Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  143 8161
Kjører nå elementalist/monk, men synes ikke det var så gøy. Føler nesten det ville vært kjekkere hvis jeg kunne vært kun elementalist.
Bør jeg kjøre en annen vri? Frister litt med ranger eller necro også. Mesmer høres gøy ut, men har mine tvil. Er ganske glad i direct damage og litt mindre glad i å heale hele tiden.
Sitat av duxo
Kjører nå elementalist/monk, men synes ikke det var så gøy. Føler nesten det ville vært kjekkere hvis jeg kunne vært kun elementalist.
Bør jeg kjøre en annen vri? Frister litt med ranger eller necro også. Mesmer høres gøy ut, men har mine tvil. Er ganske glad i direct damage og litt mindre glad i å heale hele tiden.
Vis hele sitatet...
Tidlig i spillet er du ganske låst fordi du får så få skills å velge blant. Ettervært kan du kjøre "pure" elementalist uten problemer, kanskje spe på med noen monk-spells for å helbrede deg selv. Gi det litt tid, ettervært vil du kunne velge mellom 4 typer elementalist som alle har oppimot 20 spells hver
Er det noe sted jeg kan kjøpe det online? Uten å trenge å gå hele den lange veien ned til byen. hehe.

Link?
Sitat av IvIoyner
Tidlig i spillet er du ganske låst fordi du får så få skills å velge blant. Ettervært kan du kjøre "pure" elementalist uten problemer, kanskje spe på med noen monk-spells for å helbrede deg selv. Gi det litt tid, ettervært vil du kunne velge mellom 4 typer elementalist som alle har oppimot 20 spells hver
Vis hele sitatet...
Hørtes digg ut Så jeg bør bare kjøre på med ele/monk nå altså?
Usj, jeg som tenkte jeg hadde en fin unnskyldning for remake nå. Fikk skriveleif i navnet: Covent Witnersorrow .. (hint hint guild)
begynner å bli lei den månedlige WOW-regninga..
trur jeg skal kjøpe GW jeg og.. men først etter nyttår tenker jeg..
Sitat av fredrikweb
Er det noe sted jeg kan kjøpe det online? Uten å trenge å gå hele den lange veien ned til byen. hehe.

Link?
Vis hele sitatet...
plaync.com har serial, play.com har selve spillet en del billigere
Sitat av meitemark
Nope, nix nei... ingen slik knapp
Vis hele sitatet...
Om du skulle være eier/leder av en guild så må du promotere et annet medlem til leder FØR du kan forlate guilden...
Nå har jeg kjøpt spillet. Skal innstalere straks, hvordan fungerer det med guilds? Kan jeg joine deres etterpå? eller er det en minimums lvl eller noe sånt no?


Hvilke fordeler er det å være i en guild?
Når du er med i en guild får du guild kappa, tilgang til guild hall og kan være med på guild battles på pvp arenaen. Jeg er med, heter "Black Witchie" ingame atm!
Alle kan være med, det er viktigere at folk er hyggelige og ikke idioter enn at de er progamere. Skal se om jeg får fordelt noen offiserer slik at flere kan invitere folk.
Hvordan kan jeg bli medlem da? Hva skal jeg gjøre?

Er det flere servere å velge mellom, hvem spiller dere på?
Det er ingen forskjellige servere i Guild Wars. Det er distrikter som du må velge mens du er ingame. Og det er fullt mulig og hoppe fra distrikt til distrikt som det passer deg.
Hvilke distrikt er det dere holder til?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det blir randomly assigned hver gang du går inn i en by. Man henger ikke i noe bestemt.
Men man samler seg jo selvfølgelig under et distrikt når man skal møtes i byene osv. Men som sagt ingen spesiellt distrikt.
Blei nødt til å teste spillet etter å lest denne tråden,kan jeg få en guild invite ? Navn ; Blade Berserk
Sitat av fredrikweb
Hvordan kan jeg bli medlem da? Hva skal jeg gjøre?

Er det flere servere å velge mellom, hvem spiller dere på?
Vis hele sitatet...
Si ingame navn, så sender jeg en invite.

frd: sendt!
jeg har fått ett aldri så lite problem

Jeg har innstalert spillet, men når jeg skal lage en acc. Så sier den at jeg skriver feil serial. :O

Jeg vet det er bokstaver som ligner osv, mn mener jeg har gått nøye igjennom. Har sendt mail til plaync.com, venter bare på svar. Andre forslag til hvordan jeg kan få litt fortgang idet?

Kjøpte spillet på komplett.no
fredrikweb: åpnet for gw i brannmuren?
Har testet ut brannmur. Men det fungerer ikke på plaync.com sine sider heller

Ja!! Jeg fikk det til. Det var en R, som jeg trodde var en A. Lignet veldig


Men, når jeg endelig fikk logget, så kan jeg velge 2 alternativer. Roleplaying char eller PVP only.

Hva skal jeg velge, når jeg skal inn i deres guild?
Roleplaying er nok tingen.
Okey, det jeg valgte

Men kan du invitere meg til Guilden?


ingame: Lord Mythos
Her kommer en oppdatering, med bilder!
Jeg har satt opp en teamspeak-server med plass til 16 personer. Den står på en wlan-boks som av og til oppfører seg litt ustabilt takket være en skitten driver for nettverkskortet. Passord og slikt står i Guild Message of the Day, eventuelt så kan jeg kontaktes på andre måter.

http://snowman.doomtech.net/dump/gui...dderkopper.jpg
Jeg, Gilgamesj og MartinB på tur. Kan legge til at jeg har et intenst hat for Magumma spiders nå.

http://snowman.doomtech.net/dump/gui.../guildhall.jpg
Kjøpte en øy i dag til guildet. Valget falt på noe ørkenlignende fordi ingen protesterte når jeg skulle kjøpe den. :P
http://snowman.doomtech.net/dump/gui.../kvikksand.jpg
Jeg og duxo slapper av i kvikksanden.

http://snowman.doomtech.net/dump/guildwars/necro.jpg
MartinBs necro står og gjør ingenting i Sorrow's Furnace.

http://snowman.doomtech.net/dump/gui...angevenner.jpg
KEKEKE ZERGRUSH

http://snowman.doomtech.net/dump/gui...oentvilsom.jpg
http://snowman.doomtech.net/dump/guildwars/tvilsom3.jpg
DANS ER KULT

http://snowman.doomtech.net/dump/gui...ilsomgjeng.jpg
http://snowman.doomtech.net/dump/guildwars/tur.jpg
http://snowman.doomtech.net/dump/guildwars/tur2.jpg
Gjengen på tur.


Og til sist, synkrondans med meg og duxo. :P
http://snowman.doomtech.net/dump/guildwars/tvilsom.jpg
Haha, kult bilde. Det er meg i bakgrunnen, jeg er emo, så jeg danser ikke så bra som disse kara
Hvordan er variasjonene i landskapene?
Har sett veldig mye ørken.
Variasjoner er det mye av, du starter i ett grønt og frodig land (ascalon) senere kommer du til ascalon igjen(men flere år senere) da er det blitt ødelagt av all krigen. Du kommer også til fjell med masse snø, ett frodig sydhavs lignende sted, ett litt mer jungelsted, en ørken og en lava øy.
Sitat av MartinB
Variasjoner er det mye av, du starter i ett grønt og frodig land (ascalon) senere kommer du til ascalon igjen(men flere år senere) da er det blitt ødelagt av all krigen. Du kommer også til fjell med masse snø, ett frodig sydhavs lignende sted, ett litt mer jungelsted, en ørken og en lava øy.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at man kommer dit senere, kan man ikke gjøre som man vil?
Sitat av Stigern
Hva mener du med at man kommer dit senere, kan man ikke gjøre som man vil?
Vis hele sitatet...
Guildwars gir inntrykk av å være mer lineært og fokusert enn WoW, siden det er en fixed storyline blant annet.

Et av spillets styrker i mine øyne, friheten du har i feks. WoW er frihet til å bruke 10 minutter på å komme deg et sted hvor du gjør eksakt det samme som du gjorde der du kom fra.
Da dumper guild wars ned i postkassa i løpet av noen dager, skulle jo ha det i sommer! Denne tråden fikk virkelig lysten tilbake, masse fete screenshots og bra lesning.

kommer tilbake med nick og statser på en liten invite, gl hf
Men det har fortsatt den friheten til å kunne gå ut å jakte ned noen dyr for å få mer
erfaring og sånnt ja?
Sitat av Stigern
Hva mener du med at man kommer dit senere, kan man ikke gjøre som man vil?
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre som du vil når du er ute av newbie-land, selv om det er en storyline med missions du kan følge. Hvis du ikke er hypp på å gjøre dem kan du bare ta en annen reisevei.

I spillet starter du i noe som heter presearing. Det er to år før den tidsepoken alle andre spiller i, sånn ca. Kongedømmet Ascalon er hjembyen din og er i krig mot Charr, en gjeng hundelignende skapninger som dessverre har tilgang på våpen og magi. Det er veldig idyllisk, på tross av fiendene som lurer utenfor den store muren rundt riket. Det er dette stedet du har muligheten til å utforske når spillet starter, lære deg det grunnleggende med fiender som ikke er aggressive eller angriper i flokk. Når du er ferdig med et par quests (du kan ta mange flere hvis du ønsker) kan du gå inn i akademiet. Det betyr en kjapp PvP-duell hvor du kan prøve deg ut mot andre spillere, og så skal du ut og utforske utenfor muren. That's when the shit hits the fan. Skal ikke avsløre noe, men ascalon to år senere er noe ganske annet.

Områdene varierer fra happy europeisk land, post-apokalyptisk område, fjellkjeder i forskjellige områder, kystlinje med tropisk landskap, ørken, canyon-lignende områder, ørken, mer fjellkjede med kystlinje, innendørs huler, dødsriket og en øy med masse vulkansk aktivitet. http://www.thewitchking.com/GWMapProject/index.html er et kart som kan zoomes inn på og se enkelte screenshots folk har sendt inn.

Men det har fortsatt den friheten til å kunne gå ut å jakte ned noen dyr for å få mer
erfaring og sånnt ja?
Vis hele sitatet...
Ja, områdene er frie og storyline er frivillig. Det er ett sted jeg kommer på du _må_ følge storylinen for å få tilgang på noe, men det er en del av områdets natur, for å si det sånn uten å spoile noe. Du _trenger_ ikke det området heller.

Det er mye quests og lignende som gjøres på tur alene ute i naturen. Det er en grei måte å få xp, penger, gjenstander og skills.
Er det mye utstyr og ligende å få tak i?
Sitat av Stigern
Er det mye utstyr og ligende å få tak i?
Vis hele sitatet...
armor crafter NPCer, items er det mye rart ute og går av.
http://snowman.doomtech.net/dump/1/items.jpg gir litt info om systemet for oppgraderinger og sånn
Det er så SYKT sjelden droprate på bra items at jeg ikke orker å spille mer... Hvis noen vil kjøpe spill og kontoen min for en hundrelapp, så PM meg...
Jeg vil ha feta items.... Ikke tonnevis med skills...
Sitat av Odne
Det er så SYKT sjelden droprate på bra items at jeg ikke orker å spille mer... Hvis noen vil kjøpe spill og kontoen min for en hundrelapp, så PM meg...
Jeg vil ha feta items.... Ikke tonnevis med skills...
Vis hele sitatet...
Hahaha, du spiller feil spill, mann

edit: www.wow-europe.com
Sist endret av Gilgamesj; 3. januar 2006 kl. 14:43.
Går nok for ddo i februar... Der kan jeg alle reglene ut og inn så jeg slipper å sette meg inn i ting. Der dukker det sikkert også opp noen "+5 Intelligent Vorpal Scythe's" også... Gleder meg...
Ble veldig fristet til å prøve Guild Wars. Hadde nok spillt WoW nå hadde det ikke vært
for at man må betale for å spille på serverne.

Ser at kravene for diskplass bare er 500mb, er ikke det litt lite for et rollespill?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
D:\spill\guild wars
Size on disk: 1,99 GB (2*139*762*688 bytes)
Klienten laster bare ned det du trenger, så man kan sikkert slippe unna mked 500mb hvis man holder seg i en by.
Ah, daså. Hehe, mulig det blir Guild Wars på meg seinere i kveld.
Min Gw-konto er nå solgt...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg er med nå. Fikk spillet i går og kom meg til lvl3 før jeg måtte legge meg, tok 1 time elns:P. Er på jobb nå men er det noen andre "n00bs" som vil være med å teame up å levle litt i dag? ;p
Sist endret av Alphanio; 5. januar 2006 kl. 09:09.
kan spille med den nye charaktern min med deg etterpå, må slutte på skolen først
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Okey . Jeg må bli ferdig på jobb først også så vi tar det i 4-5 tiden vist det går bra..
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Nå har jeg signa opp en konto, mitt nick er "Him The Histamine"..

håhå, jeg har ikke mye peil på sånne spill som detta, men får prøve og se...
jeg slutter 4, men er mulig jeg dropper gymen. så fem tia funker fint
Guild Wars høres artig ut! Har sett noen kamerater spille det, og ble ganske interresert da jeg leste dette! Tror jeg skaffer det.
det synes jeg du skal gjøre, er veldig morsomt. Velkommen til nff
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg har en Warrior lvl 6 nesten 7, som er kryssa med monk. Begynte med en hammer, men har brukt nesten alle skillponts'a på sverd og armor eller hva det var. Har også fått en del slike healing egenskaper flere en warrior egenskaper.

Når jeg tar quest's så får jeg bare hammer's i premie, blå items. Men jeg vil ha sverd fordi jeg ville også kunne bruke shield , og så finner jeg ikke noen plass å kjøpe sverd heller. Bare en plass jeg kan trykke på "Customize" slik det blir 10% bedre elns. Og i jeg vil heller ikke bare ha slike healing skills heller .

Jeg tenkte jeg skulle begynne en ny character når jeg kom hjem fordi jeg har starta på helt feil fot. Enig?. Er ikke vits å få lvl20 å en "lilla item" hammer og masse skills på sverd.
Sitat av z10an
Jeg tenkte jeg skulle begynne en ny character når jeg kom hjem fordi jeg har starta på helt feil fot. Enig?. Er ikke vits å få lvl20 å en "lilla item" hammer og masse skills på sverd.
Vis hele sitatet...
Når jeg er i pre får jeg sverdene mine som loot fra mobs. Du kan også ta tilbake skillspoints, bare dra til en by eller upost og trykk "H". Men du har et vist antall ganger du kan ta tilbake poeng men det skal ikke være noe stort problem. På starten får du også best sverd spells/skills så jeg ville hvertfall ha satset på sverd først. Lykke til, ser deg ingame. Ikke vær redd for å spørre om tips/hjelp i guild chaten, vi er alle sammen veldig hjelpsomme!
Sist endret av voldern; 6. januar 2006 kl. 15:01.