Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 749038
Sitat av apocalyptic98 Vis innlegg
Hvis jeg står på verandaen, lukter det fortsatt hasj på verandaen i noen timer?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke dersom det er åpent. Ikke ''knips'' joinen slik at aske faller ned på verandaen. Røyken av cannabis går relativt lett ut av rom, og fester seg generelt dårlig i ting og tang iforhold til tobakk. Noe jeg har merket dog, er at ene genseren min tok til seg mye cannabislukt, så det er en fordel å vaske klærne dersom du bor med foreldre som kjenner til lukta. Noen klesplagg holder bedre på lukta en andre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg blir ganske deprimert når jeg røyker shit, er det vanlig?
^ ja, cannabis er ikke for alle.
Kjipt. Har noen sykdommer, skulle gjerne funnet noe som funker cx
Hadde cannabis vært legalisert og solgt under ryddige omstendigheter kunne du forsøkt en indica dominant strain som gir mer body high enn cerebral high. Da slipper du mye tanker og flere strains virker oppløftende på humøret. Skulle du f.eks tilbringe ei helg i Amsterdam kan du forsøke Lemon OG som er perfekt for å koble ut etter en lang dag. Bare husk å lås kjøleskapet først..

Slik det er i dag vil du aldri vite hva du får med mindre du kjenner growern eller kan stole på dealern. Nå regner jeg med at du ikke gror noe selv, men må ty til illegale kanaler for å få tak i cannabis.

Blir du deprimert av Lemon tror jeg du kan konkludere med at cannabis ikke er for alle, som det ble sagt tidligere i tråden, men synes du skal gi det et forsøk. Finnes jo proffe "strainhunters" som reiser verden rundt og leter etter, og viderefører strains.

Mariuhana er ikke bare indica og sativa, selv om jeg vet flere er uenige med meg angående dette med strains. Det gjelder å finne den som passer deg og sykdomsbildet ditt best.

Happy hunting. Leif

Edit:
Synes forresten denne reviewen fra Leafy forklarer det veldig bra. Minner meg om min første gang med Lemon.
"If your thoughts were were written in the sand, this Kush is the wave that flows over and removes the words. Great strain if you've got nothing to do"
Sist endret av Onkel Leif; 24. januar 2015 kl. 23:44.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har en bra oppskrift på en perfekt "stoner helg" ?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Gijjimix Vis innlegg
Noen som har en bra oppskrift på en perfekt "stoner helg" ?
Vis hele sitatet...
Hjemmelagd middag, snacks og the interview?


Ellers vil jeg gjøre folk oppmerksomme på at det er mye "lure-hasj" i omløp om dagen. Usikker på hva det er blandet ut med, men når jeg ser på det i lupe er det ingen hvite krystaller, bare gule/brune klumper som minner mye om synt

EDIT: Lurehasjen er veldig svart, nesten gulaktig som olje i kantene, lukter kraftig pot, men smaker surt kjemisk og gir en sterk kvalmende effekt.
Sist endret av Carmex; 12. februar 2015 kl. 19:23.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Hjemmelagd middag, snacks og the interview?


Ellers vil jeg gjøre folk oppmerksomme på at det er mye "lure-hasj" i omløp om dagen. Usikker på hva det er blandet ut med, men når jeg ser på det i lupe er det ingen hvite krystaller, bare gule/brune klumper som minner mye om synt

EDIT: Lurehasjen er veldig svart, nesten gulaktig som olje i kantene, lukter kraftig pot, men smaker surt kjemisk og gir en sterk kvalmende effekt.
Vis hele sitatet...
Hørtes digg ut! Har noen en smørbrødliste om hva jeg burde ha når jeg bare skal chille og smoke i ett parr dager ?
Sitat av Gijjimix Vis innlegg
Hørtes digg ut! Har noen en smørbrødliste om hva jeg burde ha når jeg bare skal chille og smoke i ett parr dager ?
Vis hele sitatet...
masse masse munch, både salt og søtt. lage taco, ha nummerett til pizzabakeren klart, digg musikk, mer munch. ta deg en liten tur med en joint om det er bra vær
Sist endret av K93; 12. februar 2015 kl. 20:32.
Sitat av Gijjimix Vis innlegg
Hørtes digg ut! Har noen en smørbrødliste om hva jeg burde ha når jeg bare skal chille og smoke i ett parr dager ?
Vis hele sitatet...
- Musikk (Spotify link, start Spotify før du trykker)
- Smågodt->Søtt og salt
- Som #DotEXE skriver, Taco
- Film
- Kompiser

Dette er en hemmelig oppskrift på en 11/10 stoner helg, det skal jeg love deg Beklager om innlegget ble litt useriøst, tok nettopp et kraftig trekk
Sist endret av SoppVandreren; 13. februar 2015 kl. 00:24.
Sitat av Gijjimix Vis innlegg
Hørtes digg ut! Har noen en smørbrødliste om hva jeg burde ha når jeg bare skal chille og smoke i ett parr dager ?
Vis hele sitatet...
Du kommer nok til å spise som en gris, sørg for å ha nok toalettpapir.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvor man kan bestille det rimeligste dyrkeutstyret ? Har sett litt rundt og sånn.. Har bare bestilt noen småting fra weedshop.no. Håper noen har erfaring med rimelige sider hvor det er rimelig med telt, LED, osv

Mvh Z
Hei

Er ganske rookie på dette temaet. Mine betrodde venner bor langt unna, så jeg har ikke en babysitter i nærmeste framtid.

Jeg lurer altså på om det er uklokt å røyke første gang alene.

Har noen erfaring med dette?

Takk på forhånd. X
Du kan røyke alene, det er ikke nå big deal å røyke weed, det som skjer at sansene dine blir forsterket. Mat smaker bedre, musikk blir bedre, er du paranoid så blir du mer paranoid. Det viktigste er at du forstår hva som skjer. Weed er ganske harmløst. Mest sannsynlig vil du ikke legge merke til noe effekt første gangen du gjør det, det gjorde ikke jeg.

Begynn rolig og føler du ingenting, prøv på nytt.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Z89 Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan bestille det rimeligste dyrkeutstyret ? Har sett litt rundt og sånn.. Har bare bestilt noen småting fra weedshop.no. Håper noen har erfaring med rimelige sider hvor det er rimelig med telt, LED, osv

Mvh Z
Vis hele sitatet...
Jeg kan med sikkerhet anbefale growland.

De ligger litt over gjennomsnittet i pris. Men frakten er på €15 eller gratis hvis du bestiller over €150. Så det går egentlig greit opp.

Vi er 3 stykker som dyrker for tiden. Og vi har alle brukt growland og er svært fornøyde
Sist endret av Dr. fungitumb; 2. mars 2015 kl. 11:13.
Hvor lenge holder cannabisbrownies seg i fryseren? og hvor lenge holder frøene (kjøpt på butikk) seg?
Sist endret av zxcvbnm; 2. mars 2015 kl. 11:15.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Kake: Halvt år til et år før kaken er tørr og kjip. Virkestoffet tror jeg holder seg i laang tid.

Frø: Åresvis med rikitg lagring. Men det vil være en økende sjangse for at de ikke spirer ettersom tiden går.
Sist endret av Dr. fungitumb; 2. mars 2015 kl. 11:30.
Har et par spørsmål noen med lang erfaring med cannabis kansje kan svare på.

Når det gjelder avhengighet. Merket dere gradvis at dere holdte på å bli avhengig? Som jeg har hørt av venner osv så har det bare vært en vane etter hvert og man har derfor ikke "lagt merke til" at man var avhengig før man ble tvunget til å slutte eller fant ut at det var greit med en pause også innsett det.

Jeg røyker bare i helgene, og føler ikke jeg sliter med å holde dette ved like bortsett fra at jeg tenker mye på cannabis.
Er nesten litt småforelsket (ikke ta dette for bokstavelig) på en måte.
Jeg hører mye på musikk om weed, røyking eller ekstra mye på musikk jeg liker å høre på når jeg har røykt. Hvis jeg skal se film (edru) så velger jeg ofte filmer der cannabis er med. (Igjen ikke ta dette så sykt bokstavelig)

Er dette vanlig fordi man forbinder planten med så mye positivt, eller er dette tendenser på et litt for godt forhold?

Har alltid vært sånn med meg at jeg har underveis som tiden har gått prøvd å "identifisere" mitt forhold til Cannabis og rus ellers.
"Hva syns jeg selv er greit og ikke greit å prøve?"
"Hvor ofte er forsvarlig for meg å røyke?"
"Bør jeg ruse meg?" (Her har jeg kommet fram til at alkohol ikke er noe for meg, værtfall ikke mer enn en bris.)

For å forklare enkelt og greit, så vil jeg ikke gi slipp på planten men jeg vil være i stand til å fortsette å evaluere meg selv underveis så jeg ikke mister meg selv og plutselig sitter der i "tåken" og er avhengig.
Dette er ikke noe jeg tenker på konstant, og jeg har ikke noe angst eller redsel rundt dette.

Hva tenker dere om dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Disiplin er stikkordet, kjedelig hard disiplin.

Jeg røyker alt for mye i perioder (6-8 jointer på en dag). Det som holder meg i sjakk er yrket mitt som er dels frilansoppdrag der jeg må møte mange nye mennesker, sitte i møter og dagene er lange, ofte 12+ timer.

Nå har jeg flere år med bruk/missbruk bak meg, og ja jeg kan bli litt grinete når jeg får en uplanlagt pause, det rare er at det er nikotinet som gjør meg mest grinete og tar jeg meg en vanlig røyk (jeg får bare i meg tobakk via jointer) så blir ting bedre.

Jeg har selv innsett at når jeg blir sur over å være tom for cannabis så har jeg selv satt meg i en tåpelig situasjon, først og fremst for at det skal jo egentlig ikke ha noe å si om jeg blir fjern eller ikke i dag, men at jeg i noen dager tenker på den belønningen som evt venter på meg etter en lang dag og blir veldig sur om jeg ikke får den.

Egen holdning og disiplin som sagt, og begge faktorene kan i større grad påvirkes av omgivelsene dine, på godt og ondt
Jeg har noenlunde samme taktikk, og har den holdningen at Cannabis ikke skal bli noe annet enn helgekos og belønning på samme måte som de som drikker for å feire at en lang hard uke er over. Dette tror jeg hjelper på, at man har struktur og en strategi. Jeg er av og til fristet til å ta meg en i ny og ne utenom den standard helgefyringen jeg har hatt men jeg har såpass sterke verdier og holdninger rundt dette og ikke miste meg selv og plutselig glippe.
Så det er liksom det jeg lurer på, om man bare sakte men sikkert gir blaffen i de holdningene man tidligere hadde fordi man blir så oppslukt i røykingen, og at man går i en slags transe mens misbruket eskalerer til man plutselig ikke får virkning lenger og befinner seg i "tåken".

Jeg vil ha et så fornuftig forhold til snopet som mulig, så jeg føler at det at jeg reflekterer over meg selv som person og livet mitt ikke er så dumt.

Dessuten liker jeg og tenke og reflektere over ting og har egentlig alltid vært en sånn person, og dette er en av de mange tingene jeg liker med planten.
Jeg blir veldig aktiv og tankene flyter helt utrolig lett.
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, bruww. Jeg ble først introdusert for cannabis for en del år tilbake, og det var som om en helt ny verden åpenbarte seg for meg. I starten begrenset inntaket seg til sosiale sammenhenger bestående av en liten gruppe venner. Det etablerte seg tidlig en norm i denne gruppa om at vi passet på hverandre, og det som ble ansett som uanstendig bruk ble sanksjonert mot med alvorlig tilsnakk. Alle var veldig klare over at det lå et skadepotensiale i overdreven bruk. Jeg fant likevel at jeg tenkte på cannabis en stor del av tiden, jeg brukte mye tid på å snakke om det, rettferdiggjøre og ufarliggjøre bruken, jeg så på cannabisrelaterte filmer og hørte på cannabisrelatert musikk. Sett over det hele så endret jeg meg relativt vesentlig som person i løpet av perioden etter jeg først prøvde stoffet, på både godt og vondt.

Etter en stund så utviklet bruken seg fra sporadisk til ganske jevnlig bruk. Ofte flere ganger i uka. Respekten for det iboende skadepotensialet ved jevnlig bruk begynte å oppløses. Fraværet av noen umiddelbare effekter på min psykososiale funksjon underligger nok denne gradvise overgangen til mer lemfeldig omgang med stoffet. Jeg klarte meg bra på skole og arbeid, og hadde venner, både cannabisbrukere og ikke-brukere. Jeg var nok preget av en oppfatning av at stoffet hjalp meg på mange områder i livet på denne tiden, spesielt når det gjaldt selvaksept og generell selvaktelse. Men på tross av et eskalerende bruk så anså jeg meg selv aldri som avhengig av stoffet. Dette ble forsterket av at jeg hadde få problemer med å holde meg av stoffet i perioder. Likevel var disse avholdsperiodene alltid preget av et kraftig savn.

Med tiden ble bruken stadig mer jevnlig. Og med mer jevnlig bruk ble effektene på funksjonsevnen min mer tydelig, selv om jeg var ganske flink til å fornekte dette for meg selv, da det ikke var snakk om en særlig dramatisk funksjonssvikt. Det var snakk om litt dårligere karakterer, dårligere treningsvaner og en generelt dårligere livsstil. Jeg brukte mer tid med de vennene som også røykte, og noen av mine bestevenner, som ikke røykte, ble stadig mer neglisjert. Etterhvert utviklet det seg også en ganske markant konflikt med familiemedlemmer i det bruken ble mer synlig for de rundt meg.

I denne perioden mistet cannabisrøykingen mye av den sjarmen som hadde tiltrukket meg i begynnelsen. De effektene jeg verdsatte mest, e.g. den filosofiske undringen, den aksepterende selvgranskningen, den generelle lykkefølelsen etc., var nå knapt tilstedeværende. I stede ble jeg ofte engstelig og paranoid av røykingen. Og perioder uten røyking var preget av ganske kraftige depresjoner.

Det var på denne tiden jeg tok en lengre pause fra røykingen. Og det hadde jeg nok godt av. Jeg føler jeg fant litt tilbake til meg selv og at livet bedret seg på mange arenaer etter dette. I dag har jeg et relativt avslappet forhold til røyking. Jeg nyter fortsatt en joint en gang i blant, men det begrenser seg til ett par ganger i måneden. Noen ganger tillater jeg meg å skli ut litt, spesielt i ferier, men det byr ikke på noe problem å hente seg inn igjen til dagligdagse rutiner igjen.

Så hvorfor forteller jeg dette? Jeg ønsker å bevisstgjøre angående hvor lett det er å tillate seg selv å gjøre denne cannabishobbyen til en livsstil. Det er snakk om veldig subtile overganger i bruksmønstre over tid, og en merker som regel ikke at det har gått for langt før en sitter der med problemene i fanget. Avslutningsvis så vil jeg kommentere at jeg er fullstendig overbevist om at de relativt milde problemene jeg pådro meg av cannabisbruk hadde vært fullstendig unngått dersom stoffet ikke hadde vært ulovlig. I fravær av større samfunnsmessige bruksnormer blir en etterlatt til å regulere sin egen bruk, og dette er ikke bestandig så lett. Det at cannabisbruk er noe en må gjemme seg bak låste dører for å drive med er nok paradoksalt nok med på å gjøre det vanskeligere å begrense bruken for de som er predisponert for å utvikle uheldige bruksmønstre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har et spørsmål. Jeg har opplevd at cannabis fjerner stress og uro mens jeg røyker og i timene etter. Vet dere om noe annet som også vil ha samme effekt ( fjerne stress og uro)?
Tusen takk for et veldig fint innlegg Amygdaloid, håper jeg klarte å stave navnet ditt riktig.
Jeg har ikke noen bred erfaring med cannabis , har kun røykt marihuana, hasj frister meg ikke idet hele tatt.
Den siste gangen jeg røykte ble jeg virkelig skuffet, hadde sett fram til en euforisk tilstand med filosofiske tanker og kjærlighet til andre mennesker. Jeg røykte i Amsterdam, skulle være det samme som WW, men kanskje det var sterkere?
Jeg lengter etter den gode følelsen jeg fikk før, da jeg bodde i Karibien ett helt år. Der kjøpte jeg ferske buds rett fra skogen, aner ikke hvilken stain eller type det var, men det var helt fantastisk . Kan jeg oppleve det samme igjen?
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 2. april 2015 kl. 02:00.
Jeg har også prøvd å få samme godfølelse som første gang jeg røykte, skikkelig avslappet, latterkramper ovs men tviler på at det noen gang skjer. Nå har jeg ikke røyket på 8 måneder siden jeg blir utestengt fra familien om jeg gjør det, men har et lite håp om å få en kveld til neste gang jeg røyker slik som røykte.
noen som vet hva som skjer med Norcan? Hadde et googlesøk som sendte meg til norcan, men siden var vist sperret pga sikkerhetsgrunner av nettleseren min isåfall.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
noen som vet hva som skjer med Norcan? Hadde et googlesøk som sendte meg til norcan, men siden var vist sperret pga sikkerhetsgrunner av nettleseren min isåfall.
Vis hele sitatet...
Velkommen til Norsk Cannabisforum!

Vi bruker påskedagene på å sette seil og få NorCan-skuta sjøsatt igjen etter en utfordrende migrering til ny server.

Fordi vi har flyttet til ny server, har vi investert i et nytt sikkerhetssertifikat for vårt nettsted. Dette er på vei, og forventes på plass kort tid etter påske. For din sikkerhet velger vi å holde stengt inntil trafikken fra deg til oss igjen er kryptert.

VI ønsker alle våre besøkende hjertelig velkommen tilbake kort tid etter påske ^_^

Sist oppdatert 06/04/15 kl 01:30 av BK.
Vis hele sitatet...
titegnogsånn
Kort lite spørsmål om røyking av brunt, dvs indica-brunt *flere* dager på rad; er det flere her som har opplevd en slags bakfjernhet, sløvhet,.. i godt over en dag etter at siste joint er røyket opp?? Denne bakfjernheten kan for meg inntreffe først ca to dager etter at siste er fyrt.., og da varer det godt og vel ett døgn.

Slapphet, giddaløshet, likeglad, og relativt sløv i både hode og kropp er effektene.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Kort lite spørsmål om røyking av brunt, dvs indica-brunt *flere* dager på rad; er det flere her som har opplevd en slags bakfjernhet, sløvhet,.. i godt over en dag etter at siste joint er røyket opp?? Denne bakfjernheten kan for meg inntreffe først ca to dager etter at siste er fyrt.., og da varer det godt og vel ett døgn.

Slapphet, giddaløshet, likeglad, og relativt sløv i både hode og kropp er effektene.
Vis hele sitatet...
Kan se for meg det hvis du er "vant" til å gå uten. Følelsen forsvinner om ikke lenge tho Har røykt i 6 år i strekk, har nå vært edru i 2-3 uker og aldri følt meg mer nyktern. Føler meg ikke noe annerledes enn de få gangene jeg hadde en uke uten (juleferier osv) i (miss)bruket mitt Og jeg røykte gjerne 1.3-2 gram daglig Erowid.org er din venn!
Hei

Jeg har et par spørsmål om brun hasj. Hva slags tobakk er best å blande med? Jeg er ganske uerfaren og ikke spesielt glad i smaken av tobakk, er det noen typer som er "mildere" enn andre? Er det eventuelt bedre å bruke vanlige sigaretter?

Er det lettere for en nybegynner å blande det i kakao eller noe sånn?
Sist endret av ldeon; 12. april 2015 kl. 14:40.
Sitat av ldeon Vis innlegg
Hei

Jeg har et par spørsmål om brun hasj. Hva slags tobakk er best å blande med? Jeg er ganske uerfaren og ikke spesielt glad i smaken av tobakk, er det noen typer som er "mildere" enn andre? Er det eventuelt bedre å bruke vanlige sigaretter?

Er det lettere for en nybegynner å blande det i kakao eller noe sånn?
Vis hele sitatet...
''Hvit Kent'' er den mildeste røyken på markedet som jeg har funnet ihvertfall. Ellers kan nok kakao/youghurt e.l være ett bra utgangspunkt.
Men av personlige preferanser syntes jeg ikke det er noe som kan sammenliknes med en god joint. Du får også en litt annen virkning av å røyke det kontra oralt som du sikkert vet, og vil påstå at å røyke det vil være ett bedre alternativ til en debutant.

Snuser du til vanlig? Visst ikke må du være obs på nikotinen du får i deg. Den kan ofte fucke opp opplevelsen, og muligens gjøre deg kvalm osv.

Lykke til!
Sitat av random12345677 Vis innlegg
''Hvit Kent'' er den mildeste røyken på markedet som jeg har funnet ihvertfall. Ellers kan nok kakao/youghurt e.l være ett bra utgangspunkt.
Men av personlige preferanser syntes jeg ikke det er noe som kan sammenliknes med en god joint. Du får også en litt annen virkning av å røyke det kontra oralt som du sikkert vet, og vil påstå at å røyke det vil være ett bedre alternativ til en debutant.

Snuser du til vanlig? Visst ikke må du være obs på nikotinen du får i deg. Den kan ofte fucke opp opplevelsen, og muligens gjøre deg kvalm osv.

Lykke til!
Vis hele sitatet...

Takk for svar! Nei, jeg snuser ikke, men skal være obs på det.
^^ Regner med at hvit Kent er den som heter White Infina?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Amygdaloid Vis innlegg
Så hvorfor forteller jeg dette? Jeg ønsker å bevisstgjøre angående hvor lett det er å tillate seg selv å gjøre denne cannabishobbyen til en livsstil. Det er snakk om veldig subtile overganger i bruksmønstre over tid, og en merker som regel ikke at det har gått for langt før en sitter der med problemene i fanget. Avslutningsvis så vil jeg kommentere at jeg er fullstendig overbevist om at de relativt milde problemene jeg pådro meg av cannabisbruk hadde vært fullstendig unngått dersom stoffet ikke hadde vært ulovlig. I fravær av større samfunnsmessige bruksnormer blir en etterlatt til å regulere sin egen bruk, og dette er ikke bestandig så lett. Det at cannabisbruk er noe en må gjemme seg bak låste dører for å drive med er nok paradoksalt nok med på å gjøre det vanskeligere å begrense bruken for de som er predisponert for å utvikle uheldige bruksmønstre.
Vis hele sitatet...
Hele innlegget var flott! Jeg vil spesielt trekke frem dette siste avsnittet som rett på spiker'n. Et poeng jeg dessverre hører litt for lite i debatter om cannabis.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Kort lite spørsmål om røyking av brunt, dvs indica-brunt *flere* dager på rad; er det flere her som har opplevd en slags bakfjernhet, sløvhet,.. i godt over en dag etter at siste joint er røyket opp?? Denne bakfjernheten kan for meg inntreffe først ca to dager etter at siste er fyrt.., og da varer det godt og vel ett døgn.

Slapphet, giddaløshet, likeglad, og relativt sløv i både hode og kropp er effektene.
Vis hele sitatet...
Jeg får gjerne den effekten i et par dager etter jeg har røyket, dersom jeg røyket mye en dag. Røyker ikke så ofte though. Liker det absolutt ikke når jeg blir lat. Jeg vil være målbevisst, fokusert, våken - ikke sløv, lat, henge med skuldra. Det er grunnen til at jeg røyker så sjeldent - nemlig den negative effekten den har på meg.
NFFs husbedreviter
Sitat av ldeon Vis innlegg
Hei

Jeg har et par spørsmål om brun hasj. Hva slags tobakk er best å blande med? Jeg er ganske uerfaren og ikke spesielt glad i smaken av tobakk, er det noen typer som er "mildere" enn andre? Er det eventuelt bedre å bruke vanlige sigaretter?

Er det lettere for en nybegynner å blande det i kakao eller noe sånn?
Vis hele sitatet...
Personlig er jeg veldig fan av Lucky additive free, men, det viktigste er egentlig hva du gjør med sigaretten før du blander den ut.
En kunst jeg ser ganske få røykere benytter seg av er det jeg og mine alltid har kalt "roasting".

Dette foregår ved at man først væter hele sigaretten - spytt funker utmerket -, for så å forsøke og påføre en jevn lighterflamme frem og tilbake langs sigaretten.
Slik holder man på til sigaretten blir brun, for så at man blåser ut av sigaretten - det motsatte av å ta et trekk av den.
Man vil da se masse røyk som kommer ut av tuppen, og dette er da diverse parfymestoffer etc.

Denne prosessen med væting og "sviing" gjentar man typisk en gang eller to.
Det som gjør at jeg kaller dette for en kunst, er at det kan være ganske vanskelig å gjøre dette uten at sigaretten tar fyr.
Begynn gjerne med mye spytt, og forsøk å ha jevne, kjappe bevegelser.

Om man gjør dette, og kanskje brenner litt på tobakken etterpå, så vil det være mye mindre krevende for lungene å innta tobakken, samtidig som det nok går ann å argumentere for at det er mindre skadelig.
Om man behandler tobakken slik, så spiller det mindre rolle hvilket sigarettmerke man bruker. Jeg har jammen rullet velsmakende jointer vha blodprince.


Annet enn det, så vil jeg hylle postene til Dodecha og Amygdaloid.
De erfaringene som de så åpent deler har mye innsikt.

Problemet med Cannabis slik jeg se det - og som Dodecha peker på -, er at det er et rusmiddel som krever disiplin for å bruke fornuftig. Endel av årsaken ligger i planten selv, mens resten ligger i det faktum at vi - ihvertfall i Norge, mest sannsylig i de fleste land - mangler oppdragelse om rusbruk. Det er ikke akseptert hverken institusjonelt eller privat, å lære barn hvordan man håndterer å innta rusmidler..

Tenk bare på styring av godteri. Jeg fikk godteri på lørdager, og spiste de opp iløpet av kvelden. Hadde jeg godteri, spiste jeg godteri, og dette er noe jeg må jobbe med den dag idag når det kommer til konsum av Cannabis.
Har jeg, så røyker jeg.
Jeg har de siste årene blitt betraktelig flinkere, og et gram kan vare i ganske mange dager, men dette er det meg selv som har lært meg.

Det er en ganske kontroversiell ide sånn sett, å skulle institusjonalisere rusoppdragelse. Og mest sannsynlig vil en slik skolereform ikke skje før lenge etter legaliseringen kommer - noe jeg tror skjer i Norge innen 2025 -, men, jeg tror mye av de forskjellige rusrelaterte problemene vi sliter med har sin forklaring i manglende mestring av rusbruk, og at dette kan bøtes på vha kunnskap, prøv og feil i sikre rammer og åpenhet om rusbruk; til forskjell fra idag, hvor stigmatisering, hemmelighold og feilkunnskap er rådende.

Uansett, viktig å få frem utfordringene som finnes når det kommer til rusbruk også, og ikke bare de fine sidene, samtidig som man viser at de er utfordringer som vi kan løse. Det skal sies at det krever endel forandring før vi kan løse disse utfordringene, men, jeg velger å være optimistisk. Ting er i forandring for tiden, og jeg håper og tror at i dagens internettalder så kan ting kun gå fremover.
Dr Sanjay Gupta er ute med ny dokumentar.

Weed 3 - The Marijuana Revolution

Happy 420!
Tipper andre har spurt om dette, men...
Finnes det noen gode råd mot "cottonmouth" som fungerer?
Blir av og til ekstremt tørr i munn og det er veldig slitsomt og delta i samtaler.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Tipper andre har spurt om dette, men...
Finnes det noen gode råd mot "cottonmouth" som fungerer?
Blir av og til ekstremt tørr i munn og det er veldig slitsomt og delta i samtaler.
Vis hele sitatet...
Jeg drikker vann, når jeg har cottonmouth kan jeg ikke snakke engang, litt moro
Sitat av sneipen Vis innlegg
Tipper andre har spurt om dette, men...
Finnes det noen gode råd mot "cottonmouth" som fungerer?
Blir av og til ekstremt tørr i munn og det er veldig slitsomt og delta i samtaler.
Vis hele sitatet...
Appelsinbåter, spesielt til blunts
Tyggis eller en tykk juice? Saftig godteri
Sist endret av SoppVandreren; 23. april 2015 kl. 21:20.
Ikke så glad i tyggis elle snop, men skal teste ut appelsinbåter og tykk juice når jeg får anledning.
Lurer bare på noe, er det mulig å ta feil av syntetisk og ekte cannabis ? ser man tydelig forskjell? Lukter tydelig forskjell ? er det mulig å røyke syntetisk cannabis uten å merke forskjell engang da ?

Når man leser om folk som dør av syntetisk cannabis rundt omkring i nærområdet så begynner jeg å tenke at de kansje ikke viste at de røyka syntetisk.. det blir jo litt som metanol hysteriet jeg husker for en tid siden.
Sitat av psycurious Vis innlegg
Lurer bare på noe, er det mulig å ta feil av syntetisk og ekte cannabis ? ser man tydelig forskjell? Lukter tydelig forskjell ? er det mulig å røyke syntetisk cannabis uten å merke forskjell engang da ?

Når man leser om folk som dør av syntetisk cannabis rundt omkring i nærområdet så begynner jeg å tenke at de kansje ikke viste at de røyka syntetisk.. det blir jo litt som metanol hysteriet jeg husker for en tid siden.
Vis hele sitatet...
Det syntetiske(JWH) er kun et pulver, så kommer det i ren for ser du det veldig fort. Men. det har forekommet at det har blitt strødd over cannabis og blandet inn i hasj. Da blir det verre å se/lukte det. Det finnes heldigvis noen tester man kan bruke. Link til den. Den gir utslag på det så og si alt av syntetiske cannabinoider
Sist endret av oom; 25. april 2015 kl. 04:12.
Sitat av OoM Vis innlegg
Det syntetiske(JWH) er kun et pulver, så kommer det i ren for ser du det veldig fort. Men. det har forekommet at det har blitt strødd over cannabis og blandet inn i hasj. Da blir det verre å se/lukte det. Det finnes heldigvis noen tester man kan bruke. Link til den. Den gir utslag på det så og si alt av syntetiske cannabinoider
Vis hele sitatet...
Spice er jo ikke et pulver ? det ser jo ut som er laget for å ligne på marijuana..

men takk for den linken. må kansje bestille et sånnt test kit
Sist endret av psycurious; 25. april 2015 kl. 04:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det har du helt rett i psycurious. Spice ligner ferdiggrindet cannabis.
Spice sies å være helt organisk men, forskjellige organisasjoner har gjort underssøkelser av det og funnet spor av
JWH-018 og HU-210. Det vil si at Spice gjerne har iblandet syntetiske cannabinoider som JWH.
link til erowid
Kan man ta feil da? Sist jeg røkte syntetisk cannabis(Spice Gold) så var jeg aldri i tvil om at det va syntetisk. Det er jo så mye mer potent enn vanlig cannbis.
Sitat av OoM Vis innlegg
Det har du helt rett i psycurious. Spice ligner ferdiggrindet cannabis.
Spice sies å være helt organisk men, forskjellige organisasjoner har gjort underssøkelser av det og funnet spor av
JWH-018 og HU-210. Det vil si at Spice gjerne har iblandet syntetiske cannabinoider som JWH.
link til erowid
Vis hele sitatet...
hmm, På experiences så er det jo mange som sier at effekten nermest er identisk.

har lest at man må være forsiktig med å kjøpe ferdigkværnet pott, for at det lett kan være blanda med spice / syntetisk. en kompiss viste meg en pose han kjøpte ferdigkværna. så jævlig vanlig ut egentlig og merka ikke noe rart med det noen av oss. Leste det der om at man skal være forsiktig med ferdigkverna varer etterpå å ble litt skeptisk ..
Om man ikke kjenner til hvordan cannabis skal lukte og se ut, vil jeg anbefale å stole mest øynene og kun godta cannabis i buds som ser ut som det man får opp på et enkelt googlesøk etter cannabis. Er du i tvil, kast det eller alltid sjekk med en EZ-test (Norsk nettside)
Sist endret av oom; 25. april 2015 kl. 18:58.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Selv med kunstige stoffer som JWH blandet i plantemateriale så lukter cannabis noe helt spesiellt, om det ikke lukter pot av det så er det ikke ordentlig vare. Hvordan det i det hele tatt går an å ta feil er forbi meg, pot lukter så himla sterkt.
Hva om dem har noe svakt og dårlig weed og drysser det syntetiske over/med dette. Får og da lage en sterkere weed som dem selger. Ville det blitt merket?