Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1166
Jeg bruker til musikk på PCn både Spotify og Wimp, og har bare hørt om STREAMING, det er vel at en kan kopiere musikken over til en CD f.eks. Jeg kunne tenke meg det, men har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre slik streaming. Men er det lovelig? På Spotify og Wimp er det vel slik at en må kjøpe eventuelt. Noen med tips om streaming?
Streaming er at du "leser" innhold fra et sted som ikke er lokalt på pcen din, f. eks. YouTube videoer.

Såvidt jeg vet, så er det ingen brukbare løsninger for å rippe musikk fra Spotify. Så, da er enten bukten eller en YouTube converter valget ditt.
Spotify og Wimp er streaming.
Streaming er når du ikke lagrer innholdet, men får det til deg, før det forsvinner. Om du vil laste ned musikken fra spotify, så finnes det flere løsninger.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av 23732 Vis innlegg
Streaming er at du "leser" innhold fra et sted som ikke er lokalt på pcen din, f. eks. YouTube videoer.

Såvidt jeg vet, så er det ingen brukbare løsninger for å rippe musikk fra Spotify. Så, da er enten bukten eller en YouTube converter valget ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg vet om en brukbar løsning for ripping i spotify; Dojotech Spotify Recorder funker bra. Eneste bakdel med denne er at du må høre gjennom hele sangen mens programmet tar det opp.
Du kan kjøpe en lydopptaker som du kobler til pc-en.
Det PyroMartin skriver er jo interessant for meg, hvis det er mulig med en opptaksenhet å koble til PCn, for deretter å ta opp musikken på den. Det som også er interesse for meg er å få musikken over på en CD, da jeg tenkte å bruke CDn i bilen. Men det å rippe/kopiere (eller hva det heter) fra Wimp, Spotify eller YouTube over til CD, er kanskje ikke enkelt ? Kanskje det går an å steame først og deretter rippe på CD?
Sist endret av ed19so24; 18. november 2012 kl. 15:16.
Sitat av 23732 Vis innlegg
Streaming er at du "leser" innhold fra et sted som ikke er lokalt på pcen din, f. eks. YouTube videoer.

Såvidt jeg vet, så er det ingen brukbare løsninger for å rippe musikk fra Spotify. Så, da er enten bukten eller en YouTube converter valget ditt.
Vis hele sitatet...
http://groovylists.com/?do=spotify
+
http://www.scilor.com/grooveshark-downloader.html
=
Profitt
Sitat av Zendium Vis innlegg
Jeg vet om en brukbar løsning for ripping i spotify; Dojotech Spotify Recorder funker bra. Eneste bakdel med denne er at du må høre gjennom hele sangen mens programmet tar det opp.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde Dojotech Spotify Recorder, men fikk ikke til å laste den ned, selv om jeg registrerte meg også på http://en.kioskea.net, men kanskje det er andre plasser jeg kan fikse den ?