Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1728
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei hei kjære freaks, jeg kjøpte nylig 3 gram sopp som sies å komme fra Canada, men jeg fikk det i pulver form.

Jeg har ikke tatt sopp tidligere og lurte på om dette er normalt eller om jeg har blitt scammet? (att det ikke er sopp i det hele tatt)

Har dere noen erfaringer med sopp i pulverform? og hvordan tas det best hvis det faktisk er sopp?

Takker for all hjelp!
Hvordan stoler du på de du kjøpte av? Hvor bra kjenner du dem?
Kan du legge ut bilde?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tørka sopp knuser man lett til pulver så ikke noe problem. Ta det akkurat som du ønsker, putt det f.eks i kjeften og skyld ned med vann. Eller bland det ut i litt vann, saft juice eller noe. Vanskelig å si om det er sopp og rett sopp da. Derfor putter jeg ikke noe i kjeften hvis jeg ikke har dyrket det selv eller er 110% sikker.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar så langt!

Jeg kan legge ut ett bilde i kveld siden jeg ikke har det på meg akkurat nå.

Er andre gang jeg kjøper noe av han, men har kjøpt LSD av samme type tidligere som jeg testet og fungerte bra.

Fyren anbefalte å blande det ut med sitronsaft, så tenkte å gjøre det når jeg skal ta det.
Psykedelisk bakverk
Som han sier, bland det i sitronjuice. La stå i 20 minutter mens du rører innimellom. Uten at det er bevist sies det at det gir mer kick på denne måten, noe som etter min erfaring stemmer.

Om du ikke er ute etter mest kick, tøm en tepose, fyll med pulverisert sopp og knyt igjen. Nytes best i kombinasjon med ingefær, sitron og honning. Selv trekker jeg posen to ganger for å være sikker på å få i meg alt, og er vanskelig å la være uansett ettersom det er så godt! Nyt!
Sist endret av FlyvendeVaffel; 11. juli 2020 kl. 15:44.
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Som han sier, bland det i sitronjuice. La stå i 20 minutter mens du rører innimellom. Uten at det er bevist sies det at det gir mer kick på denne måten, noe som etter min erfaring stemmer.

Om du ikke er ute etter mest kick, tøm en tepose, fyll med pulverisert sopp og knyt igjen. Nytes best i kombinasjon med ingefær, sitron og honning. Selv trekker jeg posen to ganger for å være sikker på å få i meg alt, og er vanskelig å la være uansett ettersom det er så godt! Nyt!
Vis hele sitatet...
20-30 min på lav varme!
Det sies at ved å tilføre sitronsaft omdanner man Psilocybinen til Psilocin. Vet ikke om det er fakta men som flere andre sier her inne så synes jeg det fungerer bedre, raskere og sterkere effekt. Mye diskutert på forumet Shroomery. Anbefaler deg å ta en titt der.
https://m.psychonautwiki.org/wiki/Ps...room_lemon_tek
Sist endret av Passiv; 11. juli 2020 kl. 17:56.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sopp i pulverform er ganske så normalt og brukes gjerne i kaplser.
Flere smartshops som selger dette.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er myte med sitronsaft. Magesyren er så mye sterkere enn sitronsaft/juice etc at det beste er å bare svelge det. Men placebo effekten er stor så tror man på at sitron hjelper så hjelper det sikkert. Hadde man kunne omdanne til psilocin så enkelt så hadde det vært mange enkle måter å ekstrahere det på, og det er det jo ikke så derfor er det bare en myte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er myte med sitronsaft. Magesyren er så mye sterkere enn sitronsaft/juice etc at det beste er å bare svelge det. Men placebo effekten er stor så tror man på at sitron hjelper så hjelper det sikkert. Hadde man kunne omdanne til psilocin så enkelt så hadde det vært mange enkle måter å ekstrahere det på, og det er det jo ikke så derfor er det bare en myte.
Vis hele sitatet...
Tja du har kansje et poeng, men uten noen forsking for å backe opp blir det jo kun ord mot ord. Det er dog ikke ukjent at ved å endre ph før inntak av forskjellige substanser øker man opptak.

Jeg har ingen forskning for å backe opp at det skulle fungere heller. Men er godt kjent med nocebo effekten, så at jeg og diverse andre brukere sier at det gir effekt er ikke noen god indikasjon på at det ligger noe i det heller. Skal forsøke å gjøre litt research så skal jeg kommentere saken nermere.
Du må gjerne dele du også om du har noe håndfast, eller noe løst som kan tale for det du sier.

Tror dessverre ikke det er gode nok studier for å konkludere hverken eller for, så jeg håper jeg kan finne endel som gir meg en liten pekepinn, mot noen teoretiske grunnlag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er myte med sitronsaft. Magesyren er så mye sterkere enn sitronsaft/juice etc at det beste er å bare svelge det. Men placebo effekten er stor så tror man på at sitron hjelper så hjelper det sikkert. Hadde man kunne omdanne til psilocin så enkelt så hadde det vært mange enkle måter å ekstrahere det på, og det er det jo ikke så derfor er det bare en myte.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke placebo..
Lemontek har forresten ingenting med å omdanne psilocybin til psilocin å gjøre, det er det myten går ut på.
Det er derimot for å etterligne magesyre slik at soppen raskere blir fordøyd slik at man slipper å vente 1-2 timer før soppen starter å fungere, samt også for å minske kvalme.

But just because the theory that lemons dephosphorylate psilocybin into psilocin might not be correct, that doesn’t mean lemon tekking is a myth or only a result of the placebo effect. “It’s not witchcraft,” says Seth Warner, founder of the mushroom education resource MycoRising. He and Barlow both explain to me that, essentially, the lemon juice produces a homemade psilocybin extract.

Barlow explains that lemon tekking renders the psilocybin, psilocin, and other compounds more bioavailable, so when they hit your stomach as an extract, you start feeling the effects more quickly than when you eat raw mushroom material and spend the next hour or two digesting. “It’s just chemically digesting the compounds in the mushroom that are hard for the body to break down,” says Warner. “When it hits your stomach already acidic, your body doesn’t have to compensate. It’s all ready to digest.”
Vis hele sitatet...
How to Lemon Tek: A Complete Guide for Mushroom People
Sist endret av Flaffersen; 12. juli 2020 kl. 13:51.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Her er bildet, var pakket inn i aluminiumsfolie, som var rundt en lufttett pose, som igjen inneholdt en ballong, som da det er enn sånn pose i, som inneholdt dette:

https://imgur.com/a/xIMRpKb
Uvaksinert 👍
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Er nok ikke placebo..
Lemontek har forresten ingenting med å omdanne psilocybin til psilocin å gjøre, det er det myten går ut på.
Det er derimot for å etterligne magesyre slik at soppen raskere blir fordøyd slik at man slipper å vente 1-2 timer før soppen starter å fungere, samt også for å minske kvalme.


How to Lemon Tek: A Complete Guide for Mushroom People
Vis hele sitatet...
Vente en til to timer? Tar akkurat like lang tid om den har ligget i sitronjuice eller ikke. Testet det meste. Eneste gangen det tar 1-2 timer er hvis jeg svelger tørre store klumper. Pulver eller fersk tar like lang tid. Full mage (svær middag) kan gjøre så det drøyer litt. Faste på forhånd har null virkning på trøffel og meskalin i hvertfall. Lett måltid rett før inntak kan hjelpe på kvalmen noen får.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet om det som er i bildet, faktisk er sopp?
hvis det lukter jordaktig er det nok det. Vil tro cubensis eller noe da norske sopp er litt mørkere nar de tørkes
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lukt og smak. Både lukter og smaker jord/natur.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men fargen tilsier sopp ja. Men ikke dermed sagt at det er det.
Sitat av daffe Vis innlegg
Vente en til to timer? Tar akkurat like lang tid om den har ligget i sitronjuice eller ikke. Testet det meste. Eneste gangen det tar 1-2 timer er hvis jeg svelger tørre store klumper. Pulver eller fersk tar like lang tid. Full mage (svær middag) kan gjøre så det drøyer litt. Faste på forhånd har null virkning på trøffel og meskalin i hvertfall. Lett måltid rett før inntak kan hjelpe på kvalmen noen får.
Vis hele sitatet...
Ja, vente 1-2 timer.
Nei, det gjør ikke det.
Da har du enten aldri prøvd det eller gjort det feil.
Senest på fredag drakk jeg lemontek på tom mage og effekter startet å komme etter 15min på 1g sopp.
Det går også fortere på tom mage fordi kroppen kun trenger å fordøye soppen og ikke mat, snacks eller andre ting.

Celleveggene til sopp er laget av kitin, noe kroppen ikke klarer å fordøye ordentlig på lik linje med cellulose.
Med lemontek så "kickstarter" man nedbrytingsprosessen på en slik måte at man bryter ned celleveggene til soppen slik at det blir lettere å fordøye det, som igjen fører til at det blir fordøyd raskere.

Kan jo hende at du har levd på en diett av insekter hele livet og derfor har noen av enzymene som trengs for å bryte ned kitin som ikke alle andre har, men det får du nesten svare på selv.

Så her velger jeg nok heller å tro på personen som har utdanning innenfor gourmet, medisinsk og psykedelisk sopp og som vet hva han prater om, enn jeg velger å stole på en random på nett som jeg kan banne på at ikke har samme utdanning eller samme forståelse når det kommer til mykologi, biologi og kjemi.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da har jeg laget te av pulveret, og jeg kommer med en oppdatering I morgen eller senere, spørs litt hvordan dette utspiller seg