Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 748960
Etter lang erfaring med både syntetisk hasj (JWH - AM2201 etc) og spice har jeg lært meg at;

1. Spice ser du lett forskjell på ifra weed om du har røyket litt. Det smaker også helt annerledes.
2. Om det er drysset i/på hasj og weed vil det smake et smule annerledens. Det kan være vanskelig å kjenne smaken om du ikke har røyket rent syntetiskt før. Mest sannsynelig vil du bli meget fjern, så om du lukter/brenner/klemmer osv på hasjen og det virker som pøkk, da er muligheten der.

Nå til dags er det så uvanelig med syntetisk hasj og spice (Iallefall på disse kanter) så sjangsene er meget små om du kjøper av en du stoler på, og egentlig av hvem som helst egentlig Det er nok ikke noe å være redd for
Sist endret av SoppVandreren; 25. april 2015 kl. 22:23.
Okei, har aldri sett spice elns men om dere sier det merkes på lukt og smak selv om det er blandet så tror jeg nokk at jeg skulle merket forskjell.

mulig jeg skaffer en sånn EZ test uansett for å ha til senere.
Jeg har anerkjent at cannabis står bak min gryende sosial angst.. men skylden er jeg usikker på; har aldri røykte spesielt mye (kanskje 1-2 ganger i måneden, med måneders stopp, mer i ferier) - derimot har jeg alltid røyka med noen "røykevenner", hvor kjemien ikke har vært den beste. I tillegg har andre gode venner hatt et mer anti-forhold mot cannabisen.
Hva er syndebukken her? Må jeg legge bønna på hylla inntil videre? Takker for svar! <3
Hvis det plager deg og du mener cannabis kan være grunnen skader det jo definitivt ikke å ta en lang pause, nei. Men siden du ikke røyker så mye, kanskje det har handlet mer om settingen din? Siden du nevner at du og røykevennene ikke har så god kjemi tror jeg egentlig dette kan være mer av grunnen. Se på tankemønstrene dine også, om du får negative tanker om deg selv eller ting rundt som kan gi deg "støt" av angst. Det er ofte vanskelig å ha friske venne-relasjoner hvis man ikke er litt venn med seg selv, hvis du skjønner hva jeg mener. Har du forresten snakket med lege eller annet helsepersonell?
Har slitet med generalisert angst før i tiden og med meg var det tankene som var det største problemet hvertfall. Håper du finner ut av det.
Sist endret av dazezone; 26. april 2015 kl. 21:09.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva ber man om i Amsterdam om man er nybegynner og vil prøve for første gang? Er ikke særlig glad i røyk, så tenker i hovedsak på brownies. Men røyk kan vurderes. Er det akseptert å si til de som jobber på coffeshoppen at man er nybegynner og vil prøve noe for første gang?
Sitat av TopGun Vis innlegg
Hva ber man om i Amsterdam om man er nybegynner og vil prøve for første gang? Er ikke særlig glad i røyk, så tenker i hovedsak på brownies. Men røyk kan vurderes. Er det akseptert å si til de som jobber på coffeshoppen at man er nybegynner og vil prøve noe for første gang?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe å være redd for å si at du er nybegynner, det er nok en daglidags samtale for de som jobber med det der nede Det er dems jobb å anbefale deg visse typer/styrker med både vanlig røykings og brownies. Spør du dem om hjelp vil du få det.
Som nybegynner hadde jeg prøvd meg på en joint først, og ikke en brownie. Budtenderne er nok veldig hjelpsomme
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvor man får kjøpt High Times i Oslo området?
Sist endret av Pilsner; 30. mai 2015 kl. 12:33.
Sitat av Pilsner Vis innlegg
Noen som vet hvor man får kjøpt High Times i Oslo området?
Vis hele sitatet...
Scorpius på Birkelunden har et relativt godt utvalg med fagstoff, inkludert High Times
Takk for det Knight. Ut I fra det jeg har lest på nettsiden deres, virker det veldig bra.
Så er man i gang med å lage cannabis Ble en ferdigmix og ækt medisinsk cannabis. Så er spent. 3g med krydder, så får vi se hvordan dette blir... Første forsøk...
Sitat av Terapeut1 Vis innlegg
Så er man i gang med å lage cannabis Ble en ferdigmix og ækt medisinsk cannabis. Så er spent. 3g med krydder, så får vi se hvordan dette blir... Første forsøk...
Vis hele sitatet...
Hæ? Hva mener du? Ferdigmix, krydder?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
http://www7.pic-upload.de/12.12.13/ge23hd6bh9qs.png

La meg oversette:
---------------------------------------------------------------------------------------
Tror han mener at han ruller seg en jonas eller pakker seg en bowl for øyeblikket. Produktet han har kjøpt er ferdig grindet og blandet med tobakk.
Ca. 3 gram med ferdig vare. Han har ikke gjort det før...
---------------------------------------------------------------------------------------
Alle donasjoner for denne oversettelsen kan sendes via bitcoin.
Sist endret av Dr. fungitumb; 6. juni 2015 kl. 13:02.
Vel, jeg var edru, men det gikk vel kanskje litt fort i svingene ang innlegget. Det var snakk om brownies ja, og som antatt etter lesing ang dette så tok det en god time før det virket. Det ble også en annen følelse av velbehag, mer i kroppen enn i hodet for å skrive det på den måten... Blir litt mer varsom med resten av bitene :-)
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Så min oversettelse var egentlig helt på jordet. "Stick to your day job" er det noe som heter
Forsøket var godt det i forhold til mitt noe villedende innlegg i forkant :-D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Prøvde marijuana første gang for to uker siden, og tok det deretter 4 dager på rad. Fikk en helt konge opplevelse med euforia, trivdes enda bedre sosialt blant folk (ble ofte midtpunkt på en positiv måte, fikk et sinnsykt damedrag bl.a), magiske mat og musikkopplevelser, samt at jeg følte jeg fikk brukt hjernen på en ny og bedre måte. Effekten varte i 3-4 dager etter siste inntak. Er dette normalt? I såfall gleder jeg meg til neste gang
Sitat av sirkus1234 Vis innlegg
Prøvde marijuana første gang for to uker siden, og tok det deretter 4 dager på rad. Fikk en helt konge opplevelse med euforia, trivdes enda bedre sosialt blant folk (ble ofte midtpunkt på en positiv måte, fikk et sinnsykt damedrag bl.a), magiske mat og musikkopplevelser, samt at jeg følte jeg fikk brukt hjernen på en ny og bedre måte. Effekten varte i 3-4 dager etter siste inntak. Er dette normalt? I såfall gleder jeg meg til neste gang
Vis hele sitatet...
Blir veldig bra når man ikke har toleranse eller erfaring fra før av, de første gangene er alltid best. Hold forbruket lavt og røyk sjeldent så forsvinner ikke magien
Noen som har erfaring med å få frø sendt til poste restante i Sverige?
Vil vel tro det er mindre sjanse for at det blir konfiskert EU-til-EU land?
Sitat av Azur123 Vis innlegg
Noen som har erfaring med å få frø sendt til poste restante i Sverige?
Vil vel tro det er mindre sjanse for at det blir konfiskert EU-til-EU land?
Vis hele sitatet...
Frø er vel lovlig i sverige til samlerformål så vidt jeg vet. så det skulle vel ikke by på noen problemer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Blir veldig bra når man ikke har toleranse eller erfaring fra før av, de første gangene er alltid best. Hold forbruket lavt og røyk sjeldent så forsvinner ikke magien
Vis hele sitatet...
Tja.. Jeg har røykt en god del siste året no, og eg syns magien har bare blitt forsterket. Først var det mest film, leing og spising som var bland meste aktivitetene..

No er det mer skogsturer, lære om univers og alt mulig. Lære og høre mest mulig. Koser meg masse med JRE podcaster
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Blir veldig bra når man ikke har toleranse eller erfaring fra før av, de første gangene er alltid best.
Vis hele sitatet...
Tja, ikke for alle Kjælelamaen min sier at den uten unntak endte med å sovne de sikkert tjue første gangene sine. Den sliter dog enda med at den blir trøtt og sovner, selv om den nå greier å være i rusen en stund før det skjer, men den har egentlig gitt opp cannabis for annen bruk enn sovemedisin. Men den syntes i hvert fall at de første gangene var "verst", og så ble det bedre og bedre (men fremdeles ikke bra, derfor har den altså gitt det opp).
Noen som har forsøkt dette med å spise mango før man fyrer? Dette skal liksom forlenge og forsterke euforien og rusen da. Kom over denne: http://www.themirrorpost.com/2014/07...s-eat.html?m=1
Sitat av Bossebass Vis innlegg
Tja.. Jeg har røykt en god del siste året no, og eg syns magien har bare blitt forsterket. Først var det mest film, leing og spising som var bland meste aktivitetene..
Vis hele sitatet...
Jeg går mot åtte år på pipen nå, er ikke lei av leing ennå, funker like fint i lyngen, som på betongen, i aktivitet eller sittende.
Om jeg mangler partner liker jeg å legge hendene bak ryggen, og la dem leie hverandre,
man oppnår ekstra god optisk effekt om du finner en genser hvor hvert erme er av ulik(e) farge(r).
"Ikke vær lei deg, la oss leie i lag"
Sitat av Toppen84 Vis innlegg
Frø er vel lovlig i sverige til samlerformål så vidt jeg vet. så det skulle vel ikke by på noen problemer.
Vis hele sitatet...
Det skal være trygt å sende det til Sverige,men i Norge burde du passe deg. Folk for razzia hvis posten finner ut at du har prøvd å få frø i posten eller annen dyrkeutstyr. Det har skjedd med flere.

Sitat av OoM Vis innlegg
Det syntetiske(JWH) er kun et pulver, så kommer det i ren for ser du det veldig fort. Men. det har forekommet at det har blitt strødd over cannabis og blandet inn i hasj. Da blir det verre å se/lukte det. Det finnes heldigvis noen tester man kan bruke. Link til den. Den gir utslag på det så og si alt av syntetiske cannabinoider
Vis hele sitatet...
Største impotøren av syntetisk cannabis skal vistnok være Marocco. Vet ikke om det er en vandre historie eller hva,men spør du meg så høres det sannsynlig ut. Billig,sterkt og lett å skjule i hasjen.
Sist endret av Trippel C; 6. august 2015 kl. 12:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Noen som har forsøkt dette med å spise mango før man fyrer? Dette skal liksom forlenge og forsterke euforien og rusen da. Kom over denne: http://www.themirrorpost.com/2014/07...s-eat.html?m=1
Vis hele sitatet...
Skal lett prøve dette !
Sitat av Bossebass Vis innlegg
Skal lett prøve dette !
Vis hele sitatet...
Gjorde ikke noe særlig for meg. Kan være det var for lite jeg spiste, eller at å sitte foran pcen ikke trigga noe. Kanskje noe annet neste gang jeg går skogstur eller noe lignende
En ting som jeg ikke liker med cannabis: cravings, spesielt sug etter usunn mat. Har selv venner som ikke får så stort søtsug som meg. Tenker ofte etter en smoking-session: Hvordan klarte jeg å ete alt dette?

Noen som vet åssen man kan forhindre munchies? Prøver å ikke gå opp i vekt og spare penger, skjønner du.
lillemeskalin:
Prøv å spis et velbalansert måltid før du fyrer.
Også kan det lønne seg å ikke ha usunn mat å snacks liggende, men heller ting som rosiner, nøtter, frukt, mørk sjokolade. Te med honning osv.
Vet at det suger i starten, men gjør det til en vane, så går det greiere. Visst at du i tillegg er seriøs på å ikke øke i vekt, så hjelper jo det som motivasjon.
Har lest at proteinpulver og frø av hamp skal dempe søtsug. Så det kan jo være noe å prøve.

Bare ikke gå nuts med å spise for mye, da det er kaloririke matvarer.
Jeg slet selv med dette de første årene jeg røyka. Måtte alltid ha bøttevis med cola, sjokolade, potetgull, hamburgere med mere.

Oppdaget etterhvert om jeg ikke spiser masse shit så forlenger jeg rusen/opplevelsen.

Og med litt vilje så har dette vert helt fraverende de siste 7-8 årene. Får aldri munch lenger.

Veit ikke hvor lenge du har røyka, men tror dette går over med tiden.

Ellers har Spongenova et godt poeng.
Sitat av spongenova Vis innlegg
lillemeskalin:
Prøv å spis et velbalansert måltid før du fyrer.
Også kan det lønne seg å ikke ha usunn mat å snacks liggende, men heller ting som rosiner, nøtter, frukt, mørk sjokolade. Te med honning osv.
Vet at det suger i starten, men gjør det til en vane, så går det greiere. Visst at du i tillegg er seriøs på å ikke øke i vekt, så hjelper jo det som motivasjon.
Har lest at proteinpulver og frø av hamp skal dempe søtsug. Så det kan jo være noe å prøve.

Bare ikke gå nuts med å spise for mye, da det er kaloririke matvarer.
Vis hele sitatet...
Takk for tipsene. Skal tenke på de neste gang!

Forresten, noen som har prøvd humle? Det skal inneholde myrcene, som også finnes i melon. (diskutert litt tidligere) Dette skulle eventuelt gi en bedre high. Man kan jo røyke dette sammen eller før man røyker cannabis. Lukter, etter min erfaring, ganske likt cannabis, så jeg får prøve dette en gang.
Sist endret av lillemeskalin; 16. august 2015 kl. 17:30.
Mitt cravingstips er å bare ha en del frukt og bær tilgjengelig, for det er overraskende godt om man ikke spiser det så mye i hverdagen.

Jeg skal endelig sette i gang min egen dyrking i høst, kjøpte frø på nettet med Spendon, no fucks given Har laget et lite drivhus som kan brukes som growtelt inne, og har hatt en liten kjøkkenhage gående hele sommeren for å få litt grønne fingre. Hva kan gå galt? En del, men må ta noen kalkulerte risikoer.
Hei!
Lurer på om noen har prøvd å lage en lignende edible som dette?
https://www.youtube.com/watch?v=XHAkQUkZud4

Har veldig lyst til å prøve selv, ser ut som det fungerer hvis du leser kommentarfeltet, men fungerer f.eks nugatti som en replacement for nutella?

Å hvilke norske kjeks tror dere ville vært bra for dette?

Takk om noen vet noe

-- edit --

fant en annen kul video, hvor de lager ramen (nudler) med weed
https://www.youtube.com/watch?v=QzIx14sc5AA
Sist endret av 4pekatt1; 23. august 2015 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 4pekatt1 Vis innlegg
Hei!
Lurer på om noen har prøvd å lage en lignende edible som dette?
https://www.youtube.com/watch?v=XHAkQUkZud4

Har veldig lyst til å prøve selv, ser ut som det fungerer hvis du leser kommentarfeltet, men fungerer f.eks nugatti som en replacement for nutella?

Å hvilke norske kjeks tror dere ville vært bra for dette?

Takk om noen vet noe
Vis hele sitatet...
Dette tenkte jeg også på å lage for noen år siden, men det ble aldri noe av ettersom det vil stinke cannabis under oppvarmingen i ovnen. Dette skal i teorien fungere og har selv lest flere plasser om folk som får funk. Nugatti skal gå helt fint an å bruke, ettersom det er mye fett i dette produktet. Du kan bruke masse annet istedenfor så lenge det har mye fettinnhold. Lykke til
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Dette tenkte jeg også på å lage for noen år siden, men det ble aldri noe av ettersom det vil stinke cannabis under oppvarmingen i ovnen. Dette skal i teorien fungere og har selv lest flere plasser om folk som får funk. Nugatti skal gå helt fint an å bruke, ettersom det er mye fett i dette produktet. Du kan bruke masse annet istedenfor så lenge det har mye fettinnhold. Lykke til
Vis hele sitatet...
Blir ikke å prøve noe nå, men tenker vell å gjøre det i framtiden, samme med nudlene.

Kan gi oppdatering her når den tid kommer!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Svensken Andreas Thörn ble nylig frikjent i svensk tingrett for å dyrke og bruke cannabis. Thörn sitter i rullestol etter en trafikkulykke for 20 år siden, og har forsøkt mange forskjellige medisiner for å lindre smertene, men han mener at det kun er cannabis som klarer å hjelpe han. Etter å ha selvmedisinert med cannabis i to år, så kom politiet på døren. Flertallet av dommerene mente at han befant seg i en nødsituasjon og derfor ikke kan dømmes for lovbrudd. Kilde: Artikkel i SR

Sverige er svært konservativt når det gjelder narkotika, medisinsk cannabis inkludert. Nå er saken riktignok anket, men det er likevel gode nyheter at offentlige myndigheter anerkjenner syke menneskers rett til å ta i bruk medisiner som har en ønsket effekt på de, enten det er for å kutte bivirkninger av andre medisiner, eller fordi ingen andre medisiner fungerer.
Sist endret av caperno; 6. september 2015 kl. 22:59.
Tommel opp !

Og hvor taper er man når man ringer politiet for ta en rullestolbruker ?
Sist endret av Bossebass; 7. september 2015 kl. 16:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har nettopp fått tak i brunt, og har noe grønt liggende fra før av. Fikk en tanke i hodet mitt; hva skjer om man blander disse to samtidig? Blir det bare virr-varr eller kan det bli en ganske annerledes opplevelse?
Forskjellene på Brunt og grønt er såpass små at det ikke vil bli særlig forskjell. THC og CBD i begge. Muligens er det brune noe mer Indica dominert, men jeg merker sjeldent spesielt stor forskjell på de to.
Har kun hatt gode opplevelser med dette. Mer fjern enn jeg gjennomsnittlig blir, men sant å si for meg så virker det ganske tilfeldig når det skjer, som oftest når jeg er med andre. Vil derfor ikke garantere noe, men er jo alltids verdt ett forsøk
jeg har bare gode erfaringer med å blande grønt og brunt.
Må nesten prøves ut til helga. Takk for svar!
Anbefaler å blande, det slår aldri feil
▼ ... noen uker senere ... ▼
Røyka heftig mye igår, og jeg opplevde en veldig merkelig effekt. Følte at verden ikke var ekte, jeg så mønstre danne seg over alt, opplevde at ting skjedde mange ganger etter hverandre som om jeg var stuck i en cd med hakk i plata. Tenker om hasjen min kan være pensla med noe, men jeg tror det bare var at jeg røyka mye. Noen med lik erfaring?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Røyka heftig mye igår, og jeg opplevde en veldig merkelig effekt. Følte at verden ikke var ekte, jeg så mønstre danne seg over alt, opplevde at ting skjedde mange ganger etter hverandre som om jeg var stuck i en cd med hakk i plata. Tenker om hasjen min kan være pensla med noe, men jeg tror det bare var at jeg røyka mye. Noen med lik erfaring?
Vis hele sitatet...
Minner meg veldig om en gang jeg røyket noe utrolig sterk syntetisk hasj. Sier selvsagt ikke at dette er ditt case, men opplevde det med at verden virket kunstig og endte i noen svake loops.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tenker om hasjen min kan være pensla med noe, men jeg tror det bare var at jeg røyka mye. Noen med lik erfaring?
Vis hele sitatet...
Litt avhengig av hva du røkte. Har selv hatt opplevelser utenom det vanlige, da
var det mye av bra vare, med psilocybin-aktige effekter. I ett tilfelle ble møblene
i rommet uvanlig store, og jeg var overbevist over at det var en ekstra person
i rommet jeg ikke kunne se.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tenker om hasjen min kan være pensla med noe, men jeg tror det bare var at jeg røyka mye. Noen med lik erfaring?
Vis hele sitatet...
Var du selv bevisst over at det som skjedde ikke var reelt? Jeg har selv opplevd at jeg er blitt stuck i en slags loop i noen få sekunder når jeg har inntatt litt for mye. Selv om jeg var veldig påvirket var jeg likevel ved fatning nok til å forstå at jeg bare var veldig stein, og at min oppfatningsevne og kapasitet til å ta til seg sanseinntrykk ikke fungerte optimalt. Hadde dog ikke visuals eller noen form for hallusinasjoner.
Prøvde å lage firecrackers denne helga med en kompis (http://youtu.be/XHAkQUkZud4)

Smakte godt, og var ganske gøy første timene, men vi må ha spist for mye, kompisen bare sov etter en stund og jeg spydde en del, og endte opp med og legge meg også.

Våkna nok så fjern opp neste dagen
Sitat av lillemeskalin Vis innlegg
En ting som jeg ikke liker med cannabis: cravings, spesielt sug etter usunn mat. Har selv venner som ikke får så stort søtsug som meg. Tenker ofte etter en smoking-session: Hvordan klarte jeg å ete alt dette?

Noen som vet åssen man kan forhindre munchies? Prøver å ikke gå opp i vekt og spare penger, skjønner du.
Vis hele sitatet...
Kan jo komme med et par tips jeg også, tross det allerede har kommet inn veldig mange gode forslag. Hva med Krom? Tygg sukkerfri tyggis med frisk smak? Spis regelmessig og hold blodsukkeret stabilt, ikke minst! Av sunne ting du kan lage vil jeg anbefale smoothie! Da kan du enkelt bestemme selv akkurat hva som skal være i den. Jeg pleier å bruke både frukt, grønnsaker og diverse pulver som f.eks Spirulina, Goji og Açaí. Både godt, mettende og sunt! Du kan også legge Chiafrø i en yoghurtblanding. Da får det en slags "pudding-aktig" konsistens, og smaker utrolig godt. Er bare fantasien som setter grenser for ulike sunnere alternativ, egentlig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Litt avhengig av hva du røkte. Har selv hatt opplevelser utenom det vanlige, da
var det mye av bra vare, med psilocybin-aktige effekter. I ett tilfelle ble møblene
i rommet uvanlig store, og jeg var overbevist over at det var en ekstra person
i rommet jeg ikke kunne se.
Vis hele sitatet...
Det siste du nevner der er ganske interessant.
Det har vært rapportert mange tilfeller - spesielt i livstruende situasjoner - der folk er overbevist om at det er var en eller flere personer tilstede som de ikke kunne observere.
Dette var "gode" entiteter, så mest sannsynlig en slags forsvarsmekanisme hjernen har når ting går galt.

Hva synes folk om å spise/drikke hasj i forhold til å røyke det?
Jeg synes jeg får en mye glattere overgang fra edru til fjern, og at det bidrar til mindre noia/angst.

Hvordan er grønt i forhold til brunt når det kommer til effekt og nervøsitet?
Jeg er veldig uerfaren røyker men liker stort sett å ta meg en kveld ny og ne der jeg ser på youtube, hører på musikk, fyrer i peisen osv bare for å ha det koselig, uten å prøve å tenke for mye.