Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2231
Som dere har fått med dere er jeg nedfor. Jeg fristes ikke til å drikke, ingen fare for rusmisbruk her. Men snus..vært uten i over 1 uke nå. Ikke egentlig hatt så lyst på. Og får jeg en positiv opplevelse så kommer jeg vel til å bruke det hele tiden igjen. Eller tro at det er først nå abstinensene starter..
Æsj, hva tenker dere om å starte på snus for å kanskje «kvele» depresjonen LITT?
Anonym bruker
"Lilla Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg startet selv med snus da jeg var i en periode der jeg var svært deprimert og hadde masse angst. Det hjalp meg da jeg ikke ville gjøre annet enn å krølle meg sammen og gråte. Det hjalp meg også å la være og selvskade ved flere tilfeller og hjalp meg å roe ned panikkanfall noe. Det som virkelig hjalp meg å komme ut av depresjonen var å isolere meg mindre, gå til psykolog og begynne på zoloft. Det å isolere meg mindre var kanskje det som hjalp mest.
Snus vil kanskje hjelpe litt på depresjonen, men tror ikke det vil bli løsningen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg startet selv med snus da jeg var i en periode der jeg var svært deprimert og hadde masse angst. Det hjalp meg da jeg ikke ville gjøre annet enn å krølle meg sammen og gråte. Det hjalp meg også å la være og selvskade ved flere tilfeller og hjalp meg å roe ned panikkanfall noe. Det som virkelig hjalp meg å komme ut av depresjonen var å isolere meg mindre, gå til psykolog og begynne på zoloft. Det å isolere meg mindre var kanskje det som hjalp mest.
Snus vil kanskje hjelpe litt på depresjonen, men tror ikke det vil bli løsningen.
Vis hele sitatet...
Du startet med SSRI? Ble du verre da du nettopp hadde startet?
Det er så klart ikke et pluss å være avhengig av tobakk, men noe så simpelt som en liten dose nikotin kan være et lite lys i hverdagen.
Anonym bruker
"Lilla Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Wellbutrin er vel NDRI og Zoloft er SSRI så de har nok ikke helt like bivirkninger. Da jeg startet trappet jeg opp 25mg mer per uke så jeg ikke skulle få så mange bivirkninger. Da jeg kom opp til 50mg begynte jeg å føle at angsten ble en god del værre, men ingen endring i depresjonen. Etter rundt én uke ble den ekstre angsten borte, men ingen bedring fra før jeg begynte. Noen dager til en uke senere begynte ting å bli lettere. Mye av den sosiale angsten min forsvant, jeg begynte å glede meg til ting og livet virket ikke like håpløst lenger. Håper det var noe til hjelp. Spør gjerne flere spørsmål om det er noe mer du lurer på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Wellbutrin er vel NDRI og Zoloft er SSRI så de har nok ikke helt like bivirkninger. Da jeg startet trappet jeg opp 25mg mer per uke så jeg ikke skulle få så mange bivirkninger. Da jeg kom opp til 50mg begynte jeg å føle at angsten ble en god del værre, men ingen endring i depresjonen. Etter rundt én uke ble den ekstre angsten borte, men ingen bedring fra før jeg begynte. Noen dager til en uke senere begynte ting å bli lettere. Mye av den sosiale angsten min forsvant, jeg begynte å glede meg til ting og livet virket ikke like håpløst lenger. Håper det var noe til hjelp. Spør gjerne flere spørsmål om det er noe mer du lurer på.
Vis hele sitatet...
Ok. Nei jeg føler ikke jeg er meg selv. Har ikke tilført mine nærmeste noe som helst positivt i det siste heller. De siste dagene. Alt er bare mørkt. Jeg føler ikke jeg kan gjøre noe som helst. Dårlig samvittighet for alt jeg gjør igjen. Nå klarer jeg ikke engang vurdere om jeg skal snuse eller ikke. Men som sagt, blir opplevelsen positiv så gjør jeg det vel igjen.

Nei har bare mer og mer helseangst nå. Føles som jeg putter kroppen full av gift. ER det her medisin? Kjøpte snus, ville bare kjenne om det kunne gjøre meg litt mer rolig, men kjente ikke like mye virkning av snusen. Står ingenting i oakningsvedlegget om at dette ikke kan brukes sammen. Er det farlig? Er nok likevel siste boksen jeg kjøper, det er det positive. Har en angst jeg ikke har hatt på lenge! Jeg føler meg helt alene. Som om jeg skal dø mens jeg sover... ringte jo legen i dag, men det er ikke så mye forwtåelse å få der heller.
Anbefalte meg bare å prøve litt til ... kanskje det her skal til for at jeg skal finne ut at det bare er best å være meg selv uten noen kjemikalier...
Sist endret av Dreamliner91; 1. oktober 2020 kl. 22:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har slitt med depresjon i alle de år. Sluttet å snuse for rundt 2 år siden. De første to ukene var helt grusomme, jeg hadde ganske syke fysiske og psykiske abstinenser. Jeg traff bunnen for å si det sånn. Ikke la deg falle for fristelsen om du prøver å slutte, livet er mye bedre uten...

Jeg savner det ikke lenger og tenker ikke på å kjøpe. Blir ikke frista om jeg ser andre bruker. Verre med sigaretter, men har ikke røkt mer enn ca. en 20-pakning i løpet av de siste 2-3 årene, så... På sikt er snus jævla dyrt, du får stygge tenner, ekkel ånde og risikerer å få strupekreft og diverse annet.. Det er poengløst å drive med og for å være ærlig var det aldri en god trøst når jeg var deppa.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som du bruker forumet her mer som en blogg med disse postene i det siste.
Kanskje det hjelper å snakke med hjelpetelefon? 116123 døgnet rundt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ut som du bruker forumet her mer som en blogg med disse postene i det siste.
Kanskje det hjelper å snakke med hjelpetelefon? 116123 døgnet rundt
Vis hele sitatet...
Kanskje? Målet er ikke å bruke det som en blogg. Men jeg har liksom ikke så mange andre å snakke med om dette hele tiden. Har ringt hjelpetelefonen, men de sier liksom ikke annet en at jeg bør snakke med legen. Kan ikke ringe dit hver dag til alle døgnets tider heller.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Kanskje? Målet er ikke å bruke det som en blogg. Men jeg har liksom ikke så mange andre å snakke med om dette hele tiden.
Vis hele sitatet...
Og det er forsåvidt greit nok. Vi tåler dei innlegga, IMHO.

Det eg trur folk reagerer på er ein del av oppførselen du har demonstrert her på bruket. Det er gjerne lurt å vere litt audmjuk i måten ein tar tilbakemeldinger på

Alle har behov for nokon å prate med innimellom, og det å gje uttrykk for det er ofte vanskeleg. Men respekt går begge vegar; du må respektere den du snakker med.

nFF har hatt Tøffetom, som har eksponert seg i ekstrem grad for forumet - og fått hauger med kritikk - og støtte.