Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2682
Jeg har opplevd at aldersgrensene på kinofilmene ikke opprettholdes.

F.eks. jeg er 15 år og har ikke hatt problemer med å komme inn på 18års filmer. Hvordan fungerer det?
Gir ansatte rett og slett faen eller er aldersgrensene bare anbefalinger?
Det er mange ganger jeg har måttet vise legg for å komme inn på 18årsfilmer, og jeg er 20. xD Jeg tror de som oftest gir faen, men man kan være uheldig å møte på en som tar jobben sin litt mer seriøst.
jeg er 15, og ble spurt om legg på 12 års grense film...
kompisen min ble nekta selv med legg, pga han som skulle slippe oss inn mente det var falsk. Da måtte jeg bare le mens han måtte ringer moren sin
Har selv kommet inn på 18års filmer, og er 15
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Når jeg var under 18, så sa jeg bare at pappa hadde gått inn før meg, funka alltid

Hvorfor de ikke spør? Er vel ren snillhet, Nåtidens ungdom skal få den oppveksten de ikke fikk. 18 års-filmer når man er under 18
skål for 15 har aldri hatt problemer med og komme inn på kino men nå bor jeg i en liten by og de fleste hvet hvem alle er og gir litt faen
Selv kommet inn på 18 års grense film med alkoholservering, når jeg var 16 :P
Tho noen år siden nå.

Men, som oftest ikke et stort problem så lenge rett person er på jobb.
Her hvor jeg bor gir de faen. Men en gang jeg var i England ville jeg på en harry potter film som hadde 15 års grense. Dette var sommeren når jeg var 14, ble 15 i desember. Var sammen med flere som var 15 + ei som var 17 eller 18. Men fyren ville ikke slippe meg inn. Det syns jeg var strengt. Tydligvis at de er strengere i UK
Vi kan i hvertfall takke høyere makter for at alkohol aldersgrensen er 18 og ikke 21, som i USA.
Har blitt nekta på kino mange ganger i min "ungdom". Til og med på Videobutikken ble jeg nektet å leie en 15års film, da jeg var 13.
Trådstarter
takk for svar og skål for 15:P Det er jo colloseum og litt større kinoer i oslo det er snakk om. Konkluderer med at de ikke gidder å sjekke jeg!
Kan vaktene på kinoen bli straffet på noen måte om de slipper folk inn som er under aldersgrensen? Slik som hvis en bar serverer alkohol til en mindreårig?
De på min lokale kino sier hvertfall at de mister rettighetene til å vise film hvis de slipper inn mindreårige
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av www2 Vis innlegg
jeg er 15, og ble spurt om legg på 12 års grense film...
kompisen min ble nekta selv med legg, pga han som skulle slippe oss inn mente det var falsk. Da måtte jeg bare le mens han måtte ringer moren sin
Vis hele sitatet...
På kinofilmer har de bare katergoriene "Alle", "7 år", "11 år", "15 år" og "18 år".

15 åringer ser sjelden ut som om de er under 11, og jeg kan si at så godt som ingen 11 åringer har legitimasjon. Så med mindre kinovakten var en idiot, tviler jeg.

On-topic:

Selv har jeg opplevd at jeg har kommet inn på 18 års filmer som 15 åring, uten problemer.
Sist endret av ViceR; 30. juli 2010 kl. 01:54.
Legitimasjon for å komme inn på kino? Jeg har aldri blitt spurt om leg for å sleppe inn på kino og jeg er 21 år. Og nei, jeg har aldri sett serlig voksen ut i forhold til alderen.
Her: http://www.barneombudet.no/temasider...aldersgrenser/
Alt dere trenger å vite. At enkelte bryter diverse regler til tide og utide er ikke akkurat noe nytt.
Sitat av ViceR Vis innlegg
15 åringer ser sjelden ut som om de er under 11, og jeg kan si at så godt som ingen 11 åringer har legitimasjon.
Vis hele sitatet...

Tjaa, jeg vet om en del 15 åringer som ser ut som de er 11. Jeg tror forslaget om å si at faren din har gått inn før deg er det som funker best her!
Sitat av ViceR Vis innlegg
På kinofilmer har de bare katergoriene "Alle", "7 år", "11 år", "15 år" og "18 år".
Vis hele sitatet...
Det var 12 års grense i gamledager :-)
Var med en kompis en gang på kino og så 15 års grense film, da var jeg femten, og han var 14. vakta på kinoen ville se leg av oss, kompisen min hadde ikke leg sa han, siden han var under 15 så måtte han oppgi "fødselsdato", som nå plutselig ville si et år eldre enn meg, noe som han gjorde rimelig fort så da slapp vi inn etter et kvarters diskusjon i døra
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Vil tro den " Pappa gikk inn før meg" funker best, men da er det vel en fordel å ikke ha hele vennegjengen på slep.
Pleide før når jeg var yngre og ikke var gammel nok for enkelte filmer å kjøpe billett til en annen film jeg var gammel nok til og gå inn i den kinosalen filmen jeg i utgangspunktet kom for å se gikk. Bare satse på at det er ledige plasser eller sitte i midtgangen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av torla Vis innlegg
Pleide før når jeg var yngre og ikke var gammel nok for enkelte filmer å kjøpe billett til en annen film jeg var gammel nok til og gå inn i den kinosalen filmen jeg i utgangspunktet kom for å se gikk. Bare satse på at det er ledige plasser eller sitte i midtgangen.
Vis hele sitatet...
Hehe, nice
Jeg er 13 og har ikke problemer med å komme in på 15.
Selv om jeg ser ut som en 10-åring xD

Men litt off-thread:
Kameraten min som er like gammel som meg skulle kjøpe en lighter på butikken, gikk fint det. Så kom en annen venn av oss og skulle kjøpe og. Svaret var: du er for ung til å kjøpe lighter, du må være 16.

Da fikk jeg og han første kameraten min litt lættis, dette skjedde på en ICA Nær i Trondheim. Grunnen til lightere var amatør-pyro. Ikke at jeg var med på det, og i år fikk en som heter Marcus brannskader pga. Det
Trådstarter
Sitat av VegBerg Vis innlegg
Jeg er 13 og har ikke problemer med å komme in på 15.
Selv om jeg ser ut som en 10-åring xD

Men litt off-thread:
Kameraten min som er like gammel som meg skulle kjøpe en lighter på butikken, gikk fint det. Så kom en annen venn av oss og skulle kjøpe og. Svaret var: du er for ung til å kjøpe lighter, du må være 16.

Da fikk jeg og han første kameraten min litt lættis, dette skjedde på en ICA Nær i Trondheim. Grunnen til lightere var amatør-pyro. Ikke at jeg var med på det, og i år fikk en som heter Marcus brannskader pga. Det
Vis hele sitatet...
Skjedde det samme med meg, sa bare at jeg brukte den til å tenne lys,,

Gikk fint det!
Sitat av Abbe94 Vis innlegg
Skjedde det samme med meg, sa bare at jeg brukte den til å tenne lys,,

Gikk fint det!
Vis hele sitatet...
hehe, hvor gammel er du da?
Trådstarter
Sitat av VegBerg Vis innlegg
hehe, hvor gammel er du da?
Vis hele sitatet...
står vel hvis du tar en titt på tråd-spørsmålet