Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3672
Hvem: Meg, Per, Pål, Espen Askeladd. Pål og Espen hadde lyst å være der mens vi tok sopp. Pål hadde lyst å være tripsitter.
Hvor: Hjemme hos Espen Askeladd.
Hva: ca 2,4g fleinsopp fordelt på meg og Per, pluss nikotin og cannabis.
Dato: Fredag 20 August 2016.

Jeg og Per hadde vert ute og leitet etter fleinsopp de siste dagene på et jorde et lite stykke fra hvor vi bor. Vi brukte å finne rundt 20-30 hver dag om vi gikk 1-2 timer. Dagene etter vi hadde plukket fleinsopp så tok jeg og la dem på papir og nummererte dem for så å legge dem ut på freakforum på identifiseringstråden.

Jeg har vert interessert i fleinsopp i rundt 1-2 år og lest meg en god del opp på det, men var fortsatt ikke helt sikker på hvordan soppen så ut på ekte siden jeg var førstegangsplukker.

På freakforum så fikk jeg flere gode tilbakemeldinger og tips fra både Soppvandrerne og Pvestlandia. En spesielt stor takk til Soppvandrerne for å gå igjennom alle bildene å for å gi meg ekstra tips, triks og informasjon om både soppene vi fant og fleinsopp generelt.

Ok, tilbake til dagen det skjedde. Det var Fredag 20 August og jeg og Per avtalte at vi skulle spise fleinsopp den dagen. Vi var ikkje helt sikre på hvor vi hadde lyst å gjøre det, om vi skulle gjøre det i naturen eller inne, men vi tenkte at når det er første gangen til oss begge så bør vi kanskje gjøre det en plass der vi føler oss trygge og ikke trenger å stresse over andre mennesker.

På dette tidspunktet hadde vi bent 50 tørkede sopper, men vi hadde lyst på litt mer så vi svippet nedom jorde en liten time og plukket litt. Underveis mens vi plukket stoppet et par tyske sykkelturister for å ta bilde av enten oss eller naturen? Fortsatt litt usikker, men det har ikkje så mye å si. Denne dagen fant vi litt mindre mengder enn det vi pleide å gjøre, vi fant 8 stk på en time, men som vi syntest var greit.

De soppene var vi hundre prosent sikre på at var flein så vi følte at vi kunne spise dem rå og uten å legge dem ut på identifiseringstråden, men vi spiste dem ikke med en gang. Først skulle vi hente Pål. Vi svippet en kjapp tur innom Kiwi for å kjøpe Iste, cola og en pakke med smultringer. Så gikk bilturen mot Pål. Da vi hentet Pål kjørte vi bort til Espen Askeladden, når vi kom bort til han stod døra ulåst og Espen sov. Espen visste at vi skulle komme, han bare følte seg litt syk. Pål gikk opp og vekte Espen Askeladden.

Pål og Espen Askeladden skulle være tripsittere for oss den kvelden. Når Espen hadde komt seg opp fra sengen og ned i stua så startet vi å fordele soppene, det ble 25 tørkede sopper på hver pluss 4 ferske. Vi skulle gjerne hatt mer, men vi syntes egentlig ikke det gjorde noe med en slik dose siden det var våres første gang. Alle de tørkede soppene var til sammen 2g. De våte soppene vegde vi ikke.

Kl: 18 Jeg og Per hev nedpå alle soppene på en gang, jeg skylte ned med en slurk iste. Det var en lett smak av jord i munnen. Jeg og Per som hadde spist soppene satt der i sofaen og ventet, mens Pål og Espen gikk ut på terassen for å fyre en spliff.
Rundt

18:20 spurte Per meg kva jeg kjente, vi kom fram til at vi begge hadde en lett form for eufori og begge gledet seg til vi skulle begynne å kjenne det.

Kl: 18:30 Reiste vi oss fra sofaen og begynte å gå litt rundt i stuen. Jeg fikk lyst å skru på litt lys, så eg spurte Espen hvor lysbryteren var, tror eg begynte å kjenne det da jeg reiste meg, ting begynte å virke litt annerledes, vanskelig å beskrive, men føltes ut som hodet jobbet på en annen måte enn vanlig.

Jeg ble fortalt av Espen Askeladden hvilken lysbryter eg skulle skru på. Da jeg fikk på lyset var det bare den ene lyspæra på hele lysekronen som det var lys i. Jeg og Per gikk bort for å se på den. Den så nydelig ut, om det var pga soppen som gjorde det vet jeg ikkje, men den var ekstremt flott å se på. Har ikke sett noe spesielt på den lyspæra i ettertid, skal gjøre det en gang og sammenligne det som da vi var på sopp.

Vi satt oss ned i sofaen igjen. Jeg begynte å føle meg litt kvalm, ikke på en måte at eg måtte spy, men om noen hadde puttet en finger i halsen min, ville alt gått opp igjen. Det ville det sikkert uansett om noen hadde puttet en finger i halsen min, men dere skjønner tegninga. Jeg kjente litt kvalme, men ikke nok til å spy.

Kl: 18:45 Reiste Per seg opp igjen og sa at ting begynte å bli mye mer annerledes. Ingen av oss hadde visuals på dette punktet enda, men begge hadde en intens følelse av eufori i kroppen.
Jeg tok å reiste meg også, så stod jeg ved siden av Per. Vi stod der litt så plutselig sa Per: Ååe! Han sa at det plutselig kom noe lyst som fløy forbi sidesynet hans.

Det var da eg tenkte at det begynte å hitte inn for real. Nå står jeg og Per på gulvet og ser oss rundt. Jeg begynner å se på listene som er langs taket. Det er lister laget av tre så du ser mønstrene fra treet i dem. Da jeg så på dem begynte alle mønstrene i treet å gli sammen og bevege seg og dra seg langs hele taket. Det ble som om den besje fargen i treverket malte over alle mønstrene i listene.

Jeg fortalte de andre hva eg nettopp så, de lyttet godt etter og syntes at dette var spennende. Jeg var i ekstase av å ha sett det allerede. Jeg tenkte at dette kommer til å bli en super kveld.

Eg satt meg ned i sofaen og begynte å se på Pål. Ansiktet til Pål begynte å bli mer å mer klart og jeg kunne se alle detaljene. Det var på en måte som huden hans også skiftet farge litt. Den gikk frå litt hvit til rød, det så nesten ut som han fikk eksem i fjeset på noen få sekunder. Det var litt absurd, men jeg syntes det var spennende. På et tidspunkt så så jeg på Pål igjen og han begynte å vokse små hår i fjeset. Nesten som små hår som en har på armen begynte å komme i fjeset hans.

Per hadde et slags ullpledd på fanget som han så på. Han sa at teppet begynte å bli sykt annerledes, så jeg satt meg ned ved siden av han og så på det jeg og. Plutselig startet jeg å trippe som faen jeg og å teppe begynte å bevege seg, nesten som om noe pustet under der. Om jeg skal beskrive det mer var det nesten som om det lå et dyr eller menneske på fanget mitt som pustet eller bevegde seg under teppet.

Per tok å reiste seg og gikk litt bortpå gulvet. Da satt jeg der å så ned på sofaen. Sofaen hadde et slags teppe som en skulle sitte på, det var litt ruglete, da eg så på det så begynte det også å bevege seg, de luftrommene under teppet fikk meg til å få tro at det var slanger som krøp under teppet. Eller det så ut som det kunne ha vert slanger under der som bevegde seg, men jeg visste selv at det ikkje var det, siden det var litt på starten av trippen så var jeg fortsatt litt nede på jorda og skjønnte vanlige ting.

Jeg fortalte de andre hva eg så og de syntes det var kjempespennende. Per var litt lei for at han ikkje hadde begynt å trippe like mye som meg enda, men jeg sa at det kommer og det er bare til å slappe av. Så fort som eg sa det så begynte han å stirre på gulvet. En 20 sekunder etterpå sa han at jeg måtte komme bort å se. Parktetten var laget opp av firkanter inni firkanter om dere skjønner, å de bevegde på seg. Om en så på de en liten stund så gikk en inn i trippen hvor en bare stirret ned på parketten. Alle firkantene bare bevegde seg rundt og rundt og smeltet sammen.

Nå begynte klokken å nærme seg 19 å det var en time siden vi svelgte soppene. Vi var fortsatt klar over at vi hadde spist flein og at vi trippet, så vi begge nøyt det.
Etter dette tidspunktet så husker jeg ærlig talt ikkje når ting skjedde. Tid hadde ingen betydning, alt føltes som om det varte en evighet, men jeg elsket det. Jeg likte å tenke på at soppturen kom til å vare rundt en 5-6 timer, men at vi kom til å føle at det varte en evighet, men siden jeg nøyt det så var det bare gøy.

Per tok seg en tur på toalettet og da han kom ut igjen sa han at toalettet bevegde seg, at det ble større og mindre, så det var en oppgave i seg selv å gå på do.

Per spurte så om vi skulle gå opp og se på ting, vi gikk opp trappene til andre etasje hvor vi satt oss ned på en seng. I rommet var det bare en seng, en kommode og en klokke.
De hadde et slags teppe på rommet der slik som alle besteforeldre har men mønstre og slikt. Jeg og Per snakket om at slikte tepper må være laget for å trippe på.

Da jeg og Per satt der ble jeg dratt tilbake til barndommen min og jeg følte på en måte at Per var broren min og at vi satt der som 6-7 åringer. Det var en utrolig god følelse. Mens vi lå der i sengen så jeg på klokken, den drev å bevegde seg og jeg så til og med at den hadde en ekstra viser. Vi prøvde å snakke til hverandre om hva vi så, men det ble litt vanskelig ettersom mens vi snakket så plutselig trippet vi igjen og klarte ikke å formulere noe spesielt til hverandre, men vi bare sa at vi må bare nyte trippen så kan vi snakke meir etterpå. Ser at sopp egentlig ikke er noe sosialt å ta med andre som også tar det. Ikke tolk meg feil, er jævlig koselig å gjøre det med andre, men er vanskelig å snakke med andre som også tar sopp.

Hadde ikke så stort problem å snakke med andre som ikke trippet, men det var fortsatt noen ganger jeg plutselig så på noe og trippet og ikke klarte å svare de andre heller, men det var på en måte litt enklere, noen som har opplevd det samme?
Igjen, vi satt på sengen, og på lakenet var det små ulldotter? Ihvertfall, de begynte å bevege seg som små insekter. Det var ganske stilig.

Jeg likte å ta bilde av ting slik at jeg kunne se på det senere, i håp om at tingene bevegde seg og så slik ut som da jeg var på sopp i etterkant, men jeg skjønte senere at det ikke gikk.

Igjen dro vi ned igjen. På vegen ned syntes vi at vi hørte at musikken var på, men da vi satt bena på gulvet så var musikken av. Vi spurte de andre om de skrudde av musikken da vi kom ned, men de sa at musikken gikk av for minst 5-10 minutter siden. Trippet jeg og Per litt på samme måte der? Vi satt oss ned der en stund. Espen Askeladden sa at jeg burde teikne litt, så jeg startet med grunnlag å teikne harambe. Per dro fram pakken med smultringer og skulle spise en, men spyttet det ut igjen fordi han ikke likte smaken og den tørrheten det gav i munnen.

Vi hørte litt på musikk, men musikk var ikke så fantastisk på sopp, det var greit å ha det i bakgrunnen, men det hadde ikke gjort meg noe om det ikke var der.

Jeg satt lenge og tenkte på hvor kult det var at vi faktisk hadde funnet soppene sjølv og at vi fikk dette resultatet, det gjorde meg glad.
Espen Askeladden måtte så gå fordi han skulle på restaurant å spise middag med noen andre kompiser å feire bursdagen til en. Han lot oss være igjen i huset hans som jeg er veldig glad for.
Jeg, Per og Pål var der fortsatt.

Jeg hadde litt lyst å gå ut, samme hadde Per, men Pål tok avslutningen om at vi ikkje skulle gå ut. Han mente at Per så alt for ruset ut. Pål sa at jeg så ganske normal ut, men at det er best at vi alle holder sammen.

Jeg satt nede og snakket litt med Pål, mens han satt der å blåste clouds med en douche floute aka vape. Mens vi satt der å snakket drev Per å gjentok at det var eventyr oppe mens han satt i trappen, etter han hadde sagt det et par ganger fulgte jeg med han opp på eventyret. Oppe fikk vi latterkramper, alt var så utrolig morsomt. Jeg så meg selv i speilet og jeg hadde massive pupiller.

Plutselig banket det som faen på døra nede, ingen av oss visste hvem det var. Pål som var tripsitter sa til oss nedefra at han ikke visste hvem det var heller, jeg trodde først at Pål prøvde å kødde med oss, men skjønte at han ikke køddet da han kom opp og bankingen fortsatte.
Jeg startet å le, det var så morsomt, men også skummelt på den samme tiden. Pål som var tripsitter skulle se hvem det var og gikk oppå toalettet i 2 etasje og skulle se ut et takvindu.
Han gikk oppå toalettet og åpnet vinduet, stakk hodet litt over kanten og så hoppet han rett ned igjen og ledde som faen.
Vi spurte hvem det var, han så nesten redd ut på samme tiden, han klarte ikke å få frem noe enda.

Etter det hadde gått en typ 5 min fikk Pål en snap av en kompis som han kjente som sa at han stod utenfor døra. Han visste ikke selv hvem som var utenfor før han fikk den Snapchatten. Han sa at det var en jævlig hyggelig type, jeg hadde aldri møtt han, men jeg gikk jo med på å møte han. Pål åpnet opp for typen og vi hilste på han. Han som nettopp kom visste ikke at jeg og Per var på flein, men vi fortalte han det. Han syntes det var spennende at vi var på flein. Da han satt seg ned i sofaen, dro han fram en pose med 5g grønt og begynte å rulle en joint med et rosa papir. Det så ut som godteri, jointen var kjempefin så jeg måtte ta et bilde av den også.
Vi fikk vite at det Pål så da han kikket ut takvinduet var en thaidame rett i augene fra terassen over vegen.

Jeg og Per lurte på om vi skulle røyke eller ikke, men vi kom fram til at det kunne være en god ide.
Jointen var jo såå fin. Vi sendte jointen fram og tilbake hele gjengen, mens jeg fortsatte på teikningen.
Jeg drev å teiknet i rundt 3 timer tror jeg, igjen, jeg hadde ikke kontroll på tiden.

Så kom Askeladden tilbake og vi røykte en joint til.
Følte at kombinasjonen med cannabis og fleinsopp ble til litt mye tanker. En ting til jeg vil legge til er at da jeg teiknet og blinket med augene så kunne jeg se hvor eg skulle teikne strekene, det var nett som om fleinsoppen hjalp meg med å teikne.

Vi satt der nede hele gjengen og snakket, så kom vi innpå temaet om religion, jeg er konfirmert borgerlig, fordi jeg ikke er enig med alt de driver med i kirken. På sopp så syntes jeg at religion var genialt. Religion har gitt mange millioner mennesker en trygghet og tro som de kan støtte seg selv på. Jeg synes fortsatt at religion er en smart ting og at de som vil tro på noe bør gjøre det.

Skal legge til et bilde av teikningen, det er mye mening bak teikningen, mange gjemte asnikter, sopper, tunger og mennesker. Om noen har lyst til å sjekke ut teikningen så kan de sjekke ut linken: http://imgur.com/gallery/do8nf
Dere må kanskje trykke innpå noen av bildene slik at de ikke ser så stretched ut.

Hva synes dere om tegningen? Setter pris på alt av kommentarer.
Det var en helt fantastisk tur! Gleder meg til å finne mer fleinsopp å gjøre det igjen! Håper dere likte triprapporten! Ha en god dag freaks!
Fikk meg en god latter! Bra skrevet og veldig bra tegning,
Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Fikk meg en god latter! Bra skrevet og veldig bra tegning,
Vis hele sitatet...
Det er bra! Takk skal du ha !
Sitat av slappegodt Vis innlegg
....

Da jeg og Per satt der ble jeg dratt tilbake til barndommen min og jeg følte på en måte at Per var broren min og at vi satt der som 6-7 åringer.

....

Hadde ikke så stort problem å snakke med andre som ikke trippet, men det var fortsatt noen ganger jeg plutselig så på noe og trippet og ikke klarte å svare de andre heller, men det var på en måte litt enklere, noen som har opplevd det samme?

....

Hva synes dere om tegningen? Setter pris på alt av kommentarer.
Det var en helt fantastisk tur! Gleder meg til å finne mer fleinsopp å gjøre det igjen! Håper dere likte triprapporten! Ha en god dag freaks!
Vis hele sitatet...
Helt med på det du forklarer. Haha så lett å kjenne seg igjen i den rusen. Det med at du plutselig stoppet opp å snakke, det er nok fordi alt annet som skjer er så jævla mye mer interessant enn å plapre når du er i den verdenen.

Tegningen er så "syre" som du får den, haha god rapport!
Heheh ja, takk skal du ha MasterOfNone! Setter pris på det
Sist endret av slappegodt; 1. september 2016 kl. 10:56.
Lo godt av hendelsen der det plutselig banker på døra, fikk nesten noia bare av og lese det
Kul tegning btw
Sitat av Alge Vis innlegg
Lo godt av hendelsen der det plutselig banker på døra, fikk nesten noia bare av og lese det
Kul tegning btw
Vis hele sitatet...
Heheh ja, det var morsomt og skummelt på samme tiden da det banket på døren, men det endte heldigvis med å være veldig positivt ! Tusen takk , var veldig gøy å tegne på fleinsopp. Ha en god dag Alge !
Sist endret av slappegodt; 1. september 2016 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Haha, du kunne kanskje droppet den første delen hvor du beskriver hvordan du kjøper smultringer og Isté, men fikk meg en latter og litt god lesing på gang!
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Haha, du kunne kanskje droppet den første delen hvor du beskriver hvordan du kjøper smultringer og Isté, men fikk meg en latter og litt god lesing på gang!
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for tilbakemeldingen! Bra du likte den !
Haha, fantastisk lesning og ikke minst tegning
Holder på å lete etter flein selv for å forhåpentligvis ha en like bra førstetur!
Sitat av Fjug Vis innlegg
Haha, fantastisk lesning og ikke minst tegning
Holder på å lete etter flein selv for å forhåpentligvis ha en like bra førstetur!
Vis hele sitatet...
Tusen takk Fjug! Glad du likte det! Håper du finner deg noe flein !