Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2882
Hei.

Jeg skal ha barn og lurer i den forbindelse på hvordan jeg kan sørge for å få utbetalt foreldrepenger tilsvarende 6G. Min lønn er på 40.000 før skatt per måned og får bonus på slutten av året, noe som gjør at jeg tjener ca. 6G per år.

I følge “beregning av foreldrepenger” står det at NAV tar utgangspunkt i gjennomsnittlig inntekt de siste tre kalendermånedene før foreldrepermisjonen, noe som fører til at jeg kommer uheldig ut ettersom bonusen blir betalt ut like før jul.

Kan jeg gjøre en avtale med arbeidsgiver om å få bonusen utbetalt i løpet av de siste tre kalendermånedene før foreldrepengeperioden starter, og på dette viset sørge for å få 6G?
Sitat av arnegarborg Vis innlegg
Hei.

Jeg skal ha barn og lurer i den forbindelse på hvordan jeg kan sørge for å få utbetalt foreldrepenger tilsvarende 6G. Min lønn er på 40.000 før skatt per måned og får bonus på slutten av året, noe som gjør at jeg tjener ca. 6G per år.

I følge “beregning av foreldrepenger” står det at NAV tar utgangspunkt i gjennomsnittlig inntekt de siste tre kalendermånedene før foreldrepermisjonen, noe som fører til at jeg kommer uheldig ut ettersom bonusen blir betalt ut like før jul.

Kan jeg gjøre en avtale med arbeidsgiver om å få bonusen utbetalt i løpet av de siste tre kalendermånedene før foreldrepengeperioden starter, og på dette viset sørge for å få 6G?
Vis hele sitatet...
Det er meg kjent ingen lov som forbyr deg å spørre arbeidsgiveren din om det.

Bare hør med h*n, og lykke til med barn!
Står nå her at bonus skal taes med i beregningen av månedslønn.

https://www.nav.no/no/bedrift/tjenes...Anedsinntekten
Sitat av Myrskog Vis innlegg
Det er meg kjent ingen lov som forbyr deg å spørre arbeidsgiveren din om det.

Bare hør med h*n, og lykke til med barn!
Vis hele sitatet...
Takk for det.

Sitat av Dough Vis innlegg
Står nå her at bonus skal taes med i beregningen av månedslønn.

https://www.nav.no/no/bedrift/tjenes...Anedsinntekten
Vis hele sitatet...
Takker for tilbakemeldingene. Dette svarer på spørsmålet mitt.