Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2064
Jeg vil kjøpe kameraovervåking til hjemmet og ønsker å ha et med bevegelsesensor mot inngangsdøra. Det er ikke noen gode plasser å montere det ute, uten at det vil være lett tilgjengelig. Vil sensoren fungere gjennom vinduet hvis jeg plasserer den inne, rettet mot døra?

Er det noen som har noe å anbefale, som gir gode bilder? Ønsker ikke overvåkning med vektertilgang, bare noe jeg kan kjøpe og montere selv
Beste ville vel være å kjøpe et sikkerhetsbur til kameraet så det blir vanskelig å ødelegge det?
Ellers må du vel bare gjemme det så godt du kan.

Fordelen med vektertjenestene er jo nettopp det her, at de kommer på banen med en gang noe skjer med hardwaren.
Trådstarter
2 0
Vektertjeneste er ikke mulig her jeg bor da det er langt fra store byer. De baserer seg på bilde eller film og ringer heller politiet hvis det skjer noe. Tenker at å ha kameraet inne er det enkleste da det ikke er noen plasser å skjule det
Jeg er gangske sikker på at det vil fungere gjennom vinduet, da jeg hadde det en gang i tiden. Jeg brukte å ha et kamera som var montert på innsiden av kjøkkenvinduet og filmet ut med inngangsdøren. Det registrerte bevegelser også sendte alt via mms til ønsket mobilnummer. Dette er kanskje rundt 7-10 år siden, så det det finnes garantert noe billigere og bedre nå.

Du har lov til å overvåke eget hjem og trenger ikke noe skilting som forklarer dette. Det er dog helt andre regler for publisering. Samtidig som du ikke har lov til å overvåke offentlig plass, typ en gangvei som går forbi hagen din elns.
Fasit: Hvis du benytter deg av et kamera med en IR (infrarød) detektor for oppstart fungerer dette IKKE igjennom et vindu.
Men normalt stiller jo man inn kameraet (ene) til å ta opp når de ser en fysisk endring i bilde, bevegelse. Og DEN endringen lar seg ikke stoppe av et vindu.
Den beste løsningen er jo at du setter opp to kamera, sånn at de passer på hverandre!
Ellers er dette hva jeg jobber med daglig og vil jo gjerne hjelpe deg hvis jeg kan. :-)

Når det gjelder skilting tar YankeenAtion feil. Sjekk her:
https://www.datatilsynet.no/regelver...eraovervaking/
Sist endret av woff; 16. desember 2018 kl. 19:20.