Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1354
Heisann! Da var tiden kommet for å gå til innkjøp av ny bærbar PC.

Jeg er ute etter å bruke så lite som mulig, samt få mest mulig ut av det (hvem er vel ikke det :P).

Det jeg ser etter er en bærbar PC som skal bruker til studier, og å se filmer på netflix etc. Dette skal ikke være noen spill pc.

Jeg trenger heller ikke operativ system, ettersom jeg har flere lisenser av Windows 7, så hvis det er mulig å få kjøpt uten hadde det vært supert.

Tar imot all hjelp med takk
http://www.multicom.no/Xishan-W550S-...0561/p10627962

Her har du en grei PC som skal kunne gjøre det du skriver, + litt til. Leveres uten Windows
Sitat av Erlendman Vis innlegg
http://www.multicom.no/Xishan-W550S-...0561/p10627962

Her har du en grei PC som skal kunne gjøre det du skriver, + litt til. Leveres uten Windows
Vis hele sitatet...
Dårlig anbefaling.

Jeg har selv kjøpt meg ny maskin etter to år som student. Hadde tidligere en 15,6".

Valget falt på en Samsung AtivBook 9 13" med SSD. Den har sykt god batteritid, SSD som gjør oppstarten og annet sykt rask samt at den er enkel å frakte rund. Det går an å dra den fra forelesning til forelesning i trange auditorier uten strøm.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Dårlig anbefaling.

Jeg har selv kjøpt meg ny maskin etter to år som student. Hadde tidligere en 15,6".

Valget falt på en Samsung AtivBook 9 13" med SSD. Den har sykt god batteritid, SSD som gjør oppstarten og annet sykt rask samt at den er enkel å frakte rund. Det går an å dra den fra forelesning til forelesning i trange auditorier uten strøm.
Vis hele sitatet...
Nå er denne du anbefaler utrolig dyr :P

Hva er så dårlig med den som ble anbefalt av han over deg?

Jeg ønsker ikke bruker mer enn ca 4000
Ja det lurer jeg på og.
Det er en grei pc til det du sier du skal bruke den til.
Harddisken er kanskje ikke den kjappeste, men den er klar for SSD, hvis du har lyst på å sette inn en ekstra.
Den har også en i3-prosessor som skal klare å dra det meste av skriveprogrammer og film/hva enn du måtte gjøre på den.
Den vil dog ikke være den beste til å spille spill på, men som du skriver skal du jo ikke det.
Minne er heller ikke problem her.

Vær så snill og fortell hvorfor det er et dårlig forslag
Sitat av Kailua Vis innlegg
Nå er denne du anbefaler utrolig dyr :P

Hva er så dårlig med den som ble anbefalt av han over deg?

Jeg ønsker ikke bruker mer enn ca 4000
Vis hele sitatet...
Du nevnte aldri en pris. Du sier heller ikke hva du skal studere noe som også kan være vesentlig. Når du først skal kjøpe en PC til studier er det kanskje lurt å kjøpe noe som varer 3-5 år avhengig av hvor lenge du skal studere, er bærbart og har god batteritid.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Du nevnte aldri en pris. Du sier heller ikke hva du skal studere noe som også kan være vesentlig. Når du først skal kjøpe en PC til studier er det kanskje lurt å kjøpe noe som varer 3-5 år avhengig av hvor lenge du skal studere, er bærbart og har god batteritid.
Vis hele sitatet...
Tror nok den skal vare lenge nok, skriveprogrammer osv tviler jeg nok på at blir for tung for pc'en å dra i framtiden.
Multicom pc'en var også tynn og lett så bærbar er den også.
7 TImer batteritid bør nok også holde for en skoledag.

Så ser ikke helt hva som var dårlig med pc'en spesielt ikke til den prisen.
Sier ikke nei til å motta tips om det er noe bra på komplett.no. Er ikke verdens undergang om man ikke kan velge bort operativsystem. Helst noe under 4500 kroner
Sitat av Niccòlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne så faktisk veldig sexy ut! Takk for tips Eneste jeg reagerte litt på var veldig liten harddisk, men det skal nok gå bra, tror jeg går for denne
Sitat av Kailua Vis innlegg
Denne så faktisk veldig sexy ut! Takk for tips Eneste jeg reagerte litt på var veldig liten harddisk, men det skal nok gå bra, tror jeg går for denne
Vis hele sitatet...
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2092157

500,- billigere på Spaceworld
Sitat av Kailua Vis innlegg
Eneste jeg reagerte litt på var veldig liten harddisk, men det skal nok gå bra, tror jeg går for denne
Vis hele sitatet...
SSD-harddisk = lynrask. Med denne harddisken starter du opp Windows 7 på ca 10 sekunder. Enda raskere med Windows 8, antar jeg.