Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 11928
Hei forum.

Jeg har i det siste lekt litt med tanken på å bruke 600-1200 russekort til å spre det glade budskap om Cannabis. Jeg har testet litt forskjellige utgangspunkt, men synes det er vanskelig grunnet den begrensende plassen man har tilgjengelig på russekortene. Her er et par utkast.





Personlig liker jeg det siste best, men ingenting er avgjort. Jeg tenker å bytte ut bildet med noe helt annet (gjerne med en liten tekst som forteller at ingen dealere sjekker legitimasjon eller lignende, men er åpen for forslag).

Nå, før dere ler av meg og sier at dette ikke kommer til å fungere. Jeg er fult klar over at jeg ikke kan forandre landet ved et lite eksperiment som dette, men jeg tror det kunne vært artig. Hvis jeg klarer å få et par individer mer åpne til tanken er det motivasjon nok for meg. Jeg ser altså for meg å dele ut kortene på nasjonaldagen (muligens med en maske man får kjøpt lekebutikken for å beskytte identiteten min) til folk som ser hyggelige ut.

Har noen noe konstruktiv kritikk til disse kortene? Fristen for å endre russekort går ut 4. november så det gjelder å være rask.

VIKTIG: Jeg skal ikke dele ut noen kort til barn.
Sist endret av Futurologist; 2. november 2013 kl. 23:14.
Tror ikke dette vil føre oss nærmere legalisering. Russ er ikke kjent som veldig lure, og mest rølp. Aldri verden om "voksne" vil ta det seriøst når det kommer derfra. Hva med alle psykosene og trappetrinnteorien og alt det andre med cannabis som "voksne" er vandt til å være redd for? Ditt personlige valg om å slappe av med en joint blir nok mindre viktig enn å forhindre at vi får reefer madness tilstander med blodtørstige voldtektssultne afrikanere i gatene.
Sist endret av Bothrops; 2. november 2013 kl. 23:21.
Jeg tenker at man ikke skal presse slikt på folk som ikke oppsøker det selv. Jeg hadde blitt tafatt om jeg ble levert ett slikt kort.
takk for att du minte meg på det med å endre russekort, hadde helt glemt av det. Vet ikke hvor strenge dem er på det med russekort. Husker en episode med "lommemannen" russekortet. http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1479210.ece
http://www.bladet.no/nyheter/article5106834.ece
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Tror ikke dette vil føre oss nærmere legalisering. Russ er ikke kjent som veldig lure, og mest rølp. Aldri verden om "voksne" vil ta det seriøst når det kommer derfra. Hva med alle psykosene og trappetrinnteorien og alt det andre med cannabis som "voksne" er vandt til å være redd for? Ditt personlige valg om å slappe av med en joint blir nok mindre viktig enn å forhindre at vi får reefer madness tilstander med blodtørstige voldtektssultne afrikanere i gatene.
Vis hele sitatet...
Nærmere legalisering? Neppe. Kan kortet åpne for diskusjon mens man spiser pølser og is senere på dagen? Muligens noen steder. Skader ikke å prøve.

Sitat av Dasset Vis innlegg
Jeg tenker at man ikke skal presse slikt på folk som ikke oppsøker det selv. Jeg hadde blitt tafatt om jeg ble levert ett slikt kort.
Vis hele sitatet...
Takk for innspillet. Du har helt sikkert rett i at mange ikke vil sette stor pris på dette kortet. Tror likevel jeg skal gjøre det da til tross for reaksjonene. Blir for dumt hvis man ikke kan uttale seg om et ulovlig rusmiddel uten at folk reagerer grenseløst.

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
takk for att du minte meg på det med å endre russekort, hadde helt glemt av det. Vet ikke hvor strenge dem er på det med russekort. Husker en episode med "lommemannen" russekortet. http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1479210.ece
http://www.bladet.no/nyheter/article5106834.ece
Vis hele sitatet...
Om kortet hadde kommet i media så hadde jo det vært fantastisk. Tror neppe det hadde fått noen konsekvenser for meg som privatperson.

Vel og merke hvis jeg hadde klart å holde meg anonym.
Her er helt enig med Dasset. Dette er snikreklamering og det vil garantert ikke bli godt mottatt.

For å informere folk om dette, så ville jeg sett for meg noe som dette:
1. Sette opp en stand midt i Oslo med informasjon om cannabis og hvorfor det bør legaliseres
Personen som står i standen må selvfølgelig se utdannet ut og være pent kledd.

2. Informere VG og få de til å skrive en god vinklet artikkel om standen og temaet. Her kan jo noen store professorer forklare hvorfor dette er en god ting.

3. Følg med mens tusenvis av mennesker både leser artikkelen og oppsøker standen.
Sist endret av Alec; 2. november 2013 kl. 23:54.
Bring heller fokuset over på hvorfor det er sosialt (akseptabelt) å drikke seg dritings over en så lang periode som over russetiden, men ikke å ta en joint eller to for ungdommen. Russekort er det uansett bare unger som får, og dermed vil du få en slik reaksjon når du gir ut russekorta dine.
Sist endret av legalize_it; 2. november 2013 kl. 23:58.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg liker ikke idéen. Hvis dette budskapet er så viktig for deg, hvorfor ikke bare lage noen flyers? Bruk russekortet som alle andre: skriv en dårlig vits som du kommer til å være flau over om noen år.

Ingen tar russekort seriøst. Ihvertfall ikke hvis de får det av en fyr med maske.
Sist endret av Olympic; 3. november 2013 kl. 00:43.
Utrolig hvor glad det går ann å bli i et rusmiddel. Er det mulig.
Jeg liker kratom, så tenkte å presse dette inn i russekortet mitt
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg sa jo jeg var åpen for kritikk, men virker som folk rett og slett ikke ser greia. Greit nok. To each their own.
og det av informasjon om cannabis som kommer med er "noen liker å slappe av innimellom", noe man kunne skrevet om det meste.
Hvorfor ikke lage flyers viss cannabis er så viktig for deg? 90% av de som får russekort er jo små barn.
Sist endret av narni; 3. november 2013 kl. 01:08.
Er vell kun barn som spør om russekort uansett, og de har ikke lært annet enn at Cannabis er fyfy og et veldig farlig stoff.
Da ville jeg heller hatt "fun-facts" eller noe, ikke bare "Noen liker å slappe av med en joint". Ha noe fakta som du poster, gjerne noe for alkohol så følger du opp med en faktalinje om Cannabis.
Sist endret av Vod0; 3. november 2013 kl. 01:22.
Synes det er fint at man setter fokus på politiske saker som er viktige for en selv. Og at man tør å uttrykke dette selv om det ikke nødvendigvis er så populært for egen familie, m.f.

Likevel synes jeg russekort er feil sted å hevde dette standpunktet på. De som er opptatt av russekort - bortsett fra russen selv - er barn. Å nevne rusmidler på et russekort er derfor i mine øyne feil, enten det er gjelder alkohol, cannabis eller annet.

Så mitt råd er å droppe det hele. Hvis målet er å gjøre noe for cannabisdebatten, finn på noe annet. Forslag er allerede nevnt. Dette virker mest som et forsøk på hevde egen status på mer enn noe annet.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Futurologist Vis innlegg
Vel, jeg sa jo jeg var åpen for kritikk, men virker som folk rett og slett ikke ser greia. Greit nok. To each their own.
Vis hele sitatet...
Når de fleste på et ganske liberalt forum ikke ser greia, så vil heller ikke de tilfeldige personene du eventuelt deler kortene ut til heller gjøre det.

Et tips hvis du vil prøve å lage noe flyers eller lignende: du må ha noen underbyggende argumenter. For en fjerdedel av befolkningen kunne du like godt ha skrevet "noen foretrekker å slappe av med et skudd heroin i stedet for en sixpack".

Lykke til, samme hva du gjør
Syns tanken er god, men russekort assosieres ofte med at barn løper det de kan for å få noen. Tror ikke det blir spesielt godt tatt imot, og ser ikke for meg at det gir en positiv grunn til å diskutere om det bør være lovlig eller ikke. Ville heller spilt på humor isåfall.
Du tror noen som faktisk har interesse av det der går rundt og spørr russ om russekort? Herregud for en dårlig ide.
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
Du tror noen som faktisk har interesse av det der går rundt og spørr russ om russekort? Herregud for en dårlig ide.
Vis hele sitatet...
Du misforstår. Jeg skal dele ut kortene personlig til mennesker som står og ser på toget. Sannsynligvis vil minst 50% av de som får kortene synes det er en dårlig i de, men jeg forventer i hvert fall ikke at folk skal komme å spørre om å få kortet.

I tillegg, for å sitere meg selv:
Sitat av Futurologist Vis innlegg
VIKTIG: Jeg skal ikke dele ut noen kort til barn.
Vis hele sitatet...
Sitat av Futurologist Vis innlegg
Du misforstår. Jeg skal dele ut kortene personlig til mennesker som står og ser på toget. Sannsynligvis vil minst 50% av de som får kortene synes det er en dårlig i de, men jeg forventer i hvert fall ikke at folk skal komme å spørre om å få kortet.

I tillegg, for å sitere meg selv:
Vis hele sitatet...
minst 50%? minst 90% tenker jeg resten av de 10% er stonere selv. Må vell være rått og ha små barn som driver å strir om å få russekort, også må du svare den samme gamle " har ikke flere igjen". Syns hele ideen virker jævlig barnslig og noe kun en idiot kunne funnet på å gjort.
Jeg stemmer for du goer for det. Hjelper nok stort i legaliseringsdebatten.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
så du tenker å åpne for mer debatt innenfor legaliserings-temaet ved å gi småunger (for virkelig, hvem er det som spør etter russekort?) et par setninger om at du ønsker å legalisere?

...
De fleste voksne som får et russekort vil bare kaste det, noen barn plukker det opp.

BAM, du er en idiot som presser cannabis på barn.
Det er barn, og gjerne små barn som er elleville etter å få russekort av "de store tenåringene". Hjernen er ikke fullt utviklet før etter en viss alder, og de fleste kilder viser rundt tjuefem. Frontallappen/pannelappen, lobus frontaliser på latin, er en av de siste delene av hjernen som modnes. Dette området er der vi foretar ulike vurderinger. Og ifølge diverse kilder når ikke disse et voksennivå før ved 25-årsalderen. Derfor er det det er naturlig at tenåringer mangler dømmekraft og ikke minst evnen til å beherske impulser(!). Det er svært sannsynlig at tung, kronisk bruk av cannabis medfører noe svekkelse av hukommelsen, og selv korttidshukommelsen svekkes selv om varigheten er avhengig av en rekke faktorer, deriblant dosen. Læreevnen kan ifølge noen studier reduseres i flere uker. Studier som antyder en slik sammenheng, tyder samtidig på at læreevnen normaliseres når cannabinoidene går ut av kroppen[/i]. THC ikke dreper celler i hjernen, det bedøver dem. Tar man en titt på dokumentarer der de forsker på mus vil man kunne se at den yngre gruppen med mus som får tilført THC vil ha større vansker med å utføre ulike oppgaver enn fullvoksne mus (som nesten ikke ville ha noe problem med å løse oppgaven). Ved hjelp av bildegenerering av hjernen har man kunnet se en gradvis vekst av nerveceller, som først i 20-årene fullføres i frontallappene. Jeg kan vise et illustrert bilde nedenfor innlegget.

Å drikke alkohol for eksempel, eller ta inn andre rusmidler før denne prosessen er fullført, kan medføre til varige skader når det gjelder hjernens egen evne til å koordinere, systematisere, ta ansvar, hukommelse, læring, sosiale evner, dømmekraft og det å ta beslutninger. Å ødelegge/forstyrre balansen i hjernekapasiten vår i ung alder er ikke helt det store. Jeg er ikke imot legalisering på noen måte. Jeg er imot propaganda. "Congregatio de propaganda fide" betyr sammenslutning for utbredelse av "troen", Å forplante arbeid for å utbre en idé/lære. Igjen, hvem vil ha russekort? Små barn. Hvem er det enkelst å bryte ned med hensyn til psykiske motstandskraft, og gjøre det mottakelig for ideer, meninger og lignende som det kanskje før var motstander av eller fremmed for? Jeg anser det som hjernevasking. Tror du foreldrene til disse småbarna eller yngre tenåringene vil sette særlig pris på uttdeling av slike kort? Ei heller er det dugende argumenter av høy kvalitet på disse kortene du viser. Jeg er ikke imot legalisering på noen måte (kun fremgangsmåte, og hvordan det skal håndteres) men dette ser mer ut som et rebelskt forsøk fra en innbitt "stoner" enn en vei til fordelaktig debatt.

http://i41.tinypic.com/2nsvqrk.jpg

Beklager, personlig mener jeg at dette er et særdeles dårlig forsøk på endring selv om det er aldri så godt ment.
Jeg er for legalisering og offentlig debatt om cannabis og alt det der tullet, men du har seriøst tenkt å bli "seriøst" politisk på et russekort? Jeg tviler på du får overbevist en eneste en om at legalisering er en god idé med russekort.

Kan du ikke bare skrive "hasj er godt, hopp og hei, jeg liker å være stein" eller noe hvis du ha noe med hasj på russekortet? Samme effekt på Ola Nordmann.
Presse legaliseringssaken på barneskolebarn som nettopp har lært seg å lese. Vettu hva!
Jeg tror det ikke er noe lurt å gjøre det, selv om idéen var litt artig.
Det blir neppe tatt noe seriøst, og det at man "lurer" barna til å ta imot slik informasjon vil nok mange foreldre bli sjokkert over, og av prinsipp vil de nok stelle seg på bakbeina og bli enda mer negative til hele debatten. (bare fordi man har "lurt" et slikt "negativt emne" på barna deres + hele greia med at noen kan oppfatte det som et forsøk på å få barn til å godta hasj :P)

Dersom du skulle ha gjort det, ville jeg isåfall ha gått for en "dealer sjekker ikke legg " attitude, gjerne med noe Fallout-aktig propaganda illustrasjoner med en drugdealer som selger til barn :P Det vil jo bli enda mer sjokkerende på den måten, men isåfall er det et godt poeng som vektlegges - nemlig kontrollert omsetning med aldersgrenser og slikt

Men jeg ville fortsatt ikke gjort det :P men skal du gjøre det, så gjør det med stil!
Jeg er enig med alle andre her

Du skal altså være russ Futurologist.. Med andre ord er du ikke gamle karen selv.

Spre heller budskapet på et generelt grunnlag. Flyers etc.
Sist endret av drey; 3. november 2013 kl. 16:44.
Alle dere som snakker om påvirkning på barn her; ser dere ikke at han sier det er han som skal dele ut kortene, og at de ikke vil gis bort til unger?
Greit at det stort sett er unger som spør om russekort, men da han poengterer at kortene skal deles ut til tilfeldige, voksne mennesker, og ikke gis bort til spørrende unger, faller dette argumentet bort.
Da må jo isåfall foreldrene overrekke kortet til barna, noe som vel ikke er særlig realistisk.
Sitat av stranger Vis innlegg
Alle dere som snakker om påvirkning på barn her; ser dere ikke at han sier det er han som skal dele ut kortene, og at de ikke vil gis bort til unger?
Greit at det stort sett er unger som spør om russekort, men da han poengterer at kortene skal deles ut til tilfeldige, voksne mennesker, og ikke gis bort til spørrende unger, faller dette argumentet bort.
Da må jo isåfall foreldrene overrekke kortet til barna, noe som vel ikke er særlig realistisk.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skrive et budskap til voksne på noe kun barn bryr seg om?

Hvor mange russekort ligger slengt overalt i Mai? Veldig mange så det kan fort skje med disse også.
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Hvorfor skrive et budskap til voksne på noe kun barn bryr seg om?

Hvor mange russekort ligger slengt overalt i Mai? Veldig mange så det kan fort skje med disse også.
Vis hele sitatet...
Beklager å være politisk ukorrekt nå, men jeg tror problematikken dramatiseres vel mye.

Èn ting er å aktivt dele ut pro-cannabis standpunker til barn; det ser jeg ikke poenget med og tror heller ikke det vil komme noe godt ut av. Jeg synes også dette er en problematikk barn ikke trenger å innvies, da det strengt tatt ikke angår dem.

En annen ting er om noen skulle finne et russekort på gaten, eller en flyer som mange ser ut til å være mer positive til, på gata. Dette er ikke et standpunkt som presses på dem, men heller en observasjon. Vel er barn formelige og skjøre, men så skjøre er de ikke at de vil oppleve skader av å lese en liten notis angående cannabis.
Om så skulle være, tror jeg vi ville sett en vesentlig større skade-effekt av barn som ser nyhetssendinger, narkomane og fattige rumenske tiggere.

OT: Hvorfor i svarte svingende dukker ordet "SPAM" opp på tilfeldige plasser i innlegget mitt? Har da ingenting med spam å gjøre
Sist endret av stranger; 3. november 2013 kl. 17:44.
Sitat av stranger Vis innlegg
Beklager å være politisk ukorrekt nå, men jeg tror problematikken dramatiseres vel mye.

Èn ting er å aktivt dele ut pro-cannabis standpunker til barn; det ser jeg ikke poenget med og tror heller ikke det vil komme noe godt ut av. Jeg synes også dette er en problematikk barn ikke trenger å innvies, da det strengt tatt ikke angår dem.

En annen ting er om noen skulle finne et russekort på gaten, eller en flyer som mange ser ut til å være mer positive til, på gata. Dette er ikke et standpunkt som presses på dem, men heller en observasjon. Vel er barn formelige og skjøre, men så skjøre er de ikke at de vil oppleve skader av å lese en liten notis angående cannabis.
Om så skulle være, tror jeg vi ville sett en vesentlig større skade-effekt av barn som ser nyhetssendinger, narkomane og fattige rumenske tiggere.

OT: Hvorfor i svarte svingende dukker ordet "SPAM" opp på tilfeldige plasser i innlegget mitt? Har da ingenting med spam å gjøre
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg om at barn ikke tar skade av det. Det jeg mener er at det vil slå tilbake på saken TS fronter. Det vil det gjøre uansett om barn finner kortene eller ikke. Foreldre vil tenke, for en dust som deler ut dette på noe barn har så stor interesse av.

Hvis dette blir gjort i en liten by så ser jeg for meg at en lokalavis med sinte foreldre i ryggen kan sette saken i et dårlig lys. All pr er ikke god pr, selv om det er motsatt av ordtaket.
Et russekort som gis til voksne havner i søpla eller på bakken. De få som gidder å lese det kommer til å tenke akkurat det samme som de gjør når de leser andre russekort som handler om puling og fyll. Det at du går å leverer det personlig i russedressen din på 17 mai virker bare sært, og jeg regner med at du tenker å hive på noe " jeg syns du burde lese dette, det er kjempeviktig assa" gjør det hele til å bli oppfattet som veldig useriøst. Jeg hadde hvertfall tenkt mitt om fremtoning og intelligens på denne personen hvis jeg ble tildelt et kort med denne teksten. Det havner i samme gate som de som vil spre det kristne budskap ved å banke på døra di og snakke om himmelriket.

hvis du er så veldig opptatt av å få legalisert cannabis eller i det minste skape en debatt rundt det hvorfor melder du deg ikke inn i en forening som driver med dette? Jobb aktivt med det, delta på debatter på skoler, ring politikere og hør hva de mener med det, skriv notiser til avisen, gjør research og sleng noen fakta på bordet, snakk med leger og få noen sitater som du kan legge ut i nettsaker du lager selv, gå i tog, arranger info-kvelder om temaet, lag en underskriftkampanje, skriv et leserbrev, lag flyers, ha stand på karl johan ++++

Gjør noe som får det til å virke seriøst. Ikke kle deg i batikk t-skjorter , dreads og hullete joggebukser når du skal diskutere temaet. Vær profesjonell, høflig og imøtekommende uten å være sutrete og sint. Gjør det på en ordentlig og respektfull måte så kanskje du kan være med å endre lovverket en vakker dag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hater å være den fyren som synes dette er en dum idè. Og til tross for at jeg liker folk som er åpne om nye muligheter, så tror jeg du glemmer den primære målgruppen for russekort.

Når du sprader rundt i 17.Mai toget, fyllesjuk, eller høy (whatever)... Så er det ikke voksne mennesker som tar i mot kortene dine. Men barn. Barn fra alder 4 til 10.

Jeg sier ikke at vi skal la være å informere barn om hva de forskjellige substansene verden har å by på er.
Men pokker, du bør ikke prakke det ned halsen dems 4-10 år etter de har kommet ut av magen heller..
At dere som svarer på tråden i det hele tatt bruker ordet "barn" er jo helt ute. Han har jo sakt at han IKKE skal gi det til barn. Jeg personlig leser russekort selv om jeg er voksen. Mange som prøver å leke smarte her å skrive et essey om hvor dumt dette er. Jeg ser ingen problematikk i det.. Du kan jo forøvrig skrive på engelsk slik at disse stakkars barna som kan få kloa i et av kortene dine ikke skjønner det uansett

Edit: Går også ann å ha 2 forskjellige kort. Det hadde jeg. Et jeg bevisst ikke ga til kristne kjendsfolk, og et jeg ga til alle Er ikke så vanskelig som dere skal ha det til. Kjør på TS.
gadd aldri lese hele posten men om du mener veien til legalizering er via små barn. shame on you
hva med å faktisk bruke oppegående vellykete folk til å promotere dette på andre arenaer en type steotype stonere, tror det hadde vert mere vellyket
Føler at mange misforstår. For det første skriver han jo selv at han ikke skal dele ut til barn, det er jo en simpel sak og bare si at du er tom. Han kan også skrive på engelsk som Frø nevnte, slik at barna som får tak i kortene ikke skjønner det før de blir eldre, og det er jo kanskje ikke så dumt(?) Jeg vet også om mange godt voksne folk som liker å lese div. russekort hvis det står noe morsomt eller bra på kortene. Syntes du burde gjøre det, men tenk deg om før du gjør noe som helst slik at du ikke setter legaliseringsdebatten i et dårlig lys!
Dette er noe av det dummeste jeg har sett... Sjøl om du vil legalisere Cannabis, kan du ikke tro at det å dele ut russekort på 17. mai hjelper deg med det.
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Trådstarter
Til alle dere som er negative og ikke ser poenget med dette, la meg forestille en situasjon for dere. Se for dere en liten by med mange mennesker spredt rundt innenfor et relativt lite område. Hvis 1000 personer får et kort som ber dem om å personlig ta stilling til kriminaliseringen av rusbrukere, tror dere virkelig ikke at noe kommer til å skje? Hvordan kan dere vite at alle kommer til å reagere på samme måte? Hele greia blir sikkert glemt ganske rakst, men dette er en mulighet for at noen familier/vennegjenger starter en seriøs samtale og står frem med sine meninger. Om 10 sosiale kretser tar opp temaet til debatt så er det et mye større skritt mot avkriminalisering enn hvis ingen prater om det. Dette er en enkel, effektivt og gratis måte å spre et budskap på -- og de fleste synes det er ren idioti? At så mange er negative kan jeg faktisk ikke fatte, til tross for at 17. mai kanskje er en upassende dag å spre budskapet på.

Det er ikke alltid så mye som skal til for å skape en ripple effect. Det værste som kan skje er at det ikke funker og at ingen bryr seg. Det er verdt et forsøk spør du meg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Futurologist Vis innlegg
Til alle dere som er negative og ikke ser poenget med dette, la meg forestille en situasjon for dere. Se for dere en liten by med mange mennesker spredt rundt innenfor et relativt lite område. Hvis 1000 personer får et kort som ber dem om å personlig ta stilling til kriminaliseringen av rusbrukere, tror dere virkelig ikke at noe kommer til å skje? Hvordan kan dere vite at alle kommer til å reagere på samme måte? Hele greia blir sikkert glemt ganske rakst, men dette er en mulighet for at noen familier/vennegjenger starter en seriøs samtale og står frem med sine meninger. Om 10 sosiale kretser tar opp temaet til debatt så er det et mye større skritt mot avkriminalisering enn hvis ingen prater om det. Dette er en enkel, effektivt og gratis måte å spre et budskap på -- og de fleste synes det er ren idioti? At så mange er negative kan jeg faktisk ikke fatte, til tross for at 17. mai kanskje er en upassende dag å spre budskapet på.

Det er ikke alltid så mye som skal til for å skape en ripple effect. Det værste som kan skje er at det ikke funker og at ingen bryr seg. Det er verdt et forsøk spør du meg.
Vis hele sitatet...
Okei, jeg ser ikke poenget, men om du skal gjøre dette bør du dele ut til ungdom. Hvorfor? Har du noengang diskutert legalisering med "voksne"? Det er "heroin neste" hele veien og "du er feilinformert" og (som regel) "vet du ikke noe om dette, du er basicly fortsatt ett barn".

Ooog siden du står i russebukse og maske (anbefaler Anonymous om du skal framstå som seriøs ) så er du ikke akkurat "han troverdige karen som også er for legalisering".
Sitat av Futurologist Vis innlegg
Til alle dere som er negative og ikke ser poenget med dette, la meg forestille en situasjon for dere. Se for dere en liten by med mange mennesker spredt rundt innenfor et relativt lite område. Hvis 1000 personer får et kort som ber dem om å personlig ta stilling til kriminaliseringen av rusbrukere, tror dere virkelig ikke at noe kommer til å skje? Hvordan kan dere vite at alle kommer til å reagere på samme måte? Hele greia blir sikkert glemt ganske rakst, men dette er en mulighet for at noen familier/vennegjenger starter en seriøs samtale og står frem med sine meninger. Om 10 sosiale kretser tar opp temaet til debatt så er det et mye større skritt mot avkriminalisering enn hvis ingen prater om det. Dette er en enkel, effektivt og gratis måte å spre et budskap på -- og de fleste synes det er ren idioti? At så mange er negative kan jeg faktisk ikke fatte, til tross for at 17. mai kanskje er en upassende dag å spre budskapet på.

Det er ikke alltid så mye som skal til for å skape en ripple effect. Det værste som kan skje er at det ikke funker og at ingen bryr seg. Det er verdt et forsøk spør du meg.
Vis hele sitatet...
Jeg tror 17. mai kan være en veldig fin dag å stille informere om cannabis. Det er tross alt alkholmisbruksdagen over alle i Norge. Og jeg er helt enig i at det er flott om man får diskusjonen inn på middagsbordene rundt i de tusen hjem.

Men det er ikke det folk reagerer på. Det er at det er russekort som er virkemiddelet, som utvilsomt er mest interessant for barn. Dermed blir det en litt feil måte å løfte en viktig debatt på.

Men flyers delt ut til voksne (f.eks.) er et kjempeflott tiltak.

Tror mange her inne er enige med deg i å løfte fram budskapet, det vet du sikkert. Men effekten av akkurat dette forslaget blir altså litt uheldig, såpass at nFF reagerer (tilogmed).
Sist endret av apocalypse; 13. november 2013 kl. 14:57. Grunn: vask.
Sitat av madchild2303 Vis innlegg
gadd aldri lese hele posten men om du mener veien til legalizering er via små barn. shame on you
hva med å faktisk bruke oppegående vellykete folk til å promotere dette på andre arenaer en type steotype stonere, tror det hadde vert mere vellyket
Vis hele sitatet...
Les posten som er ca en CENTIMETER over din egen...
Sitat av frø Vis innlegg
Les posten som er ca en CENTIMETER over din egen...
Vis hele sitatet...
Da kan man lage det som en flyer. Et russekort har nærmest magnetisk tiltrekning til barnehender, uansett hvem man deler ut til.
Pass på å gi det til barna som nylig har lært å lese. De forstår ikke nødvendigvis hva budskapet er men de lærer seg kanskje ordet "hasj". Det er også svært viktig at du deler ut en is eller liknende sammen med russekortet da barna vil assosiere hasj med noe positivt.
Sist endret av Gelémannen; 13. november 2013 kl. 15:08.
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Da kan man lage det som en flyer. Et russekort har nærmest magnetisk tiltrekning til barnehender, uansett hvem man deler ut til.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke dumt å ha noen flyers on-hand med kilder til mer informasjon, men russekortene er allerede bestilt. Får håpe at de barna som eventuelt får tak i noen kort ikke prøver å tolke dem alt for mye.

Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Pass på å gi det til barna som nylig har lært å lese. De forstår ikke nødvendigvis hva budskapet er men de lærer seg kanskje ordet "hasj". Det er også svært viktig at du deler ut en is eller liknende sammen med russekortet da barna vil assosiere hasj med noe positivt.
Vis hele sitatet...
Ordet hasj er ikke brukt en eneste gang på det endelige kortet, ei heller prøver jeg å fremstille rusmiddelet som en positiv ting. Jeg synes bare det er unødvendig å straffe noen for å velge et alternativ til alkohol.
Sitat av Futurologist Vis innlegg
Det er nok ikke dumt å ha noen flyers on-hand med kilder til mer informasjon, men russekortene er allerede bestilt. Får håpe at de barna som eventuelt får tak i noen kort ikke prøver å tolke dem alt for mye.
Vis hele sitatet...
De skades jo ikke av å lese det du skriver på kortene Ikke noe problem det. Men for legaliseringsdebatten kan det være skadende. Tviler på at forbudsmenigheten tolker det så veldig positivt.
Sist endret av apocalypse; 13. november 2013 kl. 15:49.
russekort er det småbarn som vil ha og ingen andre.. så og spre ett legaliserings budskap til småbarn har nok motsatt effekt