Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1057
Sånn som det står til nå, er det trådløse internettet jeg har tilgang til brukt av ganske så mange, så det sier seg selv at det går temmelig tregt...

Spørsmålet mitt er; er det noen som helst måte jeg kan isolere("fange") kapasiteten til nettet, og beholde store deler for meg selv, slik at jeg slipper å tenke på treghet/ventetid osv.?

Takker på forhånd
- L3ttnavn
▼ ... over en uke senere ... ▼
Passord? titegn
Trådstarter
2 0
Det er snakk om at nettet selvfølgelig ikke er mitt, og det er et passord der ja. Men nettet er tilgjengelig for alle i bygningen, så derfor går det strake veien nedover med farten.
Jeg tror du kan bruke pfSense. Kan ikke så mye om det, men google deg litt frem.
Sitat av krJo Vis innlegg
Jeg tror du kan bruke pfSense. Kan ikke så mye om det, men google deg litt frem.
Vis hele sitatet...
Dette blir vel feil råd, som jeg forstår det så bruker TS et "offentlig" nett som haun ikke har kontroll på. Da er det vel også ganske vanskelig å få satt inn noe trafic shaping på nettet.

Kort sagt er det vel ingen gode måter å sikre seg fortrinn på offentlige trådløsnett - det finnes vel et og annet skittent triks - men det er absolutt ingen enkel pille med kur på alle problemer.
Parkettetterligning
Da må du vel bryte deg inn i ruteren? Men husk at dette er om ikke ulovlig så veeldig umoralsk. Bare for å ha nevnt det. Tviler på at det er en veldig enkel måte å gjøre det på.