Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4217
Vurderer og flytte til USA om noen år. Har et prosjekt på gang som kan gjøre meg til mange millioinær. Men jeg er glad i og ruse meg spessielt på speed en sjelden gang i blandt, kanskje en gang i uken kanskje mindre også. For tiden er rulle bladet mitt helt rent, så det jeg lurer på er om jeg blir tatt for besittelse av en eller annen form for ulovelige rusmiddler da vil jeg jo få dette på rullebladet mitt. Men er det da mulig og få visum i USA? Om jeg kan forsørge meg selv økonomisk fra den dag jeg kommer ned dit? Takker for svar.
Jeg tror USA tar hasj-saker VELDIG alvorlig. Jeg er 15, har tagget, blitt tatt. Og blitt tatt for mye mindre enn hasj besittelse. Jeg har nå 4-5 prikker, og jeg får meg kansje inn i USA. Veldig tvilsomt.

Du kan jo ringe den Amerikanske ambassaden og spørre der
Sist endret av Tavish; 18. januar 2011 kl. 18:07.
Trådstarter
Sitat av Tavish Vis innlegg
Jeg tror USA tar hasj-saker VELDIG alvorlig. Jeg er 15, har tagget, blitt tatt. Og blitt tatt for mye mindre enn hasj besittelse. Jeg har nå 4-5 prikker, og jeg får meg kansje inn i USA. Veldig tvilsomt.

Du kan jo ringe den Amerikanske ambassaden og spørre der
Vis hele sitatet...
Hælvete hvorfor skal dem være så innmari streng? Skal det virkelig ikke være lov og få kose seg en gang i blandt? : p
USA er nazi på slikt, australia også. Hvis det er viktig for deg å komme inn i USA, hold deg til lovlige rusmidler

Bare et tips.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Jeg tror USA tar hasj-saker VELDIG alvorlig. Jeg er 15, har tagget, blitt tatt. Og blitt tatt for mye mindre enn hasj besittelse. Jeg har nå 4-5 prikker, og jeg får meg kansje inn i USA. Veldig tvilsomt.

Du kan jo ringe den Amerikanske ambassaden og spørre der
Vis hele sitatet...
Du motsier deg selv ca 3 ganger i denne posten.
Om du innrømmer bruk eller å ha blitt tatt blir det nok vanskelig å komme seg inn ja. Men har vært litt diskusjon her (søk) om i hvor stor grad USA faktisk har tillgang til ditt norske rulleblad. Jeg er noe usikker på dette, men tror at om du lar være å fortelle at du har blitt tatt har du en OK sjangse for å komme inn. Finner de ut av du lyver derimot kommer du deg vel aldri inn i landet, så vidt jeg vet.
Trådstarter
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
USA er nazi på slikt, australia også. Hvis det er viktig for deg å komme inn i USA, hold deg til lovlige rusmidler

Bare et tips.
Vis hele sitatet...
Har du da noen tips til rus middler som er lovelige? Ikke si meg at det bare er alkohol, for det liker jeg ikke noe særlig.
Sitat av weattube Vis innlegg
Har du da noen tips til rus middler som er lovelige? Ikke si meg at det bare er alkohol, for det liker jeg ikke noe særlig.
Vis hele sitatet...
Sex og Base jumping.
Sitat av weattube Vis innlegg
Har du da noen tips til rus middler som er lovelige? Ikke si meg at det bare er alkohol, for det liker jeg ikke noe særlig.
Vis hele sitatet...
Har du smakt alle former for alkohol da? De fleste finner noe de liker. Ellers har man jo nikotin selvfølgelig, og så har man de som er rusa på Jesus. Men det blir kanskje litt mer spesielt.

Du må nesten bare prioritere her, hva er viktigst; dop eller usa-tur?
Trådstarter
Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
Har du smakt alle former for alkohol da? De fleste finner noe de liker. Ellers har man jo nikotin selvfølgelig, og så har man de som er rusa på Jesus. Men det blir kanskje litt mer spesielt.

Du må nesten bare prioritere her, hva er viktigst; dop eller usa-tur?
Vis hele sitatet...
Ja jeg takler ikke selve alkohol smaken, den er så stygg.

Så hvis USA er så meget streng på dette området må jeg vel bare være meget diskre og sørge for og ikke bli oppdaget.
Er ikke det å bli mange millioner verdt å holde seg unna til man iværtfall sitter på pengene?
Trådstarter
Sitat av madmaz Vis innlegg
Er ikke det å bli mange millioner verdt å holde seg unna til man iværtfall sitter på pengene?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Det er jo ikke snakk om og bli rus avhengig, bare og ruse seg feks en gang i helgene.
Kan jeg få lov til å spørre hva denne ideen din går ut på som skal gjøre deg til mangemillionær? Er interessert i å høre.
Sitat av weattube Vis innlegg
Vurderer og flytte til USA om noen år. Har et prosjekt på gang som kan gjøre meg til mange millioinær. Men jeg er glad i og ruse meg spessielt på speed en sjelden gang i blandt, kanskje en gang i uken kanskje mindre også. For tiden er rulle bladet mitt helt rent, så det jeg lurer på er om jeg blir tatt for besittelse av en eller annen form for ulovelige rusmiddler da vil jeg jo få dette på rullebladet mitt. Men er det da mulig og få visum i USA? Om jeg kan forsørge meg selv økonomisk fra den dag jeg kommer ned dit? Takker for svar.
Vis hele sitatet...
mange som har hadt prosjekter som KAN gjøre dem til mange millionær du..
Sitat av motleycrue Vis innlegg
mange som har hadt prosjekter som KAN gjøre dem til mange millionær du..
Vis hele sitatet...
What he said!
Om du er så redd for å bli tatt, å kan miste muligheten til å bli mangemillionær, stop doing it
Trådstarter
Sitat av Euforia Vis innlegg
Kan jeg få lov til å spørre hva denne ideen din går ut på som skal gjøre deg til mangemillionær? Er interessert i å høre.
Vis hele sitatet...
Kan fortelle litt. Jeg og en hel gjeng med andre folk som er i fra Canada/ USA holder på og lage et spill. Steam har allerede sagt seg villige til og hjelpe, og vi er et godt stykke på vei. Det blir et fantastisk bra spill det kan jeg love dere.

Mere kan jeg ikke si.
Sitat av weattube Vis innlegg
Kan fortelle litt. Jeg og en hel gjeng med andre folk som er i fra Canada/ USA holder på og lage et spill. Steam har allerede sagt seg villige til og hjelpe, og vi er et godt stykke på vei. Det blir et fantastisk bra spill det kan jeg love dere.

Mere kan jeg ikke si.
Vis hele sitatet...
Nice. Hold oss oppdatert da

Lykke til!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av weattube Vis innlegg
Men jeg er glad i og ruse meg spessielt på speed en sjelden gang i blandt, kanskje en gang i uken kanskje mindre også.
Vis hele sitatet...
Bare jeg som reagerte på denne? i mine øyne er speed en sjelden gang iblandt kanskje 3-4 ganger i året, kanskje mindre?
Trådstarter
Sitat av Euforia Vis innlegg
Nice. Hold oss oppdatert da

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha : )
Sitat av weattube Vis innlegg
Hvorfor det? Det er jo ikke snakk om og bli rus avhengig, bare og ruse seg feks en gang i helgene.
Vis hele sitatet...

hvorfor?
Jo, fordi mannen KAN bli millioner og ikke burde risikere å bli nektet adgang til USA.
det står masse millioner på spill, så det er ikke en sjangse man bør ta!
Sist endret av madmaz; 24. januar 2011 kl. 17:03.
Sitat av madmaz Vis innlegg
hvorfor?
Jo, fordi mannen KAN bli millioner og ikke burde risikere å bli nektet adgang til USA.
det står masse millioner på spill, så det er ikke en sjangse man bør ta!
Vis hele sitatet...
En fremtid i statene står på spill. Millionene har jo ingenting å si på rusbruken hans, så jeg ser ikke poenget ditt....
Sitat av weattube Vis innlegg
Hælvete hvorfor skal dem være så innmari streng? Skal det virkelig ikke være lov og få kose seg en gang i blandt? : p
Vis hele sitatet...
Er du seriøs?
Sitat av nightLook Vis innlegg
Er du seriøs?
Vis hele sitatet...
Ja håper han er seriøs
Tenk deg om da, vis Speed er så viktig får deg.
ikke gå så mye rundt i gatene med folk som har rulleblad og politiet vet godt dem er, (vis du bor i et lite sted)
Hvis du så absolutt skal bli mangemillionær, gjør det ikkeno å bli tatt. da kan du bare kjøpe deg inn i et selskap, slik at du kommer deg inn i styret, så flytter du ditt med et "skilled worker" visum... easy, hvis du er millionær da.
Sitat av Lethal Vis innlegg
Hvis du så absolutt skal bli mangemillionær, gjør det ikkeno å bli tatt. da kan du bare kjøpe deg inn i et selskap, slik at du kommer deg inn i styret, så flytter du ditt med et "skilled worker" visum... easy, hvis du er millionær da.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstod, så skulle trådstarter først til USA, for å så gjøre seg rik.
Trådstarter
Sitat av nightLook Vis innlegg
Er du seriøs?
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig er jeg det...
Det som er problemet da, er jo at etter og ha brukt speed en stund. Så blir du mer tolerant for stoffet. Og i tilleg, så burde du være klar over at det er ganske stor sansynelighet og så få META! Istedenfor ¨vanelig¨ Speed. Om du har tenkt og bli multimillionær. Så setter speed en stopper for deg etterhvert. Og om du synes speed smaker bedre en alkohol. Så har du faktisk et lite problem. Om du ikke liker rusen du får av alkohol så er det en helt annen ting.

Men om du blir tatt for bruk, så er mulig og komme inn i USA, men visum er litt vanskeligere.

Men om du ikke klarer og stoppe på speed for og opna en drøm? har du da ikke et avhengihets problem?

Ritalin er noe du kan ta som ikke skader deg like mye som speed gjør, men du får ikke akkurat samme virkning. Og en ting og ta med seg er at, alt som er lovelig trenger ikke og være bra for deg. Lykke til med få visum.
Sitat av weattube Vis innlegg
Hvorfor det? Det er jo ikke snakk om og bli rus avhengig, bare og ruse seg feks en gang i helgene.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om å utsette rusen til penga er i boks, med andre ord du har valget mellom følgende scenarioer.

1.

Dersom du blir millionær og SÅ blir tatt vil jeg tro det lille ubetydelige forelegget på noen tusen ikke vil ha så stor effekt. Og du får ikke komme tilbake til USA igjen muligens men hey du er millionær.

Eller du kan ta en sjanse, ruse deg, risikere å bli tatt og jobbe i norge uten å bli mangemillionær og forelegget svir godt på lommeboka. Du er ikke millionær i dette tilfellet, og ikke pokker om du kommer deg deg til usa for å bli det heller heller

Jeg er selv veldig glad i å ta meg en rev i godt selskap, men dersom det er millioner eller reven velger jeg millioner hver bidige gang.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Med hasj på rullebladet skulle du ikke fått så altfor store problemer. Du vil nok møte på noen spørsmål ved ambassaden, mn kejnner personlig nordmenn som har fått innvilget visum til USA med hasjbruk på rullebladet. USA er mildere på hasj en Norge er, og i mange delstater er hasj totalt avkriminalisert.

Med speed på rullebladet vil du høyst sannsynlig bli nektet visum til USA, da USA er utrolig strenge på alle stoffer utover hasj.

Hvis du har en mulighet til å flytte til USA, og dette er noe du virkelig har lyst til så er du i en god posisjon. Arbeidstillatelse og oppholdstillatelse i USA utover studier er en veldig lang, krevende og dyr prosess, og dersom du har muligheten ville jeg droppet alt som har med speed å gjøre. Jeg vil også anbefale at dersom du skal røyke en joint her og der, så gjør det på et sted hvor du ikke vil bli tatt, f.eks. hjemme.
Lev livet, have fun.. Lett å styre unna snuten om du bare bruker huet.. Men en risk å ta da, når du først skal bli millionær lissom haha.. good luck
Sitat av weattube Vis innlegg
Vurderer og flytte til USA om noen år. Har et prosjekt på gang som kan gjøre meg til mange millioinær. Men jeg er glad i og ruse meg spessielt på speed en sjelden gang i blandt, kanskje en gang i uken kanskje mindre også. For tiden er rulle bladet mitt helt rent, så det jeg lurer på er om jeg blir tatt for besittelse av en eller annen form for ulovelige rusmiddler da vil jeg jo få dette på rullebladet mitt. Men er det da mulig og få visum i USA? Om jeg kan forsørge meg selv økonomisk fra den dag jeg kommer ned dit? Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Arild knutsen som er en marijuana aktivist har blitt tatt mange ganger og har vært i usa i ettertid. Tror det bare er for og skremme.
jeg har hørt at om du har blitt straffet for noe du har gjort i landet du bor i (norge) og reiser til ett annet land hvor det du tidligere har blitt straffet for ikke er ulovelig der, så skal ikke det hindre deg i å dra dit.

med tanke på at medisinsk bruk av cannabis er lovlig i flere stater, men igjen ulovelig for resten som ikke har det på resept ville jeg imho tro at du kan få visum til å dratt til usa.
ble tatt med 50G hasj for en liten stund tilbake, Vil det da være store problemer for meg og komme inn til USA om noen år? eller er det en sånn "så og så" mange års grense uten å ha blitt tatt?
Var jo en stor sak i media om dette for ca 1 år siden, er visstnok bare bulshit. USA har ingen rettigheter over norske borgere, i alle fall ikke ved innreise, når vi snakker fast oppholdstillatelse så er jeg usikker, men du kommer inn som turist. (med mindre du ligger i en database til en eller annen international 3-bokstavs-organisasjon, stemplet som kriminell)
Dersom du skal være i USA i mindre enn 90 dager og har returbillett og maskinlesbart pass, kan du sannsynligvis slippe å søke om visum jf Visa Waiver Programme. Dersom du derimot har vært arrestert eller dømt for bl.a. nark, du søke om visum. Så vidt jeg kan forstå, betyr dette i utgangspunktet at man ikke er automatisk diskvalifisert ved en liten dom, men jeg kan jo ta feil.

Link.
Lurer på hvor smart man føler seg når man ser resten av gjengen dra til usa å blir millinærer mens du må være hjemme fordi du ikke kunne ruse deg på en lovlig måte, å derfor går glipp av millioner.

En sjelden gang er forresten litt sjeldnere enn omtrent hver helg, for folk flest værtfall.

Edit:

Ang alkohol, om du mener du ikke liker alkohol pga alkoholsmaken, som jeg er enig i ikke er så god, så har du enten kun drukket 96% hb ala inst i trondheim eller bare hatt utrolig dårlige bartendere.
Sist endret av OnklD; 11. februar 2011 kl. 12:34.
Det kan o også være at alkho smaken gjør han sjuk, det blir i hvertfall jeg.
Hvorfor bruker egentlig mennesker speed? forstår de fleste andre rusmidler, men ikke amfetamin etc. Blir man ikke bare litt mere kvikk og våken. Får heller ikke matlyst.
Sitat av Biffy Clyro Vis innlegg
Hvorfor bruker egentlig mennesker speed? forstår de fleste andre rusmidler, men ikke amfetamin etc. Blir man ikke bare litt mere kvikk og våken. Får heller ikke matlyst.
Vis hele sitatet...
Du blir ikke bare litt mere kvikk og våken, det stimulerer kroppen din på en meget behagelig måte. Konsentrasjonseven blir litt bedre. I tillegg blir jeg litt sånn små svimmel, jeg synes det er meget behagelig.
Sitat av lolwzup Vis innlegg
Du blir ikke bare litt mere kvikk og våken, det stimulerer kroppen din på en meget behagelig måte. Konsentrasjonseven blir litt bedre. I tillegg blir jeg litt sånn små svimmel, jeg synes det er meget behagelig.
Vis hele sitatet...
haha fint, men det sykeste er at jeg fortsatt har lyst til å teste det ut!
Sitat av Biffy Clyro Vis innlegg
haha fint, men det sykeste er at jeg fortsatt har lyst til å teste det ut!
Vis hele sitatet...
Har testa speed en gang. Skal nevnes at jeg ikke tok det under de beste omstendighetene, men likte absolutt ikke rusen det gav.

For det første er det ikke alltid slik at man får skyhøy selvtillit og et sykt adrenalinkick når man tar det, slik noen beskriver. Selv ble jeg bare veldig våken, litt pratesyk og litt høyere konsentrasjon enn før. Ingen endring i selvtillit hvertfall. Ga meg ikke noen spesiell "rus" slik alkohol gjør.

Hvis du vil teste det, kjør i vei, men husk på at det er ingen selvfølge at du får det heftige "kicket" jeg nevnte tidligere, og at hvis du faktisk får god funk på det, er det veldig lett å bli litt for glad i det.