Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 758779
Ja, det som er definert som narkotika i Norge er det som til enhver tid står oppført på Narkotikalisten. Som du ser står alkohol over 60% ikke på denne listen. Alkohol over 60% er ulovlig alkohol, ikke narkotika.
Sist endret av xtapolapocetl; 28. april 2010 kl. 07:19. Grunn: typo
Er litt "engstelig" om dagen. Har vært ganske hyppig på røykingen den siste måneden, som har ført til at brystet mitt føles helt wrecka ut etterpå. Det starter med en liten og irriterende "smerte"/press noen cm over solar plexus, og etter hvert i nesten hele brystet. Er ikke snakk om en major smerte, men et slags press som gjør det ukomfortabelt. Varer ikke lenger enn i 10-15 minutter. Hva er galt med meg?!
Det kan hende at det er litt .. feil å spørre dere her inne, og heller en lege, men det kan jo være tilfelle at det er noen her inne som har følt noe av det samme. (?) Setter pris på svar.
Sitat av RollOut Vis innlegg
Er litt "engstelig" om dagen. Har vært ganske hyppig på røykingen den siste måneden, som har ført til at brystet mitt føles helt wrecka ut etterpå. Det starter med en liten og irriterende "smerte"/press noen cm over solar plexus, og etter hvert i nesten hele brystet. Er ikke snakk om en major smerte, men et slags press som gjør det ukomfortabelt. Varer ikke lenger enn i 10-15 minutter. Hva er galt med meg?!
Det kan hende at det er litt .. feil å spørre dere her inne, og heller en lege, men det kan jo være tilfelle at det er noen her inne som har følt noe av det samme. (?) Setter pris på svar.
Vis hele sitatet...
Forekommer dette når du røyker, under selve rusen, eller er det noe som skjer utenom? Hvor ofte?

Det er helt greit å spørre her, men det bør være noe du gjør i tillegg til å oppsøke lege, ikke istedenfor. Ta en telefon til legen. Leger har taushetsplikt, og du kan trygt si at du har røyket cannabis.

Lykke til
Sist endret av felix_poker; 29. april 2010 kl. 12:17.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Er det mulig å lage kakao/sjokolade av weed?
Isåfall, hvordan?
Sist endret av Bombasa; 4. mai 2010 kl. 01:32.
søk etter skakkao??

Men, ja det funker Er såpass lat at jeg ikke gidder å poste hvordan, men et søk kan løse alt.
Takk for tipset, Sigurd4u, skal sjekke opp litt på youtube
Heisann, jeg orket ikke å lese meg igjennom alt som var her.
Men jeg har ihvertfall et spørsmål angående planting av Cannabis og hvordan man greiest kan gjøre dette.

Jeg kjøpte meg noe godt å røyke på, og ble lurt fordi planten var stappet med frø og stilker og jeg fikk alt for lite.
Men uansett så er tingen at jeg tok disse frøene og plantet dem i en potteplante bare for faen.
Dette var på fredag, og nå er det Mandag.
Plantene har allerede slått skudd, og er vel mellom 3-6 cm lange.
Det jeg lurer på, selv om det sikkert står over alt på forumet og jeg er en stoner, så jeg lurte på den greieste og enkleste måten for meg å gro en fin en eller fem, i en liten leilighet med henhold til lukt og varme/vanning osv.

Håper på fine svar, selv om det sikkert er mange nok allerede på forumet.
Mange takk!
Det finnes en egen groguide her: http://freak.no/forum/showthread.php...ight=gro+guide
Der er de fleste sprøsmål besvart fra før, og nye blir også besvart relativt fort.
Men for å faktsik svare deg skikkelig på spørsmålene:
For det første så er frø du finner i weed som regel kjipt å gro noe på(selv om det faktisk går bra noen ganger). Men, la oss nå legge det til side. Siden du allerede har fått spire er det absolutt lurt å gi plantene masse lys. Anbefaler kjøp av 400w HPS, skal dekke dine behov. Koster litt penger men du får også mye sunnere planter og mye mer vare Hvis det blir for dyrt eller for stress så er sparepærer/lysstoffrør veien å gå. MAAAAANGE av dem

Lukt behøver du ikke bekymre deg noe særlig for før det er tid for blomstring, men når det slår inn så kan det være lurt å sette opp et dyrkeskap og sette inn en kullfiltervifte. Men, det er ikke sikkert du blir plaget med lukt i det hele tatt, ange strains som ikke lukter så mye men det er jo litt vannskelig å vite hvilken strain du har fått da..

Vanning, under spiring skal det aldri bli tørt.
Ellers er det greit å tenke at ca 3 dager mellomrom mellom vanning, det kan gjerne tørke litt ut. Du merker det på planten også når det er på tide å vanne litt, eller når du har vannet for mye. Ser den slapp ut er det som oftes en grunn.

Varme: vel, ikke under 15 grader. Det er vel det beste rådet jeg kan gi. Disse plantene kommer fra tropiske klimaer så
det kan gjerne være litt temperatur i rommet, men det skal gå greit i romtemperatur.



Ellers er det et tips å registrere seg på norcan. Og sjekk ut Dyrkehåndboka, den tar for seg dine spørsmål på en mye mer utfyllende måte enn det jeg kan gi.

Lykke til med prosjektet Peace
Kjøpte noe hasj istad. Ganske lys type. "Sandete" overflate, men ganske hard. Brant litt på en bitteliten bit, men den begynte ikke å ryke noe særlig. litt parfymeaktig lukt.. klarer ikke helt å sette ord på hva det lukter

Hva er dette tro?

http://img682.imageshack.us/img682/9968/bilde0301.jpg


får ikke testa den før sent i kveld. kan det være pollen? har dårlig erfaring med lyse hasj typer.. kan det være en fordel å teste den på bong? - ettersom jeg så si kun har røyket mørke hasj typer på joint de siste ukene (bl.a sorting
Sist endret av jassågitt; 9. mai 2010 kl. 19:14.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vanlig norsk "dritthasj" ser det desverre ut som.
Edit: Hvordan er konsistensen, er den ganske hard?

Edit2: Denne parfymelukten du nevner, er den litt.. skal jeg si voks/parafin aktig?
For om den er dèt ville jeg holdt meg unna, det har vært noen partier de siste årene med denne dritten.
Jeg aner ikke hva det er, men det smaker ekkelt og man sitter igjen med en kvalme.
Sist endret av Dodecha; 9. mai 2010 kl. 19:35.
Hehe. Ja den er steinhard egentlig. kan ikke forandre formen på noensom helst måte med fingrene om jeg holder de unna kantene.
Du hadde rett. noe av det dårligste jeg har røyket i 2010
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.kanal5play.se/program/pla...aparall-s03e08

Svensk program. To programledere besøker Amsterdam -Cannabis cup.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann jeg lurer på om det går an å røyke ren cannabis fra en Hookah ( egyptisk vannpipe).
Fullt mulig det, bare miks weeden inn i frukttobakken.
Det er jo det problemet med å få tak frukttobakk i norge da :/ tror du de seller det i skandinavia isåfall vet noen i hvilke land?

Det hadde vert fint om noen viste om en addresse i bergen også.
Sitat av Øyrehippe Vis innlegg

Det hadde vert fint om noen viste om en addresse i bergen også.
Vis hele sitatet...
Sjekket ut scorpius eller richy bitchy?

Sitat av Øyrehippe Vis innlegg
Heisann jeg lurer på om det går an å røyke ren cannabis fra en Hookah ( egyptisk vannpipe).
Vis hele sitatet...
Personlig røyker jeg kun weed, men var i Egypt for noen år siden og snakket med noen gamle vannpipetravere ute i ørkenen. De brukte aldri weed med frukttobakk i vannpipen, da tobakken er våt og bruker sikkert 10 ganger så lang tid å brenne ned som weeden. Noen gode første puffs, though.
Test da heller med noe skikkelig keef, gjerne svart som brenner lenger.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er det mulig å lage kakao/sjokolade av weed?
Isåfall, hvordan?
Vis hele sitatet...
Cannabis i mat er gode greier!
Alt går som regel hånd i hånd med smør, og er best egnet når du skal bake. Skal du lage kakao ville jeg ha anbefalt å lage er vannbad (glasskål over en kokende vannkjele) ved å helle melk i skålen. Dette er for å hindre at det ikke blir noen sterk temperatur på weeden. sterk varme i kontakt med cannabis er no deal.
▼ ... noen uker senere ... ▼
er det mulig å bruke vanlig grilkull til en hookah egentlig?
Kanskje mulig, men vet ikke helt om jeg vil anbefale det.
For min del er det better safe than sorry, godt mulig hooka-kull er bedre for kroppen enn vanlig grillkull uten at jeg skal si det for sikkert. Men, hvis man ikke vet er det bedre å være på den sikre siden.
Det sto ikke noen innholdsfortegnelse på hooka-kullpakken jeg hadde her btw.

Hooka kull får man tak i på shangri-la i hvertfall.
Du har sikkert rett. er ikke så hypp på å få lungekreft :/
Kull er kull, bare at det er mer praktisk med en slik form på den..
Bare sjekk om det ikke er tennveske i det eller noe sånt, kan hende det er det..
Kan man blande cannabis og koffein? Er ikke kaffe-fan, men vurderer å ta meg en kopp te liksom kanskje røyke litt senere på kvelden.
Sitat av Introspection Vis innlegg
Kan man blande cannabis og koffein? Er ikke kaffe-fan, men vurderer å ta meg en kopp te liksom kanskje røyke litt senere på kvelden.
Vis hele sitatet...
Jepp.. Jeg har hittil ikke kommet over et eneste rusmiddel du ikke kan blande med cannabis.
Noen spesielle effekter som dukker opp? Føler seg mer våken enn ellers i cannabisrus kanskje?
Sist endret av Introspection; 20. juli 2010 kl. 20:59.
Du vil kun evt. få den normale effekten av en kopp te ved siden av; omtrent ingenting. Kroppen vil ikke overreagere eller forsterke effekten av koffeinet, iallefall ikke noe merkbart.

Har selv lurt på om man kommer fortere ned fra rusen hvis man drikker koffein.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Har selv lurt på om man kommer fortere ned fra rusen hvis man drikker koffein.
Vis hele sitatet...
Egen erfaring: nei. Du får på en måte begge rus-effektene samtidig.

Jeg har merket at hvis jeg drikker kaffe hele dagen og så får på en feit, blir jeg på en måte loka men våken. Kaldsvetter og skjelver på henda.. ikke noe særlig egentlig...
Drikker jeg en Burn eller Urge Intense etter litt røykings merker jeg at jeg blir mer våken, men er fortsatt ganske stein da.
Går det ann å blande cannabis i te?
@Øyrehippe
Ikke å anbefale.
Har lest at THC til en viss grad er vannløselig(ikke bekreftede kilder, men var en liten runde med diskusjoner på dette forumet for noen dager siden). MEN, ikke noe du vil gjøre.
Jeg kan se en mulighet å lage noe melkebasert-te-lignende-greie, men kan ikke se for meg at det er det du er ute etter.

Poenget er at cannabis trenger fett så THC-en kan binde seg til det. Te inneholder svært(ikkeno') fett og egner seg derfor lite til inntaksmetode for THC.

Sats på kakao eller noe.
takk har lurt på det lenge
Et raskt spørsmål her! Skal handle inn varer til 4-5 personer. 3 personer har røyket en eller annen gang før. Hvor mange gram trenger jeg egentlig? Tenker grønt.
kommer jo litt ann på hvor lenge dere skal holde på, men et gram til hver burde vel funke.
Sitat av Vielleicht Vis innlegg
Et raskt spørsmål her! Skal handle inn varer til 4-5 personer. 3 personer har røyket en eller annen gang før. Hvor mange gram trenger jeg egentlig? Tenker grønt.
Vis hele sitatet...
Om dere skal ha en helaften, så bør dere nok kjøpe inn 3-5g med noe godt
Noe mindre vil bli "halvhjertet", da det sjeldent er noe tess å ta 1 joint, for å så sitte der bakfjern resten av kvelden. (Mye vil ha mer)

Dere trenger ca. 0.7 i jointen da dere er så mange. 3/0.7=4.2
Altså 4 jointer på en tre-er. Dette høres ut som en fin kveld!
Sitat av Vielleicht Vis innlegg
Et raskt spørsmål her! Skal handle inn varer til 4-5 personer. 3 personer har røyket en eller annen gang før. Hvor mange gram trenger jeg egentlig? Tenker grønt.
Vis hele sitatet...
Om folk har røyket en del før ville jeg regnet med over 1 gram per person i løpet av en kveld.. Om det er n00bs holder det med en eller to jointer..
Jeg syns politikken går så treigt i Norge. Alle vet at brukerdosene på Cannabis burde bli avkriminalisert snart, en prøveordning på dette burde rundet hjørnet for lenge siden. Jeg lurer på hva dette landet stuker med.

Sitat av fetter Vis innlegg
Om folk har røyket en del før ville jeg regnet med over 1 gram per person i løpet av en kveld.. Om det er n00bs holder det med en eller to jointer..
Vis hele sitatet...
enig. kan jo fort gå over 1 g
kom hjem fra tur i by`n idag og så et tre med noen røde hampformede blader. vet at det ikke er cannabis men er det noen tilfeldigvis som vet hva slags plante det dreier seg om ?
Sitat av Øyrehippe Vis innlegg
kom hjem fra tur i by`n idag og så et tre med noen røde hampformede blader. vet at det ikke er cannabis men er det noen tilfeldigvis som vet hva slags plante det dreier seg om ?
Vis hele sitatet...
Antakelig er det Japansk lønn.
ja bladet så sånn ut
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Jeg syns politikken går så treigt i Norge. Alle vet at brukerdosene på Cannabis burde bli avkriminalisert snart, en prøveordning på dette burde rundet hjørnet for lenge siden. Jeg lurer på hva dette landet stuker med.
Vis hele sitatet...
Fordi det er tabu og kontroversielt etc. å ta opp cannabis avkriminalisering, politikerne styrer helst langt unna det. Vi trenger profesjonelle folk som kan starte diskusjon, og faktisk snakke med folk i regjeringen, så kanskje vi faktisk kan få litt fart i sakene.
Hva er enklest å gjøre, blande den med kakao kanskje ? skal jeg brenne klumpen før jeg lager det ? eller varme, ja dere forstår, også raspe den rett i kakaoen, eller må jeg koke den med melka? forstår ikke helt det der, waha, nummer 1000 ;D
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Kay-jay Vis innlegg
Hva er enklest å gjøre, blande den med kakao kanskje ? skal jeg brenne klumpen før jeg lager det ? eller varme, ja dere forstår, også raspe den rett i kakaoen, eller må jeg koke den med melka? forstår ikke helt det der, waha, nummer 1000 ;D
Vis hele sitatet...
Poenget er å blande med fett.
Smelt litt smør på LAV styrke (helst vannbad) og varm hasjen opp (lighter + gni mellom fingrene etc, så "finhakket" som mulig) og bland det med smøret, la det stå på svak varme eller vannbad i ca. 30 min, rør litt.
Så lager du kakao på helt vanlig måte ved siden av, bland sammen og drikk.
Det kommer til å ligge et lag med fett på toppen, så med mindre du vil drikke all THC-en med en gang burde du røre litt i koppen før hver slurk
(ble litt rotete men jaja)
Sitat av lex123 Vis innlegg
Poenget er å blande med fett.
Smelt litt smør på LAV styrke (helst vannbad) og varm hasjen opp (lighter + gni mellom fingrene etc, så "finhakket" som mulig) og bland det med smøret, la det stå på svak varme eller vannbad i ca. 30 min, rør litt.
Så lager du kakao på helt vanlig måte ved siden av, bland sammen og drikk.
Det kommer til å ligge et lag med fett på toppen, så med mindre du vil drikke all THC-en med en gang burde du røre litt i koppen før hver slurk
(ble litt rotete men jaja)
Vis hele sitatet...
hva er poenget med å ha den på svak varme i hele 30 min,, det er jo utrolig lenge,, ser ikke poenget med det,, da alt smøret vil bli brun-svid på mye kortere tid
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av technoviking Vis innlegg
hva er poenget med å ha den på svak varme i hele 30 min,, det er jo utrolig lenge,, ser ikke poenget med det,, da alt smøret vil bli brun-svid på mye kortere tid
Vis hele sitatet...
Jeg sa LAV varme + røring, du kan ha det i 10 min også, men jo lengre jo mere får du ut av det. Tenkte på vannbad når jeg sa 30 min.

Laget en instruksjonsguide just for fun!

http://i35.tinypic.com/r1iq6a.jpg
Sitat av lex123 Vis innlegg
Jeg sa LAV varme + røring, du kan ha det i 10 min også, men jo lengre jo mere får du ut av det. Tenkte på vannbad når jeg sa 30 min.

Laget en instruksjonsguide just for fun!

http://i35.tinypic.com/r1iq6a.jpg
Vis hele sitatet...
hehe, nice tegning :P
syns bare 30 min virket ganske lenge for en kakaokopp :P
Virker hasj medisinsk mot kreft og kvalme eller er det bare marihuana? Håper noen kan hjelpe for bestefaren min har kreft og er mye kvalm og kommer fra sykehuset nå. Hvis noen vet det er det kjempefint
Sitat av Weedlover Vis innlegg
Virker hasj medisinsk mot kreft og kvalme eller er det bare marihuana? Håper noen kan hjelpe for bestefaren min har kreft og er mye kvalm og kommer fra sykehuset nå. Hvis noen vet det er det kjempefint
Vis hele sitatet...
Nå gidder jeg ikke komme med noe referanser på fakta, men gir deg deg gjerne et svar...Ja det kan i mange tilfeller hjelpe mot kvalme av cellegiften..Noen blir kvalm av å røyke både tobakk, hasj og cannabis så det er nok litt individuelt til syvende og sist...Men jeg ville i såfall kanskje løst opp litt hasj i en kopp kaffe eller te om han drikker det.. Jeg vil foreslå å begynn med lav dosering!
Sist endret av Zarathustra; 20. august 2010 kl. 17:19.
For all del snakk med han først om dette. Ikke putt det i morgen kaffen hans, så slipper du å høre på han snakke om flyvende vaskemaskiner ved kjøkkenbordet. Men hvis dere blir til en enighet så ikke bland med noe tobakk. Skal det ha en hensikt så må det være ren cannabis, ikke bland inn i tobakk mao!
Ja vet, men tror du det er det samme om det er hasj eller weed?
Sitat av Weedlover Vis innlegg
Ja vet, men tror du det er det samme om det er hasj eller weed?
Vis hele sitatet...
Ja.

titegn
God kveld, godtfolk.
Jeg og noen kamerater tenker å spise hasjkake med noe weed nå til helgen, men vi har et par spørsmål.
Når jeg har laget hasjsmøret, er jeg nødt til å la det stå over natta, eller kan jeg ha det rett i kakeblandingen? Og stemmer det at kaken må stekes på minst 150 grader for å løse ut THC-en, men ikke over 180 for da forsvinner den? Og må browniene spises varme for å få noen effekt av dem?
Ekstraspørsmål; vi er fire stykker og har 3 g grønt, og ingen av oss har røyket noe særlig mye, så spørsmålet er hvor mye trenger vi å bruke i smøret for å bli gode og fine? :] Tenker i tillegg å bruke en Toro Brownies ferdigmiks.