Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4995
Hei alle sammen, håper dagen deres går bra Har ikke vært på FF en stund nå og jeg elsker den nye "layouten"

Let's get right to business.. Jeg har liksom kikket litt rundt da på Valhalla og jeg har alltid vært litt nysgjerrig på å prøve å bestille noe da (Håper ikke jeg strider imot freakforum sine regler med å spørre om dette, da jeg er litt rusten akkurat nå.)

Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal kjøpe bitcoins og eventuelt betale personen? Hvor får jeg pakken? Hvor lang tid tar det?

Jeg vet ikke om dette er det riktige stedet heller å opprette en tråd men jeg håper noen kan hjelpe meg, jeg hadde virkelig setti stor pris på det Ha en kjempe fin Lørdag videre !

~Skullkid97
Det finnes et nettsted hvor terskelen så er lav og takhøyden så stor at selv veldig høye (og skakke) personer får plass. Der kan du spørre om alt du ikke våger å spørre om på nFF.

DarknetMarketsNO

Før du spør kan du se om du finner svar i wikien.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Tusen takk for hjelp! Setter virkelig pris på det Ha en fin Lørdag
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Hvor får jeg pakken?
Vis hele sitatet...
Pakken får du til den adressen du oppgir
▼ ... over en uke senere ... ▼
LocalBitCoins funker bra for å kjøpte BTC! Selv bruker jeg Sturle der fordi han har funket bra for meg hittil.
Du sender BTC til Valhalla brukeren din på kontosiden hvor du ser deposit btc address eller lignende. Helst send fra LBC til en Electrum wallet eller lignende, og SÅ videre til Valhalla.

Når du velger kjøp på en vare så går den rett til Escrow med en gang. Hvis vendoren vil ha FE (Finalize Early) vil du få en prompt som ber om passord osv, så ingen betaling skjer med en gang. Men varen blir bestilt med en gang, og det neste du ser er hvor du setter inn addressen det skal sendes til. Om vendoren har en PGP sig koblet til brukeren vil addressen bli kryptert automatisk, noe som vil stå under der du skriver addressen din. Om ikke, krypter med PGP signaturen til vendoren. Det står også guidelines til hvordan du skriver addressen, hva som er store bokstaver osv, med eksempler. Dette finnes alt på siden som kommer rett etter du trykker kjøp.

Husk å bruke /r/DarkNetMarkets og /r/DarkNetMarketsNO på Reddit før du rett ut stoler på en selger!
Lykke til kompis! Bare si fra om du vil vite mer!
Infiniti på LocalBitCoins bruker flere av de store bankene. Fordelen med det er at man kan få overført sum for kjøp av BTC umiddelbart (forutsatt at du har samme bank og skrudd på innstillingene til dette i nettbanken din)
Jeg bruker https://localbitcoins.com/ til å kjøpe bitcoins fra norske selgere (du overfører penger til kontoen deres [vanlig bankoverføring] og de sender tilsvarende bitcoins til LocalBitcoins kontoen/adressa di).
Deretter sender du bare de bitcoinsa til kontoen/adressa di i Valhalla (ikke la bitcoins stå i localbitcoins.com fordi de trekker for det).

Velg gjennomtenkt selger/vendor og produkt!
Selgere som ønsker FE betyr at du sender og de mottar BTC umiddelbart. Mottar du ikke produktet da, må du snakke med selger om evt. å refundere deg eller noe.
Beste betalingsmåte er escrow (du sender BTC, men har en 7-dagers frist på å avbryte i tilfellet du ikke mottar produktet. Dagen du mottar det, godkjenner du BTC-betalingen og selger mottar da BTC. Går det en uke uten at du avbryter, får selgeren automatisk pengene. Nedturen med dette er at det tar som regel over 1 uke før produkter når Norge, så for oss blir det det samme åssen betalingsmåte det er..).
NB! Kursen på BTC varier hele tida og noen ganger drastisk.

Du kan oppgi egen adresse (gjort dette selv). Det går bra siden pakkene er svært godt forberedt/sendt (er som regel konvolutter du mottar). Som sagt tar det som regel noe over 1 uke før du mottar produktet (les profilen til vendorene, der står det estimert tid).

Jeg råder deg til å først bestemme deg for hva og fra hvem du skal kjøpe, deretter kjøpe BTC for den summen, slik at du ikke sitter med mye BTC på kontoen din i tilfelle. Hvis du skal ha en del BTC, burde du skaffe deg en BTC lagringsbank på en ekstern minnebrikke f.eks.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Herregudddd å mye dere kan? Jeg forstår ikke hvordan dere får det til haha! Uhmm jeg tenkte å prøve meg på et kjøp men jeg er rimelig redd for at den blir stoppet i tollen. Kan eventuelt sende noen en pm hvis jeg trenger hjelp? Setter veldig pris på kommentarene deres, jeg lærer jo bare mer å mer, det er veldig interessant!
Hei, det du gjør er å gå på Localbitcoins, og finner en norsk selger. Jeg personelig bruker Sturle som er en ærlig kar. Har ikke samme bank som han, så når jeg sender så får jeg bitcoinsa dagen etterpå, husk å alltid lese reglene han har satt og hvordan du skal gå frem med å betale han. Når du har mottatt dem så går du inn på Valhalla igjen, så trykker du på Account (0.00 BTC) der vil det stå noe lignende: "Your Wallet adress: SJDHFIOWIU3NJFSKJFBNSJL" dette er adressen du skal sende bitcoins til. Gå så tilbake på localbitcoins og trykk på Bitcoinsene dine, da kommer det opp: "Send Bitcoins" på recieving adress så kopierer du fra Valhalla og limer inn der. Så under Amout in bitcoins så kopierer du bare balansen din og så trykker du på "Continue" for så å skrive inn passord og sende.

Etter 3-4 minutt vil du se på Valhalla under account så vil det komme opp "Unconfirmned balance" og det du sendte. Så kan det ta alt ifra 5 til 60 minutt før dem er på konto.

Nå kan du finne en vendor du vil kjøpe fra, personelig kjøper jeg bare fra norge så da velger du "Norway" og så "Domestic" som vil si at det bare kommer opp innenlands. Da mottar du pakke etter 1-2 virkedager, personelig får jeg alltid pakkene dagen etterpå om jeg sender inn bestillingen før 12:00. Tatt i betrakning at vendor har logga på.

Ingen som har nevnt det med å tumble coinsa? Når du kjøper bitcoins med bankoverføring så kan dine bitcoins LETT bli sporet tilbake til deg. Du er derfor nøtt til å tumble (mixse) coinsa dine sånn at du er anonym når du kjøper.
Ser heller ingen som nevner noe om Tails OS som også nesten er ett must når du handler på darknet, der ligger alt fra pgp, tor og bitcoinsvallet inne.

Lær mer om disse tingene her:
https://www.reddit.com/r/DarkNetMarketsNO/wiki/bitcoins

https://www.reddit.com/r/DarkNetMarketsNoobs/wiki/tails ( akuratt tails er sikkert lettere å søke opp på youtube )

Jeg anbefaler også å kjøpe kun fra norske vendorer da sjansen for at det blir tatt synker dramatisk. Tollen er vist litt ville for tia. Ikke glemm og sjekke ut på reddit hvem kjøpere som er godt etablerte og ikke har drevet med scamms. Good Luck!
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg anbefaler også å kjøpe kun fra norske vendorer da sjansen for at det blir tatt synker dramatisk. Tollen er vist litt ville for tia. Ikke glemm og sjekke ut på reddit hvem kjøpere som er godt etablerte og ikke har drevet med scamms. Good Luck!
Vis hele sitatet...
Husk at du betaler dobbel pris++ for å kjøpe innenlands. Fryktelig dyrt, men kanskje verdt det da risikoen for å bli tatt går betraktelig ned.
Sant det. Så vist det er store kvantar det er snakk om så må man jo nesten vurdere å bestille fra utlandet, men da for guds skyld ikke bestill hjem til deg selv (finn på noe annet lurt i så fall)
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
hvis noen vil vite hva jeg er opp til så kan dere sende meg en pm så kan vi gjerne snakke videre.. Jeg trenger flere hjerner så vi kan hjelpe hverandre her..