Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 14799
jeg blir meget sløv og trett av bare 20-30 mg med sobril..er det vanlight..hvordan er de i forhold til Diazepam? (Vival,stesolid osv)
travelt og vær trøtt når jeg må vær der og der..og btw hvilken av sobril og valium gir mest "Rus" ..jeg liker muskelavslappnings effekten av sobril men blir jo så innmari trøtt..muligt det bare er meg..

Cheers
Høh, jeg fikk utskrevet sobril 10mg idag og ble så sløv av den at jeg sovnet.
Har ikke noe annet å komme med, dessverre
Sitat av Lupi Vis innlegg
Høh, jeg fikk utskrevet sobril 10mg idag og ble så sløv av den at jeg sovnet.
Har ikke noe annet å komme med, dessverre
Vis hele sitatet...
jeg fikk utskrevet 15 mg 50 stk på mandag :P litt trett kan man si :P
så vet ikke om jeg skall bytte til diazepam.noen flere med inspill?
Sist endret av Xelerator; 12. desember 2013 kl. 21:27.
Det er veldig vanlig å bli trett av Oxazepam, Diazepam er hakket verre.
Diazepam vil gi deg mest "rus"

Ingen av disse er muskelavslappende.
Sitat av madmaz Vis innlegg
Det er veldig vanlig å bli trett av Oxazepam, Diazepam er hakket verre.
Diazepam vil gi deg mest "rus"

Ingen av disse er muskelavslappende.
Vis hele sitatet...
sobril er svakt muskelavslappende yes vertfall for skeletttet.
Sist endret av Xelerator; 12. desember 2013 kl. 21:33.
Vi hadde Inntil 1.mai 2008 muskelavslappende medisiner i norge, det har vi ikke lengere.
vi hadde tidligere preparatet somadril, før dette hadde vi også lobac.

Så det du sier Xelerator stemmer ikke. de er spenningsløsende JA, men ikke muskelavslappende!
tok 80 mg i går og musklene slappet av som aldri før..all uro og musklene slappet av..

Sitat av madmaz Vis innlegg
Vi hadde Inntil 1.mai 2008 muskelavslappende medisiner i norge, det har vi ikke lengere.
vi hadde tidligere preparatet somadril, før dette hadde vi også lobac.

Så det du sier Xelerator stemmer ikke. de er spenningsløsende JA, men ikke muskelavslappende!
Vis hele sitatet...
jeg misforstod vist :P "Egenskaper:
Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Spesifikk angstdempende virkning, med svak muskelrelakserende effekt." har spist en del somadril men som du sier finnes ikke i norge lenger...men uansett så føltest det muskelavslappende/relakserende
Sist endret av Xelerator; 12. desember 2013 kl. 21:39.
Helt riktig Xelerator.
og det føltes helt sikkert sånn
takk for svar og ha en fin kveld videre appreciate it
Sitat av Xelerator Vis innlegg
jeg fikk utskrevet 15 mg 50 stk på mandag :P litt trett kan man si :P
så vet ikke om jeg skall bytte til diazepam.noen flere med inspill?
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg fikk også 50 stk som jeg kan ta opptil 4 ganger daglig når jeg kjenner panikkanfallene kommer. Men det står også at etter noen dagers bruk skal du bli mindre sløv av greiene.

"Den vanligste bivirkningen er døsighet, og denne avtar normalt etter noen dagers behandling."
Vis hele sitatet...
- Tatt fra felleskatalogen
Sitat av Lupi Vis innlegg
Hehe, jeg fikk også 50 stk som jeg kan ta opptil 4 ganger daglig når jeg kjenner panikkanfallene kommer. Men det står også at etter noen dagers bruk skal du bli mindre sløv av greiene.

- Tatt fra felleskatalogen
Vis hele sitatet...
Alright ska prøve ut sobrilen litt mere før jeg tar turen til legen igjen.,,har en haug rivotril liggende også..men jeg klarer aldri og spise bare en eller 2 for den saks skyld :P så får skylle det ned i dass eller noe..
du veit aldri om du har tatt en du glømmer det så tar du en til så en til så tenker du tok jeg den? hmm nei så tar vi en til..faens spetakkel da :P
Sist endret av Xelerator; 12. desember 2013 kl. 21:53.
Husk at man ikke skal skylle legemidler ned i do daaa
Sitat av Lupi Vis innlegg
Husk at man ikke skal skylle legemidler ned i do daaa
Vis hele sitatet...
neida..kan ha det liggende i tilfelle jeg går tom for sobril da.. brukt og hatt di til søndager når jeg har festet en del
før jeg turte gå til legen så kjøpte jeg på 100 glass..av og til bikkjebein..det funket best mot panikk angst vertfall..men leger kvier seg til og skrive ut xanor
Sist endret av Xelerator; 12. desember 2013 kl. 21:57.
Hehehe
Jeg vil ha xanor, for det skal funke bra, men om Sobril fungerer for meg er det greit det også for å si det slik!
Rivotril(clonazepam) og Vival/Stesolid/valium(diazepam) er da ganske muskelavslappende. Er jo en grunn til at disse preperatene blir gitt til folk med epilepsi og lignende ved akutt behov når de får "anfall". Clonazepam er vel det mest muskelavslappende av benzodiasepinene såvidt jeg vet.

Sobril og Xanor er jo mye brukt til alvorlige angstlidelser pga. at de ikke har så stor "effekt" på kroppen, dvs. muskler og motorikk.
Sist endret av A-tillah; 12. desember 2013 kl. 22:07.
Sitat av Lupi Vis innlegg
Hehehe
Jeg vil ha xanor, for det skal funke bra, men om Sobril fungerer for meg er det greit det også for å si det slik!
Vis hele sitatet...
ja tro meg xanor er det beste mot panikk angst..om ikke sobrilen funger ta det opp med legen har en del kontakter så fikk en del i perioder jeg slet..men synest det er greit og ta opp problemet med legen og ikke handle illegalt :P men bikkjebeina er good altså
Sist endret av Xelerator; 12. desember 2013 kl. 22:06.
Jeg har hatt angst en uke i strekk, med panikkanfall flere ganger om dagen og minimalt med søvn. Så det er godt å få slappet av litt, sånn som idag da jeg sov i 3-4 timer av en Sobril! Det var digg! Men om det ikke funker tviler jeg på at hun vil skrive ut Xanor til meg, siden jeg nå fikk Sobril? Eller?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Rivotril(clonazepam) og Vival/Stesolid/valium(diazepam) er da ganske muskelavslappende. Er jo en grunn til at disse preperatene blir gitt til folk med eplepsi og lignende ved akutt behov når de får "anfall". Clonazepam er vel det mest muskelavslappende av benzodiasepinene såvidt jeg vet.

Sobril og Xanor er jo mye brukt til alvorlige angstlidelser pga. at de ikke har så stor "effekt" på kroppen, dvs. muskler og motorikk.
Vis hele sitatet...
tok 10 mg Oaxzepam og 4mg clonazepam for litt siden..musklene slapper helt av..føler jeg vertfall..folk er forskjellig..men men..sobrilen er ikke så værst mot det jeg sliter med..bare jeg blir dau trøtt på dagen..håper det går over..men jeg skal heller ikke bruke det hver dag..kun når jeg føler behov og det blir for mye
Jeg får også utskrevet sobril mot angst/panikk anfall. Oxazepam går jo for å være ett av de mildeste stoffene av benzodiasepinene og for min del tar de bare "brodden" av angsten som gjør at jeg ikke begynner å hyperventilere og dra til legevakta. Xanor(alprazolam) er definitivt det mest effektive mot panikk/sosial angst, men dette er noe legene kvier seg mot og skrive ut pga. faren for å bli avhengig. Noe som jeg skjønner veldig godt, for det er ikke en "god" måte å bli kvitt problemet på da man bare dekker over symptomene og "rusen" kan fort bli farlig god etterhvert.
Sist endret av A-tillah; 12. desember 2013 kl. 22:21.
Ja, samme her med Sobril'en
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Jeg får også utskrevet sobril mot angst/panikk anfall. Oxazepam går jo for å være ett av de mildeste stoffene av benzodiasepinene og for min del tar de bare "brodden" av angsten som gjør at jeg ikke begynner å hyperventilere og dra til legevakta. Xanor(alprazolam) er definitivt det mest effektive mot panikk/sosial angst, men dette er noe legene kvier seg mot og skrive ut pga. faren for å bli avhengig. Noe som jeg skjønner veldig godt, for det er ikke en "god" måte å bli kvitt problemet på da man bare dekker over symptomene og "rusen" kan fort bli farlig god etterhvert.
Vis hele sitatet...
ja er helt enig..fikk 500 stk (Xanor) 1.5 mg fra en kilde..noe av det beste...samtidig farligt og bruke ofte..så aldri bruk det sammenhengende over flere uker
We got machetes!
Jeg har brukt sobril i ca 1-2 år nå. Har vært perioder 1-2mndr innimellon der jeg ikke har hatt noe. Er for angst++.
Har aldri merket å bli trett av sobril. Heller omvendt, litt våken og "klar" på en måte.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Vis hele sitatet...
dude..skulle kansje skrevet illegalt skaffet da..min feil..var 1.5 alprazolam i blister
Sist endret av Xelerator; 13. desember 2013 kl. 00:39.
Sitat av Xelerator Vis innlegg
jeg blir meget sløv og trett av bare 20-30 mg med sobril..er det vanlight..hvordan er de i forhold til Diazepam? (Vival,stesolid osv)
travelt og vær trøtt når jeg må vær der og der..og btw hvilken av sobril og valium gir mest "Rus" ..jeg liker muskelavslappnings effekten av sobril men blir jo så innmari trøtt..muligt det bare er meg..

Cheers
Vis hele sitatet...
jeg har aldri blitt trøtt av dem...brukt mye sob 25 jeg,diazepam er ræva i forhold så der merket jeg enda mindre

rivotril blir du trøtt av,prøv den så vet du hva det er å bli trøtt av benzo

Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Har aldri merket å bli trett av sobril. Heller omvendt, litt våken og "klar" på en måte.
Vis hele sitatet...
jepp,jeg støtter denne

dette er normal reaksjonen etter min erfaring
Altså, det med trøtthet og effekt er jo veldig inviduelt og tar fort slutt, jeg tar 3x10mg Sobril hver dag, og har gjort det i 2 år snart. for meg fungerer det enda, greit på angsten å tankekjør, blir mere konsentrert, men jeg har for all del ikke noe ruseffekt av dette, etter såm jeg har stått på samme dose såppas lenge, men det hjelper til, men har merket at det kan variere, av og til kjenner jeg kanskje 10mg godt, altså at jeg blir litt sløv, men vanligvis vis jeg skal få noen GOD muskelavslappende effekt så må jeg ta 2stk 10mg, da hjelper det godt på fylleangst og ellers om det skulle være harde tider. vil fraråde folk å begynne med xanor, har bare misbrukt det i noen måneder, men det er rett og slett et helvette og komme av, for meg ble Xanor/xanax alt for mye av det gode, jeg ble rett og slett jævlig høy og gikk rundt sånn i flere månender, alt av frykt ble borte til det pungte at ting blir farlig og kan gå ille galt!, vil også påpeke at det tok meg nesten et halvt år etter misbruk av Xanor før jeg kjente noe virkning av 10mg sobril, da tenker jeg mest på den litt mindre muskelavslappende effekten..
Sist endret av Nissefar13; 13. desember 2013 kl. 09:18.
Sitat av Xelerator Vis innlegg
dude..skulle kansje skrevet illegalt skaffet da..min feil..var 1.5 alprazolam i blister
Vis hele sitatet...
Fortsatt,har aldri hørt om tabletter som inneholder 1,5mg alprazolam.Det vanlige er,uansett hvilket land dem kommer ifra:0,25mg,0,5mg,1mg,2 mg,å 3mg depot.

Sitat av alanapoli Vis innlegg
brukt mye sob 25 jeg,diazepam er ræva i forhold så der merket jeg enda mindre
Vis hele sitatet...
For deg er det sånn,men for de fleste andre så er det motsatt.For de fleste er sobril en del svakere enn valium.Og valium er 10 ganger så bra til rus.
Sitat av Nissefar13 Vis innlegg
Altså, det med trøtthet og effekt er jo veldig inviduelt og tar fort slutt, jeg tar 3x10mg Sobril hver dag, og har gjort det i 2 år snart. for meg fungerer det enda, greit på angsten å tankekjør, blir mere konsentrert, men jeg har for all del ikke noe ruseffekt av dette, etter såm jeg har stått på samme dose såppas lenge, men det hjelper til, men har merket at det kan variere, av og til kjenner jeg kanskje 10mg godt, altså at jeg blir litt sløv, men vanligvis vis jeg skal få noen GOD muskelavslappende effekt så må jeg ta 2stk 10mg, da hjelper det godt på fylleangst og ellers om det skulle være harde tider. vil fraråde folk å begynne med xanor, har bare misbrukt det i noen måneder, men det er rett og slett et helvette og komme av, for meg ble Xanor/xanax alt for mye av det gode, jeg ble rett og slett jævlig høy og gikk rundt sånn i flere månender, alt av frykt ble borte til det pungte at ting blir farlig og kan gå ille galt!, vil også påpeke at det tok meg nesten et halvt år etter misbruk av Xanor før jeg kjente noe virkning av 10mg sobril, da tenker jeg mest på den litt mindre muskelavslappende effekten..
Vis hele sitatet...
enig i den der..farlige greier..klarer meg greit med sobril tar brodden av angsten..men jeg får bytte med legen om jeg ønsker det..tok 20 mg nå og ble ikke snev av trøtt..så kansje det går over for meg også

Sitat av High-on-life Vis innlegg
Fortsatt,har aldri hørt om tabletter som inneholder 1,5mg alprazolam.Det vanlige er,uansett hvilket land dem kommer ifra:0,25mg,0,5mg,1mg,2 mg,å 3mg depot.


For deg er det sånn,men for de fleste andre så er det motsatt.For de fleste er sobril en del svakere enn valium.Og valium er 10 ganger så bra til rus.
Vis hele sitatet...
Nei men jeg fikk altså 1.5 og det var vell så potetnte at det var skummelt..likte det altfor godt så jeg kutta di ut og for til legen isteden! bedre og ta opp problemet der
Sitat av madmaz Vis innlegg
Vi hadde Inntil 1.mai 2008 muskelavslappende medisiner i norge, det har vi ikke lengere.
vi hadde tidligere preparatet somadril, før dette hadde vi også lobac.

Så det du sier Xelerator stemmer ikke. de er spenningsløsende JA, men ikke muskelavslappende!
Vis hele sitatet...

Du tar aldeles feil. "Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Angstdempende, spenningsløsende, sedativ-hypnotisk, antikonvulsiv og muskelrelakserende effekt".

Diazepam brukes ved feks muskelspasmer, og ved ved generalisert epilepsier. Grunnen er at virkningsmekanismen senker muskeltonus i skjelettmuskelaturen,. Og det vil ikke si skjelettet, men musklene som ligger rundt. Glatt musklatur er er de indre organene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Xelerator Vis innlegg
jeg blir meget sløv og trett av bare 20-30 mg med sobril..er det vanlight..hvordan er de i forhold til Diazepam? (Vival,stesolid osv)
travelt og vær trøtt når jeg må vær der og der..og btw hvilken av sobril og valium gir mest "Rus" ..jeg liker muskelavslappnings effekten av sobril men blir jo så innmari trøtt..muligt det bare er meg..

Cheers
Vis hele sitatet...

Jeg syntes du får en mer ``muskelavslappende`` rus av valium, vival og stesolid...

Sobril syntes jeg ikke er noe særlig på rus. Valium er veldig bra syntes jeg.

Når mine muskelspenninger er som verst, funker valium veldig fint.
Om du sliter med angst og stress er det lett at du går med kronisk høye skuldre og andre muskelspenninger. Da er det utrolig deilig med en god dose diazepam, må være fakevalium de folka som påstår diazepam ikke er muskelavslappende har fått.

I tillegg til diazepam har vi også baklofen (Lioresal) som også er muskelavslappende og fortsatt på markedet i Norge, brukes mot spastisitet i skjelletmuskulaturen (ellernosånt, er ikke lege), så det at det bare er soma som er muskelavslappende er bare tøys og fanteri.