Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1208
Hei, jeg har kjøpt meg en belkin play N450 DB router som jeg skal koble til min altibox zyxel router. Men da jeg skulle koble den til å installere den så funket det ikke. Men får jo med en installsjons cd til routern, men når jeg kjører setupen og gjør at som står jeg skal gjøre ( koble til modem og ta ut strøm i 15 sek, koble fra routern og koble fra i 15 sek) så funker det fremdeles ikke. Jeg har prøvd å ringe altibox og høre om det hadde noe med hvordan ut port på altibox modeme jeg satte kablen inn i, men det hadde ikke noe å si å han sa jeg bare skulle sett den inn i den første. Men fortsatt funket det ikke, har prøvd å ringe belkin men kom ikke igjennom ..... Noen tips??? eller en løsning???

Mvh mktf
Er den "routeren" fra altibox i brige mode? Du kan ikke sette to routere etter hverandre.
Trådstarter
88 0
Nei, tror ikke det?? Hvordan gjør jeg det?
Logger deg inn via altibox sitt kontrollpanel?
Trådstarter
88 0
Men har ikke sånn kundenommer eller hva jeg skal kalle det, har akkuratt fått det?? er det noen andre måter?
Ring altibox og si at du ønsker å skru av dhcp/sette sentralen i bridge modus. Oppgi navn, adresse, telefonnummer. Spør om kundenummer (starter med 7100-) og skriv det ned til fremtiden.
Sist endret av Patrick; 17. november 2012 kl. 16:28.
Trådstarter
88 0
Takk, har ringt de nå og boksen er i bridge modus, men nå får jeg ikke til routern, kjører inatallasjons programet men det finner ikke router??
Les manualen nøye.
Trådstarter
88 0
Hehe, fulgte ikke med manual.... Men tror det skal funke når jeg har resetet den
Routeren må kobles til port 3 på altibox hjemmesentral.
Trådstarter
88 0
Åå? Jeg har den i port 1 å da jeg ringte sa de at den var rett, men nå er problemet det at jeg ikke år kontakt med routeren?? Står det er feil passord i installasjons programet..
Never mind, gjelder bare den cpl4-sentralen vi har :P
Trådstarter
88 0
Ahh, men har fått til routeren nå Bare å resete den å sett hjemmesentralen i bridge modus, men nå prøver jeg å finne ut hvordan pcen min kan motta 5ghz nett??
Sitat av mktf Vis innlegg
Ahh, men har fått til routeren nå Bare å resete den å sett hjemmesentralen i bridge modus, men nå prøver jeg å finne ut hvordan pcen min kan motta 5ghz nett??
Vis hele sitatet...
Hvilket netverkskort har du?
Trådstarter
88 0
Tror det heter Atheros AR5B97 Wireless Network adapter
Den støtter ikke 5ghz.
Trådstarter
88 0
Hmm, men har 5 Ghz noe med hastigheten å gjøre??
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av mktf Vis innlegg
Hmm, men har 5 Ghz noe med hastigheten å gjøre??
Vis hele sitatet...
Les denne
Trådstarter
88 0
Ahh, takk