Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 4959
Det er på tide å oppdatere lovverket. Strafferammene for å slutte seg til terrorgrupper er alt for lave. 6 år for å brødfø og ha sex med terrorister som gruppevoldtar småbarn og brenner folk levende er helt latterlig.

Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jeg hadde ingen anelse om at strafferammen for å slutte seg til terrorgrupper bare var uslige 6 år. Tok det for gitt at 21 år med forvaring var strengeste straff for forræderi av et slikt kaliber.
Vis hele sitatet...
§ 147 d. Med fengsel inntil 6 år straffes den som danner, deltar i, rekrutterer medlemmer eller yter økonomisk eller annen materiell støtte til en terrororganisasjon, når organisasjonen har tatt skritt for å realisere formålet med ulovlige midler.

Og ja, jeg ønsker at det blir gjort et eksempel av henne, med mindre det viser seg at kvinnen er blitt kidnappet eller hjernevasket.
Vis hele sitatet...
Og med statuere et eksempel så mener du å gi henne en straff utover det loven åpner for? For det tenker du er greit å bare gjøre av og til? Gjelder det bare saker du personlig føler sterkt for, eller skal andres følelser også få lov å rettferdiggjøre plutselig tredobling av strafferamme?

Og mange av kvinnene i IS har også vært svært delaktige i faenskapen i følge de ofrene som har overlevd.
Vis hele sitatet...
Ja da må hun i såfall straffes for dét. Det er hele poenget her, man må faktisk finne ut hva folk har gjort før man konkluderer med straffeutmålingen. Det er helt utrolig at man må forsvare det prinsippet som om det var noe helt radikalt.
Sist endret av *pi; 23. januar 2020 kl. 06:53.
Er det virkelig radikalt å mene at 6 år for å brødfø og ha sex med barbariske terrorister er alt for lavt og at strafferammene bør økes? Jesus christ...
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Er det virkelig radikalt å mene at 6 år for å brødfø og ha sex med barbariske terrorister er alt for lavt og at strafferammene bør økes? Jesus christ...
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har diskutert det. Men man endrer ikke strafferammen ved å spontant tredoble den i et enkelttilfelle for å "statuere et eksempel". Straffeloven regulerer forresten ikke hvem du har lov å ha sex med, av voksne, samtykkende personer.
Sist endret av *pi; 23. januar 2020 kl. 06:56.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er ingen som har diskutert det. Men man endrer ikke strafferammen ved å spontant tredoble den i et enkelttilfelle for å "statuere et eksempel". Straffeloven regulerer forresten ikke hvem du har lov å ha sex med, av voksne, samtykkende personer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Terrorisme er et av de få problemene som er så alvorlig at lovendringer bør ha tilbakevirkende kraft. Jeg driter i hva som står i grunnlovens 97. paragraf, den kan endres og terrorisme av dagens kaliber var ikke engang en aktuell problemstilling når den ble skrevet. Som sagt, moderne problemer krever moderne løsninger.

Om ungen din banka opp mormorra si, ville du unngått å straffe han eller henne kun pga. du ikke opplyste ungen om at dette er strengt forbudt tidligere? Eller ville du ha funnet opp noen nye regler på stedet og deretter straffet ungen for å ikke ha et snev av sunt folkevett?
Sist endret av SkurtNilsen; 23. januar 2020 kl. 07:15.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jeg driter i hva som står i grunnlovens 97. paragraf, den kan endres og terrorisme av dagens kaliber var ikke engang en aktuell problemstilling når den ble skrevet. Som sagt, moderne problemer krever moderne løsninger.
Vis hele sitatet...
Klart lover kan endres, og det gjøres jo også. Det er litt regler for akkurat hvordan de endres, men det får være måte på samfunnsfagstime. Du kan jo google maktfordelingsprinsippet.

Om ungen din banka opp mormorra si, ville du ikke ha straffet han eller henne kun pga. du ikke har opplyst ungen om at dette er strengt forbudt på forhånd? Eller ville du ha funnet opp noen nye regler på stedet og deretter straffet ungen for å ikke ha et snev av sunt folkevett?
Vis hele sitatet...
Så du tenker at et samfunn bør styres som en familie da. Med en forelder som bestemmer over sine umyndige barn, som ikke har noe de skulle sagt når det gjelder lovverk eller strafferammer. Hvis Pappa Skurt blir opprørt, da blir det livstid!
Sist endret av *pi; 23. januar 2020 kl. 07:24.
Fin stråmann. Eksempelet var for å illustrere hvor absurd det er at lovendringer ikke kan ha tilbakevirkende kraft når det er snakk om vold, voldtekt og tortur som hører hjemme i middelalderen. Om du hadde sett noen av videoene som IS publiserer så tror jeg du ville sett annerledes på saken, men noe sier meg at du aldri har sett et eneste sekund av hva disse udyra holder på med som underholdning i IS leirene.

Jeg liker når du kaller meg Pappa Skurt forresten, fortsett gjerne med det lol
Sist endret av SkurtNilsen; 23. januar 2020 kl. 07:29.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Fin stråmann. Eksempelet var for å illustrere hvor absurd det er at lovendringer ikke kan ha tilbakevirkende kraft når det er snakk om vold, voldtekt og tortur som hører hjemme i middelalderen.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstår er det åpning for at hun kan siktes og dømmes likevel, og det er det vel egentlig ingen som har protestert mot.

Om du hadde sett noen av videoene som IS publiserer så tror jeg du ville sett annerledes på saken, men noe sier meg at du aldri har sett et eneste sekund av hva disse udyra holder på med som underholdning i IS leirene.
Vis hele sitatet...
Jeg forsvarer ikke IS. Jeg forsvarer ikke terror. Jeg forsvarer ikke de eventuelle handlingene til denne kvinnen, som jeg heller ikke vet nøyaktig hva er. Jeg forsvarer ikke engang strafferammen i denne saken, selv om det kunne vært interessant å diskutere. Jeg har forsvart prinsippene for rettsstaten, noe du gir inntrykk av å være totalt imot. Tror vi får være enige om å være uenige akkurat der.

Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jeg liker når du kaller meg Pappa Skurt forresten, fortsett gjerne med det lol
Vis hele sitatet...
Jeg mistenkte at det ville gå til hodet på deg
Sist endret av *pi; 23. januar 2020 kl. 07:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe aight da er vi enige om det grunnleggende ihvertfall, selv om vi er uenige i enkelte detaljer. Begraver stridsøksen nå, ha en fin dag
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
YO PAPA SKURT (you asked for it)
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
...når det er snakk om vold, voldtekt og tortur som hører hjemme i middelalderen.
Vis hele sitatet...
kan jeg forstå det slik at det da finnes mer moderne vold, voldtekt og tortur, og at disse er å foretrekke fremfor de middelalderske?
Haha ja jeg vil faktisk påstå at f. eks. waterboarding og lydtortur med ABBA eller Iron Maiden (guantanamo bay style) er litt mer humant enn å flå folk levende eller smøre inn folk med honning og melk og sende dem i en båt til sjøs, kneblet, slik at de blir sakte men sikkert spist levende av insekter.

Det er ikke særlig pent å hverken torturere, voldta eller drepe uansett da
Sist endret av SkurtNilsen; 23. januar 2020 kl. 09:23.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Et av de sentral spm. her jo bla. hvordan og (hvor) vi skal forhold oss til disse barna som har vært så uheldig å få disse barbarene til foreldre.
Jeg ser store problemer ved å fengsle noen under 18 og tenker også at mann ikke kan eller burde straffe ungdom mellom 14-16 (selv om mange av dem noen ganger fortjener tyn)
Det var f.eks. veldig populært en stund å rope opp om USA sin fengsling og internering av barn helt ned i spedbarnsalder ved grensen. Ofte også tvangsseparet ifra foreldrene.

Merkelig hvor fort vi glemte de!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Fremskrittspartiets linje i denne saken har jo vært helt tussete. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å ta så feil på så mange ulike måter samtidig. Hvor *DUMME* går det an bli?


Etter veldig mye om og men valgte norske myndigheter å gjøre akkurat det som et bredt sprekter av juridiske forhold og internasjonale traktater og statstradisjoner krever at vi gjør. Det er en rasjonell og fornuftig handling som tillegg til å redde livet til en døende mindreårig norsk borger kan medføre at en farlig kriminell bringes for retten - hvorved hun kan motta sin rettmessige dom. Eller bli frikjent, hvis hun faktisk var uskyldig, selvsagt. Frp hadde tidenes mulighet til å vise handlekraft, men de valgte i steden å forspille muligheten ved å protestere mot noe som opplagt ikke kunne føre frem. De visste de ville tape, men de gjorde det likevel. Og nå ydmyker de seg selv enda mer ved å gå ut av regjering? Good riddance!
Vis hele sitatet...
Etter at FRP trakk seg fra regjeringen gjør de nå et kjempebyks på nrk sine målinger. Opp over 5%.

Er det korttidsminnet til folk det er problemer med? Har frp velgerne glemt hva frp gikk til valg på og hva de faktisk ble med på i perioden i regjeringen?

Eller er det så mange som ble rasende på at norge hentet is-kvinnen og barna hennes? Er det smårasistene som markerer seg nå eller hva er det som gjør at frp øker så markant på målingene?

Greit nok at dette kun er en måling og ikke et valg. Men likevel. FRP kunne fått større gjennomslag men greide det ikke. At de trekker seg fra regjeringen fører til at de får mer støtte? Skjønner ikke tankegangen til folk jeg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
FrP er tilbake der de høre hjemme.
Alle skjønner det, også frp velgere. Ingen har noen sinne trodd at de skulle utrette noe i regjering, kanskje med unntak av en "alt for
høy på seg selv" Siv Valg natta for x-antall år siden.

Det eneste de kan er å prate piss i opposisjon!
Sitat av vindaloo Vis innlegg
FrP er tilbake der de høre hjemme.
Alle skjønner det, også frp velgere. Ingen har noen sinne trodd at de skulle utrette noe i regjering, kanskje med unntak av en "alt for
høy på seg selv" Siv Valg natta for x-antall år siden.

Det eneste de kan er å prate piss i opposisjon!
Vis hele sitatet...
Da Carl Ivar styrte skuta sørget de alltid for en liten krise med jevne mellomrom slik at de mistet stemmer og medlemmer.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av BAN Vis innlegg
Da Carl Ivar styrte skuta sørget de alltid for en liten krise med jevne mellomrom slik at de mistet stemmer og medlemmer.
Vis hele sitatet...
..sant!
Noe av det som har irritert meg mest de siste par årene er hvordan norske aviser fortsatt bruker tid på og er talerør for den idioten der.

Norges mest bitre og irrelevante gamling. Knapt nok interessant selv når han var partileder annet en som en kuriositet av en "halv-nazi gone stueren"

Men det har jo forsåvidt vært nok å ta av f.eks. "
voldtektsmenn ifra Os" det er en musikal du ikke glemmer så lett!