Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1153
Hei. Hvor mange fra nFF spiller Darkfall online? Eller som har spillt?

Hva synes dere? Diskuter
Hva er DarkFall?
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Hva er DarkFall?
Vis hele sitatet...
Det er ett rollespill Link: http://www.darkfallonline.com/index.html

Spiller det ikke selv, men var ikke værre enn å google det for å finne ut hva det var.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg hadde lyst til å prøve det før jeg begynte med WoW. Det var ikke trial da, men siden det er det nå kan jeg jo gi det et forsøk..
Jeg spillte Darkfall i noen måneder sammen med en venn. Vi klarte oss en liten stund, men måtte til slutt si oss tapt mot den ENORME mengden farming som skal til, for ikke å glemme at spillet på det punktet var så ute av balanse at det ikke skulle vært mulig.

Dere som hater å bruke lang tid på å komme noe som helst sted i et spill, kan bare glemme Darkfall. Spillet i seg selv er greit nok, til tider svært underholdende, men det tar grusomt lang tid å komme noe sted. Det tar helt ufattelig lang tid å bygge skills på en character, f.eks.

De morsomme tingene kommer ikke før man løper rundt med en flokk på 50+ for å raide andre folk sine byer. Eller som kameraten min (SveinKB på nFF) gjorde, drepte en kar som drev med noe guildbank greier. Endte med at han drog inn tidenes største MMO-Loot. Ever.
Sist endret av Lille Nikotin; 6. august 2010 kl. 14:51.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tja, ga det akkurat et forsøk... gikk inn med ganske greie forhåpninger..

Men 90-tallet ringte, de ville ha igjen grafikken sin.
Jeg har mine tvil om at kontrollene, GUI, questing og den slags kunne blitt laget mer kranglete og ubrukelig om de så hadde gått bevisst inn for det. Spill bør gi litt mer veiledning til nye brukere. "Pang, her er du, see ya" er en forvirrende måte å gå inn i et spill på.

Og så bør det nevnes at til tross for early nineties-grafikk kjørte spillet elendig med mange FPS-drops. Det later til å bruke mye mer CPU og RAM enn det kan "ta seg lov til" med den grafikken/ytelsen.

Jeg tror dette er noe av det mer skuffende jeg har prøvd.
veteran player her

Beste spillet som er å spille atm

Anbefales på det aller sterkeste for de som vil prøve noe nytt annet enn mainstream FotM mmo's

Ikke la dere lure av grafikken, den er faktisk mye bedre når man ikke sammenligner det med fargekontrast-candyland søppel fra andre spill

Kan også si at de som driver og klager og føler at det er mye grind, er og vil altid bli folk som forventer å kunne sitte på røva og glo inn i en vegg mens man er logget på ikke mer enn 30 min for dagen. Det man hører om ''immense'' grind er noe som kanskje eksisterte i spillet for ca. 1 år siden. Nå kan man fullt mulig ha en konkuransedyktig character og ikke minst ha like mye morro som alle på liten tid.

Kan også nevnes at mange spillere fra Darkfall er veteraner fra andre spill som Eve, UO, Asherons Call, Shadowbane etc, og mange top claner fra disse spillene har fotsatt seg i Darkfall (TheMercs, Bane, SUN og mange fler hvis det ringer bjelle for noen)

Igjen, spillet er genialt og helt klart noe nytt innen MMO, anbefales på det sterkeste
Sist endret av WoggaBogga; 7. august 2010 kl. 03:16.
Trådstarter
83 8
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
veteran player her

Beste spillet som er å spille atm

Anbefales på det aller sterkeste for de som vil prøve noe nytt annet enn mainstream FotM mmo's

Ikke la dere lure av grafikken, den er faktisk mye bedre når man ikke sammenligner det med fargekontrast-candyland søppel fra andre spill

Kan også si at de som driver og klager og føler at det er mye grind, er og vil altid bli folk som forventer å kunne sitte på røva og glo inn i en vegg mens man er logget på ikke mer enn 30 min for dagen. Det man hører om ''immense'' grind er noe som kanskje eksisterte i spillet for ca. 1 år siden. Nå kan man fullt mulig ha en konkuransedyktig character og ikke minst ha like mye morro som alle på liten tid.

Kan også nevnes at mange spillere fra Darkfall er veteraner fra andre spill som Eve, UO, Asherons Call, Shadowbane etc, og mange top claner fra disse spillene har fotsatt seg i Darkfall (TheMercs, Bane, SUN og mange fler hvis det ringer bjelle for noen)

Igjen, spillet er genialt og helt klart noe nytt innen MMO, anbefales på det sterkeste
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke kalle meg en veteren (ennå). Men en aktiv spiller. Å jeg er fullt enig med det du sier.

Vet ikke om noe annet mmo med pvp jeg får sånn rush fra. Blodpumpen min får kjørt seg hardt i pvp kamper.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men vil gjerne sjekke statusen.
Mange som spiller fortsatt?