Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2237
Hei alle freaks..

For noen måneder sia, så fant jeg ut passordet til administrator brukeren på min skole-PC, men så dum som jeg har vært,
så har jeg fucket opp mye med dette! (Dvs. fjerne meg selv fra Domene).
jeg har da to problemer, og di lyder som følger:
1: jeg kommer ikke inn i domene igjen, selv om jeg er på adminbrukeren, og samtidig kommer jeg ikke inn på den "vanlige" brukeren som vi fikk.
2: det har seg slik som de fleste andre skoler at de sperrer dvs port 80 osv. jeg har senere funnet ut om ett nettverk som bare er synelig på admin brukeren,
men jeg klarer ikke koble meg til dette? hva skyldes det?

Tusen takk for alle hjelpelige svar!!
1. Gå til IT ansvarlig. Hvis domenet på skolen er satt opp på en fornuftig måte, må du ha en bruker med domeneadmin tilgang for å legge til i domenet.
2. Det kan være passordbeskyttet, sperret på MAC adresse nivå, RADIUS løsning som krever enten godkjent bruker eller kodenøkkel...du gir oss for lite info til at vi kan gi noe bedre svar her.
Du kommer ikke inn igjen på domenet med local admin, du må nok gå til IT fokene... de fikser det på under 1min
kast hardisken i bakken spill dumm, funka for meg ^^
er du så redd for it-folka at du faktisk ødelegger disken?
Ikke tull med IT folk på skole. Fant ut admin pw, ble ferska da jeg prøvde å logge inn (selv om jeg hadde skrivd feil passord) og fikk banneord og trusler slengt opp i trynet... (på engelsk faktisk :P)
Men de kan vel ikke knytte deg til å ha fjernet deg selv? Spill dum så fikser de det
Jeg klarte å slette OS'et på min maskin når jeg installerte ubuntu (ikke spør hvordan), så gikk jeg enkelt og greit til IT-ansvarlig og forklarte at jeg hadde driti meg ut, så var maskinen klar til dagen etter på.
Sist endret av OlavGal; 14. januar 2011 kl. 10:14.
Sitat av Abomination Vis innlegg
kast hardisken i bakken spill dumm, funka for meg ^^
Vis hele sitatet...
Da er du dummere enn det du spilte..

Bare gå til IT-avdelingen, si at du ikke er medlem i domene lenger, de melder deg inn. Vips du er ferdig. Ikke vær dum å kast pcen i bakken, da må du eventuelt betale egenandel og piss.

Mvh, en som jobber i en IT-avdeling.
Jeg klarte å gjøre akkurat det samme, det var ikke verre enn å gå til IT-ansvarlig og spille dum, bare si noe sånt som "jeg får plutselig ikke logget inn lengre!"
Sitat av Oscarius Vis innlegg
Jeg klarte å gjøre akkurat det samme, det var ikke verre enn å gå til IT-ansvarlig og spille dum, bare si noe sånt som "jeg får plutselig ikke logget inn lengre!"
Vis hele sitatet...
Du kan jo bare gjøre dette, og hevde at om noen har drivi med admingreier på din maskin.. Må det ha vært noen andre (uten å faktisk skylde på en person)
eller bare si det som det er.... "jeg meldte dataen ut av domenet *insert reason* blabla" kan du melde meg inn igjen?

Det er veldig lett å hjelpe folk som bare sier det som det er istedet for helt syke grunner på hvorfor det er noe feil med dataen.
Sitat av prick Vis innlegg
eller bare si det som det er.... "jeg meldte dataen ut av domenet *insert reason* blabla" kan du melde meg inn igjen?

Det er veldig lett å hjelpe folk som bare sier det som det er istedet for helt syke grunner på hvorfor det er noe feil med dataen.
Vis hele sitatet...
En bekjent på skolen min gikk for denne løsningen. Han ble utvist i tre dager og fikk nedsatt oppførselskarakter.
Personlig klarte jeg å sperre hele brukeren min på skolenettverket.. Jeg gikk da til IT ansvarlig, og forklarte hva jeg hadde gjort, hvordan og at det var i forsøk på å få admintilgang.

Jeg fikk en ny bruker MED admintilgang på under 2 min... Ærlighet varer lengst
Sitat av Riverton Vis innlegg
Personlig klarte jeg å sperre hele brukeren min på skolenettverket.. Jeg gikk da til IT ansvarlig, og forklarte hva jeg hadde gjort, hvordan og at det var i forsøk på å få admintilgang.

Jeg fikk en ny bruker MED admintilgang på under 2 min... Ærlighet varer lengst
Vis hele sitatet...
Jeg syns du burde gå for den løsningen.

Viss ikke så går du med pc til IT avdelingen og sier at du ikke klarer å logge inn mer, så får de sikkert fikset det. Du trenger antageligvis ikke si noe mer.

Men ærlighet varer lengst. Alternativet er å ikke lyge, men heller ikke fortelle hele sannheten.
Helt enig med flesteparten hei, være erlig til IT-ansvarlig. Det er riktig nok en sjanse å ta, kan hende personen er drittsekk, det vet nok du best
Dummeste forslaget jeg så var å ødelegge harddisken. Snakk om bortkastet ressurser kun fordi du ikke tør å si det som det er.

Bare si det som det er eller eventuelt spill dum og si du ikke vet hvordan det skjedde. Det tar IT-ansvarlige 2 minutter å fikse.
Kjøp deg en kanne med bensin og hell over pcen og tenn på så later du som om den bare tokk fyr av seg selv. Problem løst = profit ??

Ellers så hadde jeg dratt dit og bedt dem sette på litt vanskeligere passord fordi du fant det ut lett
Så mange idioter som skal være morsomme her da... men ja, jeg meldte meg selv inn i domenet med lokal admin etter å ha installert windows 7 for et år siden. Digga trynet til administratoren når han fikk maskinen min etter at den badet i brus, han fant også ut at jeg hadde BIOS passordet til alle skolepcer i akershus.. det var ikke så gøy nei :/
Relativt drøyt om du fikk meldt inn pc`n i skole domenet med bare lokal admin.
Sitat av prick Vis innlegg
Relativt drøyt om du fikk meldt inn pc`n i skole domenet med bare lokal admin.
Vis hele sitatet...
Det tenkte de ikke mye på du BIOS passordet ble tur til rektor tho
Sitat av saitex Vis innlegg
Det tenkte de ikke mye på du BIOS passordet ble tur til rektor tho
Vis hele sitatet...
Grunnskole, videregående skole eller høyere utdanning?


Har du underskrevet et avtale for bruk av skolen sitt nettverk?
Har skolen et eget skoleregelmang for bruk av pc'er?

Om nei, så har vel ikke rektor så mye han skulle ha sagt? Skulle da tro at lokalt BIOS passord ikke verken var så "big deal" eller at skolen har noe reglemang mot det. Vanligvis så har skoler bare reglemang om hva du har lov til å gjøre på skolenettverket.
Sist endret av d-_-b; 14. januar 2011 kl. 19:34.