Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4249
Jeg har stort sett laget te. Så vidt jeg forstår skal ikke slike temperaturer har nevneverdig nedbrytende effekt på psilocybin. Jeg koker da opp vann og lar soppen trekke i ca 20 min, og brygger så vanlig te med vannet. Tipper at trippen starter innen en halvtime.

Har også hatt soppen i smoothie noen ganger, og har fått omtrent samme effekt i forhold til dosering, og ca like lang tid på å komme opp. Gjør begge deler på tom mage.

Nedturen har ofte vært litt kjip, fordi den kommer så brått. Merker plutselig at jeg er tilbake i den vanlige verden (men om jeg prøve å snakke med folk eller bruke en telefon, viser det seg raskt at jeg fortsatt er langt fra nykter). Jeg lurer på om landingen blir jevnere om man bare spiser soppen som den er? Jeg har aldri blitt kvalm av sopp, men blir kanskje tyngre for magen å jobbe med. En ulempe er at jeg har veldig høy toleranse av en eller annen grunn (bruker ikke medisiner og tripper et par ganger i året). Dvs at på mer enn 7 gram tørket sopp havner jeg kanskje på nivå fire på tripskalaen (ikke halliser, men temmelig ute av kontakt med (den vanlige) virkeligheten, sterke CEVs, ingen følelse av tid. Det blir en del sopp å tygge på hvis jeg skal spise alt.

Soppen er tørket, hvis det har noe å si.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Te eller lemon tek.
lemon tek bruker jeg. Begynner kjapt men føler også det slutter bråere, noe jeg liker Veldig lett og innta også.

Grind soppen eller kutt den så fint som mulig. Ha den i et glass og dekk med sitronsaft. (kjøpes veldig billig)

La det ligge i 20 min og rør av og til. Ha oppi litt vann før du shotter det. Vask glasset med vann og drikk det også. Funker mega

har aldri opplevd kvalme eller ubehag.
Pleier bare putte den i jointen med en .3 hasj

Funker fett hvis du får på noen sånne fjonere ila trippen
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av satanicMajestet Vis innlegg
Pleier bare putte den i jointen med en .3 hasj

Funker fett hvis du får på noen sånne fjonere ila trippen
Vis hele sitatet...
Er det røyksopp?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spis den bare.
Kanskje prøve å spise litt i forkant kan hjelpe
Klipper soppen i biter legger i en kopp. Heller over sitronsaft. Lar det stå ca 10 min. Koker opp vann, heller over og blander inn litt drikke buljong. Har aldri skjønt meg på hvordan noen kom på å blande i te. Sopp og te passer ikke i mitt hode. Buljong med sopp derimot. Supernice.
Tørker det godt noen dager, kutter opp soppen med kniv, kaster den enten i grinderen og tar av "Oppsamleren" for å ta soppen gjennom kvernen ett par ganger, eller så bærer det oppi mix masteren. Koker opp vann, tømmer det i en kopp og trekker soppen i det, personlig har jeg det alltid i en pose for å redusere mageknipen. Rører godisen sammen med ingefær, litt sukkker og honning.
Med Lemontek, hvordan oppleves forskjellen? Ofrer man duration for raskere og høyere peak? Hvor mye «sparer» man?
Takk for innspill!

Jeg lurer på om det er en god ide å dosere flere ganger, f.eks å starte med to gram og så spise/drikke to gram til etter en time eller så. Antar at det vil forlenge trippen og muligens forsterke den, om da ikke toleransen har slått inn enda.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nei. Toleranse bygges kjapt og massivt. Det er veldig waste å dosere sånn. Men det er ikke farlig.

Pleier å gi som tommelfingerregel at toleransen din er dobbel to uker etter siste inntak. Toleransen er da relativ, mikrodosering for to uker siden har bygd mindre toleranse enn en fire grams tur.

Ta en voksen dose hvert kvartal er min preferans

Sitat av seinflopp Vis innlegg
Jeg har stort sett laget te. Så vidt jeg forstår skal ikke slike temperaturer har nevneverdig nedbrytende effekt på psilocybin. Jeg koker da opp vann og lar soppen trekke i ca 20 min, og brygger så vanlig te med vannet. Tipper at trippen starter innen en halvtime.

Har også hatt soppen i smoothie noen ganger, og har fått omtrent samme effekt i forhold til dosering, og ca like lang tid på å komme opp. Gjør begge deler på tom mage.

Nedturen har ofte vært litt kjip, fordi den kommer så brått. Merker plutselig at jeg er tilbake i den vanlige verden (men om jeg prøve å snakke med folk eller bruke en telefon, viser det seg raskt at jeg fortsatt er langt fra nykter). Jeg lurer på om landingen blir jevnere om man bare spiser soppen som den er? Jeg har aldri blitt kvalm av sopp, men blir kanskje tyngre for magen å jobbe med. En ulempe er at jeg har veldig høy toleranse av en eller annen grunn (bruker ikke medisiner og tripper et par ganger i året). Dvs at på mer enn 7 gram tørket sopp havner jeg kanskje på nivå fire på tripskalaen (ikke halliser, men temmelig ute av kontakt med (den vanlige) virkeligheten, sterke CEVs, ingen følelse av tid. Det blir en del sopp å tygge på hvis jeg skal spise alt.

Soppen er tørket, hvis det har noe å si.
Vis hele sitatet...
Det er mye bedre med lemon tek hvis du prøver å få "høy promille", dvs høy kurve på kort tid. Kok ned 7 gram flein i en halv liter til en halv desiliter, drikk

og så kommer vi aldri til å høre fra deg igjen
Sist endret av meaculpaUIO; 19. oktober 2020 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ser på andre fora at folk har veldig varierende erfaringer med redosering i en og samme tripp. På de engelskspråklige forumene ser det ut til å gå mest i andre typer sopp en flein, hvis det har noe å si. Men du tenker at toleransen setter inn allerede etter en time, altså før peaken?

Jeg er ikke ute etter mest mulig effekt på kortest mulig tid, ser for meg at lemon tek kan bli litt voldsomt slik sett. Tenker det er bedre med en gradvis comeup, spesielt siden jeg tripper alene. Har vel brukt 20-30 min på å få i meg soppen de gangene jeg har trippet (te og smoothie).
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Da gjør du det nok på beste måte for deg. Det er også noe eget med å tygge og spise fruktlegemene i seg, flesh of the gods og alt det der. Og noen liker faktisk smaken av cubes og flein. Det er magepinen fra å fordøye ferske sopper som mange har opplevd, som har gjort vannekstrasjoner så populært

Toleransen setter inn med en gang ja, det er selvfølgelig bare en påstand, men det er noen holdepunkter for å tro på det:

Først og fremst fordi man merker at doseringer dagen etterpå, krever mye mer for å få deg opp på samme nivå, om det i det hele tatt går.

Men også fordi mange andre rusmdler følger en sånn logikk:

https://doubleblindmag.com/lsd-toler...an-you-expect/

I tillegg til alle som melder at mikrodoseringer stopper å gi de subtile effektene, uten pauser/cycling.

Om toleranse inntrer fra første sekund du putter dop i munnen, nei. Men toleranse kan oppstå meget fort.
Vi mangler direkte forskning på psilocybin på dette, men vi har en del å støtte oss på for DMT og LSD.
Sist endret av meaculpaUIO; 19. oktober 2020 kl. 03:09.
Jeg brukte ofte å t syre med redosering med en gang jeg kjente effekt. Lengre opptur og lengre tripp. Likte siget den gang.

Har laget mest te med flein, også en del lemontek som jeg liker godt. Spessielt fascinerende å komme opp så raskt på peak.
Spiser de bare i tørka form, syns de smaker helt ok, ille godt og ikke vondt
Sitat av bewaah Vis innlegg
Jeg brukte ofte å t syre med redosering med en gang jeg kjente effekt. Lengre opptur og lengre tripp. Likte siget den gang.

Har laget mest te med flein, også en del lemontek som jeg liker godt. Spessielt fascinerende å komme opp så raskt på peak.
Vis hele sitatet...
Merker du forskjell på varigheten med lemon tek?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lemon tek funker absolutt kortere og sterkere. Bare å la soppene trekke oppklipt i litt kokt vann først gjør underverker for fordøyelsen og mindre rumling i magen hos de som ikke har det enzymet som bryter ned celleveggene. Redosering er sløsete.
Jeg spiser de enkelt og greit gjerne. Det har fungert ypperlig for meg og de i min krets.
Sist endret av Relevant; 20. oktober 2020 kl. 01:16.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg spiser de enkelt og greit gjerne. Det har fungert ypperlig for meg og de i min krets.
Vis hele sitatet...
Du spiser de enkelt og greit gjerne? Altså, rett fra jorda? Hadde aldri klart å spise fersk Fleinsopp igjen etter å ha sett hvor mye makk/ormer og andre ekkle ting samt tanken på ekstrementer fra dyr i området er som fuel for veksten.. Mistenker at mange blir dårlige fra nettopp disse tingene.

Men noen som tørr å gjette hvor mange % potens man får ved å ofre % duration ved lemontekking?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du nokk sopp, er redosering langt ifra bortkastet eller waste.
Sitat av Kalyx Vis innlegg
Du spiser de enkelt og greit gjerne? Altså, rett fra jorda? Hadde aldri klart å spise fersk Fleinsopp igjen etter å ha sett hvor mye makk/ormer og andre ekkle ting samt tanken på ekstrementer fra dyr i området er som fuel for veksten.. Mistenker at mange blir dårlige fra nettopp disse tingene.

Men noen som tørr å gjette hvor mange % potens man får ved å ofre % duration ved lemontekking?
Vis hele sitatet...
De kryper ut når soppen begynner å tørke, tror heller ikke du blir dårlig i magen av å spise noen mikroskopiske larver, ekstra protein
Jeg har ihvertfall aldri blitt dårlig i magen, spiser bare soppen tørket, smaker godt gjør det også imo. Folk spiser jo andre vekster som gror i naturen uten å nødvendigvis tilberede dem, du ser om det er noe møkk på dem som du ikke vil spise
Sist endret av Alge; 20. oktober 2020 kl. 20:47.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kalyx Vis innlegg
Du spiser de enkelt og greit gjerne? Altså, rett fra jorda? Hadde aldri klart å spise fersk Fleinsopp igjen etter å ha sett hvor mye makk/ormer og andre ekkle ting samt tanken på ekstrementer fra dyr i området er som fuel for veksten.. Mistenker at mange blir dårlige fra nettopp disse tingene.

Men noen som tørr å gjette hvor mange % potens man får ved å ofre % duration ved lemontekking?
Vis hele sitatet...
Aldri hatt problemer med å spise fersk sopp. Du får jo bare en ekstra heftig tur siden du får i deg fersk psilocin som brytes ned ved tørking i tillegg til psilocybin.
Vel deg om det, de få insektene du evt får i deg er bare ekstra proteiner og er ikke farlig, og nei, du blir ikke dårlig om det er magetrøbbel du tenker på. Trøbbel med bilder/tanker om insekter og ormer på trippen derimot kan vel skje om man synes slikt er ekkelt.
Fleinsopp vokser ikke på ekskrementer heller, og jeg kan vel aldri si jeg har sett sopp som har noe slikt på seg. Sopp vokser relativt fort, de kan sprette opp på et døgn.