Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1999
Hei, har en 2 dager gammel Macbook Pro 13,3 med 128gb SSD, 8 gb minne, 2,2ghz i5. Har Google Chrome med 4 faner og Skype oppe, merket den ble ekstremt varm så sjekket iStats og da viste den at CPU var på over 80 grader?!

Skjønner ikke dette, hva skal det ha seg at den ligger på så høy temp. når jeg omtrent kjører uten noe load?

http://prntscr.com/5oh1vp

EDIT: roet seg litt nå men synes fremdeles det er merkelig, vet ikke hvor lenge den var på 80+ grader men tror det var en stund. Nå ligger den på ca. 50 grader som liksom skal være det vanlige. http://prntscr.com/5oh5a5
Sist endret av Exonize; 4. januar 2015 kl. 20:09.
Det interessante er om det er noe som legger stor last på maskinen. Noe som bruker mer CPU eller GPU enn det burde?
Fordi apple er dårlig på å legge på kjølepasta.

Har en macbook pro selv, måtte sette på kobber-plater og ny kjølepasta for at den ikke skulle smelte.

Eksempel på kjølepasta i nyere retina macbook: http://imgur.com/a/Dm9BU
Det må være snakk om enkelttilfeller Turbolego. Jobber sammen med rundt 15-20 personer som sitter på Macbook Pro Retina 13" og 15", og ingen har sånne problemer.

På min jeg ha ganske mye load før jeg ser temperaturer over 80 grader.
Sist endret av danielsk; 4. januar 2015 kl. 21:37.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Det må være snakk om enkelttilfeller Turbolego. Jobber sammen med rundt 15-20 personer som sitter på Macbook Pro Retina 13" og 15", og ingen har sånne problemer.

På min jeg ha ganske mye load før jeg ser temperaturer over 80 grader.
Vis hele sitatet...
I så fall ville jeg stikket innom en apple-butikk om jeg var trådstarter og bedt om at de fikset det på garantien. 80 grader og bare et par dager gammel? Denne maskinen kommer til å trenge en reflow om ikke varmeproblemet blir fiksa.
Sitat av etse Vis innlegg
Det interessante er om det er noe som legger stor last på maskinen. Noe som bruker mer CPU eller GPU enn det burde?
Vis hele sitatet...
Det som trolig er problemet er at jeg har et flash spill oppe som er ganske krevende av seg, veldig mye chat og "bevegelser" i spillet. Dette bør jo egentlig ikke være noe problem ettersom jeg kan spille det på iPad og en rekke dårlige Windows-pc'er uten noen form for problem.

Noen som har tips? har kjøpt denne hos Elkjøp så har 30 dager på meg, får en 15,4" Macbook Pro med i7, 16 gb ram, 256gb ssd men planen var å sende den tilbake for å beholde den jeg bruker nå.

Det jeg har prøvd nå er å bare la den kjøle seg ned i 1 time, så installerte jeg SMC Fan control og endret litt på innstillinger - nå ligger den på 33° med kun Chrome oppe, noe som er perfekt.
Sist endret av Exonize; 4. januar 2015 kl. 22:06.
iPad har ikke støtte for flash, så selv om det er samme spillet er det ikke samme kode. Flash kan være ganske krevende og bruke mye ressurser. Får du løst problemet med å justere opp viftene, så er det flott. Eventuelt så kan du prøve samme flash spill i andre nettlesere, har selv hatt problemer med flash i Chrome, som ikke har vært tilstede i Firefox. Så vidt jeg har skjønt kommer Chrome bundlet med egen installasjon av flash, mens andre nettlesere bruker det du har installert på maskinen.
Sitat av danielsk Vis innlegg
iPad har ikke støtte for flash, så selv om det er samme spillet er det ikke samme kode. Flash kan være ganske krevende og bruke mye ressurser. Får du løst problemet med å justere opp viftene, så er det flott. Eventuelt så kan du prøve samme flash spill i andre nettlesere, har selv hatt problemer med flash i Chrome, som ikke har vært tilstede i Firefox. Så vidt jeg har skjønt kommer Chrome bundlet med egen installasjon av flash, mens andre nettlesere bruker det du har installert på maskinen.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, brukte Puffin som har flash-støtte men blir noe annet det, ja.

Nå tok det ikke lang tid før det ble varmt igjen.

http://prntscr.com/5oj6l5
Noe jeg har merket, er at alt i Chrome kjører ekstremt dårlig, og det blir fort varmt. I Safari har jeg aldri hatt problemer, og vifta startes aldri når jeg bruker kun nettleser.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Noe jeg har merket, er at alt i Chrome kjører ekstremt dårlig, og det blir fort varmt. I Safari har jeg aldri hatt problemer, og vifta startes aldri når jeg bruker kun nettleser.
Vis hele sitatet...
Har stasjonær iMac på skolen, og der funker Chrome bra, men det kan jo være forskjellig fra bærbar til stasjonær.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Har stasjonær iMac på skolen, og der funker Chrome bra, men det kan jo være forskjellig fra bærbar til stasjonær.
Vis hele sitatet...
Altså, det kjørte bra, men det ble varmt
Har du den mye på fanget eller i senga?