Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1813
Hei, har likeretter dioder som er defekt på en integrert forsterker kenwood ka 3700.
HAr skjema men der er typebetegnelsen på dioden: V0-3C, prøver å google det , men intet kjem opp.
På dioden står det ingenting. Så eg sitter rimelig fast.
Så eg håpet på om det var noen kloke sjeler her på forumet. hehe:-)

Så fra trafoen til diodene ligger det 22,5volt Ac , den likeretter til 33.5 volt Dc.

Sikringen før dioden er 4A så eg rekner med dioden må tåle dette i forspenning. Og at den må tåle ca 30 volt Dc på katoden.
hvis den må tåle 4A og 30V så er det bare å kjøpe en diode med de målene, eller er det andre ting inn i bildet også?
Pootis Spencer
En diode som tåler 40V reversspenning, og 4A gjennomsnittlig strøm bør fungere fint.
druefjes's Avatar
Trådstarter
ja. men er ikke sikker ser du.
I følge et treff på datasheetarchive.com ser det ut til at dioden tåler en reversspenning på 200 V og en strøm på 1,3 A. Men det er klart, det kan være feil diode. Uansett, finner du en diode som tåler 5 A og en reversspenning på 100 V så er du sikker.
druefjes's Avatar
Trådstarter
Eg tror eg fant det ut. Hvis breakdown spenningen er det samme som revers spenning da, må dioden tåle 2Ganger reverspennimgen his det blir brukt trafo med midt uttak.

Eg rekner med det er langt over det som trengs . Sikringene inn på likeretterbroen er vel for at det ikke skal begynne å brenne.