NO WEED PASS IN AMSTERDAM
The concept of a ‘weed pass’ that would restrict tourists from visiting coffeehsops in the Netherlands has been on the table for some time. Reports that such a pass will be applied in Amsterdam are, however, completely without foundation. The Mayor and Council of Amsterdam are radically opposed to such a scheme and it will not be implemented in the city. For over thirty years coffeeshops in Amsterdam have provided a safe and controlled environment for consumption of soft drugs. This will remain so in the future. The wide choice of coffeeshops available to tourists means that they will have no need buy their cannabis on the street. Thus the coffeeshops are fulfilling exactly the function for which they were established.
Put forward by the Dutch Justice Minister, Ivo Opstelten, the ‘weed pass’ is still at proposal stage and will not even be discussed by the Dutch Parliament until 2012. What is more the Supreme Court equivalent in the Netherlands, the Council of State, has ruled that discrimination against tourists is outside of the law unless those tourists are responsible for more public disorder than residents. Within its ruling the Council of State made an exception under which, in cases of severe public disturbance, mayors may discriminate against nonresidents provided they can be proved to be responsible. Since coffeeshops are notorious for their peaceful and non-violent ambiance — no coffeeshop has ever been charged under a public order act — such an exception is somewhat academic.
The ‘weed pass’ proposal was originally formulated in response to cross-border criminal buyers of large quantities of cannabis and large numbers of tourist buyers in the most southerly Limburg province of the Netherlands, notably in the town of Maastricht. The proposal was intended for implementation in Maastricht and other towns in Limburg and never for implementation nationally.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Fra og med 1. januar vil utenlandske turister bli nektet adgang til gjort de spesielle kafeene, eller coffeeshops, der hasj og marihuana blir solgt over disk.
Vis hele sitatet...
Også;

Men fra 1. januar 2013 vil den gjelde for hele Nederland. Inkludert Amsterdam.
Vis hele sitatet...
Bare jeg som er litt forvirret her? Først virker det som om de mener 1. Januar 2012, men så kommer det frem at det er 2013?
reach for the sun
Sitat av Adrian Vis innlegg
Først og fremst så har jeg enda større tvil på at det er 1 million personer som drar til amsterdam, KUN for å røyke. Altså de som velger å ikke dra på ferie dit etter vedtaket.
Og for de andre så er 500-1000kr i bidrag for turismen alt for lite, hvis vi skal regne med hotellbesøk, restaurant og evt. andre severdigheter Men jeg kunne tenkt meg en annen kilde på dette.
Vis hele sitatet...


Én million årlig

Det anslås at minst én million utlendinger besøker Amsterdams hasjbuler årlig.

- De fleste turister kommer ikke på grunn av coffeeshops, men snart vil alle bli plaget med gatedealere, fremholder borgermester van der Laan.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10011724



Ja 500-1000 kr er kanskje litt lite, men jeg tenkte mest på hvor mye ca hver turist bruker på cannabis.
Hvem bryr seg? Det er som oftest bare drit i coffeshops uansett.. Er man heldig har dem en strain som går god i min bok.
Det beste finner man undergrunn.

Eller i Den Haag.
Sitat av Adrian Vis innlegg
Først og fremst så har jeg enda større tvil på at det er 1 million personer som drar til amsterdam, KUN for å røyke. Altså de som velger å ikke dra på ferie dit etter vedtaket.
Og for de andre så er 500-1000kr i bidrag for turismen alt for lite, hvis vi skal regne med hotellbesøk, restaurant og evt. andre severdigheter Men jeg kunne tenkt meg en annen kilde på dette.
Vis hele sitatet...
http://m.ibtimes.com/maastricht-holl...is-223219.html

- VOCM estimates that visitors to the coffee shops spend about estimated 140-million euros ($188-million) elsewhere in the city each year.

Og dette er bare estimerte tall fra én by.
reach for the sun
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvem bryr seg? Det er som oftest bare drit i coffeshops uansett.. Er man heldig har dem en strain som går god i min bok.
Det beste finner man undergrunn.

Eller i Den Haag.
Vis hele sitatet...
Offtest dritt i coffeshopsene? jeg vil si 98% av all hasjen i Nederland er bedre en den dritten vi får i Norge.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Også;



Bare jeg som er litt forvirret her? Først virker det som om de mener 1. Januar 2012, men så kommer det frem at det er 2013?
Vis hele sitatet...

Ja, det er nok bare deg

I første omgang gjelder loven, som koalisjonsregjeringen har fått gjennom med støtte fra det ytterliggående høyrepartiet til Geert Wilders, bare i noen provinser sør i landet. Men fra 1. januar 2013 vil den gjelde for hele Nederland. Inkludert Amsterdam.
Vis hele sitatet...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
feelthepain: Du kunne lagt ved informasjon om hvor den presseutalelsen kommer fra. Med litt googling fant jeg ut at det er et dokument utarbeidet av coffeshopforeningen eller "Bond van Cannabis Detallisten".
Problemet er at det er utgitt den 15 Juli 2011, jeg har ikke tid nå men jeg vurderer å selv ta kontakt med de per telefon i morgen og forhøre meg om situasjonen.

http://www.greyarea.nl/weed-pass.html
Sist endret av Dodecha; 16. november 2011 kl. 19:20.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvem bryr seg? Det er som oftest bare drit i coffeshops uansett.. Er man heldig har dem en strain som går god i min bok.
Det beste finner man undergrunn.

Eller i Den Haag.
Vis hele sitatet...

Hvilke gode strains er det du kjøper på gata som de ikke har på coffeshops?
Sitat av feelthepain Vis innlegg
Offtest dritt i coffeshopsene? jeg vil si 98% av all hasjen i Nederland er bedre en den dritten vi får i Norge.
Vis hele sitatet...
Dritt i Norge?

Jeg røyker ofte hasj i Norge av kvalitet man må leite litt etter for å finne i amster, eller Christiania for den slags skyld. Jeg VET jeg ikke er den eneste som kan si det. Dessuten snakker jeg ikke om Norge i det hele tatt.

Men undergrunndn i amster, eller Den Haags coffeshops... Som jeg elsker mer enn alt når det kommer til røyk.

Sitat av danseku Vis innlegg
Hvilke gode strains er det du kjøper på gata som de ikke har på coffeshops?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om hvilken strain. Det er snakk om potente saker. Og er du i Amsterdam så finner ikke du det i coffeshops. Er du heldig har dem 1 strain man kan kalla for godis.

Skal du ha goood cannabis går du undergrunn, evt. spør en taxi sjåfør.

Eller resier til Den Haag.

Jeg tar turen til Nederland hvert år, noen ganger 2 ganger året... De siste 7 år.
Sist endret av Naturgrønn; 16. november 2011 kl. 19:45.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Dritt i Norge?

Jeg røyker ofte hasj i Norge av kvalitet man må leite litt etter for å finne i amster, eller Christiania for den slags skyld. Jeg VET jeg ikke er den eneste som kan si det. Dessuten snakker jeg ikke om Norge i det hele tatt.

Men undergrunndn i amster, eller Den Haags coffeshops... Som jeg elsker mer enn alt når det kommer til røyk.



Det er ikke snakk om hvilken strain. Det er snakk om potente saker. Og er du i Amsterdam så finner ikke du det i coffeshops. Er du heldig har dem 1 strain man kan kalla for godis.

Skal du ha goood cannabis går du undergrunn, evt. spør en taxi sjåfør.

Eller resier til Den Haag.

Jeg tar turen til Nederland hvert år, noen ganger 2 ganger året... De siste 7 år.
Vis hele sitatet...

Oki takk for tipset, skal definitivt sjekkes ut. Er som regel i Amsterdam 3 ganger i året (sommeren, vinteren og queensday) og har aldri hørt noen si dette før. Synes forsåvidt mye av det som finnes i coffeshopsene er veldig potent, men dette koster jo. Har også vært i endel i Arnhem, der har de mye bra og det er ofte billigere en Amsterdam, kom over noe "water cured" greier der som ivertfall var kanon bra.
Sitat av danseku Vis innlegg
Oki takk for tipset, skal definitivt sjekkes ut. Er som regel i Amsterdam 3 ganger i året (sommeren, vinteren og queensday) og har aldri hørt noen si dette før. Synes forsåvidt mye av det som finnes i coffeshopsene er veldig potent, men dette koster jo. Har også vært i endel i Arnhem, der har de mye bra og det er ofte billigere en Amsterdam, kom over noe "water cured" greier der som ivertfall var kanon bra.
Vis hele sitatet...
Joda, du finner selvsagt mye bra i Amsterdam. Det spørs jo hvilken standard man setter også. Men sånn generelt sett må man vite hvor man skal gå, og hva man skal ha for å finne skikkelig godis.

Det meste er i mine øyne bare middelmådig cannabis som er for turister.
Og slik er Amsterdam. Penger penger penger, turister turister turister.


Den aller beste marihuanaen jeg har røykt noensinne kom fra en videobutikk som solgte under disk som en Nederlender tipset meg om. Den beste hasjen jeg noensinne har røykt har jeg fått i Norge, hvor den kom fra før det vet jeg ikke.

Og blant toppen er det mye fersk hjemmelaget hasj da, men det kan man ikke ta med her.
Sist endret av Naturgrønn; 16. november 2011 kl. 20:01.
Dette ble nylig postet på thebulldog.com

Proposed Weed-Pass:

There is good news for all the cannabis connoisseurs who like to visit Amsterdam and enjoy the wide variety of product that is available from the Dutch capital's many coffeeshops. The Dutch Tolerance Policy, that provides the legislation under which the Dutch coffeeshops can operate, was renewed on 1st July 2011 and will be valid until June 30th 2015.

This means that the feared 'Weedpass', a card only available to Dutch citizens that would factually ban foreigners from buying product at coffeeshops, can only be implemented through local legislation. Since City Councils like Amsterdam do not want the Weedpass scheme and local politicians such as the Mayor of Haarlem have said they do not want it either, this means it will not be possible to implement for at least 4 years during which visitors from abroad can still freely and openly buy product from Dutch coffeeshops

It is doubtful that this will ever be implemented in the city of Amsterdam.
Møtte en nederlender på fest for en stund siden, måtte spørre han hvordan en turist skaffer cannabis med tanke på det nye reglemange. Svaret hanes var ganske simpelt og greit; Spør en ung fyr om han orker kjøpe for deg, du må nok gi han litt i tips, og ikke spør en som du ser ikke er interessert i og tjene seg 20 euro, ta en typisk "fattig" person.

Nå er det ingen garanti for dette, men jeg kan tenke meg til at man blir fort kjent med en nederlender eller to der nede og da er det vell ikke noe problem.
Sitat av Lindberg Vis innlegg
Møtte en nederlender på fest for en stund siden, måtte spørre han hvordan en turist skaffer cannabis med tanke på det nye reglemange. Svaret hanes var ganske simpelt og greit; Spør en ung fyr om han orker kjøpe for deg, du må nok gi han litt i tips, og ikke spør en som du ser ikke er interessert i og tjene seg 20 euro, ta en typisk "fattig" person.

Nå er det ingen garanti for dette, men jeg kan tenke meg til at man blir fort kjent med en nederlender eller to der nede og da er det vell ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Vell viss du leser tråden, står det at loven ikke er innført og sannsynligvis ikke blir det heller ivertfall ikke i Amsterdam. Så det er jo ingen problem og kjøpe det du vill ha selv.
Ble temmelig letta da jeg leste 2013.. skal til Amster i Februar.
Var på besøk hos noen kamerater som er født, oppvokst og bosatt i nederland (rotterdam) i sommer. Ifølge dem er artikkelen fra vg oppspinn, og de fleste i Nederland har ikke noen tro på at det kommer til å bli innført i amster.

Grensebyene er selvfølgelig en annen historie.

Dette er såklart ikke en sikker kilde, men jeg velger heller å tro på en nederlender enn en artikkel på vg.
Sist endret av koqftw; 16. november 2011 kl. 22:39.
Sitat av Door145 Vis innlegg
For det første: NEIIIIIII, jeg har ikke fått dratt dit ennåÅ!!!!!!
for det andre: hvorfor i helvete vil de gjøre noe så dumt? jeg vil tro at cannabis turismen til Nederland er det som får landet til og gå rundt.
Vis hele sitatet...
For det første: Har du lest tråden?
For det andre: Har du lest tråden?
Herregud.. enda en tråd om "ÅNEEEEI! nå må vi forte åss til amstern før vi ikke får kjøpe weed der mer!" ?
DET KOMMER ALDRI TIL Å SKJE at de slutter å selge weed på coffeeshops til turister i amsterdam. Grenselandene vet jeg allerede har begynt med det, men care på dem. Amsterdam kommer ALDRI til å slutte med det.
Ser jeg en til av denne typen tråd, kommer jeg serriøst til å vurdere å slette meg herifra. er jo som om det går på loop annenhver uke jo.
Sist endret av Dodecha; 18. november 2011 kl. 14:19. Grunn: aldri > aldrig
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ratita Vis innlegg
Tenk deg 1 million mennesker i året, så ganger du med ca 500-1000 kr så kan du gange med feks 10 år så finner du ut at dette er mye penger det er snakk om


Men ot:

Er ikke lenge siden jeg leste at dette kom ikkje til og skje, og coffeshopsene fikk lov til og selge cannabis til turister til 2014 og etter det ville de få til en ny avtale på 5år?
Vis hele sitatet...
Heisann hadde vert supert om du husket hvor du leste dette? det er av stor interesse for meg
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.strainhunters.com/forums/...ass-cancelled/

WEED PASS CANCELLED
Vis hele sitatet...
sikkert til glede for endel her inne
Sitat av pidget Vis innlegg
http://www.strainhunters.com/forums/...ass-cancelled/

sikkert til glede for endel her inne
Vis hele sitatet...
Vet ikke heelt om jeg stoler på den siden der Noen som har noe fra aviser eller lignende?
Skuffende lite respons til Pidget`s gladmelding. Prøver igjen, noen som har noe mer info?
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Skuffende lite respons til Pidget`s gladmelding. Prøver igjen, noen som har noe mer info?
Vis hele sitatet...
Strainhunters er faktisk en legit side, tror de eier en coffeshop i nederland, veldig bra forum ihvertfall.
Nå kryr det på twitter ihvertfall. Deilig at vi fremdeles har tilgang til paradis.
er det ikke sånn at det er ulovelig å kjøpe cannabis på coffeeshops langs grensene, men ikke i Amsterdam?
Ikke noe fra norske medier enda?
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Ikke noe fra norske medier enda?
Vis hele sitatet...
"Nederland innfører ikke hasjforbud allikevel, hasjerne kan fortsatt dra til Amsterdam og dope seg"
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Vet ikke heelt om jeg stoler på den siden der Noen som har noe fra aviser eller lignende?
Vis hele sitatet...
Du stoler på aviser altså?
Ettersom jeg har forstått så er hasj, olje eller noe som er stivnet fra cannabis planten?
Sist endret av random71455; 1. november 2012 kl. 17:21.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Ettersom jeg har forstått så er hasj, olje eller noe som er stivnet fra cannabis planten?
Vis hele sitatet...
Det er sammenpressede "trichomes", på norsk "kjertelhår" som vokser på blomsten til hunnplanten som er presset sammen. I disse kjertelhårene produserers THC, CBN og CBD som er hovedvirkemiddlene i Cannabisrusen.

Så ja, jeg ler godt når jeg ser nyheter skrive: Hasjplanter blablabl.. Vokser det hekkere på planten da? Blir litt det samme som å si se! Et parkett-tre!

Sitat av happy violence Vis innlegg
Å sier du det? Da fikk vi i hvert fall det avklart!
Vis hele sitatet...
Ikke vær spydig, han lurer bare på hva hasj er.
Forbudet mot at turister får kjøpe over disk er nå opphevet..Som ovenfor sier artikkel i vg!
At dette forbudet ble opphevet kom ikke som noe sjokk!
På kort tid etter forbudet har allerede politikerene funnet at dette var lite lurt..
Dette sier seg jo selv at kriminalitets prosenten øker når et slikt forbud trer i kraft..
Er meget glad for at dette skjedde, selv om det er nada stress og fikse røkings i amster uansett,når forbudet gjeldte..
Tipper vi åsså vill se at danmark snart vill starte igang med shops...
Da gjelder det bare og se når vakre fine norge får åpnet øynene og startet med no lignende...
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Det er sammenpressede "trichomes", på norsk "kjertelhår" som vokser på blomsten til hunnplanten som er presset sammen. I disse kjertelhårene produserers THC, CBN og CBD som er hovedvirkemiddlene i Cannabisrusen.
Vis hele sitatet...
Er det slik at man kan bruke godt tørkede planterester til å lage hasj med?

Jeg så på en video hvor en fyr hadde en liten skru-sak av metall. Han dytta opphakkede\knuste planterester i den, skrudde en stund (antar at denne presser dette skikkelig sammen), og da han åpnet den hadde han en liten firkant med svart materiale. Regner med at dette er hasj.

Men, hvordan får man tak i en slik "presse"? Og hva heter den?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Men, hvordan får man tak i en slik "presse"? Og hva heter den?
Vis hele sitatet...
Er vel en urtepresse du tenker på. Her søkte jeg på Ebay for deg.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er det slik at man kan bruke godt tørkede planterester til å lage hasj med?

Jeg så på en video hvor en fyr hadde en liten skru-sak av metall. Han dytta opphakkede\knuste planterester i den, skrudde en stund (antar at denne presser dette skikkelig sammen), og da han åpnet den hadde han en liten firkant med svart materiale. Regner med at dette er hasj.

Men, hvordan får man tak i en slik "presse"? Og hva heter den?
Vis hele sitatet...
For å få ut kjertelhårene så "grinder" man Cannabisen i en kvern, for å så filtrere ut det fineste støvet. Dette brukes til å lage kvalitetshasj. Man får, som du nevner, dritthasj med mye planterester i. Men husk, er ikke i de grønne bladene virkemiddlene sitter i, det er i det fine støvet som man får av å finfiltrere oppgrinda plantematriale.

En annen metode som heter "Isolator" tar man masse blader(nye blader på planten har noen få kjertelhår) i en filterpose med isvann og rister for harde livet, kort fortalt.

Men har faktisk vært borti planterestehasj som var sinnsyk. Den var nesten grønn, luktet pot men smakte hasj. Den ble jeg bra ødelagt på

Men den metoden brukes som regel for å "buffe" ut hasjen, altså få mer hasj for med mindre kjertelhår. Dette fører jo til at man må røyke mer for å bli godstein, men det fører også til at kvaliteten oppfattes som dårligere.
Sist endret av elytsmoorhs; 2. november 2012 kl. 23:31.
Hei!
Jeg kom over en artikkel I en lokalavis om den nylig avholdte avstemningen om legalisering av cannabis i colorado. I denne artikkelen var det på bunnen to kommentarer som interesserer meg.

Det blir påstatt at på grunn av EØS-avtalen, så kan man få en lege i nederland eller annet land innenfor EU som har tillatt medisinsk cannabis, til å skrive ut en resept på cannabis. Under EØS-avtalen så kan man bringe med seg inntil 2-3 måneders forbruk av medisin tilbake hjem, og at legen bestemmer doseringen. Dette ville vel tilsi at tollere ikke kan inndra det på grensen, og dermed en legal måte å frakte over grensen. Det burde vel også være mulig å argumentere i en rettsal, om dette stemmer, for at man ikke kan straffes for utskreven medisin.

Så kommer det store spørsmålet: Stemmer dette, og hvis det ikke stemmer, hvorfor ikke?
Sist endret av Superpelle; 8. november 2012 kl. 08:42.
Sitat av Superpelle Vis innlegg
Så kommer det store spørsmålet: Stemmer dette, og hvis det ikke stemmer, hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Man kan innbringe inntil tre måneders forbruk av medisiner fra land innenfor EU/EØS.

http://www.dagbladet.no/2012/05/27/n...uana/21797802/
Hvis dette er riktig, kommer Nederland til å tape minst 375 milioner Euro i året, å det er ikke medregnet tap av hotell inntekter, resturanter mm. Tror ikke dette er et tap som Nederland kan tåle når det gjelder turisme, men hvis de gjennomfører dette, ja da er det ikke lenge før Amsterdam går fra en fin by til Europas svar på Mumbai i India. Flere hundre tusen vil miste jobben, det er jo ikke lenge siden vi så resultatet av dette i forstadene til Paris. Så, lykke til Holland, er jo glad for at jeg har vært dær før dette trer i verk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Homme74 Vis innlegg
Hvis dette er riktig, kommer Nederland til å tape minst 375 milioner Euro i året, å det er ikke medregnet tap av hotell inntekter, resturanter mm. Tror ikke dette er et tap som Nederland kan tåle når det gjelder turisme, men hvis de gjennomfører dette, ja da er det ikke lenge før Amsterdam går fra en fin by til Europas svar på Mumbai i India. Flere hundre tusen vil miste jobben, det er jo ikke lenge siden vi så resultatet av dette i forstadene til Paris. Så, lykke til Holland, er jo glad for at jeg har vært dær før dette trer i verk.
Vis hele sitatet...
Les tråden før du svarer, det er allerede klart at dette forslaget ikke ble innført.