Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  244 16222
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Idag ble altså Nintendo Wii lansert i Norge. Jeg antar samtlige bokser i landet ble utsolgt på 10 minutter etter åpningstid hos de forskjellige butikkene. Var det noen her som fikk tak i vidunderet? Jeg var iallfall blant de heldige og har brukt dagen siden kl 15.00 idag på å spille Wii med noen kompiser. For min del var det en helt herlig spillopplevelse, og jeg har bare spilt WiiSport så langt. Skal sette meg ned med Zelda - Twilight Princess om et par strakser.

Så hva syns dere? Vil gjerne ha erfaringer om forskjellige spill i tillegg. Økonomien strakk uheldigvis bare til så jeg fikk kjøpt Zelda, men skal investere i flere spill etter hvert tenker jeg, og da er det greit å vite hva man skal kjøpe.

Åpner også gjerne til diskusjon om de forskjellige spillene. Det er jo også delte meninger om Wii-remoten etter hva jeg har forstått.
Wii + Rayman her. Utrolig morsom konsoll. Jeg fatter ikke hvorfor ingen har funnet på dette konseptet før (og fått det til å fungere så bra).

Jeg har sitti siden 18:00ish og gamet både rayman og wii sports. Lastet ned Super Mario 64 har jeg også (nostalgiske greier å spille slikt nå for tiden).

Bunn i grunn, fantastiske saker.
Jeg hadde forhåndsbestillt en konsoll, Zelda, Rayman, Red Steel, WiiPlay, ekstra Nunchuk og VC kontroller, og fikk alt på døra i dag

Har spillt siden 1-tida, og er utrolig fornøyd! Det eneste problemet var at oppdateringen av firmwaren tok utrolig lang tid, men det er vell bare å vente når alle skal oppdatere på likt (i Europa)...
Hadde selv tenkt å kjøpe wii i på lanseringsdagen men den gang ei. Regn og dårlig fyllesyke etter julebord på torsdag gjorde meg sengeliggende. Alle butikker er utsolgt i Norge så jeg tok en tur på Finn.no. Den frekkeste personen selger sin Wii for 9500.- de andre ligger på rundt 4500.-

Jeg kommer i allefall til å vente på neste leveranse til butikken noe som helt sikkert kommer til å skje før jul. på intervju på vgtv sa bergsalasjefen att hun ikke kunne si noe mer om det kom fler konsoller til butikken de første dagene (Hemmlighetsfull) det tar jeg som ett JA.

Flott dere koser dere med Wii, jeg får heller glede meg en stund til.
Vært og hentet wii sammen med en venn i dag og det har mest gått i wii sport "tennis og golf" pga vi har lan her..Men vi har også spilt litt zelda og jeg må si at grafikk messig er jeg litt skuffet men hele spille opplevelsen av og stå og slå med en kontroll er ekstrem(nå går det faktisk ann og hoppe med kontrollen..Akkuratt det jeg gjorde med gamle 8biten)..Veldig gøy
Sist endret av frgz; 9. desember 2006 kl. 04:03.
Forsov meg som faen på fredag! våknet opp å så på klokken, den var 12!!! skrek som et jævla udyr!! skulle stå opp klokka 6 og løpe ned til elkjøp, men faen eller! Når får vi vite når det kommer fler i butikkene? da skal jeg faen ikke forsove meg! Hvilke spill er det som er kommet ut i butikkene nå? Noen som vet hvilke som kommer i nærmeste framtid? Det er MAAANGE spill som kommer hvis du ser på lista her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_games
Mario Kart Wii!
Det blir fett gleder meg mest til ZELDA OFFCOURSE!! og Super smash brawl, mario kart wii, ssx blur og tony hawk downhill jam . Hva gleder dere dere mest til?

må vell også kjøpe andre spill som Happy feet, GT pro, the sims wii, excite truck, beijing 2008 olympic games all lønna mi kommer til å gå til spill en good stund framover. men først må jeg kanskje kjøpe konsollen da:P
Var det ikke snakk om at butikkene skulle få en hau med WIIer på tirsdag?
:O Noen som vet noe om dette?
Er Rayman gøy? Jeg er litt skeptisk til spillet ettersom jeg ikke har likt noen av de forrige Rayman spillene..
Sitat av Skyfex
Er Rayman gøy? Jeg er litt skeptisk til spillet ettersom jeg ikke har likt noen av de forrige Rayman spillene..
Vis hele sitatet...
Rayman er ikke akkurat likt de forrige. Det er en hau av utrolig underholdene minispill som utnytter funksjonene i wii-boksen. Jeg har aldri hatt det så lattermildt som igårkveld når min bedre halvdel satt å skulle kaste kyr 100 meter.

Launch trailer (spillet er like underholdene som det ser ut til å være ):
http://www.youtube.com/watch?v=mmBoubXbs1Q
HaHa det så jæævla morsomt ut!
hvor får man tak i billigst når det nye partiet kommer på tirsdag?

(btw. på tirsdag er jeg i isåfall syk)
Ikke sikkert det kommer på tirsdag da, bare noe jeg hørte noen si(derfor spørsmålstegn sist i settningen).

Noen sier det kommer nye forsyninger hver dag, noen sier det kommer flere den 15(men at det mest sannsynlig går ut til forhåndsbestillinger). Hvis du vil være sikkert så stikker du innom nærmeste elektrosjappe og bestikker en som har peiling.
Ok. det er eksamen på Mandag, Tirsdag og Onsdag, og allikavel kalrte jeg å prioritere wii et par timer med kamerater. Vi var i besittelse av zelda, wii sports og wii play. zelda virket som en vanlig oppfølger, og alt for egotrip for en forsamling. Så vi kastet oss på wii spors. og Damn som det funker !! noen av spillene. Da gjerne baseball ble noe repetetive og virket veldig som bare et "proof of consept", men tennis er lattelig morro. Vi rullterte på spillinga i fire timer. Og jeg ville ha mer da kvelden var over. Alle hylte i ekstase når du fikk inn en av "de smashene", og når du fikk seanser hvor begge spilte ved nettet, og spillet ble intens, ble det alltid jubel fra tribunene.... eller ... hybelen.
Hvis stua din er liten, slikt er typisk for studenter, så kommer du garantert til å slå kameraten din i arm, skulder eller hodet. Da er det prima og vite at han bare blir furt over at du ødela smashen hans.
Wii er et must. selv om du ikke er gamer.
Det kommer maskiner den 18. Jeg har dette fra en ganske pålitelig kilde.

Jeg fikk min wii i går. Jeg var den første i preorder køen som ikke fikk, men én kar avbestilte dagen etter release, så jeg var heldig. Jeg får ikke kommet meg online though. Får error 52231. De var selvsagt utsolgt for ekstra kontroller og alle de kule spillene, så jeg tenkte jeg skulle laste ned noen. Men neida.
Spilte det på vorspiel i går, utrolig gøy. Vi spilte Golf, Tennis, Boxing, Bowling, Bordtennis, Tanks(skyting) osv.. Det feteste var 2player tennis! Boxing kunne også være fet med 2player, men vi hadde bare èn av den ekstra-saken. Skal legge ut en film litt seinere, må bare finne mobilen min :s
Har selv ikke prøvd det, men er _svært_ usikker på om den spesielle kontrollen.
Funker den bra?
Jeg fikk en på lansering, stakk opp til Levanger og satte meg i kø sammen med en kompis der.

max-mekka, kontrolleren funker veldig bra, fin respons på den. Wii Sports som følger med er dødsmoro, faen meg sliten jeg ..
Zelda er jo .. Zelda, über som alltid.

Har også oppdatert på IntarWeb, fikk ingen feilmeldinger. Men de har ikke lansert News Channel og Forcast Channel? Gleder meg til de får opp det, også Internet Channel med Opera, selvfølgelig.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Wii fortsetter stadig vekk å imponere. Idag har jeg, en komis og brødrene mine spilt alt som er av spill på både WiiSports og WiiPlay. Vi har også lagt bak oss snaue 12 timer Zelda tilsammen. Det er bare så utrolig gøy. Det utkonkurrerer alle konsoller jeg har prøvd hittil. Selv Sega Genesis må se seg slått av Wii.

Men er det noen som vet hvor omfattende internett-funksjonen kommer til å være? Jeg har hørt snakk om nyhetskanaler, værkanaler og surfing ved bruk av Opera. Men hva med online-multiplayer? Og selve tilkoblingen, må den være trådløs? Fant ingen TP-innganger på boksa.

Men bare 3 timer til skole nå. Har litt tapt spilletid å ta igjen pga. jeg fant ut at jeg skulle skrive denne posten. Tilbake til Zelda
Sitat av Proxick
Men er det noen som vet hvor omfattende internett-funksjonen kommer til å være? Jeg har hørt snakk om nyhetskanaler, værkanaler og surfing ved bruk av Opera. Men hva med online-multiplayer? Og selve tilkoblingen, må den være trådløs? Fant ingen TP-innganger på boksa.
Vis hele sitatet...
Det er ingen av de nåværende spillene som har en online multiplayer. Det skal vistnok være muligheter for det (siden konsollen har internett tilgang), men når det blir tatt i bruk er nok veldig opp til spillutviklerene. Kan sikkert ta en stund, om det noensinne kommer på wii spillene.

Wii har muligheter for å kobles til nettet enten via trådløst nett, eller via kabel dersom du kjøper nintendo sin usb til ethernet dongle.
Jeg liker boksing på wii sports. Liker det såpass mye at jeg har vert veldig sliten i armene mine i 2 dager nå. Jeg falt pladask for Wii tror jeg, i mine øyne er ingenting bedre for øyeblikket isåfall.
Jeg må virkelig prøve å finne meg en Wii før jul
Sitat av helk
max-mekka, kontrolleren funker veldig bra, fin respons på den. Wii Sports som følger med er dødsmoro, faen meg sliten jeg ..
Vis hele sitatet...

Godt å høre, har alltid vært svært i tvil på den kontrollen. Og bra at man kan slite seg ut på å game også da!
Det at wii får deg opp fra sofaen, og får deg til å faktisk engasjere kroppen i spillinga. Vil gjøre at gamers ikke trenger å bli sammenlignet med flodhester lengre! whoppi!

Eventuelt at du slipper å legge på deg 10-20kg av all colaen+sittinga.
Maskinen er genial. Men hva skal vi/jeg gjøre på når Zelda er runnet? Det er jo ikke noen store spill på vei før Metroid Prime 3. Jeg sitter og tviler litt på å spille videre på Zelda, spillet er ut som søppel på en HDTV og komponent kabler er jo sjeldnere enn enhjørninger.
Sitat av ch0izz
Det at wii får deg opp fra sofaen, og får deg til å faktisk engasjere kroppen i spillinga. Vil gjøre at gamers ikke trenger å bli sammenlignet med flodhester lengre! whoppi!

Eventuelt at du slipper å legge på deg 10-20kg av all colaen+sittinga.
Vis hele sitatet...
Men kontrollen har enda ikke løst problemet med kvisene :P Men at man blir fet har de greid :P hihi
Sitat av NinjaSverre
Maskinen er genial. Men hva skal vi/jeg gjøre på når Zelda er runnet? Det er jo ikke noen store spill på vei før Metroid Prime 3. Jeg sitter og tviler litt på å spille videre på Zelda, spillet er ut som søppel på en HDTV og komponent kabler er jo sjeldnere enn enhjørninger.
Vis hele sitatet...
Blir bildet veldig mye bedre med komponentkabel? Jeg mener, Wii støtter jo uansett ikke HD.
Hadde planer om å kjøpe Wii ved neste leveranse på elkjøp/lefdal, men nå som de økte prisen vet jeg ikke helt om jeg gidder å kjøpe den før etter nyttår.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
For de som frykter kontrollen kan jeg forsikre dere om at den er helt nydelig. Har ikke snakket med en eneste person som syns den var teit/vanskelig/dårlig. Remote i høyrehanda og nunchuck i venstre.. Det er helt perfekt! Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk selv i starten, men ble frelst når jeg prøvde den for første gang.

Det eneste minuset jeg kan komme på er at man til stadighet må huske å peke remoten på TVen, hvis ikke kommer det en feilmelding på somme spill. Det gjelder vel mest de småspillene som følger med, men men Et annet minus som jeg ser på som en selvfølge foran et minus, er at remotene sluker batteri.

Remoten min har vært i bruk nesten konstant siden kl 1500 på fredag (8. desember), og i natt begynte den å blinke pga batterimangel. Det er dog rundt 48 timer konstant spilling med nunchuck det er snakk om, så.. det er kanskje ikke så ille allikevel?
Sist endret av thomasf; 11. desember 2006 kl. 12:39.
er det oppladbare baterier eller må man skifte de når de går tom?
Sitat av gaara
er det oppladbare baterier eller må man skifte de når de går tom?
Vis hele sitatet...
Er ikke oppladbare batterier, men hvilke batterier bruker kontrolleren? Er det mulig å bruke slike oppladbare batterier som man får kjøpt overalt?

Edit: Lefdal har økt prisene.. Sjekk linken igjen.
Sist endret av RayMonk; 11. desember 2006 kl. 19:29.
elkjøp prisen er 2495,- nå.
er det fysisk mulig å sitte i sofaen og spille wii?

litt stress å måtte stå gjennom hele zelda liksom :P
Sitat av !mats
er det fysisk mulig å sitte i sofaen og spille wii?

litt stress å måtte stå gjennom hele zelda liksom :P
Vis hele sitatet...
Ja, det er definitivt mulig å sitte og spille samtidig.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Sitat av !mats
er det fysisk mulig å sitte i sofaen og spille wii?

litt stress å måtte stå gjennom hele zelda liksom :P
Vis hele sitatet...
Det er det nok ja. Selv om det er litt problematisk å spille Golf, Baseball og Bowling sittende. Det er også litt mer skøy å gjøre de originale bevegelsene. Zelda f.eks kan man derimot spille sittende fra ende til annen.
Enig, Proxick.
Wii Sports stående, Zelda sittende .. sånn spiller jeg.
Smak og behag fra spill til spill.

Gjorde noe morsomt da jeg kom hjem til mamma med den, bare pakket opp konsollen og da hun kom hjem så ga jeg kontrolleren til hu og sa

"Her, nå skal du spille tennis"
(Hun er ikke en TV-spill-person)
"Heh... "
"Joda .. hva gjør man når man starter å spille tennis da?"
"Hm, kaster ballen i lufta og "server"?"
"Ja, da gjør du det"

Og hun kaster ballen i lufta og svinger kontrolleren .. hun holdt på å le seg skakk.
Det som er så genialt med den .. alt er så intuitivt.

Wiiii
utsolgt når jeg kom
misunne, big time!!!
Sitat av helk
Enig, Proxick.
Wii Sports stående, Zelda sittende .. sånn spiller jeg.
Smak og behag fra spill til spill.

Gjorde noe morsomt da jeg kom hjem til mamma med den, bare pakket opp konsollen og da hun kom hjem så ga jeg kontrolleren til hu og sa

"Her, nå skal du spille tennis"
(Hun er ikke en TV-spill-person)
"Heh... "
"Joda .. hva gjør man når man starter å spille tennis da?"
"Hm, kaster ballen i lufta og "server"?"
"Ja, da gjør du det"

Og hun kaster ballen i lufta og svinger kontrolleren .. hun holdt på å le seg skakk.
Det som er så genialt med den .. alt er så intuitivt.

Wiiii
Vis hele sitatet...
Er også en av grunnene til at jeg vil ha den, for da kan jeg endelig få dama til å spille litt også!
Sitat av Raymond
Blir bildet veldig mye bedre med komponentkabel? Jeg mener, Wii støtter jo uansett ikke HD.
Hadde planer om å kjøpe Wii ved neste leveranse på elkjøp/lefdal, men nå som de økte prisen vet jeg ikke helt om jeg gidder å kjøpe den før etter nyttår.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke. Er jo helt ROFLCOPTEROMFGBBQ umulig å finne de. Vi fikk beskjed om at de skulle komme inn innen jul. Men når jeg spiller Zelda... Nei. Komponent Kabler er min holygrail.
Sitat av NinjaSverre
Jeg vet ikke. Er jo helt ROFLCOPTEROMFGBBQ umulig å finne de. Vi fikk beskjed om at de skulle komme inn innen jul. Men når jeg spiller Zelda... Nei. Komponent Kabler er min holygrail.
Vis hele sitatet...
Egentlig tror jeg bare du er jævla kresen. :P
Høres nesten uvirkelig ut at det kan være så dårlig kvalitet på bildet som du sier.
Når jeg sitter i sofaen, 3-5 meter fra tv-en (rett forfra) og spiller f.eks. Zelda så er det noen ganger vanskelig å "treffe" rikig når jeg peker på objekter, ikonet hopper litt villt rundt omkring på tv-en. Prøvde å justere sensitiviteten via menyen, men det hjalp ikke.

Mine spm:
Er det noen andre som har opplevd dette?
Er det fordi jeg sitter for langt fra tv-en?

Forøvrig er jeg veldig fornøyd.
Kan man laste ned gamle nes, snes, n64 spill til wii'en gratis?
Sitat av miiilo
Kan man laste ned gamle nes, snes, n64 spill til wii'en gratis?
Vis hele sitatet...
Nei, det koster penger.
Sitat av achma
Er det noen andre som har opplevd dette?
Er det fordi jeg sitter for langt fra tv-en?
Vis hele sitatet...
Ja, du sitter for langt fra tv'en. 1-3 meter er optimal avstand.
Fikk os Nintendo Wii for 2 dager siden, med Zelda: Twinlight Prinsess (els) Rayman og selfølgerlig Wii sports. Syntes selv det var dritfett selv om sensorene var litt slappe noen ganger
Noen som har funnet ut av wii sports spillene eller? Jeg tenker spesielt på Wii tennis.

Jeg klarer følgende:
super serve - slå ballen når den er heeeelt på topp
høyt slag - pek kontrollen nedover mens du slår (så sensortingen foran peker skrått mot bakken)
lavt, hardt slag - pek kontrollen oppover mens du slår (omvendt av over)

Jeg vet at venstre/høyre går på timing, men jeg husker at en kar i nintendo fortalte meg at man kunne "slice", uten at jeg helt vet hva det er for noe.

Jeg lurer også litt på baseball, hvor jeg ikke har forstått noe som helst. Jeg bommer hele tiden, og når jeg først treffer virker det som om ballen enten går rett i bakken eller rett i henda på en motspiller. Jeg får heller ikke til å kaste noe som helst annet enn en Fastball uansett hvor mye jeg vrir og vender.
Sitat av miiilo
Kan man laste ned gamle nes, snes, n64 spill til wii'en gratis?
Vis hele sitatet...
Ikke nå hvertfall, men det kan være mulig. Tar ofte noen måneder før konsoller blir hacket. Når det er gjort kommer du til å vite det, for det blir vel skrevet om av samtlige nettaviser
Men på en annen side kan man laste ned nes, genesis, snes, n64 og ett par andre 3rd party gamle spill til den for nesten ingenting (50-100 spenn)
Sitat av Golder
Egentlig tror jeg bare du er jævla kresen. :P
Høres nesten uvirkelig ut at det kan være så dårlig kvalitet på bildet som du sier.
Vis hele sitatet...
http://www.gamespot.com/features/6162297/p-2.html

Friday, IGN's San Francisco office was abuzz with the arrival of the Wii. Thousands of IGN employees gathered around Craig Harris' desk for a glimpse of Nintendo's new console. When Craig finally got around to actually putting in a disc, the collected masses collectively vomited.

Legend of Zelda on an LCD with composite cables is FUGLY. Really FUGLY. So FUGLY it deserves all caps. The same can be said for Excite Truck and likely any other Wii game. If you have an HDTV, the Wii may turn your stomach.
Vis hele sitatet...
http://blogs.ign.com/Hil-IGN/2006/11/11/36713/