Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1113
Hei

Musa fungerer utmerket godt ved alle spill utenom Cs.

Jeg kan bevege musa uten at den henger seg, men når jeg holder inne knappene "wasd" så henger den, eller lagger.

Det er snakk om et halvt sekund der jeg har disse knappene inne samtidig, men det er nok.

Noen som har en idè om hva årsaken er?

Driver? Dårlig tastatur?

Har et Acer tastatur som fulgte med pc'en jeg kjøpte. Pretty random! Musa er logitech, som er ganske ny.

Setter pris på all den hjelp jeg kan få
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Forklar gjerne Pc-modell, Windows versjon, og mus.
Hjelper å feilsøke når vi ikke vet hva vi skal se etter...
Trådstarter
58 7
Predator Acer g3610 W7 64-bit.

Musa er logitech. Husker ikke helt type, men kan jo alltids finne det ut om det skulle være super-relevant!
Ikke Værst På PC
kan være fint å vite musetype, i tilfelle det er et kjent problem f. eks.
Trådstarter
58 7
Ja, riktig..

Dette er da typen mus jeg har : Logitech G400 Gaming Mouse (MX518)

Merk dere det at problemet oppstår BARE når jeg holder inne "wasd" tastene samtidig som jeg beveger på musa.
Ikke Værst På PC
hmmm... enten er det e defekt mus, eller noe gærnt med pc'n/tatsatur. Jeg har akkurat samme mus, men uten problemer. kan du nevne hva slags PC du har også?
Trådstarter
58 7
Acer Predator G3610

Intel(R) Core(TM) i7 - 3770 CPU @ 3.40GHz

16GB RAM

64-bit OP W7

Kan være jeg skulle hatt et nyere tastatur i merket logitech..

Det er da veldig rart at jeg ikke har hatt lignende problemer med andre spill: Age of conan, league of legends, Arma2 etc.
Ikke Værst På PC
Hmmm... kanskje prøve å reinstallere spillet?
Trådstarter
58 7
Restartet spillet, men til ingen nytte..

Skal prøve et annet tastetur senere, for å se om det hjelper.

For meg virker det som at tasteturet ikke klarer å samhandle med musa ved å trykke "wad" samt å holde inne capslock.(les: capslock er walk, mens w,a,d er fremmover og strafing.)

Det blir rett og slett "for mye" handlinger, slik at det oppstår lagging i musebevegelsen!

Andre som har opplevd dette, og vet en løsning? (Utenom å kjøpe nytt tastetur)
Ikke Værst På PC
det er forskjell på restarte og reinstallere.
Trådstarter
58 7
Hehe. Ja, no ordla jeg meg til feil her, men jeg mente reinstallert!
Kan hende at tastaturet ditt ikke takler flere enn noen få taster i gangen, slik at det begynner og ghoste, litt sært at det går ut over musa dog..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hmm. Dette var egentlig ett litt rart problem, har ikke hørt om noe lignende før.


Prøv:
å reinnstallere programvaren til mus/tastatur/hovedkort
Bruke en annen mus eller tastatur, for å se om problemet ligger i bare en av enhetene, eller kombinasjonen av de to.
Å koble tastatur/mus i en annen port.
Men hvorfor skulle du holdt w,a,s,d eller w,a,d inne samtidig uansett?
Det gir jo ikke mening. Kan jo bare holde opp å trykke de samtidig da
Trådstarter
58 7
Sitat av Bakelsjern Vis innlegg
Men hvorfor skulle du holdt w,a,s,d eller w,a,d inne samtidig uansett?
Det gir jo ikke mening. Kan jo bare holde opp å trykke de samtidig da
Vis hele sitatet...
Jo det kan du si.. har du spilt Cs? Jeg vet ikke om jeg orker å forklare det engang :P
Never fear i is here
madm1c's Avatar
51 4
prøv å slett mus driveren
installer markC mousefix
set m_rawinput 1 i cfg
put dette i launchoptions:
-noforcemspeed
-noforcemparms
-noforcemaccel
Jeg spiller masse cs og har selv et tastatur som takler bare to taster om gangen og jeg vinner som regel uansett uten lagg.
Har du musen koblet inn i en USB port på tastaturet? dette er den eneste måten jeg kan tenke meg at det er enten musen eller tastaturet sitt feil. Ellers vil jeg tro feilen ligger på pc'n(driver etc.)
Musen har jo lite å gjøre med tastaturet om den er koblet inn i pc'n.