Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  197 17480
Åh! Kom til å tenke på min aller aller første spille opplevelse!
Men typisk at jeg ikke husker hva spillet het.. Det var hvertfall på Nintendo! Du spillte en liten fyr med pistol, også skulle du unngå alle hindere. Det var forsåvidt på samme spillemaskin at vi også spillte et fantastisk morsomt wrestling spill - selvfølgelig var ikke foreldrene våres så glade for dette, siden dette var et utrolig voldelig spill i forhold til hva barn var vandt med på den tiden!
Åh! Og... Eh.. Tropical-"etellerannet". Ja, første spillet. Skikkelig bra!
Husker vi fikk spillehender av dette spillet, sånne krokete fingre som var vonde å bøye.
For kontrollene på denne tiden var jo ikke akkurat så finger-vennlige.
Firkantede tynne greier med minimalt av knapper - A, B, Start, Select og piltaster. Ah.. Det var tider det!
Sitat av turboasmund
Det første "Den Lengste Reisen" Spillet. Ble helt hekta, historien er så spennende!
Vis hele sitatet...
JA fy faen for en opplevelse det er å spille det spillet, må være et av de beste spillene som er lagd evver.

Dreamfall derimot var en liten skuffelse. Det som var med den lengste reisen at man levde seg så jekla inn i det.

Leter fortsatt etter det spillet, den norske versjonen selvfølgelig. Finner det ikke
Min var vel på en alder av 4 - 5 år. Han der fyren som er prince og bur i ørken som har en blå venn som kan fly, princen har også eit teppe han selv flyr på. Dame har også. Klart glemt hva de heter, men spillet er iallefall som tegne serie også.
Gamle tider : )
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Hørtes ut som Aladdin ja. I og med at filmen kom i '93 og spillet i 93-94' var du mellom 7 og 8 år, ikke 4-5

GothQueen: Du mener ikke StarTropics?
Anyways, Startropics på NES var en av de første kule action-rpg'ene jeg spilte etter Zelda. Anbefales!
Sist endret av Polar-; 26. november 2007 kl. 21:39.
Wings of fury på amiga.
Har lasta det ned til pc, men blir ikke det samme uten Amiga-stikke..
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av lanze
Wings of fury på amiga.
Har lasta det ned til pc, men blir ikke det samme uten Amiga-stikke..
Vis hele sitatet...
Woooord! Brukte ufattelig mange timer på å bombe japanere på Amigaen. Fet tittelmusikk har det óg.
Ja, takk, Polar!
Star Tropics var det ;-)
Beste spillet! <3
Sitat av Kejerith
JA fy faen for en opplevelse det er å spille det spillet, må være et av de beste spillene som er lagd evver.

Dreamfall derimot var en liten skuffelse. Det som var med den lengste reisen at man levde seg så jekla inn i det.

Leter fortsatt etter det spillet, den norske versjonen selvfølgelig. Finner det ikke
Vis hele sitatet...
Ja helt enig! Dreamfall er ikke i nærheten av det første spillet. Historien var ikke like spennende og veldig unødvendig at de har lagt til ett kampsystem. Dessuten ble jeg VELDIG skuffa når de hadde fått ny stemme til April.
Sitat av Polar-
Woooord! Brukte ufattelig mange timer på å bombe japanere på Amigaen. Fet tittelmusikk har det óg.
Vis hele sitatet...
Var det ikke Wings of Fury du henta inspirasjon til en eller anna sang fra?

Wings of Fury > alt annet
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
"Cowboy" til Philips Videopac G7000 er det spillet jeg liker aller best.Det kom ut i 1979.Klassiker.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
For de som ikke vet hva en Videopac G7000 er (regner med dere er en del) ser den slik ut:



Også kjent som Magnavox Odyssey², en kompis hadde en slik og her snakker vi old skool

Specs:

* CPU
o Intel 8048 8-bit microcontroller running at 1.79 MHz
* Memory:
o CPU-internal RAM: 64 bytes
o Audio/video RAM: 128 bytes
o BIOS ROM: 1024 bytes

* Video:
o Intel 8244 custom IC
o 160×200 resolution (NTSC)
o 16-color fixed palette; sprites may only use 8 of these colors

Selv husker jeg et slags cowboyspill på denne der man spilte to stykker på hver sin side av skjermen og skulle skyte hverandre. Som Pong nesten.
Red alert. Spiller det enda, husker jeg fikk det når det først kom, men husker noen når det ble lansert?
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Har Videopac G 7000 og G 7400 og venter en Magnavox fra Tyskland hvert øyeblikk.
Cowboyspillet er det spillet du mener,Polar- !Der er jeg forøvrig uslåelig!
Philips Videopac er konge!
Leve kongen!
Marble Madness til Amiga! Satt der med en rød amiga-stikke og rulla den ballen som om det skulle vært liv og død!

Kjenner det varmer litt i hjerterota når jeg ser dette:
http://content.answers.com/main/content/wp/en/2/25/Amiga_kickstart.png
Langt i fra min første men CoD 4 enspiller delen var veldig bra. Mye spenning. Var ikke så lang da. Det eneste minuset jeg finner. 400 lappen hadde sikkert bare gått til julegaver uansett.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Cikey Vis innlegg
For min del er det uten tvil "Alex Kidd in miracle world" til "Sega Master System II" Ingen over, og ingen på siden!
Vis hele sitatet...

Alex kidd er mitt desidert største og, det var på den tiden det ikke fantes save game og du måtte starte fra starten av etter 3 liv, det var frustrerende etter 3-4 timer med spilling og du entret borgen til siste boss med 1 liv igjen!
For meg må det vell være Red Alert 1, spilte det så mye når jeg var liten. Husker ikke en gang hvor gammel jeg var!
Det spillet jeg husker jeg var helt hekta på i flere år var spillet X-Wing vs Tiefighter fra 1997. Spillte det på min windows 95 maskin uten stopp time etter time. jeg gikk aldri lei og greide å samle sammen massevis av poeng. Spillet var utrolig avansert spillmessig og man bruker så og si ALLE knappene på tastaturet + joystick. Jeg lærte meg hva hver eneste knapp gjorde og brukte alle knappene gjennom en kamp. Men kunne også velge mellom å balansere kraften på skipet, legge masse til fart, masse til ekstra skjold, masse til regenerering av skudd eller alt fordelt på skudd og skjold. Man hadde også tracking muligheter der man merket et skip og derfor alltid visste hvor det var. Man hadde utrolig mange muligheter. Fantastisk spill som jeg vurderer å ta opp igjen.
Sist endret av sixfeetunder; 12. februar 2009 kl. 12:37.
Må vel være prince of Persia og Sonic på Sega 16bit + Doom
Donkey kong country og det første mikke mus spillet på SNES var fantastisk.

Har spilt begge på emulator i senere tid, men det funker liksom ikke... :/
Roller Coaster Tycoon 1 og Kingdom Hearts!
Kondor eller var det Krondor ? Kongespill! Men da var jeg så ung at engelsken sugte og jeg og en kamerat greide å rote det til hver gang
Commandos: Beyond the Call of Duty

Husker at vi sloss hjemme for å få spille. Et spill jeg fortsatt spiller.
Spyro the dragon @ ps1.. Fyfaen så jeg savner det spillet! Fikk aldri runna det heller, så tror jeg blir nødt å se om jeg får tak i det igjen.
Jeg virkelig elsker Monkey Island-serien!
Uheldigvis begynte spillene å komme i 3D...
<3 Tetris for eva <3
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
er vel Age Of Empires II for min del.
Spilte det siden jeg var liten og til nå.
Tja, gipp vel på barneskolen når jeg startet, men husker ikke når.
er nå 17år, spiller ikke mye, men hender i ny og ned på et lan
Vis hele sitatet...
Husker Age og Empire II, for et spill!
Var helt hekta på spillet i over et år, og for en tid!
Er et spill jeg kan spille ennå.
Sitat av Tias Vis innlegg
Jeg slenger meg med LeChuck her og stemmer iherdig for Amiga. Følelsen av å stå opp en kald lørdags morgen, fyre opp Amigaen og spille Moonstone, North & South, Zool, Lotus med flere er uforglemmelig.

Min beste spillopplevelse til PC må være Settlers 2. Amiga er verre, men Lotus 2 og North & South er høyt ranket hos meg.
Vis hele sitatet...
Mad respect til både LeChuck og Tias; vi er av samme sort, brødre! Jeg har spilt alle spilla dere nevner, og elsker både spillene og dere for at dere nevner de.

Jeg spilte ekstremt mye Settlers 2, Civilization I, Dune 2, Monkey Island, Moonstone, Larry, Zool, Lotus, North and South, Sim City, Roadkill (til amiga 1200), Zak McCracken, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Simon the Sorcerer, Alien Breed, Alien Breed 2000, Darkmere, Lemmings, Worms, Cannon Fodder, Sensible Soccer...

Ahhhh... Lista fortsetter i det uendelige!!
Tror det må være når broren min introduserte meg for CS 1.5, ble hekta fra første stund.
Sist endret av Jefferson2k; 12. februar 2009 kl. 21:54. Grunn: Skriveleif
Husker første gang jeg vant serien på football manager ^^
Da var jeg glad
Husker jeg løp og klemte mamma
Min beste spillopplevelse noennsinne
offtopic: leter etter et litt eldre spill til mac os, det vel i 97 det var et science fiction spill sånn rom aktig husker godt at man kunne samle på epler der også...

Noen som vet hvilken spill jeg snakker?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Nissen, det er ikke Geneforge du snakker om?
nei er ikke genforge, er ikke rollespill det er et skytespill. jo en ting til husker også at man kunne bruke atom våpen.
Sist endret av nissen300; 15. februar 2009 kl. 03:05.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mario Kart 64, det var det føsrte spillet jeg fikk til Nintendo, spillte det hele tiden og gjorde til og med sånn at man kunne kjør banene baklengs, mens så slo lynet ned i Nintendoen og da var det bye bye, mario kart :P

Flåklypa spillet var også sinnsykt bra!! Hadde samlet alle delene til bilen og greier.. åhh det var et bra spill
Sist endret av O.K; 19. mars 2009 kl. 15:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det må selvfølgelig bli 'Overkill'. Riktignok kun demoen, men dette ble spillt over og over igjen.

Og disketten er fortsatt like godt bevart ;-)

Edit: http://ben.bacchus.com.au/vpcblog/images/overkill3.PNG
Good times!

Myst 1 var også en klassiker.

Og når man er i gang, kan man ikke unlate å nevne, 'Stunts'.
Sist endret av prenix; 19. mars 2009 kl. 21:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et fotball spill ifra.. 1994 tror jeg det var.
Arne Scheie var kommentator, og hadde typ 2 setninger i hver kamp.
Jeg husker jeg ble skikkelig glad da han sa;
"I dag har keeperen tatt på seg gull hanskene sine"

Forøvrig så var Jones in the fast lane ekstremt skoy.
Husker da jeg spillte Deus Ex. Jeg ble helt oppslukt av det spillet, tenkte på det da jeg skulle kjøpe meg burger osv. Et fantastisk spill.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Det spillet jeg husker jeg var helt hekta på i flere år var spillet X-Wing vs Tiefighter fra 1997. Spillte det på min windows 95 maskin uten stopp time etter time. jeg gikk aldri lei og greide å samle sammen massevis av poeng. Spillet var utrolig avansert spillmessig og man bruker så og si ALLE knappene på tastaturet + joystick. Jeg lærte meg hva hver eneste knapp gjorde og brukte alle knappene gjennom en kamp. Men kunne også velge mellom å balansere kraften på skipet, legge masse til fart, masse til ekstra skjold, masse til regenerering av skudd eller alt fordelt på skudd og skjold. Man hadde også tracking muligheter der man merket et skip og derfor alltid visste hvor det var. Man hadde utrolig mange muligheter. Fantastisk spill som jeg vurderer å ta opp igjen.
Vis hele sitatet...
Du burde prøve X-wing alliance, mye det samme; og bare en nyhere versjon. Jeg digget den!.
Final Fantasy VIII til PS2, som jeg forøvrig skaffet PC-versjonen til senere.

Might and Magic VII: For Blood and Honor, er jo et helt sinnsykt spill, som jeg virkelig skulle ønske jeg kunne fått spilt på denne PCen... Hender seg jeg rigger opp den gamle Windows 95'en, og kjører på meg noen timer M&M.

Ellers er det jo en hel haug med gamle slagere.
Final Fantasy VII. Ingen spill som har gått sånn innpå meg og som jeg har levd meg like mye inn i som det spillet. Også musikken da, fy faen det spillet er bra.
De beste spillminnene jeg har er fra Day of the tentacle, Sam and Max hit the road, kyrandia, Myst, Grim Fandango og The seventh guest. Var en stor adventrue freak når jeg var mindre. Har også spilt utrolig mange timer med Red Alert 1, Total Annihilation, quake 1 og 2 mot bror...
▼ ... over et år senere ... ▼
Mine første spillopplevelser var Ski or die, Silke (helikopterspill til com. 64), Street Rod og et eller annet spill der man skulle samle opp gulrøtter og slikt.

Men det spillet jeg først fikk den fantastiske go' følelsen av var Teenage Mutant Ninja Turtles til Nintendo.
Måtte søke etter noen bilder fra det spillet for et par minutter siden og til min store fornøyelse gir det spillet meg gåsehud enda.
Å fy faen det var tider!
Sist endret av Knask; 22. juli 2010 kl. 06:32.
Når jeg var liten (omkring 5-6) hadde fetteren min PS1 og GTA 1. Jeg satt og spilte det, ganske gøy egentlig. Plutselig, klikker fetteren min konstant av ingen grunn, så rivern ut GTA plata og går bort til mormoren min, for og så knekke den rett i to. Han sku bare vise hvor sint han var
Min første spillopplevelse var nok Pong på den første Atari-konsollen jeg hadde.. Etter det blei det innkjøp av C64 med både kassett OG diskett :P Gikk mye i Pitfall og Great Gianna Sisters, samt. Winter Games (Dæsken, nå føler jeg meg gammel)...


Min største spillopplevelse? Hmm, Resident Evil til PS kanskje? Husker jeg var så redd at jeg holdt på å pisse på meg.Hadde også endel kule spillopplevelser med Super Maro World.. Bedre spill skal man lete lenge etter, det hender jeg fortsatt runder det på Wii'en, kjøpte Wii og Classic controller kun pga SMW :P

Nå for tiden spiller jeg WoW.. I WoW før TBC og WOTLK hadde jeg det kult i spillet, sinnsykt mange timer i UBRS, Maggie, AQ, ZG +++ De siste 3-4 åra har det vært det sosiale i guildet som har holdt meg aktiv i spillet
Har gode minner fra spill jeg spilte når jeg var mindre.

- Crash bandicoot
- Aladdin
- Monkey Island serien
- DX Ball
- Carmageddon

Vanskelig å velge bare ett. Men husker jeg var rimelig hekta på Carmageddon, og at det var såpass brutalt når det kom ut, at de måtte sensurere det med grønt blod i Tyskland. Gode minner!
Carmageddon:
http://videogameviolence.pbwiki.com/f/carmageddon03.jpg

Commander Keen:
http://www.offworld.com/oimages/keen.jpg

Monkey Island serien: (Har selfølgelig spilt de nye remake versjonene).
http://www.snorrevalen.no/wp-content/uploads/2009/01/monkey_island.jpg

Også har vi jo Police Quest, som var en av de første spilla jeg spilte:
http://3.bp.blogspot.com/_s4yaF0W2Dis/SN2ZvDdPeWI/AAAAAAAAH9I/FyN8zFhIMAQ/s400/police-quest-one-pc-game-dosbox-1.JPG

Larry:
http://www.linux-user.de/ausgabe/2005/03/043-emulatoren/sarien2_lsl1.png
Sist endret av Source; 22. juli 2010 kl. 11:21.
Joda, husker gått min første, ja selv om det er en stund siden=p Space Invaders!
http://i214.photobucket.com/albums/cc312/LoveToGrow/space-invaders-pc-game-dos-dosbox-1.jpg

Beste spillopplevelsen er uten tvil Ratchet & Clank! Spesielt Ratchet & Clank Future: A Crack in Time! Fantastisk historie og spillet har dybde som passer meg godt..
http://i214.photobucket.com/albums/cc312/LoveToGrow/RCCrackintime.jpg
min må være da jeg fikk prøve star gladiator til ps1'n til boren min, han fikk ikke spille mye på den etterpå:P
Og den opplevelsen har gjort at jeg har holdt/kommer til å holde meg til playstation resten av livet


Playstation 4 life<3
> implying
sqrt's Avatar
Jeg har nå hatt det samme spillet som "all time favourite" i åtte år, ti måneder og 12 dager: Age of Empires II: The Age of Kings. Det spilles hyppig den dag i dag, selv om det begynner å bli en smule gammelt. Jeg skulle ønske det ble laget andre spill som gjorde tilsvarende inntrykk på meg i dag.

Det er merkelig at et spill som er over ti år gammelt fortsetter å være blant spillene jeg spiller mest. Hvis Age of Empires var det første spillet jeg noensinne sløste tid på, ville jeg forstått det, men jeg hadde jo vært console gamer i en årrekke før dette.

Nå skal det sies at AoE gjorde et stort inntrykk at jeg har telt dagene siden, men vi sto i butikken og skulle kjøpe familiens første PC 11. september i 2001, live streamen fra New York kan ha hatt noe å gjøre med at datoen ble husket.