Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2673
Hei!

Jeg snakket med en jeg kjenner som har mac. Han har laget noen bilder og dokumenter på mac-maskinen sin, men skal nå ha de over til windows-pc'en. Det var hvis ikke mulig å åpne de filene i windows.
Han snakket om at det finnes et program som konverterer mac-filer over til windows-filer.

Noen som har dette programmet?

Upload her:
zerbox.no-ip.com
Upload/Upload
Hvilket format er bildene/filene da?
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
heh, det er det jeg også lurer på:P Han ringte å sa hva han trengte, men nå når jeg tenkte over at jeg trenger å vite hvilket filformat, så tar han ikke telefonen..

Kommer tilbake med filformatene senere!
hm, ville da tro at adobe photoshop har muligheten til å lagre i *.jpg? Nå er jeg ingen ekspert da...
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Ja, photoshop har muligheten til å lagre i jpg. Synes selv det er litt rart at han trenger converter, for photoshop kan lagre som jpg som kan åpnes i windows. Og skriveprogrammet i mac har mulighet til å lagre som .doc-filer etter hva jeg vet, og kan dermed åpnes i word.
Da er det jo ikke noe å mase over da, hvis han ikke har photoshop er det jo bare å skaffe seg det. er jo et must...
Live Picture, Stone Design, C4D, Maya, FireWorks, Amapi, VectorWorks, ArchiCAD, og en del andre... vet ikke helt hvorfor Photoshop skulle være et must.
spellingnazi
canonix's Avatar
Sikker på at han ikke har alle bildene sine i .sit-pakker ?
Isåfall kan han bare bruke StuffIt Expander for Windows.
(Jeg gidder ikke lete opp link.)
Jeg har overført filer mellom mac og pc 100 ganger.. Det som er problemet er at Mac kjører et filsystem som ikke pc liker. Derfor må du bruke Mac Opener 2000 det funker som ei klokke til å få åpna mac systemet
Det lureste er å kopiere filer over nettverket, da slipper man slike removable media issues...

netatalk og samba f. eks.
Har aldri hatt problemer med å flytte bilder og tekst mellom pc og mac...

bortsett fra en gang... jeg hadde lagret noe greier, på skolen jeg gikk på, inn på en zip-diskett (som var mac-formatert) og de kan ikke åpnes på pc... Det var ikke noe slikt da?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Mac bruker ikke filendinger som f.eks. .jpg .mpg osv. på filene sine, så det jeg pleier å gjøre når jeg skal åpne filer fra mac er å legge til det korrekte filetternavnet på filene i ettetid.
Du må bare passe på at du har valgt å vise filetternavn i Windows! (For win2k: Min datamaskin > Verktøy > Mappealternativer > Vis > Så fjerner du markeringen som heter "Sjul filetternavn for kjente filtyper")