Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2157
Heisann!

Vurderer sterkt å bygge en spillserver nå som vi får en 100/100 linje inn i huset. Har ikke spesielt mye peiling på hva spillservere krever av hardware. Hadde vært kult om det gikk an å hoste BF3 server (helst 64 slot), DayZ server og en Minecraft server (2-3GB RAM) + Eventuelt TS og en nettside.

Hvor kan jeg få kjøpt en maskin som klarer dette / deler? Og hva ville prisen vært?

Takk
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
http://www.dell.com/poweredge

Disse er fine, og brukt av mange hoster.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
http://www.dell.com/poweredge

Disse er fine, og brukt av mange hoster.
Vis hele sitatet...
Hvilken trenger jeg for det jeg hadde i lista over? (Tower server)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Hvilken trenger jeg for det jeg hadde i lista over? (Tower server)
Vis hele sitatet...
Hva er budsjettet?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hva er budsjettet?
Vis hele sitatet...
Ikke tenk på det. Trenger noe som klarer å kjøre det jeg nevnte i første post.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ikke tenk på det. Trenger noe som klarer å kjøre det jeg nevnte i første post.
Vis hele sitatet...
Ta en T420 og konfigurer den til og ha minst 16gb RAM, så kan du fylle på resten selv.

(Alternativt kan du jo bare bygge en maskin selv med mye RAM, passende mengde plass, en LGA 2011 prosessor etc.)
Sist endret av Freddy_fred5; 15. august 2012 kl. 18:27.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ta en T420 og konfigurer den til og ha minst 16gb RAM, så kan du fylle på resten selv.
Vis hele sitatet...
T420 med 16GB RAM klarer alt jeg nevnte over?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
T420 med 16GB RAM klarer alt jeg nevnte over?
Vis hele sitatet...
Burde.

Jeg anbefaler nok heller og bygge, men Poweredge serien er noe jeg har sett dukke opp på en del hostingsider.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Burde.

Jeg anbefaler nok heller og bygge, men Poweredge serien er noe jeg har sett dukke opp på en del hostingsider.
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at det er billigere å bygge? Med tanke på prisen til den serveren der, tror jeg nok det å bygge er lurest.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Noe sier meg at det er billigere å bygge? Med tanke på prisen til den serveren der, tror jeg nok det å bygge er lurest.
Vis hele sitatet...
Excactly...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Excactly...
Vis hele sitatet...
Som sagt har jeg ikke peiling på serve HW. Idè til HW ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Til ditt kompetansenivå, Random desktop hardware som passer sammen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Som sagt har jeg ikke peiling på serve HW. Idè til HW ?
Vis hele sitatet...
Nja, 16-32gb RAM, en LGA 2011 prosessor, 1tb disk, kjøler og kabinett of choice.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Til ditt kompetansenivå, Random desktop hardware som passer sammen.
Vis hele sitatet...
Jammen det er jo ikkje moro :c
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Til ditt kompetansenivå, Random desktop hardware som passer sammen.
Vis hele sitatet...
Drit i mitt kompetansenivå når det gjelder HW og servere. Er rimelig sikker på at en Xeon processor eller en Plentium processor yter bedre enn en Core processor i en server?

Er usikker på hvor kraftig CPU jeg trenger. Har nå lærst at 16GB ram holder, men CPU og HK er jeg usikker på. Kan du ikke komme med noen tips eller ledetråder?

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg


Jammen det er jo ikkje moro :c
Vis hele sitatet...
Litt derfor også.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Drit i mitt kompetansenivå når det gjelder HW og servere. Er rimelig sikker på at en Xeon processor eller en Plentium processor yter bedre enn en Core processor i en server?
Vis hele sitatet...
For ditt bruk, Nei.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
For ditt bruk, Nei.
Vis hele sitatet...
Mitt bruk? At jeg ikke kan mye om server hardware har da vel ingenting å si på softwaret maskinen skal kjøre?

Så lenge en Xeon eller Plentium processor yter bedre på en DayZ, BF3, MC og webhost/TS så skal jeg ha det. Driter i om jeg kan jo om det eller ikke. Derfor jeg spør her.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
For ditt bruk, Nei.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, si hvorfor eller hva han burde ta i stedet for å bare skrive, "Nei". Spesielt du som kan så mye!
Sist endret av Erlendman; 15. august 2012 kl. 18:53.
Er dette noe som kunne funket?

Noe som kan gjøre billigere?
(Vil ha den så stille som mulig, så et stille kabinett hadde vært fint)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Claryn Vis innlegg
Så lenge en Xeon eller Plentium processor yter bedre på en DayZ, BF3, MC og webhost/TS så skal jeg ha det. Driter i om jeg kan jo om det eller ikke. Derfor jeg spør her.
Vis hele sitatet...
Kva får deg til å tru at det er tilfellet? Og at du vil ha noko nytte av det?

Gå for standard core cpu... billegare, og plenty juice i dei.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva får deg til å tru at det er tilfellet? Og at du vil ha noko nytte av det?

Gå for standard core cpu... billegare, og plenty juice i dei.
Vis hele sitatet...
Siden alle dedikerte servere jeg har sett på nett har brukt en slik en.

Er i5 nok, eller brukere software all ytelsen i en i7 processor? Hvis ikke er vel i5 3750k mest ideelt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Claryn Vis innlegg
Siden alle dedikerte servere jeg har sett på nett har brukt en slik en.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje spesielt uvanleg med andre CPUer heller. Men jo - det er ein cpu laga for server og workstationbruk, men det vil ikkje sei at du har bruk for det, eller at speltenarar er optimalisert for xeon.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Er i5 nok, eller brukere software all ytelsen i en i7 processor? Hvis ikke er vel i5 3750k mest ideelt?
Vis hele sitatet...
Om det er nok kjem heilt an på kor mange brukarar du har, og kva som er bottleneck. Du må nesten lese litt om programvara du vil køyre, og finne ut kva behov den har. Deretter bestiller du jern som greier det.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ikkje spesielt uvanleg med andre CPUer heller. Men jo - det er ein cpu laga for server og workstationbruk, men det vil ikkje sei at du har bruk for det, eller at speltenarar er optimalisert for xeon.


Om det er nok kjem heilt an på kor mange brukarar du har, og kva som er bottleneck. Du må nesten lese litt om programvara du vil køyre, og finne ut kva behov den har. Deretter bestiller du jern som greier det.
Vis hele sitatet...
Si en 40 slot DayZ server, BF3 server med 64 slots, Minecraft server med 2-3 GB RAM med 40 slots og en TeamSpeak server med 10-20 slots. Webhost trenger jeg faktisk ikke.

Dette da?
Trudde man ikke kunne hoste egne BF3 servere? Eller var det før?
Sitat av Oatre Vis innlegg
Trudde man ikke kunne hoste egne BF3 servere? Eller var det før?
Vis hele sitatet...
Dang it.. stemmer det -.- Drop den da.. da klarer jeg med vel med 16 GB RAM og en billigere CPU?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Claryn Vis innlegg
Si en 40 slot DayZ server, BF3 server med 64 slots, Minecraft server med 2-3 GB RAM med 40 slots og en TeamSpeak server med 10-20 slots. Webhost trenger jeg faktisk ikke.

Dette da?
Vis hele sitatet...
http://support.dayzmod.com/knowledge...ayarticle&id=1
http://www.minecraftcrafting.org/min...-requirements/
http://www.teamspeak.com/?page=requirements

Du får lese litt. Og gjerne vurdere dedikert boks hos en ISP, f.eks. hetzner.de eller leaseweb. Da slepp du å tenke på nettlinje, maskinvare, støy, velikehald etc.
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://support.dayzmod.com/knowledge...ayarticle&id=1
http://www.minecraftcrafting.org/min...-requirements/
http://www.teamspeak.com/?page=requirements

Du får lese litt. Og gjerne vurdere dedikert boks hos en ISP, f.eks. hetzner.de eller leaseweb. Da slepp du å tenke på nettlinje, maskinvare, støy, velikehald etc.
Vis hele sitatet...
Jeg har vurdert dedikert boks, men jeg vil ha en egen. Kan gjøre så mye mere med enn egen en. Får jo ikke privat database på DayZ hvis jeg leier.

Si om jeg bare skal kjøre DayZ da? En server med 40-50 slots.. Hvor mye ville HW kostet?

BTW: er den lista jeg posta fra Dustin grei?
Er jo bare å kjøpe plenty med RAM da? Er jo ulovlig billig, RAM kan man jo uansett aldri få nok av
Sist endret av Oatre; 15. august 2012 kl. 19:36.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg har vurdert dedikert boks, men jeg vil ha en egen. Kan gjøre så mye mere med enn egen en. Får jo ikke privat database på DayZ hvis jeg leier.
Vis hele sitatet...
Det er ingen skilnad på å leige dedikert maskinvare vs. å eige den, utover at du slepp kapitalkostnad, og ting som straum, båndbredde m.m. er inkludert i prisen. I tillegg er det enkelt å oppgradere om behovet melder seg, og store ISPer som Leaseweb har kapasitet til å takle DDoS i større grad enn ruteren din har...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ingen skilnad på å leige dedikert maskinvare vs. å eige den, utover at du slepp kapitalkostnad, og ting som straum, båndbredde m.m. er inkludert i prisen. I tillegg er det enkelt å oppgradere om behovet melder seg, og store ISPer som Leaseweb har kapasitet til å takle DDoS i større grad enn ruteren din har...
Vis hele sitatet...
OS da? Har 0 erfaring med systemer som CentOS. Windows Server 2008 krever nok mere ressurser, men det er vel det beste da jeg ikke har mye erfaring med CentOS?

OKai, okai..
Ser på leie av enten VPS eller Dedikert.
http://www.ovh.co.uk/vps/

Er disse noe særlig? Hvor mye vil jeg egentlig trenge på en 40 slots privat server? Tviler på at den kommer til å fylles. Plus en Minecraft server med 40 slots?
Hva med og kjøpe en kraftig brukt server? fyre opp noen virtuelle machiner så man får mer nytte av serveren.
Ville ha litt mer ram i en minecraft server, så kan man bruke ramdisk feks.
Sist endret av wtf1337; 15. august 2012 kl. 21:40.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Ærlig talt, si hvorfor eller hva han burde ta i stedet for å bare skrive, "Nei". Spesielt du som kan så mye!
Vis hele sitatet...
Jeg kunne godt utdypet om at TS ikke har noe behov for lockstepping, ECC multisocket, forhøyet kjerneantall og for å ikke snakke om større QPI-linker og andre chipsetspesifikke funksjoner, men jeg tror det hadde falt for tomme ører.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg kunne godt utdypet om at TS ikke har noe behov for lockstepping, ECC multisocket, forhøyet kjerneantall og for å ikke snakke om større QPI-linker og andre chipsetspesifikke funksjoner, men jeg tror det hadde falt for tomme ører.
Vis hele sitatet...
Det hadde hvertfall vært bedre enn et "NEI" som tydelig var fordi jeg hadde for lite kunnskap om server HW. Det er grunn til at jeg spør her, er det ikke?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Er dette noe som kunne funket?

Noe som kan gjøre billigere?
(Vil ha den så stille som mulig, så et stille kabinett hadde vært fint)
Vis hele sitatet...
E3-xeon er bare en renamed Sandy Bridge desktopCPU og har ingen merkbare forskjeller, den er også begrenset til single socket og endel forminskede minnestøtter.

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hva med og kjøpe en kraftig brukt server? fyre opp noen virtuelle machiner så man får mer nytte av serveren.
Ville ha litt mer ram i en minecraft server, så kan man bruke ramdisk feks.
Vis hele sitatet...
Spørs hvor gammel du snakker om, det eldste som er brukbart til noe idag av f.eks HP-servere er G6, det er par år gammel men er akkurat når Nehalem ble introdusert, ytelsesmessig ligger G6 minst 80% framfor G5, men sammenlignet med Gen8 yter den bare 40%.