Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 922
Løper man noe risiko ved å kjøpe dyrketelt o.l?

Husker denne saken for noen år siden, der politiet sporet opp flere som dyrka etter å ha handlet fra crop shop.
https://www.nrk.no/osloogviken/fulgt...jer-1.10903837
Er det noe man kan risikere ved å handle dyrketelt osv fra f.eks weedshop.no (kunne de ikke valgt et litt mer diskrét navn liksom?)
Jeg vil helst unngå å ha navnet mitt på en kundeliste hvis man risikerer å politiet på døra for å ha handlet telt og lampe på nett.
Smartere å møte opp fysisk i butikken med cash?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har handla endel dyrkeutstyr på nett og lokalt. Aldri blitt tatt.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bestilte utstyr som er beregnet på kultivering av vekster (ikke noe ulovlig) som ble åpnet av tollvesenet. Jeg føler meg på ingen måte trygg. Jeg forventer å få politiet på døra innen 18 mnd. Hvis jeg ikke hører noe innen den tid vil jeg slappe mer av.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uten at jeg egentlig har peiling, så tipper jeg at det avhenger litt av hvor mye utstyr du kjøper og/eller om de har noen grunn til å være ute etter å ta deg. Er jo en vesentlig forskjell på noen som kjøper én eller to 300W LED lamper kontra 20 1000W lamper.

Hvis du har veldig noia kan du jo bare trene deg på tomater i påvente av razzia
Slipper toll visst du bestiller innenlands.. Usikker på om det faktisk er mindre risiko, men mange som kjøper litt her og der. Ikke alt på en plass. Men det blir flere mindre spor. Mange butikker er også villig til å møte deg f.eks etter stengetid.

Hadde aldri handlet fra noe som het weedshop selv. Det tyder på at de kanskje ikke er diskre ellers også. Det er også fullt mulig å få de fleste delene i butikker som ikke har noe shady rykte. Mye kan også bygges helt selv, f.eks kullfilter, lys og skap.

Gartnerbutikken ser ut til å ha ting på stell, sendes diskre. Men så var det en på forumet her som fikk razzia etter å ha bestilt der tror jeg. Han med Dicaprio som bilde. MegagulpUIO eller noe sånt?

Kan anbefale Kingbrite på Alibaba visst du kjøper utenlands. Du får det siste innen LED til en god pris. De har også peiling og vet at kundene ofte har litt noia. Heh.