Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 806
Okay freakere ute der, Jeg har en søster som streamer Dr. Who dag ut og dag inn på Netflix. Noe som er irriterende for oss andre når vi skal gjøre ting som "gaming" osv...

Finnes det noen måte for meg til å få litt mer internett?
Hun har Mac osx lion tror jeg.

Ja, Har tilgang til admin på ruteren.
Foresten, vi er 4 personer på 10/2 nett.
Hadde vært fint og slippe konstant 150-200 ms ping.
Noe mer du vil vite?
Snakk med søsteren din, og be hun kjøpe/laste ned Dr.Who?
Bestill høyere hastighet?
@Sinken hun insisterer på å streame det.
@mo3 Kan ikke, Bor i en blokk, det høyeste vi får er 10/2
Last det ned til henne?
Sist endret av 23732; 17. november 2012 kl. 13:55.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hvis hun ikke er løsningorientert og du ikke kan få høyere hastighet, kan du ikke bare blokkere portene netflix bruker (kanskje "skittent spill", men virker som eneste løsning)...

Hvorfor vil hun ikke laste det ned? Det virker jo egentlig som en mye bedre løsning, det er "one-time" bruk av nettet. Noe off-topic, men jeg har aldri skjønt hvorfor streaming er å foretrekke uansett (bortsett fra lovlighet, men da kan det jo kjøpes)...
@23732 Som jeg sa, Hun insisterer på å streame det.
Hatt samme problemet selv. Med Apple sine routere har du ingen sjangs til å gjøre noe med dette. Så inntil du kjøper deg en ny router eller installere feks Little Snitch på hennes maskin for å sperre portene. Uten dette er det en tapt sak desverre.
Sitat av Kroniz Vis innlegg
@23732 Som jeg sa, Hun insisterer på å streame det.
Vis hele sitatet...
Så bra for henne.
Da får du ha "øyråd" med hele familien din.
Legg fram ditt problem, og din løsning på dette:

Last ned alt for henne, legg det inn på Mac'n for henne,
hun må ikke stresse med noe, og får se Dr. Who,
du får game uten 200 i ping!

Hvordan skal hun kunne si nei nå?
Mange routere har tilgang til QoS (quality of service). Prioriter pakker til spill fremfor streaming. Men tror nok dessverre dere vil ha nettproblemer når det er snakk om en 10/2 linje uansett. Flaskehalsen deres er opplastingshastigheten.
Sist endret av Patrick; 17. november 2012 kl. 16:25.
Rapport: Hun insisterer på og streame pga. diskplassen det tar.