Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9230
Hey Freaks!

Jeg håper ikke at jeg blir spammet og skreket på om det ligger en lignende tråd der ute, jeg søkte hvert fall Men det haster litt.

Som sikkert mange vet, så er det tørke i ***** for grønt. Men en kontakt ringte meg nettopp og spurt om jeg skulle ha g, siden han hadde litt. Så jeg vurderer sterkt å kjøpe. Det eneste er, kan jeg røyke det uten å bruke grinder? Jeg forstår hva en grinder er til, og hvordan den virker, men har bare røyket g en gang før, og vil bruke johnny gresset effektivt

En del kompiser jeg har i london har sagt at det blir veldig mye bedre effekt av å grinde gresset før bruk. Men siden det er tørke, og dette blir et engangs tilfelle, så ønsker jeg ikke å kjøpe en grinder for engangsbruk, om dere skjønner?

Så går det fint å fyre opp uten? Blir det betraktelig dårligere? Bruker bonge, om det skal bety noe

Håper og takker på forhånd for gode svar .

- Serenity
Sist endret av Tias; 26. oktober 2011 kl. 19:34. Grunn: fjernet stedsnavn
Digital nomade
trippy's Avatar
Kan bare bruke en saks, ikke noe problem
Det har ingen som helst å si på effekten om du grinder eller ikke. Bruk en liten skarp saks, den gjør jobben like bra. Kanskje ikke like enkelt og raskt men null problem.

Enjoy!
Regner med du mener grinder som i et verktøy som maler budsene. En grinder gjør bare jobben lettere, du kan fint gjøre det uten. Men trikomer kommer til å ramle av, disse burde du ta vare på. Men du mister ingen effekt av å ikek bruke grinder.
Grinderen er jo bare et hjelpemiddel for å få smuldret det opp...
en saks gjør samme nytten, tar bare litt lengere tid..

og nei, du vil ikke få noe bedre effekt ved å bruke grinder, sålenge du får fyr på alt det grønne er det greit!
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Om du skal trekke i bong er det ikke like nøye, bruk en saks eller bare fingra dine.
Grinderen er mer nødvendig om man har masse grønt og skal mekke mye på en gang, mer effektivt men har ikkno å si på effekten.

have a good high!
Oups, sorry admin/mod, tenkte ikke over at jeg IKKE burde skrive det jeg skrev, beklager!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fint om dere ikke diskuterer tilgjengelighet av pot i Norge og norske byer / steder, det vil uansett bare bli slettet.
Sitat av Tias Vis innlegg
Fint om dere ikke diskuterer tilgjengelighet av pot i Norge og norske byer / steder, det vil uansett bare bli slettet.
Vis hele sitatet...
Ja, dumme meg tenkte ikke over det. Det skal ikke gjenta seg

- Serenity
Hvis det er et stress å bruke fingra er ikke budsa tørre nok
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Hvis det er et stress å bruke fingra er ikke budsa tørre nok
Vis hele sitatet...
so true...
"G" er slang for hasj, ikke weed, i Bergen.

Hvis du vil røyke hasj: ja, det holder med fingrene og lett lightervarme, om det ikke holder med det så er den ikke verdt penger.
Hvis du vil røyke pot: klippe klippe klippe klippe evt. foldekniv og skjærebrett, funker bedre enn det meste etter min erfaring.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
"G" er slang for hasj, ikke weed, i Bergen.

Hvis du vil røyke hasj: ja, det holder med fingrene og lett lightervarme, om det ikke holder med det så er den ikke verdt penger.
Hvis du vil røyke pot: klippe klippe klippe klippe evt. foldekniv og skjærebrett, funker bedre enn det meste etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Rottegift, det kan godt være at din vennegjeng, de du omgåes med kaller G for hasj, men hvorfor heter det da Grønt og Bønne?

Bruke logikk, mann!

PS. Jeg har hørt folk si G om hasj før, men nei, det er nok feil.

- Serenity
Trodde alltid G var gram jeg... røyke noen gram liksom
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Rottegift, det kan godt være at din vennegjeng, de du omgåes med kaller G for hasj, men hvorfor heter det da Grønt og Bønne?

Bruke logikk, mann!

PS. Jeg har hørt folk si G om hasj før, men nei, det er nok feil.

- Serenity
Vis hele sitatet...
Grønt som du sier har mange kallenavn, det samme har ''bønne'', så hvorfor den G'en må bety akkurat GRØNT, når den likegodt kunne stått for gall, blir i mine øyne for dumt, så da kan jeg likegodt si nei, du tar nok feil.
Sist endret av Aaatcho; 27. oktober 2011 kl. 19:19.
Hvis den er vanskelig å mekke opp uten grinder er det fare for at den er alt for våt. Da kan du legge den oppå et ark på en lampe etc for å tørke den. Er null stress å gjøre det med hendene!
grinder gjør det for finmalt syns nå jeg men det er min smak bedre med saks
Grinder bare gjør alt mye enklere, mer "fluffy". Du vil merke ganske stor forskjell på mengden du får ut av f.eks 1 gram, når du skal grinde eller klippe den opp.
Men, effekten forandrer seg ikke, kan hende du klarer å dra av en del trikomer hvis du arbeider med fingrene, i forhold til en grinder, men det er ikke veldig mye.

Det meste er besvart i de andre innleggene her, så regner med at du forstår tegninga.
Bruker kun grinder når poten er alt for våt.. Jeg pleier å oppbevare poten i et tett glass og ta ut en bud og legge til tørk en stund før jeg skal røyke. Da er det bare å smuldre med fingrene, men samtidig blir ikke poten melaktig og bare smuler seg slik den ville ha gjort om den var knusktørket og ikke curet
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Grønt som du sier har mange kallenavn, det samme har ''bønne'', så hvorfor den G'en må bety akkurat GRØNT, når den likegodt kunne stått for gall, blir i mine øyne for dumt, så da kan jeg likegodt si nei, du tar nok feil.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke interessert i å krangle om navn, men det er vel bare logisk i mitt hode...

Uansett, skal vi heller bare kalle det for livets urte?

Takk for feedback, uansett folkens

- Serenity
`Livets Urte` Den likte jeg godt! KP for den.
Hehe, takk for det! Når man ikke kan bli helt enige, så må man jo nesten bare finne på noe bedre. Hva er mer passende enn Livets urte?

Men fyy denne tråden sporer av! Spiller vel ingen rolle, fikk jo svar med en gang, jeg!

- Serenity
Det er bortkastet tid.
Vi pleide å kutte når vi lagde joints, fikk noen sykt bra joints med fint trekk da. Kuttet både det grønne og tobakken.

Mye lettere med bong, bare plukke ut en bud, pakke i bongen og fyre opp creme brule brenneren.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er bortkastet tid.
Vi pleide å kutte når vi lagde joints, fikk noen sykt bra joints med fint trekk da. Kuttet både det grønne og tobakken.

Mye lettere med bong, bare plukke ut en bud, pakke i bongen og fyre opp creme brule brenneren.
Vis hele sitatet...
Må elske brenneren. Bare ikke fyll i for mye gass.. Da vil du få deg en skummel opplevelse.
De kompisa dine prater bullshit :P noe sikkert mange over her også har gjort (uten å ha lest igjennom)...

1. Grinder er for å grinde (mekke) klart weeden din.
Ta en buds, ta bort stiklene og putt inn weeden, snurr grinder et par ganger, ta ut (bland inn tobakk hvis du vil og weeden tillater det, - ikke fuktig -).

2. Personlig bruker jeg grinder for å spare opp krystallene i weeden, og da kan dine britiske venner ha rett i det de sier. Hvis du røyker krystallene (hvis du har en grinder som samler krystaller seff) så vil du nok kjenne deg mye bedre.

Bare mekk det vanlig hvis du ikke har grinder da? Er ikke verre enn det o.O

Ta bort stilkene, riv av småbiter av budsen (weeden din) bland det med tobakk (hvis det trengs) og rull jointen.

Sitat av Rottegift Vis innlegg
"G" er slang for hasj, ikke weed, i Bergen.

Hvis du vil røyke hasj: ja, det holder med fingrene og lett lightervarme, om det ikke holder med det så er den ikke verdt penger.
Hvis du vil røyke pot: klippe klippe klippe klippe evt. foldekniv og skjærebrett, funker bedre enn det meste etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Den var ny :P G har jeg hørt for grønt og gram men aldri brunt :P
Hvis du først skal bruke saks, så legg det i bunnen av et shotteglass og klipp med tuppen av saksa (enklere å klippe når glasset er halvkuleformet i bunn) Da slipper en at noe går til spille