Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1406 645107
Sitat av Snufsa Vis innlegg
Finnes en haug med arrangementer på facebook, både skogsfester og raves. Her kreves det dog invite eller at du kjenner noen personlig som skal på disse festene. Kjenner du absolutt ingen - send meg en PM.
Vanlige klubber i oslo som det er relativt greit å bruke mdma er: Jaeger, The villa, Gudruns, blå (sunkissed).

Spørs helt på hva du liker av musikk selvfølgelig, men house og techno + psytrance er vel det som funker best spør du meg.
Vis hele sitatet...
Kan ikke sende deg PM… hmmmmm
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Noen som har litt peil på dosering hvis man har lyst å prøve seg på en blanding av mdma og 2c-b? Har lest at man også bør ta 2c-b'en først for å så ta mdma rundt 4 timer etter 2c-b'en?! virker jo ganske logisk da disse stoffene har forskjellig virketid.

Hvis jeg er 55kg, hvor mye 2c-b og hvor mye emma? Når tar jeg hva? Og er det noe annet viktig man bør ta hensyn til eller vite om?

(:
Vis hele sitatet...
Vanlig å ta MDMA først, og ta 2cb når du er forbi peaken eller på vei ned. Ta det nasalt, da virker det nærmest umiddelbart. 2cb varer kort. Ville begynt med vanlig dose mdma, og så tatt 5-15 mg nasalt når du føler for det. Ta litt og litt av gangen til du er der du vil. Doseringen på 2cb er veldig individuell, så det er vanskelig å si hva som er rett for deg. Tar du litt og litt nasalt kan du veldig enkelt styre hvor turet du blir.
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Noen som har litt peil på dosering hvis man har lyst å prøve seg på en blanding av mdma og 2c-b? Har lest at man også bør ta 2c-b'en først for å så ta mdma rundt 4 timer etter 2c-b'en?! virker jo ganske logisk da disse stoffene har forskjellig virketid.

Hvis jeg er 55kg, hvor mye 2c-b og hvor mye emma? Når tar jeg hva? Og er det noe annet viktig man bør ta hensyn til eller vite om?

(:
Vis hele sitatet...
Har prøvd comboen en gang før, med stor suksess.
Tok 200mg MDMA (ja, det er stor dose, jeg kasta opp, mye bedre å ta 140mg), ca. 2 timer etter MDMA'en sparka inn, da peaken var over tok jeg 16mg 2C-B nasalt. Knallbra kombo, litt ubehagelig i begynnelsen som det alltid er med 2C-B, og den overkjører emmaen litt men uansett veldig bra. Musikk har aldri hørt så bra ut som da, hverken på emma eller 2C-B alene!

Anbefaler ikke nødvendigvis å ta 16mg 2C-B oppå emmaen, da selv 10mg 2C-B er nok for noen til å gå på fin tur. Jeg pleier å ta 20mg nasalt når jeg skal på tur (jeg turer dog veldig hardt på det). Enten var ikke den batchen jeg hadde like potent som andres, eller så trenger jeg rett og slett litt mer.

Ville kanskje prøvd vanlig dose MDMA for deg, også 10mg i nesa med 2C-B, så eventuellt uppe med 5mg av gangen etterpå til du er der du vil.

Er forøvrig stort sett anbefalt å ta MDMA'en først for og så ta 2C-B'n når du lander litt.
Sist endret av Lyra; 15. juni 2014 kl. 03:41.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenkte å ta en lsdtur i morgen, og en mdmatur på lørdag. Vil turen i morgen ha noe å si for turen på lørdag?
Noen som har fått speed(amf/metamf) i mdma før? Fikk noen fingertupper med noe som etter sigende skulle bære MDMA av en kompis i helga. Kan ikke ha vært mer enn 50-100mg totalt. Stakk hjem en time senere fordi jeg følte meg dårlig. Når jeg kommer hjem føler jeg meg borderline psykotisk. Har lyst til å rydde kåken, og setter hele tiden i gang nye ryddeprosjekter før jeg har blitt ferdig med ett. Bare går rundt og vimser, sovner heller ikke før 6 på natten. Røyker noe weed og får en fin euforisk rus og roet meg ned. MDMAen var hvitt pulver med noen små hvite krystaller her og der.
Revbatim: Tipper du har fått i deg Mephedrone eller mdpv (https://www.erowid.org/chemicals/mdp..._effects.shtml)
. Har aldri opplevd å få utblandet mdma før nei men beskrivelsen av dopet får meg til å tippe at det er mdpv ettersom jeg selv har prøvd det en gang
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Noen som har litt peil på dosering hvis man har lyst å prøve seg på en blanding av mdma og 2c-b? Har lest at man også bør ta 2c-b'en først for å så ta mdma rundt 4 timer etter 2c-b'en?! virker jo ganske logisk da disse stoffene har forskjellig virketid.

Hvis jeg er 55kg, hvor mye 2c-b og hvor mye emma? Når tar jeg hva? Og er det noe annet viktig man bør ta hensyn til eller vite om?

(:
Vis hele sitatet...
Jeg har også testet komboen og det var awesome! Jeg startet med MDMA og titrerte 2C-B etter peak, og synergien er fantastisk! Når det gjelder dosering er det vanskelig å si helt, da det er mye preferanse i bildet. Regner med du har erfaring med MDMA før, så der kan du gå for "normal" dose (som ikke burde være så mye om man veier 55 kg?). Jeg pleier også å dele det opp i 2/3 og 1/3 hvor jeg tar 1/3 på peak. Jeg tror jeg droppet 15 mg 2C-B og gikk videre nasalt, men det kan være greit å ikke starte FOR hardt

Kan også legge til at jeg ble veldig positivt overrasket over hvor dypt dette tilsynelatende "grunne" stoffet (2C-B) kan være, dersom forholdene ligger til rette for det...

Sitat av Molly90 Vis innlegg
Tenkte å ta en lsdtur i morgen, og en mdmatur på lørdag. Vil turen i morgen ha noe å si for turen på lørdag?
Vis hele sitatet...
Trolig, da det er en viss krysstoleranse. Virkemåten er dog forskjellig, så du bruker ikke opp serotoninet ditt, men reseptorene vil nok være litt slitne. Jeg tror ikke effekten vil være veldig stor, men definitivt til stede. Å kvantifisere den overlater jeg til noen som har gjort akkurat det du spør om
Sist endret av phish; 27. juni 2014 kl. 13:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Tenkte å ta en lsdtur i morgen, og en mdmatur på lørdag. Vil turen i morgen ha noe å si for turen på lørdag?
Vis hele sitatet...

Det vil ha fint lite å si. Gjort det noen ganger selv.
Ser det er litt snakk om skogsfester o.l lenger opp i tråden. Noen her som kan komme med noen tips til hvordan jeg kan få invites til noen fester på østlandet. Tenker psy!

Har ikke vært på party i Norge siden det var ville fester på Hausmania med flere kjente artister (2004-ish)
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ser det er litt snakk om skogsfester o.l lenger opp i tråden. Noen her som kan komme med noen tips til hvordan jeg kan få invites til noen fester på østlandet. Tenker psy!

Har ikke vært på party i Norge siden det var ville fester på Hausmania med flere kjente artister (2004-ish)
Vis hele sitatet...
Begynn her: https://www.goabase.net/
Fortsett med å tråle facebook etter events og grupper. Det tar deg et par timer så skal du være ganske greit oppdatert på hva som skjer.
Sist endret av Dodecha; 4. juli 2014 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ser det er litt snakk om skogsfester o.l lenger opp i tråden. Noen her som kan komme med noen tips til hvordan jeg kan få invites til noen fester på østlandet. Tenker psy!

Har ikke vært på party i Norge siden det var ville fester på Hausmania med flere kjente artister (2004-ish)
Vis hele sitatet...
Ofte finner du lignende arrangementer ved å stalke litt rundt på FB. =)
F.eks: Hausmania skal ha fest (arrangement på fb) gå inn på dette arrangementet, finn ut hvem som er sjefen/administratorer i gruppa / se hvem som ofte poster på disse gruppene, og derifra finner du lett andre arrangementer de også skal på (Mest sannsynlig noe innenfor samme sjanger).

Ellers har du Goabase som nevnt over.
Hei freaks!

Vet at det er mange som ikke tester emmaen sin, ikke lurt. Kjøpte ett par gram av min faste dealer som alltid har gitt meg god emma. Her om dagen fikk jeg ikke det, fikk methylone istedenfor så er veldig glad jeg testa den. Syns den så så jævlig ren ut at noe måtte være muffins. Dette i Oslo, så pass på i nermeste framtid om du kjøper mdma her (:
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Hei freaks!

Vet at det er mange som ikke tester emmaen sin, ikke lurt. Kjøpte ett par gram av min faste dealer som alltid har gitt meg god emma. Her om dagen fikk jeg ikke det, fikk methylone istedenfor så er veldig glad jeg testa den. Syns den så så jævlig ren ut at noe måtte være muffins. Dette i Oslo, så pass på i nermeste framtid om du kjøper mdma her (:
Vis hele sitatet...
Jeg vil også slenge meg på med en advarsel her; det går en del partier i Oslo nå som jeg ikke ville rørt. Noe av det er åpenbart noe helt annet, mens annet er blandet godt ut. De jeg kjenner som selger sender slikt rett i retur, så om du har en god kontakt som vet hva h*n driver med er sjansen liten, men jeg vil tro at det til slutt ender opp hos en eller annen stakkar...

Og en ting til; hvordan så det ut det du kjøpte Molly? Kan du gi en beskrivelse av det?
Problemet med å selge bøff er dog at du mister kundekretsen du eventuelt har opparbeidet deg, så vil tro de fleste kvitter seg med det relativt raskt.
Er intressert i om noen har noen bilder på denne mdmaën som skal være bøff for har handla en del forskjellige typer i det siste i oslo og er ikke så keen på å bli forgiftet med noe tull.
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Problemet med å selge bøff er dog at du mister kundekretsen du eventuelt har opparbeidet deg, så vil tro de fleste kvitter seg med det relativt raskt.
Er intressert i om noen har noen bilder på denne mdmaën som skal være bøff for har handla en del forskjellige typer i det siste i oslo og er ikke så keen på å bli forgiftet med noe tull.
Vis hele sitatet...
Kjøp deg et testkit, så har du i alle fall en indikasjon på hva du har.

http://www.eztest.com/product/ez-tes...-b-and-more-2/
Sitat av randomize Vis innlegg
Kjøp deg et testkit, så har du i alle fall en indikasjon på hva du har.

http://www.eztest.com/product/ez-tes...-b-and-more-2/
Vis hele sitatet...
Her er et helt nytt testkit som kan være veldig relevant... hvis det fungerer så bra som det kan se ut som, vil det være veldig mye mer hjelpsomt enn det gamle, dersom man "vet" at det er MDMA man har... Det beste hadde nok vært å ta din test først og så denne om alt er bra

Uansett; helt ny og spennende:

http://www.eztest.com/product/ez-tes...r-mdma-purity/
Herregud turahønz skjerp deg! Lær deg deg ravereglene vi har i Norge(og generelt i verden). Ikke spre slik info åpent på nettet! Bra du ikke namedroppa så mange grupper ihvertfall!


Generell info til andre: Ikke spør om slik info åpent på nett. Hør med venner eller hvis du ikke kjenner noen i miljøet stikker du på arragementer som spiller undergrunnsmusikk på byen og hører med folk der. Men ikke vær innpåsliten! Jeg deler lett info med deg over en sigg på byen hvis jeg stoler på deg, så du trenger ikke være redd for å spørre om slikt heller. Bare ikke vær plagsom hvis du/dere skjønner :-)
Sist endret av 3RD; 10. juli 2014 kl. 00:39.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av 3RD Vis innlegg
Herregud turahønz skjerp deg! Lær deg deg ravereglene vi har i Norge(og generelt i verden). Ikke spre slik info åpent på nettet! Bra du ikke namedroppa så mange grupper ihvertfall!


Generell info til andre: Ikke spør om slik info åpent på nett. Hør med venner eller hvis du ikke kjenner noen i miljøet stikker du på arragementer som spiller undergrunnsmusikk på byen og hører med folk der. Men ikke vær innpåsliten! Jeg deler lett info med deg over en sigg på byen hvis jeg stoler på deg, så du trenger ikke være redd for å spørre om slikt heller. Bare ikke vær plagsom hvis du/dere skjønner :-)
Vis hele sitatet...
Jeg forstår hva du mener, men hun/han har da ikke nevnt hvor noen arrangementer er, og egentlig ikke avslørt noe siden disse gruppene er lukket uansett. Jeg vil våge meg til å si at egentlig er det tipset du gir like "brudd på ravereglene" som det hun/han gir, da ingen avslører noen arrangementer.
Droppet ca. 110ish(+-) mg med mdma krystallform for noen dager siden. Hadde drukket ca 3 alkoholenheter og røyket litt fra en bong (ikke så alt for mye). Droppet et par timer etter det. Dette var jomfru-rulling, men jeg merket skuffende lite av rusen. Alt var deilig ogsånt, men det virket som om marihuanarusen totalt overkjørte rullingen. Tok jeg for lite, eller fucker det seg om man røyker på forhånd? Det er verdt og nevne at jeg synes dagen derpå var veldig deilig, og gikk med et stort smil hele dagen, og koste meg noe sjukt.
Sitat av veldigkul Vis innlegg
Droppet ca. 110ish(+-) mg med mdma krystallform for noen dager siden. Hadde drukket ca 3 alkoholenheter og røyket litt fra en bong (ikke så alt for mye). Droppet et par timer etter det. Dette var jomfru-rulling, men jeg merket skuffende lite av rusen. Alt var deilig ogsånt, men det virket som om marihuanarusen totalt overkjørte rullingen. Tok jeg for lite, eller fucker det seg om man røyker på forhånd? Det er verdt og nevne at jeg synes dagen derpå var veldig deilig, og gikk med et stort smil hele dagen, og koste meg noe sjukt.
Vis hele sitatet...

Jeg unngår helst cannabis før og under turen. Røyk gjerne når du er på vei ned! Alkoholen er grei men gjør kroppen kjappere dehydrert. Safe neste gang og dropp 2mg x kroppsvekt så kommer du til og ha det helt herlig! Refill 1-1,5t etter peak, da kan du dosere 1mg x kroppsvekt! Dagen derpå er digg fordi du har en afterglow fra mdmaen!
Sist endret av snickersogtwist; 25. juli 2014 kl. 02:34.
Sitat av snickersogtwist Vis innlegg
Jeg unngår helst cannabis før og under turen. Røyk gjerne når du er på vei ned! Alkoholen er grei men gjør kroppen kjappere dehydrert. Safe neste gang og dropp 2mg x kroppsvekt så kommprøve å få til og ha det helt herlig! Refill 1-1,5t etter peak, da kan du dosere 1mg x kroppsvekt! Dagen derpå er digg fordi du har en afterglow fra mdmaen!
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Tenker å droppe neste gang på øya. Har tidligere kun røyka grønt på festival, og da har det gått dårlig, (besvimte, noia osv. haha) men jeg lurer på om det er lettere å kontrollere seg selv når man ruller? Får man noia eller er bare alt helt smud? Tenker også å prøve å stikke videre ut på byen etterpå, vil jeg ha krefter til dette? Takk på forhånd for alle svar <3
Jeg har en diskusjon med en kammerat. Han mener det vil fungere å drysse MDMA-krystaller inn i en hasj-joint. Jeg mener at MDMA ikke vil brenne selv i en vaporizer.

Kan noen kloke freaks bekrefte at jeg naturligvi har rett?
Har røykt knuste tabletter i sølvfolie alà jage dragen. Funket fint det, grisestein og såvidt mulig å manøvrere seg inn i ventende taxi. Nå var det dessverre en del diskusjon om hva pillene inneholdt, siden det forblir synsing og spekulasjoner. Ez-test hadde vi ikke hørt om den gang da, om de i de hele tatt var på markedet..

Relevant tråd: http://freak.no/forum/showthread.php?t=212497 som igrunnen støtter oppom at det ikke var emma i pillene vi røykte. Luktet forresten dop både av pillebokser og kåken mens vi hadde det partiet der (nei jeg vet det ikke eksistrer fundamental logikk for det jeg insinuerer, men lite å gjøre med det, nå)

Jeg tror jeg har opplevd en myte som da var reell, hvordan og hvorfor det nå enn hadde seg sånn..

OnT: Fra den andre tråden, ikke røyk mdmaen din.-)
Sitat av pidget Vis innlegg
Har røykt knuste tabletter i sølvfolie alà jage dragen. Funket fint det, grisestein og såvidt mulig å manøvrere seg inn i ventende taxi. Nå var det dessverre en del diskusjon om hva pillene inneholdt, siden det forblir synsing og spekulasjoner. Ez-test hadde vi ikke hørt om den gang da, om de i de hele tatt var på markedet..

Relevant tråd: http://freak.no/forum/showthread.php?t=212497 som igrunnen støtter oppom at det ikke var emma i pillene vi røykte. Luktet forresten dop både av pillebokser og kåken mens vi hadde det partiet der (nei jeg vet det ikke eksistrer fundamental logikk for det jeg insinuerer, men lite å gjøre med det, nå)

Jeg tror jeg har opplevd en myte som da var reell, hvordan og hvorfor det nå enn hadde seg sånn..

OnT: Fra den andre tråden, ikke røyk mdmaen din.-)
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for et underholdende anekdotisk svar. Jeg droppet det (ikke bokstavelig, jeg lot det ligge til en annen anledning).
Sist endret av Sjølvaste; 4. august 2014 kl. 05:15.
Det funker og blande mdma i E sigarett... Blander det med veska man røyker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg har en diskusjon med en kammerat. Han mener det vil fungere å drysse MDMA-krystaller inn i en hasj-joint. Jeg mener at MDMA ikke vil brenne selv i en vaporizer.

Kan noen kloke freaks bekrefte at jeg naturligvi har rett?
Vis hele sitatet...
Du har naturligvis rett!

MDMA-HCl er et salt og kan ikke gjøres om til damp. Det som i så fall vil bli damp er giftstoffer og biprodukter fra produksjonsprosessen som man IKKE vil ha i seg. Det du ikke vil få i deg, er det du faktisk vil ha i deg, som er saltet. Varmen som må til for å bryte ionebindingen som holder fribase sammen med syreresten er så høy at det vil ødelegge molekylet. Dette er tøys og tull og fullstendig bortkastet!

Hvis du skal røyke det må du gjøre det om til fribase igjen først. Hvis du virkelig er interessert (i stedet for å bare ta det på vanlige måter) får du lese deg opp på kjemi

Men ja, du har rett...

Sitat av ganesh Vis innlegg
Det funker og blande mdma i E sigarett... Blander det med veska man røyker
Vis hele sitatet...
Dette vil nok fungere ja... Her fordamper man væske, ikke et tørt salt....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av phish Vis innlegg

Dette vil nok fungere ja... Her fordamper man væske, ikke et tørt salt....
Vis hele sitatet...
Kan du forklare bakgrunnen for at det vil fungere, men ikkje å fordampe eit salt?

Om du varmer opp ei løysing av salt og vatn vil vatnet fordampe, og saltet vil etter kvart fellast ut når det når metningspunktet for løysinga. Om du fortset å varme vil du komme til smelte- og kokepunktet til saltet, og vil kunne fordampe det. Men det er typisk høgt.

Forøvrig er vel ikkje MDMA eit salt i det heile teke, men ein organisk forbindelse?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Forøvrig er vel ikkje MDMA eit salt i det heile teke, men ein organisk forbindelse?
Vis hele sitatet...
Det kan nok stemme det, men når det opptrer som krystaller er det sannsynligvis bundet til et salt (HCl er vel det vanligste, hvertfall i RC verden). Freebase MDMA er jeg ganske sikker på er flytende.
Sist endret av Paradigm; 16. august 2014 kl. 02:20.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan du forklare bakgrunnen for at det vil fungere, men ikkje å fordampe eit salt?

Om du varmer opp ei løysing av salt og vatn vil vatnet fordampe, og saltet vil etter kvart fellast ut når det når metningspunktet for løysinga. Om du fortset å varme vil du komme til smelte- og kokepunktet til saltet, og vil kunne fordampe det. Men det er typisk høgt.

Forøvrig er vel ikkje MDMA eit salt i det heile teke, men ein organisk forbindelse?
Vis hele sitatet...
Det var nok litt unøyaktig av meg å si at det vil fungere, og jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hvordan e-sigaretter fungerer, men det hørtes ut som noe som i det minste KAN fungere dersom man klarer å få med seg saltet i oppløst form... og at vannet ikke bare destilleres... jeg vet ikke hva som er i de kapslene engang... det som garantert IKKE fungerer er å fordampe krystaller. Det er bare å prøve å fordampe litt NaCl først, så ser man at det fungerer dårlig... om man klarer å fordampe noe som helst, så sitter man igjen med en brent guffe..

Uansett er det en fullstendig ræva idé å gå den omveien når man tar det fint opp i blodet enten oralt eller gjennom slimhinner....

Skal du først "go wild" kan du skyte det. Det er ikke like idiotisk som å røyka det i alle fall.

Og ellers; som Paradigm sier... MDMA i seg selv er ikke et salt, men det er "umulig" å skaffe fribase MDMA, altså rent MDMA... man får det ikke som en olje, men som krystaller/pulver, og da er det gjort om til et vannløselig salt av praktiske grunner...

Det er vanlig å bruke HCl for å felle ut MDMA-HCl fra en blanding med MDMA, slik at man får krystaller. Ingen salt, ingen krystallstruktur Kokain er også et salt forresten... alt som kan bli krystaller som jeg kan komme på er salter (av "narkotika" tenker jeg på). Heroin i Norge er fribase, mens det f.eks. i USA i hovedsak kommer som et salt, derfor må man koke opp heroin her med en syre (askorbinsyre eller sitronsyre er vanlig) for å gjøre det vannløselig.

Som en "funfact" kan man ikke få høyere innhold enn ca. 84% av MDMA i MDMA-HCl på grunn av molvekt. Ofte vanskelig å vite hvilken % som er oppgitt om det er brukt massespektrometri, siden det i "verdens beste MDMA" bare vil være to frekvenser, hvorav MDMA vil være ca. 84%, mens resten er HCl.

Uansett; nei, å røyke salter fungerer ikke...i beste fall får man i seg noen biprodukter og diverse nedbrutte versjoner av MDMA som er skadelige...

Det er en grunn til at MDMA "aldri" selges som fribase....

Og et lite tillegg:

Denne informasjonen kommer ikke fra meg, men jeg tenkte at det var riktig å dele den her...

Bare en liten heads-up: Det blir solgt mdma i Oslo som ikke er helt rent, den inneholder ca 10% riktig vare altså mdma og resterende er mdvp og andre ting som binder den sammen. Brun aktig / våt og henger seg fast omtrent på zipposene. Kjenner til folk som har prøvd denne og blitt skikkelig dårlige, typ ekstrem hodepine, kast opp, vondt i øynene og en på legevakta med ekstrem hjertebank. Den lukter riktig, men likevel vet du at det ikke er mdma selv om dealeren din kanskje sier det. At folk tjener penger på den dritten, finner jeg uakseptabelt. Finnes også diverse innlegg om denne mdmaen på freak.no, så jeg er ikke den eneste med denne oppfatningen. Kjøp deg ezkit, eller lignende for å være sikker. Better safe then sorry. god helg!
Vis hele sitatet...
Fucking assholes som bare tenker på profitt! Og myndighetene gjør det ikke bedre med å konsekvent lyve og aldri advare mot de reelle farene, hvor dette er en av de absolutt største...

Jeg lurer på hvor mange hundre mennesker som har dødd av at de har tatt noe humbug og blitt lurt, i forhold til de man kan telle på én finger (i alle fall av bekreftede jeg vet om) og som godt mulig har tatt idiotiske doser.

Jeg lurer på om de rett og slett ikke skjønner... dessuten mistenker jeg at det er en del urban legends ute og går innad i ymse etater.

Uansett; inntil noen tar kontroll over dette markedet styres det av kyniske folk...og selv om dealeren din kanskje har bare gode intensjoner, så vet de som regel ikke så mye om hva de selger selv...

Jeg får lyst til å riste litt vett i noen!
Sist endret av phish; 16. august 2014 kl. 06:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om jeg i en periode driver med mye tull (psykadelika ofte.) Hender det at jeg kan bli helt ifra meg.. Dette gjelder også syntetisk cannabis. Det er mye som mindfucken du ser fra 2:33 på den videoen her. Er det et navn på det? Kalles det en form for midlertidig psykose? Beklager om det var litt of topic.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Rusindusert psykose kan det kalles, men nå beveger vi oss litt inn på dette med at ingen her er kvalifisert helsepersonell, og at bare kvalifiserte kan stille diagnoser.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skjønner ikke helt. EZ-test viser jo hvorvidt det er ekte saker du har, men slik jeg har skjønt det så er nesten alt cuttet uansett (??, krystaller også (?)). Så er det ikke teorien mulig at du kan få 80% ren E, men 20% resten ekle fyllstoffer, og så gir eztesten knall lilla utslag (?)
Sitat av veldigkul Vis innlegg
Skjønner ikke helt. EZ-test viser jo hvorvidt det er ekte saker du har, men slik jeg har skjønt det så er nesten alt cuttet uansett (??, krystaller også (?)). Så er det ikke teorien mulig at du kan få 80% ren E, men 20% resten ekle fyllstoffer, og så gir eztesten knall lilla utslag (?)
Vis hele sitatet...
Ez-test er bare en indikasjon på hva det inneholder, det er på ingen måte egnet til å måle styrkegraden av ett stoff. Selv om det inneholder fyllstoffer vil man fortsatt få knall lilla utslag ja.
Sitat av Knarq Vis innlegg
Ez-test er bare en indikasjon på hva det inneholder, det er på ingen måte egnet til å måle styrkegraden av ett stoff. Selv om det inneholder fyllstoffer vil man fortsatt få knall lilla utslag ja.
Vis hele sitatet...
Ah, ok. Men er det sånn at det er rimelig safe å innta om man får lilla utslag? takk på forhånd-
Sitat av veldigkul Vis innlegg
Ah, ok. Men er det sånn at det er rimelig safe å innta om man får lilla utslag? takk på forhånd-
Vis hele sitatet...
Nei. 50/50 rottegift og MDMA vil fremdeles få lilla utslag.
Fått tak i noe some tydeligvis skal være lagd med hjelp av safrole(http://en.wikipedia.org/wiki/Safrole) - Det jeg ble fortalt var att det ikke skulle være noe sterkere, men bedre. Noen som har vert borti dette før?
Sitat av Dantie Vis innlegg
Fått tak i noe some tydeligvis skal være lagd med hjelp av safrole(http://en.wikipedia.org/wiki/Safrole) - Det jeg ble fortalt var att det ikke skulle være noe sterkere, men bedre. Noen som har vert borti dette før?
Vis hele sitatet...
Safrole er en av hovedingrediensene i syntetisering av MDMA.
Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å lage MDMA uten safrole
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Safrole er en av hovedingrediensene i syntetisering av MDMA.
Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å lage MDMA uten safrole
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstod av swim, så var det to måter å lage mdma på, ene var helt kjemisk og andre var med safrole. Han kalte det gourmeten av mdma.
Sitat av Dantie Vis innlegg
Fått tak i noe some tydeligvis skal være lagd med hjelp av safrole(http://en.wikipedia.org/wiki/Safrole) - Det jeg ble fortalt var att det ikke skulle være noe sterkere, men bedre. Noen som har vert borti dette før?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du mener med det, MDMA syntetisert via safrole ar akkurat det samme som MDMA tilvirket ved hjelp av andre forbindelser.

Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Safrole er en av hovedingrediensene i syntetisering av MDMA.
Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å lage MDMA uten safrole
Vis hele sitatet...
Det er riktig at veldig mye av MDMAen som blir tilvirket starter som safrol, men det er også fint mulig å syntetisere MDMA uten safrol og det er dette som også skjer ettervært som safrol blir vanskeligere å få tilgang på pga. internasjonal regulering. Allerede i 2004 litt før "The Hive forum" ble lagt ned var det flere som snakket om å syntetisere safrol via eugenol eller pyrocatechol, men dette er relativt hardcore kjemi i forhold til å destillere safrol fra "sassafras oil".

1,2-dihydroxybenzene -> 1,3-benzodioxole -> 3,4-Methylenedioxyphenylpropan-2-one -> 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA) virker som en ganske interessant vei å gå.
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Skjønner ikke hva du mener med det, MDMA syntetisert via safrole ar akkurat det samme som MDMA tilvirket ved hjelp av andre forbindelser.



Det er riktig at veldig mye av MDMAen som blir tilvirket starter som safrol, men det er også fint mulig å syntetisere MDMA uten safrol og det er dette som også skjer ettervært som safrol blir vanskeligere å få tilgang på pga. internasjonal regulering. Allerede i 2004 litt før "The Hive forum" ble lagt ned var det flere som snakket om å syntetisere safrol via eugenol eller pyrocatechol, men dette er relativt hardcore kjemi i forhold til å destillere safrol fra "sassafras oil".

1,2-dihydroxybenzene -> 1,3-benzodioxole -> 3,4-Methylenedioxyphenylpropan-2-one -> 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA) virker som en ganske interessant vei å gå.
Vis hele sitatet...
Satt faktisk akkurat å leste om å syntetisere safrol via eugenol, men såvidt jeg har forstått det så er det ingen som har gjort det enda? Det hadde vel blitt mye dyrere enn å bare bruke safrol istedenfor?
Sist endret av EyesWideShut; 26. august 2014 kl. 18:14.
Sitat av EyesWideShut
Satt faktisk akkurat å leste om å syntetisere safrol via eugenol, men såvidt jeg har forstått det så er det ingen som har gjort det enda? Det hadde vel blitt mye dyrere enn å bare bruke safrol istedenfor?
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å syntetisere safrol via eugenol, men jeg vil påstå at alle med ambisjoner om å tjene penger bruker andre fremgangsmåter enn å gå via eugenol. Jeg har ikke lest veldig mye om veien fra eugenol til safrol men den virker unødvendig komplisert og dyr og egner seg nok mest for folk som er interessert i selve kjemien og ikke for de som er ute etter penger.

Det er mulig å demetylere eugenol ved hjelp av for eksempel pyridin HCL, men bare pyridin i seg selv er svindyrt og hvis jeg ikke husker feil rapporteres kjøp til diverse myndigheter. Resultatet av denne demetyleringen er 4-allylcatechol som deretter kan metyleneres til safrol. Som du sikkert skjønner er dette ganske dyrt, så ja det er mye billigere å starte rett fra safrol destillert fra «sassafras oil» så lenge det er tilgjengelig.
http://i.imgur.com/z6YWZJF.jpg
Figur 1. Eugenol -> Safrol

Sitat av Anonym
Hei, du har ikke tilfeldigvis noen linker til forskjellige typer syntetiser av MDMA?
Spesielt vist du har noe om vanillin -> piperonal og eugenol -> safrole
Vis hele sitatet...
Siden du spør: Ja det finnes flere måter å syntetisere piperonal på, blant annet via benzodioxole, pyrocatechole og vanillin(som du nevner)… Men siden piperonal så vidt jeg vet aldri brukes for å syntetisere MDMA, men heller MDA gidder jeg ikke å gå nevneverdig inn på dette utenom å si at selveste Alexander Shulgin var en av dem som gikk fra MDA til MDMA.

For de som ønsker å lese om Piperonal -> MDA –> MDMA er det her et utklipp fra Pihkal
SPOILER ALERT! Vis spoiler

3,4-METHYLENEDIOXYAMPHETAMINE (MDA)

SYNTHESIS: (from piperonal) To a solution of 15.0 g piperonal in 80 mL glacial acetic acid there was added 15 mL nitroethane followed by 10 g cyclohexylamine. The mixture was held at steam-bath temperature for 6 h, diluted with 10 mL H2O, seeded with a crystal of product, and cooled overnight at 10 °C. The bright yellow crystals were removed by filtration, and air dried to yield 10.7 g of 1-(3,4-methylenedioxyphenyl)-2-nitropropene with a mp of 93-94 °C. This was raised to 97-98 °C by recrystallization from acetic acid. The more conventional efforts of nitrostyrene synthesis using an excess of nitroethane as a solvent and anhydrous ammonium acetate as the base, gives impure product in very poor yields. The nitrostyrene has been successfully made from the components in cold MeOH, with aqueous NaOH as the base.

A suspension of 20 g LAH in 250 mL anhydrous THF was placed under an inert atmosphere and stirred magnetically. There was added, dropwise, 18 g of 1-(3,4-methylenedioxyphenyl)-2-nitropropene in solution in THF and the reaction mixture was maintained at reflux for 36 h. After being brought back to room temperature, the excess hydride was destroyed with 15 mL IPA, followed by 15 mL of 15% NaOH. An additional 50 mL H2O was added to complete the conversion of the aluminum salts to a loose, white, easily filtered solid. This was removed by filtration, and the filter cake washed with additional THF. The combined filtrate and washes were stripped of solvent under vacuum, and the residue dissolved in dilute H2SO4. Washing with 3x75 mL CH2Cl2 removed much of the color, and the aqueous phase was made basic and reextracted with 3x100 mL CH2Cl2. Removal of the solvent yielded 13.0 g of a yellow-colored oil that was distilled. The fraction boiling at 80-90 °C at 0.2 mm weighed 10.2 g and was water-white. It was dissolved in 60 mL of IPA, neutralization with concentrated HCl, and diluted with 120 mL of anhydrous Et2O which produced a lasting turbidity. Crystals formed spontaneously which were removed by filtration, washed with Et2O, and air dried to provide 10.4 g of 3,4-methylenedioxyamphetamine hydrochloride (MDA) with a mp of 187-188 °C.




3,4-METHYLENEDIOXY-N-METHYLAMPHETAMINE (MDMA)


SYNTHESIS: (from MDA) A solution of 6.55 g of 3,4-methylenedioxyamphetamine (MDA) as the free base and 2.8 mL formic acid in 150 mL benzene was held at reflux under a Dean Stark trap until no further H2O was generated (about 20 h was sufficient, and 1.4 mL H2O was collected). Removal of the solvent gave an 8.8 g of an amber oil which was dissolved in 100 mL CH2Cl2, washed first with dilute HCl, then with dilute NaOH, and finally once again with dilute acid. The solvent was removed under vacuum giving 7.7 g of an amber oil that, on standing, formed crystals of N-formyl-3,4-methylenedioxyamphetamine. An alternate process for the synthesis of this amide involved holding at reflux for 16 h a solution of 10 g of MDA as the free base in 20 mL fresh ethyl formate. Removal of the volatiles yielded an oil that set up to white crystals, weighing 7.8 g.

A solution of 7.7 g N-formyl-3,4-methylenedioxyamphetamine in 25 mL anhydrous THF was added dropwise to a well stirred and refluxing solution of 7.4 g LAH in 600 mL anhydrous THF under an inert atmosphere. The reaction mixture was held at reflux for 4 days. After being brought to room temperature, the excess hydride was destroyed with 7.4 mL H2O in an equal volume of THF, followed by 7.4 mL of 15% NaOH and then another 22 mL H2O. The solids were removed by filtration, and the filter cake washed with additional THF. The combined filtrate and washes were stripped of solvent under vacuum, and the residue dissolved in 200 mL CH2Cl2. This solution was extracted with 3x100 mL dilute HCl, and these extracts pooled and made basic with 25% NaOH. Extraction with 3x75 mL CH2Cl2 removed the product, and the pooled extracts were stripped of solvent under vacuum. There was obtained 6.5 g of a nearly white residue which was distilled at 100-110 ° C at 0.4 mm/Hg to give 5.0 g of a colorless oil. This was dissolved in 25 mL IPA, neutralized with concentrated HCl, followed by the addition of sufficient anhydrous Et2O to produce a lasting turbidity. On continued stirring, there was the deposition of fine white crystals of 3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine hydrochloride (MDMA) which were removed by filtration, washed with Et2O, and air dried, giving a final weight of 4.8 g.


Nå som vi har gått bort fra ideen om eugenol -> safrol på grunn av kostnader og lav yield vil jeg komme til den metoden jeg selv synes virker mest hensiktsmessig. Jeg vil tørre å påstå at 1,2-methylenedioxybenzene (1,3-benzodioxole) er nøkkelmolekylet for å produsere MDMA. Når man først har fått laget 1,2-methylenedioxybenzene kan man gå videre til safrole og deretter methylenedioxyphenylpropan-2-one (MDP2P). Men det skal også sies at man kan gå rett til MDP2P uten å være innom safrole. Jeg lar den siste figuren tale for seg selv.


http://i.imgur.com/oIhkv7H.jpg

Dette tok tid! Ble litt sent nå mot slutten så det kan ha sneket seg inn små skrivefeil eller tegnefeil.

-Mathias
Hva med sesamol til mdma?
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Hva med sesamol til mdma?
Vis hele sitatet...
Det går ann å gjøre om sesamol til safrol, men det er både dyrt og komplisert.
Phenol hadde nokk vært en mye billigere og lettere alternativ.

Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Det er fullt mulig å syntetisere safrol via eugenol, men jeg vil påstå at alle med ambisjoner om å tjene penger bruker andre fremgangsmåter enn å gå via eugenol. Jeg har ikke lest veldig mye om veien fra eugenol til safrol men den virker unødvendig komplisert og dyr og egner seg nok mest for folk som er interessert i selve kjemien og ikke for de som er ute etter penger.

Det er mulig å demetylere eugenol ved hjelp av for eksempel pyridin HCL, men bare pyridin i seg selv er svindyrt og hvis jeg ikke husker feil rapporteres kjøp til diverse myndigheter. Resultatet av denne demetyleringen er 4-allylcatechol som deretter kan metyleneres til safrol. Som du sikkert skjønner er dette ganske dyrt, så ja det er mye billigere å starte rett fra safrol destillert fra «sassafras oil» så lenge det er tilgjengelig.
http://i.imgur.com/z6YWZJF.jpg
Figur 1. Eugenol -> Safrol



Siden du spør: Ja det finnes flere måter å syntetisere piperonal på, blant annet via benzodioxole, pyrocatechole og vanillin(som du nevner)… Men siden piperonal så vidt jeg vet aldri brukes for å syntetisere MDMA, men heller MDA gidder jeg ikke å gå nevneverdig inn på dette utenom å si at selveste Alexander Shulgin var en av dem som gikk fra MDA til MDMA.

For de som ønsker å lese om Piperonal -> MDA –> MDMA er det her et utklipp fra Pihkal
SPOILER ALERT! Vis spoiler

3,4-METHYLENEDIOXYAMPHETAMINE (MDA)

SYNTHESIS: (from piperonal) To a solution of 15.0 g piperonal in 80 mL glacial acetic acid there was added 15 mL nitroethane followed by 10 g cyclohexylamine. The mixture was held at steam-bath temperature for 6 h, diluted with 10 mL H2O, seeded with a crystal of product, and cooled overnight at 10 °C. The bright yellow crystals were removed by filtration, and air dried to yield 10.7 g of 1-(3,4-methylenedioxyphenyl)-2-nitropropene with a mp of 93-94 °C. This was raised to 97-98 °C by recrystallization from acetic acid. The more conventional efforts of nitrostyrene synthesis using an excess of nitroethane as a solvent and anhydrous ammonium acetate as the base, gives impure product in very poor yields. The nitrostyrene has been successfully made from the components in cold MeOH, with aqueous NaOH as the base.

A suspension of 20 g LAH in 250 mL anhydrous THF was placed under an inert atmosphere and stirred magnetically. There was added, dropwise, 18 g of 1-(3,4-methylenedioxyphenyl)-2-nitropropene in solution in THF and the reaction mixture was maintained at reflux for 36 h. After being brought back to room temperature, the excess hydride was destroyed with 15 mL IPA, followed by 15 mL of 15% NaOH. An additional 50 mL H2O was added to complete the conversion of the aluminum salts to a loose, white, easily filtered solid. This was removed by filtration, and the filter cake washed with additional THF. The combined filtrate and washes were stripped of solvent under vacuum, and the residue dissolved in dilute H2SO4. Washing with 3x75 mL CH2Cl2 removed much of the color, and the aqueous phase was made basic and reextracted with 3x100 mL CH2Cl2. Removal of the solvent yielded 13.0 g of a yellow-colored oil that was distilled. The fraction boiling at 80-90 °C at 0.2 mm weighed 10.2 g and was water-white. It was dissolved in 60 mL of IPA, neutralization with concentrated HCl, and diluted with 120 mL of anhydrous Et2O which produced a lasting turbidity. Crystals formed spontaneously which were removed by filtration, washed with Et2O, and air dried to provide 10.4 g of 3,4-methylenedioxyamphetamine hydrochloride (MDA) with a mp of 187-188 °C.




3,4-METHYLENEDIOXY-N-METHYLAMPHETAMINE (MDMA)


SYNTHESIS: (from MDA) A solution of 6.55 g of 3,4-methylenedioxyamphetamine (MDA) as the free base and 2.8 mL formic acid in 150 mL benzene was held at reflux under a Dean Stark trap until no further H2O was generated (about 20 h was sufficient, and 1.4 mL H2O was collected). Removal of the solvent gave an 8.8 g of an amber oil which was dissolved in 100 mL CH2Cl2, washed first with dilute HCl, then with dilute NaOH, and finally once again with dilute acid. The solvent was removed under vacuum giving 7.7 g of an amber oil that, on standing, formed crystals of N-formyl-3,4-methylenedioxyamphetamine. An alternate process for the synthesis of this amide involved holding at reflux for 16 h a solution of 10 g of MDA as the free base in 20 mL fresh ethyl formate. Removal of the volatiles yielded an oil that set up to white crystals, weighing 7.8 g.

A solution of 7.7 g N-formyl-3,4-methylenedioxyamphetamine in 25 mL anhydrous THF was added dropwise to a well stirred and refluxing solution of 7.4 g LAH in 600 mL anhydrous THF under an inert atmosphere. The reaction mixture was held at reflux for 4 days. After being brought to room temperature, the excess hydride was destroyed with 7.4 mL H2O in an equal volume of THF, followed by 7.4 mL of 15% NaOH and then another 22 mL H2O. The solids were removed by filtration, and the filter cake washed with additional THF. The combined filtrate and washes were stripped of solvent under vacuum, and the residue dissolved in 200 mL CH2Cl2. This solution was extracted with 3x100 mL dilute HCl, and these extracts pooled and made basic with 25% NaOH. Extraction with 3x75 mL CH2Cl2 removed the product, and the pooled extracts were stripped of solvent under vacuum. There was obtained 6.5 g of a nearly white residue which was distilled at 100-110 ° C at 0.4 mm/Hg to give 5.0 g of a colorless oil. This was dissolved in 25 mL IPA, neutralized with concentrated HCl, followed by the addition of sufficient anhydrous Et2O to produce a lasting turbidity. On continued stirring, there was the deposition of fine white crystals of 3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine hydrochloride (MDMA) which were removed by filtration, washed with Et2O, and air dried, giving a final weight of 4.8 g.


Nå som vi har gått bort fra ideen om eugenol -> safrol på grunn av kostnader og lav yield vil jeg komme til den metoden jeg selv synes virker mest hensiktsmessig. Jeg vil tørre å påstå at 1,2-methylenedioxybenzene (1,3-benzodioxole) er nøkkelmolekylet for å produsere MDMA. Når man først har fått laget 1,2-methylenedioxybenzene kan man gå videre til safrole og deretter methylenedioxyphenylpropan-2-one (MDP2P). Men det skal også sies at man kan gå rett til MDP2P uten å være innom safrole. Jeg lar den siste figuren tale for seg selv.


http://i.imgur.com/oIhkv7H.jpg

Dette tok tid! Ble litt sent nå mot slutten så det kan ha sneket seg inn små skrivefeil eller tegnefeil.

-Mathias
Vis hele sitatet...
Takk for et utfyllende svar ! Fikk nesten lyst til å ta kjemi på skolen nå
Sist endret av EyesWideShut; 28. august 2014 kl. 11:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
men hva gjør dere på forumet da? om man får lilla/svart utslag tar dere sjansen? noen andre forhåndsregler man bør ha? takk på forhånd, er veldig betryggende å snakke med folk som har peil
▼ ... noen uker senere ... ▼
Planer om å prøve 0.125g MDMA snart(har mg-vekt), som skal være ~85% rent. Burde jeg bare droppe alt på en gang, eller ta det i to omganger? Oralt begge gangene, eller kanskje nasalt en av dem?
Sist endret av Snilepisk; 19. september 2014 kl. 14:12.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Planer om å prøve 0.125g MDMA snart(har mg-vekt), som skal være ~85% rent. Burde jeg bare droppe alt på en gang, eller ta det i to omganger? Oralt begge gangene, eller kanskje nasalt en av dem?
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på hvor mye du veier, men vist du veier mellom 70-100kg så burde det gå helt fint å ta hele på engang
Eventuelt så kan du ta 100mg oralt, også ta 30-50mg nasalt når du er på vei opp.

Kroppsvekt * 1,5 er et greit regnestykke når det kommer til MDMA.
Sist endret av EyesWideShut; 19. september 2014 kl. 14:45.
Veier vel rundt 85kg, så 125 burde være en fin dose. Regner med å droppe alt på en gang.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Veier vel rundt 85kg, så 125 burde være en fin dose. Regner med å droppe alt på en gang.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en god plan, kos deg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
▼ ... noen uker senere ... ▼
For noen uker siden prøvde jeg MDMA for første gang, tok 3 dropp. Noen timer etter det tredje droppet så ansiktet på en av de jeg var med annerledes ut, som om jeg ikke kjente han igjen, det var ganske morsomt da.
Har noen andre her erfart det samme?