Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 13842
Hallo freaks!

Etter å ha sett JVMyhre sitt forsøk på å lage ett gaming-forum
(fpsnorge.no) fikk jeg veldig lyst til å prøve selv.
Jeg har alltid likt å drifte noe på nettet så følte dette er perfekt for meg!

Men, da har jeg noen få spørsmål til folket her:
Hva er det beste forum-software? Helst ikke de dyreste
da jeg ikke har så alt for mye penger til dette.
Kom gjerne med inspill hva dere vil ha på et gaming-forum,
og om noen vil hjelpe meg kan dere enten sende meg en PM
eller poste her i tråden!

Jeg er alt i gang med logo, webhost og domene!
Sist endret av Erlendman; 3. oktober 2013 kl. 21:24.
For å være realistisk i 2 sekunder, hvorfor skal jeg bruke ditt forum?
Det finnes allerede mange gaming forum, i flere forskjellige kategorier, og jeg anser meg selv som en over gjennomsnittet interessert gamer. Uansett, så har jeg aldri lagd bruker på noen av de, freak har alltid vært tilstrekkelig.
Jeg ønsker deg absolutt lykke til, det er spennende å se hva folk får til med sin kreativitet, men hva er din idè? Og hvorfor skal jeg som over gjennomsnittet interessert gamer ha lyst til å ta del i ditt forum?
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
For å være realistisk i 2 sekunder, hvorfor skal jeg bruke ditt forum?
Det finnes allerede mange gaming forum, i flere forskjellige kategorier, og jeg anser meg selv som en over gjennomsnittet interessert gamer. Uansett, så har jeg aldri lagd bruker på noen av de, freak har alltid vært tilstrekkelig.
Jeg ønsker deg absolutt lykke til, det er spennende å se hva folk får til med sin kreativitet, men hva er din idè? Og hvorfor skal jeg som over gjennomsnittet interessert gamer ha lyst til å ta del i ditt forum?
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Hvorfor du skal bruke akkurat mitt forum vet ikke jeg, men det jeg ønsker er å ha et forum som er dedikert til spilling - på norsk. Jeg ønsker også å ha et så enkelt - men nyttig forum som mulig. Måten jeg har tenkt til å få brukere på er ved å ha et så enkelt system som mulig, ha et stilrent design og tilby konkurranser her og der.



edit: Tror jeg gjentok meg selv, men du skjønner!
Sist endret av Erlendman; 3. oktober 2013 kl. 21:42.
JVMyhre hadde alt dette. Allikevel var vi rundt 6 stk. der.

Det er ingen vits.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
JVMyhre hadde alt dette. Allikevel var vi rundt 6 stk. der.

Det er ingen vits.
Vis hele sitatet...
Det er din mening, jeg har allikevel lyst til å prøve!
Uansett om du får det til eller ikke, vil jeg absolutt anbefale deg å prøve, da du lærer mye av sånt. Siden jeg lagde var min aller første, og det var kanskje lett og se også

Problemet her er som andre skriver - hvorfor skal folk bruke din nettside? Jeg ga selv blanke i dette problemet, og gjorde det mest for min egen skyld, og da med små håp om at den kunne bli stor. Selvfølgelig fikk jeg store problemer, som gjorde at jeg bare ga opp alt sammen. (Jeg er kanskje kjent for å gi opp ting litt fort, men men )

Når det kommer til ditt spørsmål, så startet jeg med MyBB (installerte fra Fantastico via cPanel), etter det prøvde jeg Wordpress, men da fant jeg ikke så gode muligheter for forum. Endte til slutt opp med IPB. Dette er samme forum som hw.no, battlefield.no og flere større nettsider bruker, men det koster en del om du får mye trafikk på siden. Men jeg vil absolutt anbefale å leie den billigste, bare for å prøve ^^
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Uansett om du får det til eller ikke, vil jeg absolutt anbefale deg å prøve, da du lærer mye av sånt. Siden jeg lagde var min aller første, og det var kanskje lett og se også

Problemet her er som andre skriver - hvorfor skal folk bruke din nettside? Jeg ga selv blanke i dette problemet, og gjorde det mest for min egen skyld, og da med små håp om at den kunne bli stor. Selvfølgelig fikk jeg store problemer, som gjorde at jeg bare ga opp alt sammen. (Jeg er kanskje kjent for å gi opp ting litt fort, men men )

Når det kommer til ditt spørsmål, så startet jeg med MyBB (installerte fra Fantastico via cPanel), etter det prøvde jeg Wordpress, men da fant jeg ikke så gode muligheter for forum. Endte til slutt opp med IPB. Dette er samme forum som hw.no, battlefield.no og flere større nettsider bruker, men det koster en del om du får mye trafikk på siden. Men jeg vil absolutt anbefale å leie den billigste, bare for å prøve ^^
Vis hele sitatet...
Hei! Takk for godt svar.

Som jeg skrev i posten over deg så vil jeg bare prøve, ja!
Tror jeg tester ut myBB eller phpBB i starten, evt. kjøpe ipb eller vBulletin!

Hvordan ville dere hatt forumene?
Sortere i Konsoll eller sjanger?
Har brukt vBulletin en del til forum og har vært fornøyd med det, selv om jeg ikke synes den siste tidens vridning mot blogg og FB har vært noe stas.

vB koster noen kroner, men har et veldig godt "community" bak seg.

Er lett og sette opp og greie menyer og jobbe seg igjennom.
Ikke kast bort penger på å kjøpe software. Et nytt spillforum kommer aldri i verden til å lykkes, og selv store aktører sliter med å få aktivitet på forumene (f.eks er det vel rundt 10 nye innlegg på spill.no sine forum hver dag, altså ikke det helt store for en side med mangfoldig tusen brukere).

Ellers er phpBB et helt greit førstegangsforumsoftware. Det er litt krunglete å sette seg inn i, men har en del gratis mods og sånt som er artig å fikle med.
Jeg har lenge sittet på en idé til forum.

Det jeg blir drittlei av forum, er alle kategoriene som trådene havner i.

Lag EN side, hvor du har kun funksjonen "oppdater". Så kommer alle trådenes overskrift opp der. Deretter skal man kun ha en søkefunksjon. Jeg tror mye av problemene i nettforum i dag er at det er for mye kategorisering og tull, folk ender opp med å klikke og leite og bli helt forvirra.

Gjør det så enkelt som overhodet mulig, ikke noe dilldall og tull. Folk kan spørre om alt innen gaming. Da blir det spennende hver gang man oppdaterer og det vil trekke folk.

Så kan alle svare på trådene som dukker opp etter ønske.
Sist endret av Taurean; 4. oktober 2013 kl. 12:10.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg har lenge sittet på en idé til forum.

Det jeg blir drittlei av forum, er alle kategoriene som trådene havner i.

Lag EN side, hvor du har kun funksjonen "oppdater". Så kommer alle trådenes overskrift opp der. Deretter skal man kun ha en søkefunksjon. Jeg tror mye av problemene i nettforum i dag er at det er for mye kategorisering og tull, folk ender opp med å klikke og leite og bli helt forvirra.

Gjør det så enkelt som overhodet mulig, ikke noe dilldall og tull. Folk kan spørre om alt innen gaming. Da blir det spennende hver gang man oppdaterer og det vil trekke folk.

Så kan alle svare på trådene som dukker opp etter ønske.
Vis hele sitatet...
Jeg vil se for meg at med en side med noen hundre aktive brukere hver dag, så vil dette blir veldig rotete. Det blir umulig å få meg seg alle trådene, og når det kommer et vanskelig spørsmål som ingen svarer på med en gang, så vil tråden havne langt ned på listen, og aldri bli funnet igjen. Da kan du selfølgelig bumpe en tråd, men det ser ikke noe bra ut med 20 poster der dem 7 første svarene er "BUMP!"
Fordelene med å bruke kategorier er at det blir ryddigere, og det blir lettere å få svar innenfor den kategorien det gjelder.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det jeg blir drittlei av forum, er alle kategoriene som trådene havner i.
Vis hele sitatet...
De sjeldne gangene jeg ser på kategorier, så er det for å finne en spesifikk post eller tråd. Jeg holder meg oppdatert på forumet(og alle andre forum jeg bruker) ved hjelp av lenken "Nye innlegg" eller tilsvarende.

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Fordelene med å bruke kategorier er at det blir ryddigere, og det blir lettere å få svar innenfor den kategorien det gjelder.
Vis hele sitatet...
Største problemet med kategorier er at enten får du for brede, eller for smale kategorier. Hashtags hadde nok vært en bedre løsning. La oss si at det er en post med internettproblemer.

Hvis man da hadde feks muligheten til å definere tags (#internett, #windows, #chrome, #problem og annet som passer), så kunne systemet valgt hvilken kategori den skulle inn under, istedenfor at brukeren skal gjette seg frem til hva som passer best. Hvis den da feks passer veldig bra både under internett og windows, så havner den på begge steder (fysisk sett en lokasjon, men synlig fra begge).
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
De sjeldne gangene jeg ser på kategorier, så er det for å finne en spesifikk post eller tråd. Jeg holder meg oppdatert på forumet(og alle andre forum jeg bruker) ved hjelp av lenken "Nye innlegg" eller tilsvarende.
Vis hele sitatet...
"Nye innlegg" er noe jeg ELSKER her på freakforum, så det er garantert noe jeg kommer til å ta med.

Takk for svar, folkens!
Hei,
å lykkes med å starte opp et nytt forum fra scratch er ikke bare og bare, så her vil jeg ønske deg lykke til!
Selv om det er vanskelig, så er det værtfall umulig uten å prøve

Hadde vært flott om du hadde en kategori eller lignende for iOS/Android spill, gjerne kanskje med muligheter for å poste sine egne spill
Jeg vil anbefale phBB da det er enkelt, stilrent og ok for nybegynnere.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av fr1lanser1 Vis innlegg
Hei,
å lykkes med å starte opp et nytt forum fra scratch er ikke bare og bare, så her vil jeg ønske deg lykke til!
Selv om det er vanskelig, så er det værtfall umulig uten å prøve

Hadde vært flott om du hadde en kategori eller lignende for iOS/Android spill, gjerne kanskje med muligheter for å poste sine egne spill
Vis hele sitatet...
Takk!

Legger til en kategori kalt iOs/Android nå!

Sitat av Hutch Vis innlegg
Jeg vil anbefale phBB da det er enkelt, stilrent og ok for nybegynnere.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk for MyBB for di det er så lett å custimize det! !

Hvis noen har lyst til å delta i Staben på forumet så send meg en kort PM om hva du er god på og hva du har lyst til å dele med forumet.


Har satt opp forsåvidt alt nå, mangler et par kategorier men går fremover!
Bra at du står på. Jeg liker entusiasmen din.
Det er ingenting som sier at ditt forum ikke kan bli norges neste kuleste gamingforum.

Trenger flere som tørr å satse.
Ha tålmodighet og ikke 'prøv' for mye, gi forumet den tiden den trenger, slik at du kan bygge opp et godt og friskt miljø.
Du kan få det til hvis du vil, spill korta riktig. Lykke til!
Det var "nye innlegg"-funksjonen jeg siktet til i posten min. Et forum med kun den funksjonen, og kanskje en funksjon hvor hver enkelt bruker kunne følge utvalgte tråder, er alt man trenger. Man trenger ikke all den kategoriseringen.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det var "nye innlegg"-funksjonen jeg siktet til i posten min. Et forum med kun den funksjonen, og kanskje en funksjon hvor hver enkelt bruker kunne følge utvalgte tråder, er alt man trenger. Man trenger ikke all den kategoriseringen.
Vis hele sitatet...
Jeg har både "Nye innlegg" OG kategorisert for de som liker det!: )
Tøft. Gleder meg til å se resultttet, lyk til!
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Takk!

Jeg releaser forumet nå for å få igang! Men dere må huske at det fortsatt er i produksjon, så det kan fort bli endringer!
Håper noen kan ta i bruk forumet og komme med forslag!
http://SpillNorge.com/
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Takk!

Jeg releaser forumet nå for å få igang! Men dere må huske at det fortsatt er i produksjon, så det kan fort bli endringer!
Håper noen kan ta i bruk forumet og komme med forslag!
http://SpillNorge.com/
Vis hele sitatet...
Konstruktiv kritikk:

-Litt for standard design, det ser ut som et ferdig produkt rett og slett.
-Dette er SpillNorge.com, så ''Today 04:57 AM'' føler jeg skulle vært '' i dag 04:57''
-Det er ikke noe underforum om pc, kun spillsjangere.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Konstruktiv kritikk:

-Litt for standard design, det ser ut som et ferdig produkt rett og slett.
-Dette er SpillNorge.com, så ''Today 04:57 AM'' føler jeg skulle vært '' i dag 04:57''
-Det er ikke noe underforum om pc, kun spillsjangere.
Vis hele sitatet...
Skal fikse dette nå! Takk.
Jeg får ikke noe e-post når jeg har registrert meg(for å aktivere kontoen).

EDIT: Det går heller ikke an å redigere profilen din (Så vidt jeg vet )
Sist endret av Likyhane; 5. oktober 2013 kl. 23:25.
Generelt sett så synes jeg alltid det er en uting med kombi av engelsk og norsk, men innser at det kan være et problem når man bruker ferdigvare (og opplever det selv på egne websider), så i den grad det er mulig ville jeg brukt tid på å oversette mest mulig (linker, menyer etc).

Du burde kanskje definere mer hvem du mener "brukeren" er og la kategoriene reflektere det. Underforum for paintball, men ikke for PC på et spillforum?

Men det viktigste, ja, kanskje det eneste som er viktig er å skape aktivitet. Rekruter aktive brukere som kan være med å dra i gang nye diskusjoner for spesielt i begynnelsen er det veldig lite interessant å finne på sidene.

Kommer du godt i gang og får mange bruker vil jeg anbefale at du ganske tidlig tar tak i reglene dine, det er en grunn til at store og vellykkede fora har mer enn tre regler.

og helt til slutt vil jeg anbefale at du umiddelbart stryker regelen "ikke lag nye poster bare for å skryte av deg selv" eller eventuelt setter opp en "skrytevideo" tråd i alle relevante underkategorier ettersom det aller viktigste for deg nå er å generere innhold, og at brukerne kommer i gang med å generere innhold for deg.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Generelt sett så synes jeg alltid det er en uting med kombi av engelsk og norsk, men innser at det kan være et problem når man bruker ferdigvare (og opplever det selv på egne websider), så i den grad det er mulig ville jeg brukt tid på å oversette mest mulig (linker, menyer etc).

Du burde kanskje definere mer hvem du mener "brukeren" er og la kategoriene reflektere det. Underforum for paintball, men ikke for PC på et spillforum?

Men det viktigste, ja, kanskje det eneste som er viktig er å skape aktivitet. Rekruter aktive brukere som kan være med å dra i gang nye diskusjoner for spesielt i begynnelsen er det veldig lite interessant å finne på sidene.

Kommer du godt i gang og får mange bruker vil jeg anbefale at du ganske tidlig tar tak i reglene dine, det er en grunn til at store og vellykkede fora har mer enn tre regler.


og helt til slutt vil jeg anbefale at du umiddelbart stryker regelen "ikke lag nye poster bare for å skryte av deg selv" eller eventuelt setter opp en "skrytevideo" tråd i alle relevante underkategorier ettersom det aller viktigste for deg nå er å generere innhold, og at brukerne kommer i gang med å generere innhold for deg.
Vis hele sitatet...

Takk for svar.

Jeg la til PC-forum litt før du postet dette, men kan hende du drev å skrev posten da! og Paintball er jo et spill!

Når du setter det opp sånn så skjønner jeg at den regelen er litt dum ja, skal gjøre den om litt, for det jeg mente er at du ikke skal liksom reklamere til nettsiden din bare for å reklamere den. Du kan selvfølgelig poste videoer og bilder etc. for å få tilbakemeldinger og sånn.

Og det med norsk/engelsk greiene er bare at jeg er midt i prosessen av å oversette hele driten, men det tar litt tid!

Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg får ikke noe e-post når jeg har registrert meg(for å aktivere kontoen).

EDIT: Det går heller ikke an å redigere profilen din (Så vidt jeg vet )
Vis hele sitatet...
Takk for at du sa det!

Har aktivert brukeren din og satt på Instant aktivering!
Får du redigert profilen din nå?

__

Kom gjerne med tips på noe jeg burde endre/legge til.
Sist endret av Erlendman; 5. oktober 2013 kl. 23:32.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg bør vel gjøre min plikt og prøve å fremme den kompetetive delen av spillverden, så jeg ville veldig gjerne sett et "e-sport"-underforum. For diskusjoner om gaming i litt høyere nivåer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det mangler jo ikkje på spillforum andre plasser på nettet akkurat, og til skilnad frå deg så har dei litt aktivitet, og vil altså få inn litt trafikk fra google o.l.

Kvifor skal folk velje deg? Folk bytter ikkje spontant forum om dei har eit dei er nøgde med, og dei som ikkje bruker diskusjonsfora er verre å rekrutere. Kva er det som gjer at folk bør bruke di nettside? Standard template med middelmådig forumsoftware, null aktivitet?

Før du starter eit forum bør du ha ei litt dedikert gruppe på 5-10 personer, som savner en plass å diskutere. Det vil skape innhald og litt entusiasme. Du har ikkje det, og all verdens fancy design vil ikkje gi deg besøkande.

Skaff deg dei dedikerte personane som vil bruke nettsida di, før du bruker meir tid på å gjere andre ting. Og nei, reklame funker relativt dårleg for å skaffe seg dei personane.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Du har noen merkelige valg av kategorier:

- Å definere strategispill som kun MOBA kan jeg ikke skjønne hvordan du har kommet fram til. Har du glemt RTS, TBS og krigsspill fullstendig?

- Samme med rollespill, det finnes da rollespill som ikke nødvendigvis er MMO. Som f.eks. Baldur's Gate og Elder Scrolls-serien og alt mulig i mellom...

- Flashspill... seriøst?

- Å plassere kategorien for FIFA og annet tøv øverst er kanskje ikke så lurt...

- Sport/leker kommer du aldri i helvete å få noen poster i

- Sega-kategorien kommer nok også til å forbli død


Og: hva skal hvor? For eksempel, hvis jeg skal poste noe om Black Ops 2 (), skal det i FPS-kategorien eller Playstation-kategorien? Og hvorfor skal det postes der det skal? Hvorfor har du en egen kategori for streaming? Skal en LoL-stream plasseres i streaming-kategorien eller i Strategispill-kategorien? Samme med Youtube-kategorien. Og bilder...

Hvor skal man diskutere spill som ikke passer inn under Spill-kategoriene? Skal de i Konsoll-kategoriene? Enn hvis spillet finnes til både PC, Playstation og Xbox 360? Du ser ikke ut til å ha tenkt gjennom dette veldig nøye. Bygg opp kategoriene slik at det ikke er mulighet for forvirring, og gi de mest populære sjangrene/seriene sine egne kategorier uten at du åpner opp for at tråder kan postes to (eller fem) steder.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du har noen merkelige valg av kategorier:

- Å definere strategispill som kun MOBA kan jeg ikke skjønne hvordan du har kommet fram til. Har du glemt RTS, TBS og krigsspill fullstendig?

- Samme med rollespill, det finnes da rollespill som ikke nødvendigvis er MMO. Som f.eks. Baldur's Gate og Elder Scrolls-serien og alt mulig i mellom...

- Flashspill... seriøst?

- Å plassere kategorien for FIFA og annet tøv øverst er kanskje ikke så lurt...

- Sport/leker kommer du aldri i helvete å få noen poster i

- Sega-kategorien kommer nok også til å forbli død

Vis hele sitatet...

Hva er gærent med Flash-spill?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Sterain Vis innlegg
Hva er gærent med Flash-spill?
Vis hele sitatet...
Det finnes ca. 4 gode flash-spill basert på internett og er dermed rimelig langt unna å gjøre seg fortjent til et dedikert subforum på et gamingforum.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvor skal man diskutere spill som ikke passer inn under Spill-kategoriene?
Vis hele sitatet...
Evt begynn med få kategorier, og utvid etter kvart som du ser trenden. Har du ti tråder er det ikkje eit problem at to av dei er offtopic. Ingen ting ser verre ut enn tredve kategorier med null innlegg.

Men igjen; OP mangler totalt plan for korleis han skal få brukarar, og det er det som forundrer meg at ingen nevner. Å tenke på forumsoftware er fåfengt.
jeg syntes hele forumet ser rett og slett ut som en barnehage.

Det er bare noe med fonten, fargene og bildene

http://puu.sh/4Jx4d/146a1f9194.png

Liker forums som er cleant.

legg også merke til at signaturen tar mer oppmerksomhet enn selve innlegget IKKE BRA...
http://puu.sh/4Jx8W/868216c0ce.png

Syntes freak har et veldig bra signatur system.

MEN veldig bra domene navn!!
Sist endret av freakimsdal; 7. oktober 2013 kl. 01:45.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Det finnes ca. 4 gode flash-spill basert på internett og er dermed rimelig langt unna å gjøre seg fortjent til et dedikert subforum på et gamingforum.
Vis hele sitatet...
Det finnes da flere gode flash spill på internett. Newgrounds har jo ganske stort utvalg med relativt gode flash spill, så har du jo sider som Kongregate osv.
Flash spill burde iallefall få litt spillerom for diskusjon, siden alle kan lage dem.
Interessant prosjekt, men hva er din idé? Hva gjør siden din interessant? Om ikke du kan svare så burde du finne ut av det. For å lykkes med et forum burde hele opplegget starte med en genial og artig idé eller tanke, noe som folk kommer til å sette stor pris på. Finn på noe gøy!

Skaff litt penger/sponsor-saker å gi bort som premier for å skaffe brukere.

Sett deg et mål om å svare på spørsmålet; Hva gjør forumet ditt genialt?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg hadde startet med en gruppe folk som du spiller med. Ha ihvertfall en fast base med venner som du vet hvem er og i tillegg spiller mye med. Deretter arrangerer du spill-events og publiserer innleggene på forumet. Folk kan derifra være med og du får laget et community ettersom tiden går og flere og fler blir med.

Viktig at man deler informasjon om websiden, eller så har man jo aldri sjanse til at den blir funnet.

PS: sjekka siden nå men står account suspended? Er idéen skrinlagt eller hva?
Sist endret av Andreasoh; 15. november 2013 kl. 00:09.
Hadde hvert fett med et norsk gaming-forum som også hadde hostet små/store turneringer i div. spill som egner seg godt for det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Andreasoh Vis innlegg
Jeg hadde startet med en gruppe folk som du spiller med. Ha ihvertfall en fast base med venner som du vet hvem er og i tillegg spiller mye med. Deretter arrangerer du spill-events og publiserer innleggene på forumet. Folk kan derifra være med og du får laget et community ettersom tiden går og flere og fler blir med.

Viktig at man deler informasjon om websiden, eller så har man jo aldri sjanse til at den blir funnet.

PS: sjekka siden nå men står account suspended? Er idéen skrinlagt eller hva?
Vis hele sitatet...

Var 5-6 aktive brukere i en ukes tid, så ble det helt dødt. Gadd rett og slett ikke å betale en mnd til da
Hvis noen har lyst på domenet kan du gjerne få det for ca. samme pris om nytt domene koster.