Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 513
Hei.
Jeg tenker å flytte ut, har jobb og går på skole men jeg er litt usikker på de forskjellige valg jeg har eventuelt hva jeg skal gå for. Har tenkt på to alternativer, leilighet eller hybel. Begge deler har fordeler og ulemper som jeg er klar over, men den jeg er mest usikker på er hybel... hva er forskjellen mellom hybel og en leilighet? Har hørt at da deles toaletter og dusj men vet ikke om det er helt sant. Jeg vil gjerne høre tips fra dere og hva som vil være best.
Hybel kan man ha for seg selv, og består som regel av en ett-roms løsning (oppholdsrom med seng og kjøkkenkrok) men kan også bestå av to rom (sovealkove i tillegg til oppholdsrom/stue). Hybler er som oftest mindre enn leiligheter og ofte i underetasjen eller loftet på store hus.

Rom kan også kalles for hybel selvom det er litt misvisende. Det vil si et rom, ofte veldig lite akuratt plass til en seng og skap bare. Også med delt kjøkken og bad med andre personer som også leier rom.
Å leie rom er billigere enn å leie en en-mannshybel, og å leie en-mannshybel er som regel billigere enn å leie leilighet.