Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1925
Hei. Jeg kjøpte et kamera i utlandet for et pår år siden i et butikk der det selges antikkvarer. Jeg husker ikke akkurat hvor i utlandet jeg kjøpte den.

Hittil nå har jeg lurt på hvor gammelt det kameraet er. Har tatt litt re-search
om det på nettet, men finner ingen resultat.

Bilder:

Utsiden.



Innsiden.



Baksiden.



Noen som har anelse om når og hvor er kameraet er tatt i bruk? og hvor gammelt det er? Ser litt ut som fra WW2
jeg kan ikke noe om kameraer. men det ser ikke ut som et. det er jo ingenting inni det
Et søk på google, så var svaret på første treff. Det der er en Pertrix lommelykt fra WW2
Det er ikke ett kamera men en lommelykt

Edit: Damn Mandokir du kom først!!
Sist endret av Ozzfan; 31. juli 2011 kl. 01:04.
Kan jeg spørre hvorfor du trodde det var et kamera?
Lol.. Ser andre har svart, men så med en gang at det var en lommelykt, pæreholder, og plass til batteriet under. Får fremdeles kjøpt slike (i en litt bedre stand) Blir ikke mye bilder der gitt
Approved
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Et søk på google, så var svaret på første treff. Det der er en Pertrix lommelykt fra WW2
Vis hele sitatet...
Så det er en lommelykt? Hehe, trodde først at det var et kamera

Men er den verdt noe?

Sitat av KultNick Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du trodde det var et kamera?
Vis hele sitatet...
De jeg kjøpte den hos, sa at det var et kamera.. Jeg hadde ingen anelse om det var en lommelykt eller ei..
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Et søk på google, så var svaret på første treff. Det der er en Pertrix lommelykt fra WW2
Vis hele sitatet...
Hvordan kunne du søke på det etter det på google uten noe navn?
Kanskje jeg lærer noe nytt
Fins sikkert en million slike, og i god stand er den heller ikke. Så mange slanter får du nok ikke for den.
Sist endret av mo3; 31. juli 2011 kl. 01:16.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hvordan kunne du søke på det etter det på google uten noe navn?
Kanskje jeg lærer noe nytt
Vis hele sitatet...
Det står jo tydelig navn på det første bilde, på hele framsiden av lykta står det pertix
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hvordan kunne du søke på det etter det på google uten noe navn?
Kanskje jeg lærer noe nytt
Vis hele sitatet...
På det ene bildet ser du merkenavnet på forsiden av lykta
Sitat av echuz Vis innlegg
Det står jo tydelig navn på det første bilde, på hele framsiden av lykta står det pertix
Vis hele sitatet...
Doh (Føler meg noe dum nå ja) Men takk for oppklaringen!
Approved
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fins sikkert en million slike, og i god stand er den heller ikke. Så mange slanter får du nok ikke for den.
Vis hele sitatet...
Daså, får vel kaste den i søpla da Leste en nyhet på vg.no for et stund siden, ang. funnet en gammel kamera som hadde et verdi på 1 mill.. Men jeg tok feil, kjøpte en lommelykt hehe
Sitat av Zirto Vis innlegg
Daså, får vel kaste den i søpla da Leste en nyhet på vg.no for et stund siden, ang. funnet en gammel kamera som hadde et verdi på 1 mill.. Men jeg tok feil, kjøpte en lommelykt hehe
Vis hele sitatet...
Tja.. Lett å få til å fungere. Ville tatt vare på den, og kjøpt batteri og pære til den, er jo ikke akkurat noe alle har!
betalte du mye for rustboksen da? :P
(ja, jeg må terge litt!)
Hahahahahaha! Sorry mann, måtte bare logge meg på for å kommentere denne! virkelig godt gjort=)
Hvor stein var du den gangen du handla en blikkboks som skulle være et kamera, men som viste seg å være en lommelykt
Gi den da heller bort til noen som vil ha den, istedenfor å kaste den.
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
betalte du mye for rustboksen da? :P
(ja, jeg må terge litt!)
Vis hele sitatet...
Sitat av madmaz Vis innlegg
Hahahahahaha! Sorry mann, måtte bare logge meg på for å kommentere denne! virkelig godt gjort=)
Hvor stein var du den gangen du handla en blikkboks som skulle være et kamera, men som viste seg å være en lommelykt
Vis hele sitatet...
Nei, nå må dere la stakkaren være i fred, det er ikke så lett å se forskjell på ett kamera og en lommelykt..
Sist endret av Fuzzybossen; 1. august 2011 kl. 17:28.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
det er ikke så lett å se forskjell på ett kamera og en lommelykt..
Vis hele sitatet...
http://winarco.com/wp-content/uploads/2009/07/mini-usb-action-cam-helmet.jpg

enig
@f4celess: Doh.. godt vi er enige da. (kverulant)
Sist endret av Fuzzybossen; 1. august 2011 kl. 18:26.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
jeg kunne glatt tatt det kameraet som f4celess linka bilde til for en lommelykt, men det er nå bare meg
man vil jo naturligvis se det når det ikke lyser når man trykker på knappen, men fra avstand hadde jeg kunne tatt feil..
Approved
Trådstarter
Greit at man kan ta feil, men det var jo tross alt en gammel boks, og jeg hadde null anelse om hva det var. Jeg leste en nyhet på vg.no at en gammel kamera hadde en verdi på ca 1 mill, jeg var derfor utikk etter en kamera. Jeg tenkte så selge det videre..

Men siden det var et lommelykt har jeg heftig faila :P men jeg hadde som sakt ingen anelse på hva det var, og det så ut som en kamera. Nå jeg vil jeg bare hive den ut av balkongen.
Fin lykt
Sitat av Zirto Vis innlegg
Greit at man kan ta feil, men det var jo tross alt en gammel boks, og jeg hadde null anelse om hva det var. Jeg leste en nyhet på vg.no at en gammel kamera hadde en verdi på ca 1 mill, jeg var derfor utikk etter en kamera. Jeg tenkte så selge det videre..

Men siden det var et lommelykt har jeg heftig faila :P men jeg hadde som sakt ingen anelse på hva det var, og det så ut som en kamera. Nå jeg vil jeg bare hive den ut av balkongen.
Vis hele sitatet...
Og potensiet skade ein tilfeldig person som går forbi.
et kamera Har en sånn lommelykt selv den er blå, og ser ganske ny ut
Sitat av madmaz Vis innlegg
Hvor stein var du den gangen du handla en blikkboks som skulle være et kamera, men som viste seg å være en lommelykt
Vis hele sitatet...
For ikke å snakke om at han ikke husker hvilket land han var i, en gang.

Men uansett, ville tatt vare på den. Mulig du er veldig skuffet, og det forstår jeg. Men siden det er en gjenstand fra WW2 ville jeg tatt vare på den. Mulig verdien stiger om noen år